Rīgā plāno izvietot luksoforu sarkanās gaismas kontroles iekārtas; iAuto šo uzskata par kļūdu 33

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv / iAuto | 1.novembris 2019 9:43

Iespējams, vairākās vietās Rīgā tiks uzstādītas luksofora sarkanā aizliedzošā signāla kontroles iekārtas, taču patlaban zem jautājuma zīmes ir citi projekti par satiksmes noteikumu kontroles ierīču ieviešanu, noskaidroja aģentūra LETA.

Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis aģentūrai LETA skaidroja, ka iepriekš pastāvēja iecere par luksofora kontrolieriem, kas tiks saslēgti ar jau patlaban izvietotajiem stacionārajiem fotoradariem. Toreiz bija paredzēts, ka viena iekārta atradīsies pie fotoradara Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte 37.kilometrā abos virzienos.

Lai šādu tehnoloģiju minētajās vietās ieviestu sasaistē ar fotoradariem nepieciešams aptuveni 31 000 eiro. Par to būs jālemj Ceļu satiksmes drošības padomē 25.novembrī apliecināja Krapsis un piebilda, ka minētais finansējums ir  ieplānots no apdrošinātāju iemaksām satiksmes drošības uzlabošanā.

Krapsis pastāstīja, ka papildus tam ir pilotprojekta plāns par šādu kontrolieru izvietošanu vēl trīs vietās Rīgā, taču ne vairs sasaistē ar stacionārajiem fotoradariem. Darba grupās iekļautie eksperti jau izvēlējušies vietas, kur iekārtas bez lielu būvdarbu veikšanas varētu uzstādīt. Kamēr akceptu par iekārtu iegādi Ceļu satiksmes drošības padome un valdība nav devusi, tikmēr Krapsis šīs vietas publiski atturējās minēt.

Minētās iekārtas darbosies līdzīgi kā stacionārie fotoradari, proti, ja autovadītājs neievēros aizliedzošo signālu, tad viņam nosūtīs paziņojumu par pieļauto pārkāpumu.

Patlaban zem jautājuma zīmes ir arī turpmākais pilotprojekts par vidējās kustības ātruma radaru darbību uz Tīnūžu šosejas. Pilotprojekts darbojās līdz šī gada 1.oktobrim. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Aizpors aģentūrai LETA teica, ka CSDD 25.novembrī minētajā Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē sniegs atskaiti par minēto pilotprojektu. Ja padome nolems, ka projekts jāturpina, tad acīmredzot būs nepieciešams politiķu atbalsts finansējuma piešķiršanai.

Tāpat zem jautājuma zīmes ir iepriekš nospraustais mērķis Latvijā uzstādīt vēl 50 stacionāros fotoradarus un 50 to mulāžas. Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs aģentūrai LETA norādīja, ka nekāds finansējums šim projektam vēl nav piešķirts. "Patlaban nav pieņemti nekādi iegādes modeļi, turklāt finansējums nepieciešams ne tikai iekārtu iegādei, bet arī uzturēšanai," uzsvēra Trofimovs.

Patlaban uz ceļiem darbojas 100 stacionārie fotoradari. Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) 11.oktobrī "Latvijas televīzijai" (LTV) skaidroja, ka nākamgad minētie 100 stacionārie fotoradari darbosies un ir finansējums, lai nodrošinātu viņu ekspluatāciju. 

Ministrs gan būtu pateicīgs, ja valsts jau 2021.gadā paredzētu izdevumus šo radaru uzturēšanai. Gadā izdevumi veido aptuveni trīs miljonus eiro, taču ministrs vēlas pārliecināties vai šie izdevumi ir objektīvi pamatoti. Fotoradaru ieņēmumi šī gada pirmajā pusgadā bija aptuveni pieci miljoni eiro, LTV skaidrojis ministrs.

Kamēr par minētajiem projektiem skaidrības nav, tikmēr veiksmīgi turpina darboties citas ātruma un vēl vairākusatiksmes noteikumu pārkāpumu kontroles iekārtas. 

Valsts policijas rīcībā patlaban ir 12 pārvietojamie fotoradari un Krapsis uzskata, ka ar to pagaidām ir pietiekami. Ja politiķi uzskata, ka nepieciešamas papildus šādas iekārtas, tad nepieciešams papildus finansējums gan iekārtu iegādei, gan policijas darbinieku algošanai. "Patlaban šis jautājums par papildus iekārtām nav aktuāls," norādīja Krapsis.

Šogad oktobra beigās uz ielām sāka darboties ar 360 grādu kameru aprīkots netrafarets policijas mikroautobuss. Busiņā iemontētā iekārta spēj nolasīt numurzīmes un fiksēt pārkāpumus neapstādinot transportlīdzekļa vadītāju. Pārkāpuma izdarītājs, līdzīgi kā ar foto radariem netiek apturēts, taču vēlāk saņems pārkāpuma protokolu ar automašīnas attēlu, numurzīmi un fiksēto pārkāpumu.

Ar kamerām var konstatēt visdažādākā veida pārkāpumus, piemēram, agresīvu braukšanu, telefona lietošanu, pārvietošanos pa sabiedriskā transporta joslām, pagriezienu nerādīšanu, braukšanu pie sarkanās gaismas, braukšanu bez gaismām un citus.

Krapsis teica, ka iekārtas darbības rezultāti vēl tiek apkopoti, taču jau patlaban var secināt, ka kameras konstatējušas pietiekami daudz pārkāpumu, lai arī autovadītāji ar navigācijas lietotnes "Waze" starpniecību sākuši viens otram paziņot par busiņa pārvietošanos.

2017.gada pavasarī policija iegādājās 40 netrafaretas automašīnas satiksmes uzraudzībai, kurās sēdošie policisti var kontrolēt dažādus pārkāpumus. Pirms tam jau vairākus gadus darbojās septiņas šādas automašīnas. Krapsis uzskata, ka šāds auto skaits joprojām ir optimāls, lai gan nākotnē būs jādomā par to turpmāku darbību, jo beigsies līzinga termiņš.

Šogad ātruma kontrolei Valsts policija iegādājās 40 rokas radarus. Krapsis norādīja, ka tas pagaidām ir pietiekami. Lai arī šādi radari bija ļoti populāri 90.gados, to pielietojums nekur nav zudis, īpaši tos ērti lietot ir ceļu policistiem, kas pārvietojas ar motociklu.

iAuto papildinājums.

CSDD, Jāņa Aizpora komentārs: "Mums nav datu par to, kas ir bijis vainīgas pie konkrētā negadījuma, tur tiek veikta izmeklēšana. Līdz ar to mums nav datu, cik negadījumu fiksēts dēļ sarkanās gaismas neievērošanas. To iespējams Valsts Poilicija var pateikt.

Jautājums par pārkāpumu fiksēšanu ar tehniskajiem līdzekļiem par luksofora aizliedzošā signāla neievērošanu tika skatīts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē februārī.

Izstrādājot piedāvājumu, kā problēmu risināt, tika vērtēta to valstu pieredze, kas jau bija ieviesušas sarkanās gaismas kameras. Šo valstu veiktie pētījumi atklāja, ka kamerām ir pozitīva ietekme uz satiksmes drošību, īpaši tās ir efektīvas smago avāriju skaita samazināšanā. Lielbritānijā smago avāriju skaits krustojumos, kuros bija uzstādītas šādas ierīces, bija samazinājies par 40% (vairāk https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/speed/speed_limits/speed_enforcement_en), savukārt sarkano gaismu kameru izvietošana Čikāgas ielās palīdzēja smago avāriju skaitu samazināt par 19% (vairāk https://www.chicago.gov/city/en/depts/cdot/provdrs/future_projects_andconcepts/news/2017/march/academic-study-confirms-chicago-red-light-camera-program-success.html)."

iAuto portāla redakcija aicina atteikties no šīs idejas, jo vairāki rezultāti rāda gluži pretējo, proti, pieaug negadījumu skaits.

Vairāk lasi:

 
Visi komentāri
 
Slinkais 1.novembris 2019 10:00
7 1 Atbildēt

kāpēc ziņa par Rīgu, ir ielikti foto no Jūrmalas? izskatās nesmuki un aizskaroši

gunbox 1.novembris 2019 10:46
0 0 Atbildēt

Padomā 2x, pirms braukt virsū...

...lielākajam sūnu ciemam valstī.

iAuto 1.novembris 2019 11:00
0 0 Atbildēt

Piekrītu, mainām!

650 1.novembris 2019 19:38
1 1 Atbildēt

Brīnumkamera pie Dub-stacijas ir kliedzošākā bezjēdzība- kad lepni "reklamēts" tiek, ka viņa tur kko uzmana, bet realitātē viņa strādā tikai uz vienu pusi un arī tad tikai pie stipri diskutējama (liela+) ātruma.Turklāt, nesen tika novērots, ka par garāmbraucēju uzmanības pievēršanu tur cītīgi "rūpējas" stacijas logā tieši virs pārejas izvietotie 2gab LCD ekrāni.

Savukārt, Rīgas pilsētā piekasīgas personas bija nupat izdibinājušas, ka tas tur kko "novērš",pat ja ir pakarināts ceturtā stāva augstumā...Precīzi kā piņķubabītes rajona jaunā Kool tanka skaistais reklāmas ekrāns,ar aptuveni 600 000 cd gaismasspēju, pāris metrus no brauktuves gādīgi uzslietais,uz šobrīd slavenākās LV autostrādes.

Dīvāna komentāri 1.novembris 2019 10:13
1 0 Atbildēt

Kā tieši aizskāra?

Uz šī krustojumā ar derētu uzlikt

WALA 1.novembris 2019 10:26
11 0 Atbildēt

Man patīk šī vieta tekstā :

"Darba grupās iekļautie eksperti jau izvēlējušies vietas, kur iekārtas bez lielu būvdarbu veikšanas varētu uzstādīt".

Nopietni (!?!?) - nevis tur kur satiksmes drošībai tas būtu svarīgi, bet tur kur tas prasa mazākus ieguldījumus ?!?!? Atkal jau izklausās ka "kāposta" slaukšana kā primārais mērķis uzlikts !

gunbox 1.novembris 2019 10:44
4 5 Atbildēt

Man gan liekas, ka atslēgvārds šeit ir "eksperti". Tu esi redzējis kādreiz amatpersonu vidū ekspertus? Man ir pamatotas aizdomas, ka tie ir no taktiskās domāšanas un plānošanas tik pat tālu, kā balerīna no ogļu šahtām.

Freijers 1.novembris 2019 11:59
1 2 Atbildēt

Ir dažādi galma eksperti, kurus citē priekšā un pakaļā, kad vajag, lai šo to leģitimizētu....

Būtu FR "finansējumu" sakārtojuši pirms nākamo prožektu gaisā laist....nemaz nerunājot par to, ka sāksies pa mēmo raušanas pie mirogjošā, utt. Berģos tā brīdinājuma zīme pirms luksofora strādā labi..

4.sivēntiņš 1.novembris 2019 10:32
2 5 Atbildēt

Kad tik naudu iekāst,atriebjoties par par pārkāpumu!Nu ļoti netieša prevencija.

JanJan 1.novembris 2019 11:42
9 1 Atbildēt

Iauto - vnk šoferi latvijā ir pieradinājušies un pārkāpt CSN, kaut kur aizskriet garām, pārbraukt pa sarkano utml ir norma. Ja būtu normāla braukšanas kultūra LV, tad tādas kameras nevajadzētu. Nu, ja cilvēki uzvedas pēc principa - kā gribu, tā maucu, tad arī sodus, lai saņem par tādu izvēli.

vrodnrs 1.novembris 2019 18:03
1 0 Atbildēt

mesidžs ir cits. Lai otras opcijas “gazi grida” pie luksofora ar atruma sensoru, brauceji nepaker citus lidzi.

anonimikis 1.novembris 2019 12:15
3 0 Atbildēt

Varētu kādu linku uz pētījumu (nevis youtube video) ar pietiekami lielu datu izvēles kopu, ka šādas kameras pasliktina drošību?

Kanibaals 1.novembris 2019 13:26
1 0 Atbildēt

Nesapratu to CSDD komentāru, par kādu negadījumu ir runa?

ES 1.novembris 2019 14:47
3 3 Atbildēt

Braucot skaidrā, ar atļauto ātrumu, pa "zaļajiem" tu apzodz valsti! Saņemās, braucam 1 mēnesi bez jebkāda pārkāpuma, budžetā būs atkal robs, un "eksperti" kauks ka tas viss neatmaksājas un pārdos visas iekārtas prom

spriidiic 1.novembris 2019 19:20
2 1 Atbildēt

LV ceļu policijas sodu naudas ir ieplānotas valsts budžeta ieņemumos ar konkrētu ciparu . Ja nevarēs savākt citādi , rakstīs sodus par netīru nr. zīmi , agresīvu braukšanu , telefona lietošanu , nesvarīgi vai pārkāpums tiešām ir bijis . Plāns ir jāpilda un jāpārpilda par kādu mazu % . Ļoti daudz pārpildīt nedrīkst , tad palielinās plānu . Sociālisms .

Sarkanais 1.novembris 2019 15:14
5 0 Atbildēt

iAuto ieteiktu padomāt vēlreiz. Ja kāds spiež grīdā uz sarkano, tam sekas tiešām var būt smagas. Ja kāds stājas, bet otrs vēl domā paspēt, nu tur nekas traks nebūs un negadījumu skaits kas palielinās, arī ir šie, pirmais stājas a otrais domāja ka vēl paspēs. Jābeidz bakstīties telefonos un domāt, ir aizliedošais signāls, bremzējams.

p.s. arī dzeltenais ir aizliedzošais signāls, nevis gāzi grīdā. ja vari uzgāzēt, vari arī paspēt apstāties.

Pļurkt 1.novembris 2019 16:46
1 0 Atbildēt

"dēļ sarkanās gaismas neievērošanas" - latviešu valoda ir apgūta Mongolijā?

-----

Atstājam kā bija un mierīgi var sagaidīt tādu pat situāciju kā 90-tajos gados. Kad bija jādirn pie jau ieslēgta zaļā, jo redz kādiem 4 - 5 biezajiem bija kaut kur tik šausmīgi jāsteidzas un nenometot ātrumu vīlēja pāri krustojumiem pie jau sen degoša sarkanā!

Vernons 1.novembris 2019 18:50
4 3 Atbildēt

Latvijā jau sen ir ieviesta Vācijā spēkā esošā krustojumu regulēšanas kārtība ar luksoforiem. Sarkanais deg visos virzienos no 3 līdz 5 sekundēm! Pie kam atsevišķus krustojumus regulē kā Ungārijā, katru virzienu atsevišķi.

Izskatās ka Valstī patiesi nav ideoloģijas un ideologa drošai satiksmei! CSDD čakarē pirmkārt ceļu policiju un šīs abas organizācijas kopā Tautu! Jums veči kauna nav! Jūs no padomju laikiem esat aizsēdējušies savos amatos un vairs nezināt kā saglabāt savu amatu! Lustrācija bija jāveic jau aizvakar! Viss pietiek!

Aldis 3.novembris 2019 22:04
1 0 Atbildēt

tikai pilnīgi tups zābaks varēja iemīnusot šo komentu!

uupis 4.novembris 2019 12:23
0 0 Atbildēt

Ne CSDD, ne policija neprojektē, nebūvē un neizvieto ne luksoforus ne ceļa zīmes! To dara ceļu uzturētājs, kurš izveido tādu infrastuktūru, kāda tā ir!

Satiksmes noteikumi ir tikai INSTRUMENTS kā organizēt satiksmi!!!

Es nesaprotu kā var neredzēt acīmredzamo un nesaprast elementāras lietas!!! Tas kurš projektē un būvē, tas parāda savas zināšanas gan satiksmes organizēšanā, gan satiksmes noteikumos!!!

Bet tev vainīgi ir CSDD un Ceļu policija! WTF???

ezis71 1.novembris 2019 19:42
1 2 Atbildēt

Bēdīgākais Rīgā ar kreisiem pagriezieniem,ir krustojumi kur neiebraucaut sarkanajā tu nekur netiksi.Saprotams kad satiksmes organizētājiem zūd doma ko darīt lietas laba un tad viņi dara tā:"Nogriezties atļausim bet ar sarkano gaismu un ceļu policiju lai paši tiek galā".Jā,un uz korķiem viņiem uzdirst,lai pisās tauta.

Vernons 1.novembris 2019 20:19
6 0 Atbildēt

Viss kas nav aizliegts ir atļauts! Krustojumā ir jāiebrauc, lai veiktu kreiso pagriezienu. Jāpalaiž pretīm braucošie. Un neatkarīgi no signāliem (pie sarkanā) jāveic kreisais pagrieziens, varbūt arī apgriezšanās pretējam virzienam! Pie kam, iedegoties zaļajam, Jums pacietīgi jāgaida, kad atbrīvosies krustojums!

Izskatās, ka sarkanā signāla apsēstie jāsūta uz "Kreiss" praksē!

Nekur nav teikts, ka krustā drīkst ienraukt 1, vai 11 auto, lai veiktu kreiso.

650 1.novembris 2019 20:26
3 1 Atbildēt

Kādi ir varianti, ja uz kreiso pagriezienu gaida 10 auto, bet skaidri zināms, ka pie esošā gaismu pārslēgšanās algoritma tur pilnīgā likumībā iekļausies (labi ja!) tikai pats tas pirmais krustojumā iebraukušais? Cik ilgi stāvēsim un cik gara būs tā rinda, ja uz katru ciklu izbrauks pa vienam auto? Nu tā reāli- reku viens pirmais iebrauc, es stāvu kā "otrais".Ko man darīt?

Vernons 2.novembris 2019 11:17
4 0 Atbildēt

Es, zaļajam esot, braukt nesākšu, kamēr Tu aizbrauksi. Zaļais arī ir aizliedzošais, to rakstu tāpēc ka policija to nezin un negrib zināt!

650 1.novembris 2019 19:45
0 1 Atbildēt

Vajadzētu jūtupā pameklēt to tur krievijas sarkanās gaismas kameru darbības izskaidrojumu.Kā ir, kad pus-pilsētai pēc mēneša atnāk pavēste, ka jāmaksā par 15cm pārbraukšanu pār kritisko virtuālo līniju (kura dabā nav redzama).Ja mums pat nakts vidū pie tukša krustojuma nav pieņemts apstāties tieši PIRMS līnijas.

650 1.novembris 2019 21:07
0 0 Atbildēt

Lūk, šeit veseli 2gab Pārkāpēji:

Kanibaals 2.novembris 2019 0:31
0 0 Atbildēt

Krievijā arī pirms radariem bija aizrāvušies ar tām līnijām, te vnk automatizēts. Kameras der, bet tam noteikti jābūt video režīmā, lai nav jāpierāda ka neesi ēzelis.

650 2.novembris 2019 2:05
2 0 Atbildēt

Jā, bet ar globālo automatizāciju ir skaidrs,ka cilvēks nespēj pret to cīnīties.Tur vienkārši maksās ik pa laikam pat paši uzmanīgākie.Shēma ir tā pati vecā- šodien tieši par šo mums kontrole (vai brīdinājumi) ir tuvu nullei,ieradums ir tāds kā nu ir, bet te pēkšņi runa būs par 15cm...Kā var dzīvas satiksmes jūklī pārspēt datoru.Nav jau runa par ļaunprātīgu iebraukšanu krustojumā.Piem, plūsma kustas, cilvēks pārbrauca ar kapotu pāri līnijai- skatās, nee,nepaspēšu,tamēr luksofors jau sāk slēgties.Neviens cp te nekad nevienu nav sodījis, kaut tas metru pāri tai līnijai apstātos.Iemaņu nav.Vairumā krustojumu pat stoplīnijas īsti nav- tā ir vnk nodilusi.Būtu godīgi, ja kāds sadūšotos un tā arī pateiktu- taa, čalīši,naudas nau,tapc tagd mēs mērīsim centimetros to un to,ņemiet vērā. Tagad jau ir nevis ka vnk iekasēt, bet kā iekasēt no katra un vairākkārt.Pirmais mēnesis atpelnīs Visu.

Kanibaals 2.novembris 2019 20:18
1 0 Atbildēt

Tas būtu žurnālistu uzdevums noskaidrot darbības principus.

Pļurkt 3.novembris 2019 7:48
0 0 Atbildēt

i.imgur.com/PZ26GXo.png

Šai krustojumā ir veseli 4 pārkāpēji no 6 auto!!

Vernons 2.novembris 2019 11:12
1 1 Atbildēt

Cik pēc plāna paredzēts iekasēt? Esmu ar mieru savu artavu ieskaitīt Valsts kasē! Cik nomanis? 10? 15? 20? Cik?

Zhora 2.novembris 2019 13:38
2 0 Atbildēt

maksājuma mērķis ailītē ieraksti:aizrijaties, mērgļi!

uldis 3.novembris 2019 10:30
0 0 Atbildēt

tā ir normāla paradiba kad fise satiksmes plūsmu kameras pieradīs Daudz valstis oilsētas vada tikai kameras satiksmi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti