Latvijas uzņēmums "Fiqsy" izveido lielāko elektroautoparku ar "Renault Zoe" un piedāvā tos koplietošanā (+ FOTO) 33

 

Foto: Publicitātes attēls

Fiqsy | 7.jūlijs 2020 15:30

Latvijā radītais zīmols Fiqsy, kurš jau vairāk kā gadu piedāvā elektrisko skrejriteņu koplietošanas pakalpojumu, paplašina biznesu un sadarbībā ar "Mūsa Motors Rīga" un otru dīleri izveido lielāko elektroauto Latvijā.

Šobrīd Fiqsy mobilajā lietotnē līdzās skrejriteņu un kravas autobusu īrei būs pieejams veikt braucienus arī ar 100 “Renault ZOE” elektromobiļiem.

“Redzam, ka mainās gan cilvēku paradumi, gan atvērtība pakalpojumiem, kas ļauj ieekonomēt laika un naudas resursus, un efektīvāk plānot savu ikdienu. Tajā pašā laikā arvien vairāk tiek aktualizēti jautājumi par vides un gaisa piesārņojuma mazināšanu, efektīvākiem un zaļākiem transporta un mobilitātes risinājumiem pilsētās. Tas dod iespēju attīstīties gan koplietošanas, gan elektrisko auto pakalpojumiem,” stāsta Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks. “Ceram, ka ar šo jauno pakalpojumu spēsim mainīt cilvēku paradumus un lauzt mītus par stereotipiem, kas saistīti gan ar koplietošanu, gan elektromobiļiem.”

Šobrīd Fiqsy piedāvā 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā, kā arī līdz 70 elektrisko skrejriteņu nomu Jelgavā. Tāpat nomai pieejami 15 koplietošanas kravas autobusi (VW Crafter) un 100 “Renault ZOE” koplietošanas elektro automašīnas. Gada laikā Fiqsy aplikāciju lejupielādējuši vairāk nekā 75 000 lietotāju.

Finansējums uzņēmumam Fiqsy piešķirts ALTUM energoefektivitātes programmas ietvaros, kas tiek finansēta no ALTUM “zaļo” obligāciju emisijas ieņēmumiem 20 miljonu eiro apmērā. Līdz šim ALTUM izsniedzis aizņēmumus energoefektīviem projektiem tādās nozarēs kā centrālā siltumapgāde (28%), kokapstrāde (15%), dārzeņu audzēšana (10%), ilgtspējīgs transports (10%), LED apgaismojums (8%), metāla konstrukciju un to sastāvdaļu ražošana (8%), elektroenerģijas ražošana (8%) un citi (13%). Starp aizdevuma saņēmējiem ir gan mikro (34%), gan mazi (41%) un vidēji (21%), gan arī lieli uzņēmumi (2%).

Reinis Bērziņš, ALTUM valdes priekšsēdētājs: “ALTUM sadarbība ar Fiqsy ir lielisks piemērs tam, kā ALTUM kā attīstības finanšu institūcija var veicināt ilgtspējīgu, videi draudzīgu uzņēmējdarbības projektu īstenošanu. Redzam, ka arvien pieaug interese no uzņēmējiem, kas vēlas ieviest risinājumus energoefektivitātes un atjaunojamo energoresursu izmantošanas jomā, un esam gandarīti, ka varam uzņēmējiem šādu finansējumu piedāvāt. Potenciāls šādu projektu īstenošanai Latvijā ir ļoti liels. Emitējot “zaļās” obligācijas, kapitāla tirgū esam piesaistījuši finansējumu videi draudzīgu biznesa projektu īstenošanai, tāpat zaļo projektu finansēšanai esam piesaistījuši resursus no Eiropas Investīciju bankas. Mūsu klientu īstenotie projekti pierāda, ka ieguldījumi atpelnās ar uzviju.”

Par jauno Fiqsy pakalpojumu - elektroautomobili “Renault ZOE”

“Renault ZOE” ir pārdotākais pilsētas elektriskais automobilis Eiropā. Šī gada jūnijā “Renault ZOE” piedzīvoja rekordlielu pasūtījumu un reģistrāciju skaitu Eiropā – 11 158 pasūtījumi. “Renault ZOE” modelis īpaši piemērots dinamiskiem pilsētas braucieniem, turklāt šī elektroauto nobraukums ar vienu uzlādi var sasniegt pat 395 km. Plānots, ka nākotnē Fiqsy pieejamo elektroautomobiļu skaits varētu sasniegt vairākus simtus.

“Ņemot vērā pašreizējo COVID – 19 krīzi un nopietnās vides problēmas, mēs esam pārliecinājušies par to, cik svarīgi ir piedāvāt papildu mobilitātes risinājumus. Īpašu vērību pievēršam elektrotransportam ar pašapkalpošanās opciju, kas vienlaikus būtu pieejami un ilgtspējīgi. Esam gandarīti, ka paralēli mūsu elektromobilitātes projektiem Parīzē un Madridē varam īstenot projektu arī Rīgā. Esam pārliecināti, ka “Renault ZOE” veicinās elektroauto popularitāti Latvijā un Baltijā,” norāda “Renault” Baltijas reģiona vadītājs Marcins Kurkievičs (Marcin Kurkiewicz).

“Man ir liels gandarījums, ka Latvija seko pasaules un Eiropas valstu piemēram elektromobilitātes jomā, un “Renault ZOE” ir, manuprāt, atbilstošākais pilsētas elektroautomobilis, kas papildinās Rīgas ielas. “Renault ZOE” – moderns, tehnoloģisks un stilīgs auto, kas nevienu neatstās vienaldzīgu, tā tehniskie un veikstpējas parametri ir vairāk nekā pārliecinoši. Tagad būs lieliska iespēja par to pārliecināties ikvienam interesentam, izmantojot “Fiqsy” automobiļu koplietošanas pakalpojumu,” stāsta “Mūsa Motors Rīga” direktors Zigurds Liepa.

Fiqsy elektroautomobiļu parks tapis ar “Altum” zaļās finansējuma programmas atbalstu, līdz ar ko kopējais elektroauto skaits Latvijā pieaugs par vairā nekā 10%.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 7.jūlijs 2020 16:56
0 3 Atbildēt

Piereģistrējos

Krotow 8.jūlijs 2020 20:16
1 0 Atbildēt

Pie Emmas?

msh 7.jūlijs 2020 17:39
3 0 Atbildēt

Ja visiem tiem brīnumiem būs virsū tas "ērti un zaļi" uzraksts, tad vismaz būtu viņus zaļus nokrāsojuši lai tas uzraksts atbilst patiesībai...

msh 7.jūlijs 2020 18:22
9 2 Atbildēt

Kādus stereotipus viņi vispār taisās lauzt - to ka bezsaimnieka manta tiek pista un netiek kopta?

labi 8.jūlijs 2020 9:28
8 9 Atbildēt

Nevajag jau propagandēt savu attieksmi un dzīves nostāju....

msh 8.jūlijs 2020 21:55
1 0 Atbildēt

Savu attieksmi un dzīves nostāju? Par mana teikuma otro pusi tas ir pilnīgi atbilstoši - savas mašīnas mēdzu pedantiski remontēt [tiesa gan, esmu slinks, tāpēc reizēm uz tiem remontiem mašīnām nākas pagaidīt] - kurš koplietošanas mašīnām to darīs? Par pirmo pusi garām, svešu īpašumu lietoju uzmanīgi, pirmkārt, nepierasts objekts, otrkārt, nav mans - bet kā tiek dauzīti pilsētas bites fiati mēs te šad un tad varam palasīt...

Asaris 7.jūlijs 2020 18:50
1 5 Atbildēt

Beidzot vismaz tie tirliņi kas te tukši irš par elektroauto, bet nekad nav izbraukuši, varēs pamēģināt.

Bradypus 7.jūlijs 2020 22:47
4 1 Atbildēt

Pamēģināt ko? Pārbaudīt, ka elektroauto nekam vairāk, ka pilsētai un sava dibena vadāšanai nav derīgs?

Krotow 8.jūlijs 2020 0:55
4 1 Atbildēt

Kamēr nebūs jāstāv garās rindās pie lādētāja un pusstundu vēl jākvern lādējot, tikmēr jau viss mizā.

Asaris 8.jūlijs 2020 15:04
2 2 Atbildēt

To kad pārsēžas atpakaļ uz iekšdedzes auto, liekas ka tikpat labi ar zirgu pajūgu var kratīties.

Bradypus 8.jūlijs 2020 15:48
2 1 Atbildēt

Drīzāk jau tomēr otrādi.

Asaris 8.jūlijs 2020 19:36
0 0 Atbildēt

Parasti apmēram 9 no 10 cilvēkiem, kas domā kā tu, pēc izbraukšanas savas domas maina. Tad vai nu tu esi tas 1 vai neesi nekad braucis

Bradypus 8.jūlijs 2020 23:52
0 0 Atbildēt

Esmu braucis gan ar Teslu, gan Ferrari. Par abiem diezgan līdzīgs secinājums - nepraktisks sūc, ar ko var pazīmeties vai atsevišķu reizi "noņemt skaidu", bet tērēt tādu naudu, lai faktiski ierobežotu savas braukšanas iespējas IR stulbi.

msh 8.jūlijs 2020 21:52
2 1 Atbildēt

Kāds te NAHUJ sakars ar kaut kādu IZBRAUKŠANU? Tu pats saproti kādas muļķības tu te raksti? Pēc tavām domām deviņi no desmit cilvēkiem, izbraucot ar elektrisko mašīnīti, domā "o jopcik, atsaucība uz pedāli kā msh golfam! man tādu vajag, pilnīgi pie dirsas lietošanas neērtības!" - tā?

Izklausās ka tu pats ar elektrisko mašīnīti, par kurām tu aiz sajūsmas čurā biksēs, esi tikai izbraucis. Paņem vienu kaut kur aizņemies vai iznomā uz nedēļas nogali - un uztaisi tajā nedēļas nogalē ekskursijas braucienu, teiksim, pa lietuvu, tādu garāku. Pēc tam pastāsti savus iespaidus.

Asaris 9.jūlijs 2020 10:44
0 0 Atbildēt

Man liekas biksēs čurā sarkanu tu, katru reizi kad ieraugi kādu rakstu par elektroauto.

Un nevienam neiesaku šobrīd pirkt kā vienīgo auto, it sevišķi ja bieži brauc tālus gabalus un nevar lādēt mājas vai darbā.

Bet pieņemsim ja noliktu blakus 2 autiņus, vienu ar iekšdedzes dzinēju otru elektro. Abus vienā cenā, varētu uzpildīt 10 min un nobraukt ap 800km, kuru tu ņemtu?

msh 10.jūlijs 2020 12:41
0 0 Atbildēt

Būs vēl jāpērk divas mašīnas? Zajebis - kaut kā ož ka viena no tām mašīnām ir nišas izstrādājums...

Attiecībā par to tavu jautājumu par neiespējamu sapņu sitāciju - ņemtu to kas interesantāka, un nav teikts ka tā būs elektriskā mašīnīte

Bradypus 9.jūlijs 2020 21:58
1 0 Atbildēt

Noliec, tad paskatīsimies. Bet šī diskusija un tava slavēšana ir par citādiem autiņiem, nevis tavām fantāzijām.

wons 8.jūlijs 2020 7:27
13 5 Atbildēt

Visas šīs koplietošanas ir kreiso neomarksistu, liberāļu, komunistu štelles. Atradināt iedzīvotājus no privātīpašuma, būt saimniekiem savām lietām, lai vieglāk sadzīt vienā barā, kur viss kopīgs. Velk uz komunismu, kur viss būs kopīgs

miu 8.jūlijs 2020 8:44
2 3 Atbildēt

Kārtīgi padomijas bērni salasijušies! Izpratne par pakalpojumu ir tik vāja cik var būt... Bet protams katram sevi cienošam cilvēkam vajadzētu būt auto pie sētas ar ko sestdien uz laukiem aizbraukt. Matemātika jau nevienu nesaista cik tad beigās maksā tev tas brīnums, kas pie sētas stāv un gaida to 1 - 2 reizes nedēļā kad vinu kāds izkustinās bet kamēr tas nesaista vismaz Koļam, kas katiniekā viņu skrūvē ir darbs. Arī labi!

s 8.jūlijs 2020 12:51
4 1 Atbildēt

Pohuj cik tas maksā!

Man nepieciešams komforts, netaisos sēdēt un pieskarties kaut kādam varētu teikt (mazam autobusam/trolejbusam), nekad arī šo sabiedrisko transportu neizmantoju, tur viss ir netīrs un smirdīgs! Šie nomas auto arī domāti cilvēkiem, kuri nevar atļauties uzturēt un iegādaties privāto auto!

Tev patīk? Nu tad brauc laimīgs bomzi, necenties te visiem reklamēt katru jauno sūdu...

Bradypus 8.jūlijs 2020 15:57
3 0 Atbildēt

Izcila propaganda. "Nolikt" vēlmi kaut kur aizbraukt, jo pareizi taču ir slēgt ielu mašīnām un pavadīt brīvdienu uz bruģa, nekur nebraucot. Paziņot, ka auto īpašnieki ir muļķi, kas vispār nezin, cik mašīnas uzturēšana izmaksā. Paziņot, ka muļķi, jo nav izpratnes par pakalpojumu.

Tātad vēlreiz - ģimenē ir divas mašīnas, kas abas tiek lietotas biežāk, nekā 1-2 reizes nedēļā. Braucu ne tikai "sestdien uz laukiem", bet gan praktiskām vajadzībām, gan brīvdienu. Un neskatoties uz to esmu reģistrējies un izmantoju visus nomas servisus. Un ar visu to, ka man ir pieejamas divas mašīnas un apvienotais nomas autoparks (ieskaitot Skok), tik un tā vēl ir brīži, kad nākas saukt taksi.

Krotow 8.jūlijs 2020 20:19
0 0 Atbildēt

Kas kuram par daļu ar kādu auto braucu un uz kurieni vēlos aizbraukt ja auto nav pirkts par zagtu naudu un galamērķis nav kaut kāda aizliegtā zona? Tur kur braucu ar savu auto, sabiedriskais transports parādās reti, man neērtā laikā vai arī funkcionāli neder.

msh 8.jūlijs 2020 21:59
1 1 Atbildēt

Ar matemātiku ir ļoti elementāri - piedirstas jaunas koplietošanas mašīnas var būt kopta 25 gadus veca mašīna - kura, neskaitot degvielu, mēnesī vidēji izmaksās tik, cik dažas reizes pavizināties pa rīgu ar koplietošanas mašīnu.

miu 9.jūlijs 2020 18:46
0 0 Atbildēt

Saskaiti lūdzu tās izmaksas. Ieslēdz kalkulātoru un vienkārši saskaiti.

OCTA (kasko kaut gan pieņemu ka 25 gadīgam aparātam tāds nav)

Tehniskā apskate

Nodokļi

Remonts

Ieguldītā nauda auto (iegade)

Auto nolietojums (ja zini, kas tas ir)

Degviela

Stāvvieta (ja tiek izmantota)

Laiks dirnēšanai servisā (šis gan jau nemaksā neko...)

Es pat neminu iespēju, ka tev to lūzni kāds nozog - šo grūti budžetēt tāpēc izslēdzam šo iespēju.

Saliec šo visu skaisti pats sev uz papīra un sapratīsi cik ir tavs nekas mēnesī maksā! Man ģimenē ir divas darba mašīnas. Ne 25 gadīgas, bet ja no kādas nāktos šķirties izvēle pirkt šrotu ko turēt pie sētas jeb izmantot koplietošanu 1x nedēļā man piedod ir acīm redzama.

Galva nav domāta, lai tikai cepuri nēsātu.

Bradypus 9.jūlijs 2020 22:02
2 0 Atbildēt

Galva dažiem IR domāta cepures nēsāšanai.

Kādā aprēķinu modelī ir jāskaita kopā iegādes cena ar nolietojumu?

miu 10.jūlijs 2020 10:22
0 0 Atbildēt

Tajā kurā naudai ir vērtība Nekur nerakstīju ka jāskaita kopā. Rakstīju ka jāskaita nolietojums un naudas vērtība (ja tas ir līzings tad līzinga procents, ja tas nav līzings un nauda nav alternatīvie izmantošanas veidi tad pieņemu, ka šo var neskaitīt). Jebkurā gadījumā var skaitīt kaut vai pamata lietas, lai būtu beigās skaidrs cik auto izmaksā mēneši. Man viens liela parka vadītājs (~ 80 vieglie auto) kādreiz izteicās, ka viņa galvā vidēji auto maksā ap 300eur/mēnesī... bet ok tas viss ir relatīvi protams

Bradypus 10.jūlijs 2020 10:52
2 0 Atbildēt

"Saskaiti lūdzu tās izmaksas.

...

Ieguldītā nauda auto (iegade)

Auto nolietojums (ja zini, kas tas ir)

"

Tātad, noņem cepuri un paskaidro, kādēļ jāskaita kopā un papildus, kadēļ meloji, ka "nekur nerakstīji".

Nomas Fiat 500 cena mēnesī ir 339€, kam jāskaita klāt 0.16 eur par katru kilometru. Kā tas samērojas ar taviem 300 eur/mēnesī? Cik bieži ir un tālu ir jābrauc? Kādi ierobežojumi ir nomas auto? Parādi mums, muļķiem, savas rēķināšanas spējas.

miu 10.jūlijs 2020 15:14
0 0 Atbildēt

Speciāli tev kā ļoti apdāvinātam cilvēkam.

Auto nolietojums - auto ik gadu zaudē savu vērtību. Tam palielinās nobraukums un vecums. Ceru ka sprotams?

Ieguldītā nauda - jus pērkat auto par summu x.

versija 1. Līzings. Jūs maksājat par šo naudu procentus bankai. Tātad ieguldītā nauda = procenti ko maksājat bankai.

versija 2. Iegāde no uzkrājumiem. Šai aprēķins ir sarežģītāks, bet tu kā bedovijs vecis ar lielu dzīves pieredzi gan jau spēsi sarēķināt. Man kontā ir 10 000eur. Par tiem es varu nopirkt auto jeb ieguldīt viņus kaut vai uz % bankā (šobrīd gan šis nav opcija procenti mazi, bet piemēram) tātad es no šiem 10 000eur pelnīšu katru gadu kaut ko kas ir = naudas vērtība. Alternatīva paņemu šos 10 000eur un aizdod eku tam 25 gadīgā golpa īpašniekam uz % lai šis nopērk sev kaut ko sakarīgu. Atkal ir peļņa = naudas vērtība. Skaidrojums der?

Es nelobēju koplietošanu neesmu ar to saistīts, bet es saprotu ka tā ir mūsu visu nākotne. Privātais auto tuvākajos 10 gados būs luksu prece. Lētāk būs maksāt summu x mēnesī abonēt kaut kādu brīnumu, kas tev pildīs visas tev nepieciešamās funkcijas un ar privātiem auto brauks puikas kas gatavi maksāt vairāk par citiem. Tā nav iegriba vai pat ērtums šobrīd tas ir kalkulātors - pie noteikta braucienu skaita tavs privātais auto ir iegriba nevis izdevīgs risinājums. Tad tālāk jau protams katram pašam pieņemt lēmumu vai maksāt par savu auto vai palikt pie koplietošanas. Bet kā jau teicu tas ka jūsu 25 gadīgie brīnum auto jums "neko neizmaksā" ir reāla nespēja rēķināt nevis izdevīgums. Man nevajag neko pierādīt diemžēl ne es līdz tam "koplietošanai" esmu dadomājies. To izdarīja cilvēki, kas spēja saredzēt problemātiku ar privātajiem auto - tie ir dārgi, jo tos nepietiekami noslogo! Vienkārša matemātika nekas vairāk. Man protams te var sākt kaut ko liet par to, ka kāds gudrāks par pasauli, bet piedod tas ir tas pats kas 5g izraisa covid. Aprobežotība un viss.

Kā saka nekā personīga vienkārši paskaiti cik tev izmaksā tavs nobrauktais km. Tīri sev zināšanai (man nevajag - reāli vienalga, tik ļoti vienalga, ka vienalga ir pats maigākais kā to varu izteikt). Ir kam privātie auto ir un būs vēl kādu laiku izdevīgs risinājums, bet ne visiem.

Bradypus 13.jūlijs 2020 8:30
0 0 Atbildēt

Pamuļķi, jautājums vēlreiz - kādā skolā tev iemācīja, ka šādā aprēķina ir jāskaita kopā iegādes vērtība UN nolietojums. Īpaši apdāvinātajam - nolietojums ir iegādes vērtības attiecinājums uz ilgāku laika periodu. Dalbaēbs nespēj aptvert elementāru matemātiku, bet citus sauc par muļķiem, kas nemāk rēķināt. Ar tādu galvu jau arī notic 0 izmešiem un čurā karstu par elektroauto.

msh 10.jūlijs 2020 12:50
0 0 Atbildēt

Slinkums nodarboties ar tādiem smagiem aprēķiniem. Muterei viņas 26 gadus vecais golfs, pieņemu, gadā izmaksā max 400 eiras + degviela - man manējais noteikti vairāk, bet nu tur pie vainas pamatā tas, ka es visu laiku krāmēju iekšā aprīkojumu. Jebkurā gadījumā tās izmaksas ir jūtami elastīgākas nekā kaut kāda auto noma vai koplietošana, jo visādus remontus var saplānot un atlikt.

Ak jā, mani uzjautrina tas tavs punkts "nolietojums" - nolietojums šādām mašīnām ir iekļauts ailītē "remonts" - tas ko tu gribēji minēt bija "vērtības kritums", bet šādām mašīnām vērtība kristies vairs nevar...

HE 8.jūlijs 2020 9:32
4 0 Atbildēt

Viss ir ļoti jauki , bet lētāk, ātrāk un ērtāk ir paņemt taksi no Bolt un nečakarēties ar visu kas saistīts ar auto nomu...

Bradypus 8.jūlijs 2020 16:00
2 0 Atbildēt

Lētāk, ātrāk un ērtāk ir nomas - grūti pat saprast, kas ir domāts ar "nečakarēties ar visu kas saistīts ar auto nomu". Bolt ir nākamā izvēle, ja nekas nomājams nav tuvumā.

sukamin1990 8.jūlijs 2020 10:37
0 4 Atbildēt

I have read your article, it's very informative and helpful for me. I admire the valuable information you provide in your articles. Thank you for posting it. driving directions

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti