Satiksmes ministrija rosina CSDD iepirkt tehniskās apskates pakalpojumu 7

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.augusts 2020 6:52

Satiksmes ministrija (SM) rosina noteikt, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) automašīnu tehniskās apskates pakalpojumu jāiepērk, nevis jānodrošina pašai, paredz otrdienas, 11.augusta, Ministru kabineta (MK) sēdei iesniegtais informatīvais ziņojums "Par tehniskās apskates pakalpojuma attīstību 2021.-2030.gadam".

Ministrija skaidro, ka šobrīd transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros Latvijā veic četras CSDD akreditētas sabiedrības - SIA "Auteko&TUV Latvija", SIA "Autests", SIA "Scantest" un SIA "Venttests". Šīs sabiedrības nodrošina tehniskās kontroles pakalpojumus 31 tehniskās apskates stacijā Latvijas teritorijā.

Informatīvajā ziņojumā par tehniskās apskates pakalpojuma attīstību 2021.-2030.gadam teikts, ka CSDD arī turpmāk veiks transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati, tomēr tehniskās kontroles pakalpojumu iepirks Publisko iepirkumu likumā noteiktā kārtībā, vienlaicīgi katrā tehniskās apskates stacijā nodrošinot tehniskās apskates procesa uzraudzību, kā arī normatīvos noteikto maksājumu iekasēšanu un valsts deleģēto funkciju izpildi.

Tehniskās apskates procesa uzraudzību CSDD nodrošinās, uzturot valsts transportlīdzekļu un to vadītāju reģistru, realizējot komersantu darbības kontroles pasākumus, uzturot videonovērošanas sistēmas, nodrošinot tehniskās kontroles inspektoru apmācību un atestāciju, un citus uzraudzības procesus, kā arī veicot tehniskās kontroles uz ceļiem. 

Tāpat CSDD nodrošinās maksas iekasēšanu par tehnisko apskati atbilstoši Ceļu satiksmes likumam izdotajos MK noteikumos paredzētajā apmērā visās tehniskās apskates stacijās, savukārt, no šīs naudas maksās komersantiem par tehniskās kontroles veikšanu un finansēs tehniskās apskates uzraudzības funkcijas. Savukārt iepirkuma priekšmets būs tehniskās kontroles pakalpojums, kura pasūtītājs būs CSDD un kuru komersantam būs tiesības veikt noteiktā reģionā.

Latvijā kopā tiks iepirkta pakalpojumu sniegšana 31 vieglo transportlīdzekļu un 14 kravas transportlīdzekļu tehniskās apskates stacijās. Publiskā iepirkuma nolikumā tiks precizēta tehnisko apskašu staciju specifikācija - tehniskās apskates stacijas posteņu, līniju skaits un citi tehniskās apskates stacijai nepieciešamo kapacitāti raksturojošie rādītāji. Pakalpojuma sniegšana katrā reģionā iepirkumā tiks veidota kā atsevišķa lote.

Pretendents tiesības veikt tehnisko kontroli noteiktā reģionā iegūs atklāta konkursa kārtībā, ko paredzēts izsludināt līdz 2021.gada septembrim.

Lai pārliecinātos par uzņēmuma spēju piesaistīt finanšu līdzekļus darbības nodrošināšanai, kā arī spēju sniegt konkrēto pakalpojumu, pretendentiem tiks noteikti vairāki kvalifikācijas kritēriji - bankas garantijas par finanšu pieejamību, pieredze tehnisko procedūru organizēšanā, klientu apkalpošanā, IT jomā, darba drošības un vides aizsardzības u.c. jautājumu vadīšanā, kā arī atbilstošs biznesa plāns. Pretendentu kvalifikācijai netiks prasīta ne tehniskās apskates stacijas, ne arī ēkas, zemes vai citu tamlīdzīgu nosacījumu esamība. Konkursa uzvarētājiem tiks dots pietiekams laiks tehniskās apskates stacijas izveidošanai un visu prasību izpildes nodrošināšanai.

Pēc iepirkuma procedūras noslēguma līgumi ar uzņēmumiem, kas ieguvuši tiesības veikt tehnisko kontroli, tiks slēgti uz desmit gadiem. Darbu varēs sākt pēc tehniskās apskates stacijas akreditācijas.

Ņemot vērā, ka CSDD turpmāk veiks tikai tehniskās kontroles uzraudzības funkcijas un tehniskās kontroles veicēji tiks izvēlēti publiska iepirkuma kārtībā, lai nodrošinātu godīgu un vienlīdzīgu konkurenci, kā arī varētu veikt neatkarīgu uzraudzību, CSDD, izvērtējot līdzdalību tehniskās kontroles veikšanai akreditētos uzņēmumos - "Auteko&TUV Latvija", "Autests", "Scantest" un "Venttests", ir secinājusi, ka līdzdalība ir izbeidzama. 

Lai izbeigtu līdzdalību šajās kapitālsabiedrībās, CSDD nepieciešama valdības atļauja. Attiecīgi SM ir sagatavojusi MK rīkojuma projektu "Par atļauju izbeigt līdzdalību un pārdot CSDD piederošās "Auteko&TUV Latvija", "Scantest", "Venttests" un "Autests" kapitāldaļas", kurā paredzēts, ka līdz 2020.gada 30.novembrim CSDD nodrošinās kapitāldaļu novērtēšanu un publiskas izsoles sākšanu.

Latvijas-Vācijas kopuzņēmums "Auteko&TUV Latvija" reģistrēts 1994.gadā, un tā pamatkapitāls ir 532 500 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 7,568 miljoni eiro un peļņa 1,34 miljoni eiro. "Autoeko&TUV Latvija" 51% daļu pieder CSDD un 49% - Vācijā reģistrētam uzņēmumam "TUV International GmbH-Unternehmensgruppe TUV Rheinland". 

"Autests" reģistrēts 1998.gadā, un tā pamatkapitāls ir 279 030 eiro. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 2,081 miljons eiro un peļņa - 331 570 eiro. "Autests" 80% daļu pieder SIA "Ogres servisa centrs", bet 20% - CSDD. 

"Scantest" reģistrēts 1997.gadā, un tā pamatkapitāls ir 177 500 eiro. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 3,711 miljoni eiro un peļņa - 902 699 eiro. "Scantest" 51% daļu pieder Zviedrijā reģistrētam uzņēmumam "Carspect group", 29% daļu - SIA "CA 88", bet 20% daļu - CSDD.

"Venttests" reģistrēts 1998.gadā, un tā pamatkapitāls ir  284 802 eiro. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 282 712 eiro un peļņa - 66 624 eiro. "Venttests" uz pusēm pieder Ventspils pilsētas domei un CSDD. 

 
Visi komentāri
 
Alekss 8.augusts 2020 8:00
9 2 Atbildēt

Vai lidz ar to nesadārdzināsies maksājumi pie tehniskās apskates?

aflex 8.augusts 2020 10:57
1 1 Atbildēt

nekas,pārkāpsim uz aixamiem,fiatiņiem un tamlīdzīgiem motorratiņiem,kā savulaik Polijā

Zārks,arī uz īri 8.augusts 2020 21:13
5 1 Atbildēt

Akcija,ņem vienu bet maksā par diviem un otru dāvini tuvam cilvēkam.....visa info-Estur.lv un iespēja īrēt....

Kanibaals 9.augusts 2020 9:29
2 1 Atbildēt

Tulīt kādam lapsene iedzels, vēršoties pret mafiju jābūt uzmanīgiem.

WONDERWHY 10.augusts 2020 8:50
0 0 Atbildēt

Skaisti izpildīta prasība par TA nodošanu privātajiem. CSDD pietuvinātās firmeles dzīvo zaļi.

Freijers 10.augusts 2020 11:47
0 0 Atbildēt

Tā vietā, lai normāli ar to servisi nodarobotos (kur tos defektus tūlīt arī novērš), būs šāda pusshēma, kur tāpat dāžadiem "inspektoriem" stipri atšķiras metodika par ko liek divniekus - vai pat tos izdomā tagad, kad pašus īpašniekus dzen ārā no TA staciju apskates zonas. Tagad sanāk lieka čakarēšanās braukājot, atrādot, labojot (ja nepieciešams) un atrādot atkal (ja nepieciešams).

Normālu, adekvātu meistaru/servisu kur visas šīs lietas salabot jau pirms skates dažādu subjektīvu un objektīvu iemeslu dēļ nav, savukārt pēcāk tiek kačāta statistika, ka puse tiek TA pie divniekiem...

Vēl 11.augusts 2020 7:02
0 0 Atbildēt

Kam ķeras klāt Limkaitis tas vienkārši tiek sačakarēts...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Tiguan turpmāk būs arī plug-in hibrīds (+VIDEO)

Volkswagen Tiguan ir pieprasītākais SUV Eiropai. Atbilstoši statusam atjaunotajam Tiguan modelim ir veikti padziļināti un ļoti vērtīgi uzlabojumi. Lasīt vairāk

 

Fiat 500 Electric 3 + 1 – pilsētas elektroauto uzlabotā versijā 3

Fiat laidis klajā jaunu 500e versiju, kas ieguvusi nelielas papildu durtiņas labajā pusē. Lasīt vairāk

 

Dacia uzsāk pieteikumu pieņemšanu Duster Pick-Up iegādei (+ FOTO) 11

Rumānijas autobūves kompānija Dacia laiž klajā pikapu uz krosovera Duster bāzes. Pašu tirgū tas maksās 22 546 eiro. Lasīt vairāk

 

Ja aizdegas automašīna, jārīkojas ātri (+ VIDEO) 2

Aizdedzies mežs, degošs skurstenis, mājoklis, dārza būdiņas – par šādiem gadījumiem dzirdam teju ikdienu. Par automašīnām, kurās izcēlies ugunsgrēks dzirdam retāk, bet šādi gadījumi arī ir ne mazums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti