Manabalss.lv jauna iniciatīva: neskrāpē mašīnu – prasi lielāku stāvvietu 9

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

5.maijs 2021 16:08

Normatīvie akti pašlaik nosaka tikai vēlamo stāvvietas lielumu.

Piemēram, vieglajam transportlīdzeklim aptuveni 25 kvadrātmetri, un platumu – vēlams ne mazāk kā 2,5 metri (MK noteikumi Nr. 240; Latvijas standarts NR. LVS 190-7). Tomēr praksē objektu attīstītāji taupa uz stāvvietu izmēriem, ņemot vērā, ka MK noteikumi nosaka aptuvenus kopējos parametrus, un Latvijas standartam ir vien rekomendējoša nozīme. Lielākajā daļā lielveikalu stāvvietu platums svārstās no 2,3 līdz 2,5 metriem. Jāņem vērā, ka automašīnu izmēri kopš gadsimta sākuma, kad pieņemts minētais standarts, ir būtiski palielinājušies. Piemēram, populārā VW Golf modelis 1974. gadā bija vien 1,61 metru plats, bet 2012. gadā – jau 2,03 metrus plats (ieskaitot spoguļus). Lai droši novietotu šādu automašīnu stāvvietā (iebrauktu un izbrauktu), kā arī, atverot durvis, neriskētu sabojāt blakus esošos transportlīdzekļus, stāvvietas platumam jābūt ne mazākam par 2,5 metriem. Turklāt VW Golf markas automašīna mūsdienās ir viena no kompaktākajām. Tas nozīmē, ka lielāku marku automašīnām nepieciešamas vēl platākas stāvvietas. Vairākas valstis (Igaunija, Francija, Spānija u.c.) strādā pie vai jau ir panākušas jaunu risinājumu, mainot novecojušus autostāvvietu standartus, lai tie būtu atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu parametriem. Arī Latvijā nepieciešamas attiecīgas normatīvo aktu izmaiņas, kas reglamentē stāvvietu izmērus un ir novecojuši un neatbilst mūsdienu situācijai.

Tāpēc ir jāpārskata "Latvijas standarts LVS 190-7" atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu izmēriem, nosakot stāvvietas minimālo platumu no 2,60 m un garumu 5 m vienam vieglajam transportlīdzeklim. Un ir jāveic izmaiņas stāvvietu regulējumā MK noteikumos Nr. 240, pievienojot atsauci uz "Latvijas standartu LVS 190-7" kā obligāti ievērojamu prasību. Jo šobrīd standartam ir vien rekomendējošs statuss. Nepieciešams arī rekomendēt objektu attīstītājiem "skujiņas" jeb slīpā transportlīdzekļu izvietojuma principa ieviešanu – 45 grādu leņķī pret brauktuvi, kā arī ceļa apzīmējumu izvietošanu, lai droši organizētu satiksmes plūsmu stāvvietās.

Pēdējo piecu gadu laikā lielveikalu autostāvvietās reģistrēts 4151 ceļu satiksmes negadījums (CSNg). Un tā ir vien aisberga redzamā daļa, jo daudz lielāks veikalu stāvvietās notikušo CSNg skaits paliek nefiksēts. Daudzi cietušie par nelielajiem negadījumiem neziņo, jo nodarīto bojājumu apmērs ir neliels, vai arī negadījuma izraisītājs pamet notikuma vietu. Šī problēma skar gan iesaistītos autovadītājus, kuriem nelielais, bet nepatīkamais, negadījums sagādā "galvassāpes", gan Valsts policiju, gan apdrošinātājus, gan arī pašu lielveikalu apsaimniekotājus. Jo visiem kopā nākas veltīt laiku un resursus, lai identificētu vainīgo, noformētu negadījumu, administrētu zaudējumus un veiktu citas darbības. Iniciatīvas mērķis ir samazināt CSNg skaitu publiskajās stāvvietās un atvieglot dzīvi gan autovadītājiem, gan Valsts policijai, kas savus resursus varēs veltīt nozīmīgākiem satiksmes drošības jautājumiem.

Šobrīd parakstījušies nepilni 2000 šīs iniciatīvas atbalstītāju. Arī Tu vari nobalsot, uzspiežot uz šīs saites.

 
Visi komentāri
 
jaaanis 5.maijs 2021 16:39
8 1 Atbildēt

Parakstijos

Ideālā variantā būtu arī noteikt, ka stāvvietas jāierīko pēc Ikea principa, jo ir idivīdi kuri arī ļoti platā stāvvietā apstāsies tieši blakus stāvošais a/m un vēl uzšaus ar durvīm pa sāniem.

ko niekus 5.maijs 2021 16:43
4 3 Atbildēt

galvassāpes ir tikai auto īpašniekam, bet apdrošinātāji vai policisti strādā šā vai tā.

savukārt lielveikala apsaimniekotājs par skrambām uzzin tikai no rakstiem - tam nav jāpiedalās negadījumu noformēšanā vai jāmaksā kompensācijas.

nebrauciet uz konkrēto lielveikalu un vienlaikus paziņojiet lielveikalam par īsto iemeslu - un balsojums ar maciņu būs daudz efektīvāks par visādām petīcijām un petingiem.

tikai vajag kādu gudro, kurš savā placī uzzīmēs lielākas stāvvietas, lai cilvēki brauktu uz turieni un nebrauktu uz stāvvietām ar mazām vietām)

reku 6.maijs 2021 10:15
0 1 Atbildēt

Es nebraucu principā uz tādiem veikaliem kuru stāvietās jāatzīmējās. Piemēram rimi.Stāvietu platumam nebūtu nekādas vainas ja visiem būtu kaut cik smadzenes lai pareizi novietotu auto.

manabalss.lv 5.maijs 2021 17:05
3 5 Atbildēt

Jauna iniciatīva - spied šeit lai valdība tev izsniegtu jaunu mūsdienīgu prēmium auto ar uzpildes/uzlādes garantiju 100000km nobraukumam. Tu jau sen esi to pelnījis, jopta.

felix65 5.maijs 2021 19:49
4 1 Atbildēt

Mana balss ir pideru atbalstītāji, kurus būtu jāboikotē pēc tā, kā viņi atteicās pieņemt iniciatīvu par tradicionālo ģimeni.

iciks 5.maijs 2021 22:54
1 0 Atbildēt

Man jau šķiet, ka manabalss.lv ir formāla iespēja kaut ko darīt, bet faktiski tam rezultāts ir diezgan nekāds.

Savulaik jau par to smējās:

www.cehs.lv/myballs/

Ja reiz pašreiz standartam ir tikai rekomendējošs raksturs un pat ja nākotnē to nolems par obligātu, tāpat paliks esošie stāvlaukumi. Manabalss aktīvisti ignorēs? Gribētu redzēt... Aizeju uz tuvo Depo veikalu, kur pēc sajūtām stāvvietas ir tuvas un knapas, allaž pilns, neatkarīgi no neērtībām.

DALJNOBOJS 6.maijs 2021 9:57
2 6 Atbildēt

Tipisks latvietis uztrauc viņa 3000 eiro vērtas miskaste. No ir bukte vai skramba nu un Es par to neuztraucos kaut gan vāģiM ir 2.5 gadi.

Tā auto mīlestība ir palika no PSRS. Paskat kas Eiropā neviens ap vāģi ar lupatiņu neskraida.

reku 6.maijs 2021 10:19
3 0 Atbildēt

Te nu gan nepiekritīšu.Man pat darba smagajam auto nav neviena skramba,kur nu vēl vieglajam.

Loceklis 6.maijs 2021 18:54
1 1 Atbildēt

Piekrītu, es arī tavu sievu ņemu priekšā kamēr tu uz fūres brauc!

Tas ir pilnīgs sviests visas šitās mīlestības pret auto, cilvēkiem utt., kas pieder tev, pieder arī man vo!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti