Normatīvie akti pašlaik nosaka tikai vēlamo stāvvietas lielumu.
Piemēram, vieglajam transportlīdzeklim aptuveni 25 kvadrātmetri, un platumu – vēlams ne mazāk kā 2,5 metri (MK noteikumi Nr. 240; Latvijas standarts NR. LVS 190-7). Tomēr praksē objektu attīstītāji taupa uz stāvvietu izmēriem, ņemot vērā, ka MK noteikumi nosaka aptuvenus kopējos parametrus, un Latvijas standartam ir vien rekomendējoša nozīme. Lielākajā daļā lielveikalu stāvvietu platums svārstās no 2,3 līdz 2,5 metriem. Jāņem vērā, ka automašīnu izmēri kopš gadsimta sākuma, kad pieņemts minētais standarts, ir būtiski palielinājušies. Piemēram, populārā VW Golf modelis 1974. gadā bija vien 1,61 metru plats, bet 2012. gadā – jau 2,03 metrus plats (ieskaitot spoguļus). Lai droši novietotu šādu automašīnu stāvvietā (iebrauktu un izbrauktu), kā arī, atverot durvis, neriskētu sabojāt blakus esošos transportlīdzekļus, stāvvietas platumam jābūt ne mazākam par 2,5 metriem. Turklāt VW Golf markas automašīna mūsdienās ir viena no kompaktākajām. Tas nozīmē, ka lielāku marku automašīnām nepieciešamas vēl platākas stāvvietas. Vairākas valstis (Igaunija, Francija, Spānija u.c.) strādā pie vai jau ir panākušas jaunu risinājumu, mainot novecojušus autostāvvietu standartus, lai tie būtu atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu parametriem. Arī Latvijā nepieciešamas attiecīgas normatīvo aktu izmaiņas, kas reglamentē stāvvietu izmērus un ir novecojuši un neatbilst mūsdienu situācijai.
Tāpēc ir jāpārskata "Latvijas standarts LVS 190-7" atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu izmēriem, nosakot stāvvietas minimālo platumu no 2,60 m un garumu 5 m vienam vieglajam transportlīdzeklim. Un ir jāveic izmaiņas stāvvietu regulējumā MK noteikumos Nr. 240, pievienojot atsauci uz "Latvijas standartu LVS 190-7" kā obligāti ievērojamu prasību. Jo šobrīd standartam ir vien rekomendējošs statuss. Nepieciešams arī rekomendēt objektu attīstītājiem "skujiņas" jeb slīpā transportlīdzekļu izvietojuma principa ieviešanu – 45 grādu leņķī pret brauktuvi, kā arī ceļa apzīmējumu izvietošanu, lai droši organizētu satiksmes plūsmu stāvvietās.
Pēdējo piecu gadu laikā lielveikalu autostāvvietās reģistrēts 4151 ceļu satiksmes negadījums (CSNg). Un tā ir vien aisberga redzamā daļa, jo daudz lielāks veikalu stāvvietās notikušo CSNg skaits paliek nefiksēts. Daudzi cietušie par nelielajiem negadījumiem neziņo, jo nodarīto bojājumu apmērs ir neliels, vai arī negadījuma izraisītājs pamet notikuma vietu. Šī problēma skar gan iesaistītos autovadītājus, kuriem nelielais, bet nepatīkamais, negadījums sagādā "galvassāpes", gan Valsts policiju, gan apdrošinātājus, gan arī pašu lielveikalu apsaimniekotājus. Jo visiem kopā nākas veltīt laiku un resursus, lai identificētu vainīgo, noformētu negadījumu, administrētu zaudējumus un veiktu citas darbības. Iniciatīvas mērķis ir samazināt CSNg skaitu publiskajās stāvvietās un atvieglot dzīvi gan autovadītājiem, gan Valsts policijai, kas savus resursus varēs veltīt nozīmīgākiem satiksmes drošības jautājumiem.
Šobrīd parakstījušies nepilni 2000 šīs iniciatīvas atbalstītāju. Arī Tu vari nobalsot, uzspiežot uz šīs saites.
Parakstijos
Ideālā variantā būtu arī noteikt, ka stāvvietas jāierīko pēc Ikea principa, jo ir idivīdi kuri arī ļoti platā stāvvietā apstāsies tieši blakus stāvošais a/m un vēl uzšaus ar durvīm pa sāniem.