Iebraukšanai Jūrmalā caurlaides būs nepieciešamas visu gadu 16

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.septembris 2021 14:05

No nākamā gada pavasara iebraukšanai Jūrmalā caurlaides būs nepieciešamas visu gadu, informē Jūrmalas dome.

Šādu ieceri atbalstījuši Jūrmalas domes Transporta un mājokļu jautājumu komiteju sēdes deputāti.

Caurlaides iebraukšanai Jūrmalā līdz šim bija vajadzīgas no aprīļa sākuma līdz septembra beigām.

No nākamā gada 1.aprīļa, kad tiks atjaunota iebraukšanas maksa Jūrmalā divu eiro apmērā par dienu, to plānots iekasēt visu gadu.

No šī gada 1.oktobra līdz nākamā gada 1.aprīlim iebraukšana Jūrmalā vēl būs bez maksas.

Noteikumus iecerēts mainīt, lai mazinātu tranzīta plūsmu cauri Jūrmalas pilsētai un veicinātu apvedceļa - Ventspils šosejas - izmantošanu. 

Kā skaidro pašvaldība, satiksme Jūrmalā ik gadu kļūst intensīvāka. Pārdoto vienas dienas caurlaižu skaits ik gadu pieaug. Savukārt ārpus vasaras sezonas palielinās tranzīta satiksme cauri pilsētai. 

Pašvaldības apkopotie dati rādot, ka, sākoties caurlaižu režīma periodam, tranzīta satiksme cauri pilsētai samazinās par 24%.

Plānots, ka caurlaide visam gadam maksās 180 eiro jeb 0,49 eiro par dienu.

Pusgadam - 180 dienām - caurlaide maksās 107 eiro, bet 270 dienām - 150 eiro.

Tā kā konstatēti daudzi gadījumi, kad braucēji vienreizējo caurlaidi aizmirst nopirkt iebraukšanas dienā un izrāda interesi par to samaksāt nākamajā dienā, tiek paredzēta jauna iespēja atļaut par vienas dienas caurlaidi samaksāt Jūrmalas e-pakalpojumu portālā arī līdz nākamās dienas beigām.

No nodevas samaksas iekasētos līdzekļus ieskaita pilsētas pamatbudžetā un izlieto tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgas vides radīšanai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai. 

Ieņēmumi no caurlaižu režīma ir aptuveni 2,7 miljoni eiro gadā. 2021.gadā ceļu remontos vien kūrortpilsētā plānots ieguldīt aptuveni 6 miljonus eiro, pilsētas kopšanā un labiekārtošanā - 6,3 miljonus eiro. 

Pilsētas kopējie ieņēmumi gadā ir aptuveni 93 miljoni eiro, līdz ar to ieņēmumi no caurlaidēm ir neliela daļa no pilsētas kopbudžeta un pilsētas teritoriju uzturēšanā un attīstībā ieguldītajiem līdzekļiem.

Iebraukšanas maksa Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā ir spēkā kopš 1996.gada. Nodeva par iebraukšanu rudens un ziemas periodā Jūrmalā ir atcelta no 2013.gada rudens. 

Nodeva par iebraukšanu Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā noteikta saskaņā ar Jūrmalas pilsētas domes 2017.gada saistošajiem noteikumiem "Par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā". Automātiskā caurlaižu kontroles sistēma ieviesta 2017.gadā.

Gala lēmumu par caurlaižu režīma ieviešanu visu gadu paredzēts pieņemt Jūrmalas domes sēdē 30.septembrī.

 
Visi komentāri
 
HE 16.septembris 2021 16:48
9 0 Atbildēt

Notiek Jūrmalas ēdināšanas biznesa ''mierināšana''

koa 16.septembris 2021 18:54
0 3 Atbildēt

Tiešām tici, ka cilvēki kas brauc uz Jūrmalu paēst krogā kas izmaksā sākot ar 25 un vairāk par cilvēku, pēkšņi nebrauks dēļ 2 eiro? Un liela daļa ēdāju dzīvo turpat uz vietas. Vasarnieki, kas no pludmales aizskrien uz veikalu pēc saldējuma, jo tur lētāk kā pludmalē, tak nav krogos gājēji. Un tie kas ēd pludmales teltīs, nu ziemā tie tāpat nav skaitāmi pie ēdājiem.

msh 17.septembris 2021 12:24
0 1 Atbildēt

Pamatojums , ja nepamanīji, šitam ir - mazināt tranzīta satiksmi Jūrmalā. Nu kāpēc kāds lai pie pilna prāta brauktu caur Jūrmalai, nevis pa šoseju apkārt? Viens izskaidrojums - fūristi pa ceļam iebrauc paēst.

Da labi 17.septembris 2021 14:58
1 0 Atbildēt

Fūristi nav glupiņi, lai brauktu Jūrmalā ēst.

msh 18.septembris 2021 22:28
0 0 Atbildēt

Nu kas tad tas ir par tranzītu kas gatavs muhļāties cauri Jūrmalai ja nav iebraukšanas maksas?

Madars Vizbulis 16.septembris 2021 19:11
9 1 Atbildēt

Sen jau domaju ka vajag uzlikt iebrauksanas maksu Riga bet tikai no Jurmalas puses. Un rus numuriem specialu samaksas automatu lielas matroskas forma kur ir jamaksa parastais tarifs x20.

Slinkais 17.septembris 2021 0:33
1 4 Atbildēt

šodien pārtparuma pēc aibraucu uz to reigu ar auto. par nepildu divu stundu stavvienu pie vērmanīša bija jāšķiras no 5eur. divarpus reizes var iebraukt Jūrmalā

Madars Vizbulis 17.septembris 2021 8:23
4 0 Atbildēt

Nu tapec jau tur ir jamaksa ka visadi divaini sabrauc un atstaj auto. Tie 5 eur ir lai neaizmirsti aizbraukt projam.

imzz 17.septembris 2021 13:53
0 0 Atbildēt

Aha. "Lai veicinātu apvedceļa izmantošanu".

Maris 17.septembris 2021 16:56
1 0 Atbildēt

Es tik.vēlos uzsvērt, ka pašiem jūrmalniekiem arī ir jāpērk caurlaide braucot mājās, ja ir maiņas auto, nomas auto vtml

eseris 17.septembris 2021 9:05
2 0 Atbildēt

kas tad tā par naudu - kaut 5 pa reizi, tik un tā tur nav ko darīt

didzisk 17.septembris 2021 12:34
2 0 Atbildēt

Kāpēc Jūrmala ir izredzētā pilsēta, kas var pelnīt uz autobraucējiem?! Rīga varētu kārtīgi iedzīvoties, Ogre, piemēram, arī.

Ieriķos uzblieztu maksas punktu, arī piepelnītos! Olainē arī, kāpēc gan ne?

Krotow 17.septembris 2021 13:28
1 0 Atbildēt

Un beigās būtu kā viduslaikos, kur uz katra stūra stāvēja pa iekasētājam.

Nemaksāju 17.septembris 2021 14:55
2 0 Atbildēt

Es vispār nekādas lētās bomžu caurlaides nepērku. Kaut kad man tur pastkastē samet fotogrāfijas, bet jau par normālu ciparu. Tad arī 1x mēnesī samaksāju par visām bildēm un miers, bet caurlaides nepirkšu, tās ir priekš bomžiem, kas nevar atļauties nopirkt foto.

jūrmalnieks 17.septembris 2021 15:25
2 0 Atbildēt

ZZS caurlaides visu gadu nesolīja, dzelzceļa biļetes par velti gan! Kur tās ir??

Nevalstiska 17.septembris 2021 20:58
0 0 Atbildēt

domāšana lēmējiem. Jo visi, kas brauc tranzītā

caur Jūrmalu, atslogo jau tā bīstamo Ventspils šoseju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti