KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 19

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.marts 2024 8:08

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji.

Tostarp plānots nodrošināt atbalstu arī daudzbērnu ģimenēm.

KEM norāda, ka izmaiņas atbalsta programmā plānots apstiprināt šā gada trešajā ceturksnī, savukārt līdz šā gada 4.aprīlim noris sabiedriskā apspriešana.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka atbalsta programmas jauninājumi paredz, tostarp nodrošināt papildu atbalstu daudzbērnu ģimenēm septiņvietīgu elektroauto vai ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Plānotais atbalsts šāda veida jauniem transportlīdzekļiem būs 9000 eiro, bet septiņvietīgam lietotam elektroauto - 4500 eiro.

Programmā KEM plāno palielināt atbalstu no 1000 eiro uz 2000 eiro par vecu transportlīdzekļu norakstīšanu, kuri darbināmi ar benzīnu, dīzeļdegvielu vai gāzi. Šis nosacījums attieksies uz visiem iedzīvotājiem, kuri iecerējuši iegādāties elektroauto vai hibrīdauto, nododot savu veco iekšdedzes dzinēja auto apstrādes uzņēmumam.

Esošā programma paredz to, ka, kopš vecā transportlīdzekļa norakstīšanas dienas, iedzīvotājam sešu mēnešu laikā jāiegādājas viņa izvēlētais elektroauto vai hibrīdauto. Lai veicinātu elektromobiļu un hibrīdauto iegādi, KEM paredz sešu mēnešu vietā noteikt 12 mēnešu periodu.

KEM vērš uzmanību, ja iedzīvotājs ir izvēlējies savu elektroauto, kas šobrīd nav pieejams Latvijā, iedzīvotājam ir iespēja noslēgt līgumu, par to vienojoties ar auto tirgotāju par izvēlēto elektroauto pieejamību un iegādi. Ja šajā situācijā iedzīvotājs ir izvēlējies savu veco iekšdedzes dzinēja auto norakstīt, KEM iesaka to veikt brīdī, kad elektroauto jau ir piegādāts un reģistrēts Latvijā.

Atbalsta programma iedzīvotājiem ir pieejama no 2022.gada marta. Pašreiz vairāk nekā 1550 elektroauto un hibrīdauto divu gadu laikā iegādāti par atbalsta programmas finansējumu 6,3 miljonu eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
hue 27.marts 2024 9:13
17 1 Atbildēt

Tiešām cilvēkiem, kurus interesē >90k euro vērti auto, vajag vēl kādus atbalstus?

Zemesgramata 27.marts 2024 12:52
5 0 Atbildēt

Tie "bagātie nabagi" ir pirmie,kas ķer tos pabalstus.

Madars 27.marts 2024 18:47
0 0 Atbildēt

90k kad viss šis beigsies! Bmw pat nemaksa 90k!

Jumu 27.marts 2024 9:28
8 3 Atbildēt

Uz "Zaļo kursu" faktiski ir nojūgusies  tikai Vācija. Pārējās Eiropas valstis tikai mutiski atbalsta, bet ekonomiku savu neiznīcina. Pietiek ar to, ka Vācija glābj pasauli no globālās sasilšanas. Mēs lietas labā varam palīdzēt tikai aizliedzot Latvijā  krāsnis kurināt ar malku, jo iespaidīgu ražotņu, ko varētu iznīcināt, pie mums vienkārši nav.

:-) 27.marts 2024 11:44
5 0 Atbildēt

Nu jau arī DE pamatiedzīvotāji ir sapratuši: "Kas par daudz, tas par traku!". Vairs neraujas uz "zaļumu" kā aptrakuši!

aigi 27.marts 2024 11:31
7 0 Atbildēt

9k ir labi, bet cik ir 7-vietīgi EV pieejami tirgū?

Zemesgramata 27.marts 2024 12:52
0 0 Atbildēt

Kādi trīs ir.

GTD2 27.marts 2024 13:34
1 1 Atbildēt

Ja kāds domātu zaļi, tad atbalstītu sabiedrisko transportu nevis privātos auto.

Freijers 27.marts 2024 16:07
0 1 Atbildēt

Sabieriskais transports, ja vien nealkst dzīvot komuņizmā ar piesvīdušiem, saspiestiem vagoniem, ir opcija atsevišķos, ne tuvu ne visos gadījumos un arī atsevišķai ļaužu kopai - skolēni, pensionāri, studenti, centrā strādājošie, utt. Ģimenēm tā reti ir opcija.

Freijers 27.marts 2024 16:05
1 0 Atbildēt

Booombā....vajadzēs tik atrast 200-300 eiro vērtus norakstāmos sūdus un grants rokā (nu, ja protams e-auto ir opcija..).

Mieriņš 27.marts 2024 16:25
1 0 Atbildēt

Tas pie nosacījuma, ja īpašumā bijis pēdējos 4 gadus un gadā vidēji nobraukts vismaz 5K km

Latvietis 27.marts 2024 16:25
0 1 Atbildēt

Gaidu redz taisni to KEM.

Man plāniņš norakstīt drīz benzīnnieku.

Tikai pag, varbūt vēl pagaidīt, būs vēl bonusi 30 tajā tak? Pusi atmaksās, turklāt tad jau būs LTO (mūžīgo) šūnu krājbaterijas?

Original Nja 27.marts 2024 17:57
0 0 Atbildēt

Kāmēr Vācija šo atbalstu nonullē un ASV spriež, ka elektroauto, iespējams, nav īstais risinājums, mūsējie tik dod gāzi grīdā (haha) un turpina ieviest atbalstu, kad valstij tā jau naudas nav. Ģēniji!

GTD2 28.marts 2024 8:03
1 0 Atbildēt

Mūšējie dod gāzi grīdā un paugstina biļešu cenas sabiedriskajam pat nespējot īsti pamatojot kapēc jaceļ biļešu cenas.  paliek aizvien ekonomiski neizdevīgāk braukt ar sabiedrisko attiecībā ar privāto

650 27.marts 2024 18:00
0 0 Atbildēt

Kad KEM uzsāks "nodrošināt" videidraudzīgās "ne pilienu naftas nesaturošās" brīnumdīzeļdegvielas MY tirgošanu par cilvēka cieņu nepazemojošu daudzmaz adekvātu cenu?

Kāc degvielas tigotājs N šo brīnumšķaidrumu beidzamajos pāris gados "tirgoja" par absolūt neadekvātu ciparu 2,97eur/litrā? 

Kas (no KEM viedokļa) pēkšņi "izmainījās" pirms nedēlas, ka uz vispārējā informācijas un demagoģijas haosa fona ši MY ddegviela pēkšņi nokritās cenā par veselie apaļiem 55centiem/litrā līdz 2,42eur/l ?

KAD beidzot (KEM vadībā un KEM rūpīgajā uzraudzībā) visa šī te fufeļdemagogu un nekauņu apvienotā varza izbeigs finansiāli bezkaun;igi drāzt tieši tos pircējus un lietotājus, kuri būtu ar mieru samaksāt ADEKVĀTI dārgāku cenu, lai savu finansiālo iespēju robežās tomēr veicinātu "zaļo kursu"?

Tpfu... ;p

asd 28.marts 2024 1:28
1 0 Atbildēt

Narkomāni. Būtu labāk meklējuši naudiņas tiltiem/ceļiem un dzelzceļiem.

Pat ražotāji ir sapratuši, ka elektro neder visiem un fufelīgais 2030/2035 iekšdedzes aizliegums nebūs iespējams, jo elektro, vienkārši, nepērk un tuvākajā nepirks. Nav ne infras, ne arī nobraukums ir pieejams +/- 1k robežās.

Pašlaik, max ir hibrīdi (ja mājā var uzlādēt) un atsevišķiem indivīdiem der arī elektro. Tas arī viss.

spainis 28.marts 2024 8:25
1 1 Atbildēt

Es ar savu daudzbērnu ģimeni dzīvoju daudzstāvenē, kur vienīgais kontakts, kas ārpusē, ir paredzēts Ziemassvētku lampiņu darbināšanai. Nez, es tajā kontaktā varēšu uzlādēt savu jauniegādāto lādējamo (uzsvarus katrs pats var salikt) gibrīdu? Parasti to koppatēriņa elektrību sadala uz dzīvokļiem. Ja tas gibrīds lādēsies, lai pārējie maksā un tad vēl nodošu savu veco kūpošo dīzeli un saņemšu atbalstu! Win/win, tā teikt!

ZZZZ 28.marts 2024 11:23
0 1 Atbildēt

Aplipiniet to savu spaiņa kooperatīvo daudzstāveni renovācijas vai citas Ākcijas ietvaros ar saules paneļiem no visām pusēm. Ievelkat kābeļ un sildateis, lādējaties uz nebēdu.

aigi 30.marts 2024 7:33
1 1 Atbildēt

Un visi citi atbalsti - Balsts, kredītgarantijas, saules paneļi, siltumsūkņu līdzfinansēšanai arī nav vajadzīgi. Jo ir tak tādas ģimenes, kurām neko nevajag un dzīvo savā 9.stāva dzīvoklī un ir laimīgas. Kam šķērdēt naudu, neko nevienam nedodam un neļaujam izmantot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO)

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Nepilni 60 000 eiro - sākta pasūtījumu pieņemšana jaunās paaudzes Toyota Land Cruiser, izziņotas cenas Latvijā (+ FOTO) 2

Toyota leģendārais Land Cruiser ir piedzīvojis plašas pārmaiņas un ieguvis būtiski labākas spējas braukšanai gan pa bezceļu, gan pa cietu segumu, vienlaikus paliekot uzticīgs savām saknēm un kompānijas DNS. Ražotāja pārstāvji izziņojuši arī leģendārā SUV jaunās paaudzes cenu, un pirmie auto pie īpašniekiem nonāks šajā rudenī. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 5

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti