Visi komentāri - "Rīgas satiksme" par 9,9 miljoniem eiro pirks vēl 17 elektroautobusus

"Rīgas satiksme" par 9,9 miljoniem eiro pirks vēl 17 elektroautobusus 2

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 1.jūlijs 2024 20:14

SIA "Rīgas satiksme" par 9,9 miljoniem eiro pirks vēl 17 elektroautobusus, aģentūru LETA informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

"Rīgas satiksme" noslēgusi vienošanos ar Polijas uzņēmumu "Solaris Bus & Coach Sp. z o.o." par 17 elektroautobusu piegādi.

"Jaunie elektroautobusi sevi ir pierādījuši veiksmīgi, tāpēc esam noslēguši vienošanos ar "Solaris Bus & Coach Sp. z o.o." par vēl 17 šādu autobusu iegādi, kurus saņemsim 2025.gada vidū," saka uzņēmuma valdes loceklis Andris Lubāns.

Viņš skaidro, ka līdzšinējā elektroautobusu ekspluatācija bijusi veiksmīga un tie kursēja kā plānots gan ziemā, kad gaisa temperatūra bija zem mīnus 25 grādiem, gan arī patlaban, kad ārā ir vairāk nekā plus 30 grādu karstums. 

"Rīgas satiksme" 2023.gada nogalē saņēma visus 35 pasūtītos "Solaris" elektroautobusus, kuri pašlaik veic pasažieru pārvadājumus 14 dažādos maršrutos. 

Autobusu kopējais nobraukums sasniedzis 590 650 kilometrus, vienam autobusam dienā mērojot no 120 līdz 170 kilometriem. Elektroautobusa, kurš sāka kursēt viens no pirmajiem, kopējais nobraukums sasniedzis 25 553 kilometrus. 

Ar vienu uzlādi autobusi var nobraukt vairāk nekā 200 kilometrus. Savukārt, veicot starpuzlādi, tie var nobraukt līdz pat 250 kilometriem. 

Vidēji nobrauktais attālums dienas laikā visiem elektroautobusiem kopā ir 4240 kilometri.

Uzlādes iekārtas nodrošina 120 kilovatu lielu uzlādes jaudu. Katrai iekārtai vienlaikus var pieslēgt divus transportlīdzekļus. Autobusu uzlādes laiks līdz 100% ir aptuveni divas stundas, ja pie uzlādes iekārtas tiek pieslēgts viens autobuss. Pieslēdzot divus - uzlādes laiks ir aptuveni četras stundas.

Kopējā līgumcena par 17 elektroautobusu un to rezerves daļu iegādi ir 9,9 miljoni eiro. Autobusu iegādei ir piesaistīts Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansējums 9,7 miljonu eiro apjomā.

Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 184,287 miljoni eiro, kas ir par 9,2% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt kompānijas peļņa palielinājās par 19% - līdz 1,488 miljoniem eiro.

"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās 100% pieder Rīgas pilsētas pašvaldībai.

 
Visi komentāri
 
wons 1.jūlijs 2024 22:49
6 0 Atbildēt

Ideāli! Jo vairāk bezizmešu transporta vienības Rīgā, jo labāk, tīrāks gaiss! Vēl vajadzētu aizliegt iebraukt centrā autosiem zem Euro4, kā Vācijā www.adac.de/verkehr/tanke...weltplaketten/

Kanibaals 2.jūlijs 2024 13:52
1 0 Atbildēt

Trolejbusi ir izmirstoša suga. Un tas ir lieliski. ZB tie vadi savilkti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti