Daudzbērnu ģimenes izvēlas elektroauto: trīs nedēļu laikā saņemti 97 pieteikumi elektroauto iegādei ar valsts līdzfinansējumu 34

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.augusts 2024 12:47

Atbalsta programmā videi draudzīgu auto iegādei nepilnu trīs nedēļu laikā saņemti 97 pieteikumi elektroauto iegādei ar valsts līdzfinansējumu, no tiem 19 pieteikumus iesniegušas daudzbērnu ģimenes, aģentūru LETA informēja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) pārstāvji.

No 19 daudzbērnu ģimeņu pieteikumiem šobrīd apstiprināti deviņi, bet 10 pieteikumi ir izskatīšanā. 

Daudzbērnu ģimenes līdz šim lielākoties devušas priekšroku lietotam piecvietīgam elektroauto. No apstiprinātajiem pieteikumiem tādu izvēlējušās septiņas ģimenes, bet divas ģimenes izvēlējušās jaunu elektroauto. Viens no apstiprinātajiem pieteikumiem ir par jauna septiņvietīga auto iegādi.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka izmaiņas atbalsta programmā, kas balstījās uz 2023.gadā veiktās aptaujas rezultātiem, ir guvušas lielu atsaucību tieši no daudzbērnu ģimenēm, jo piektā daļa no visiem pieteikumiem ir no Latvijas Goda ģimenēm, dodot iespēju šīm ģimenēm pārvietoties ar klimatam draudzīgu automobili par zemākām ikdienas izmaksām auto uzturēšanai.

KEM pilnveidojusi atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei, kas ir spēkā no 20.jūlija. Atbalsta programmā palielināts valsts atbalsts lietota elektroauto un jauna hibrīdauto iegādei, kā arī videi draudzīgo automobiļu iegādei daudzbērnu ģimenēm.

Pastiprināta uzmanība, izstrādājot izmaiņas, tika pievērsta atbalsta stiprināšanai daudzbērnu ģimenēm, kas piecvietīgam elektroauto un jauna ārēji lādējama hibrīdauto iegādei ir 6750 eiro, bet piecvietīgam lietotam elektroauto - 5000 eiro. Ja ģimenei ir interese iegādāties septiņvietīgu auto, atbalsts ir lielāks, ņemot vērā, ka tirgū septiņvietīga automobiļu cena ir vidēji par 30% augstāka. Attiecīgi septiņvietīgam jaunam elektroauto un jaunam ārēji lādējam hibrīdauto atbalsts ir 9000 eiro, bet septiņvietīgam lietotam elektroauto - 6750 eiro.

Ministrijā arī atzīmē, ka valsts atbalsts iedzīvotājiem lietotam elektroauto ir 3350 eiro, bet jaunam ārēji lādējamam hibrīdauto - 4500 eiro. Savukārt, norakstot veco transportlīdzekli, kas darbināms ar benzīnu, dīzeļdegvielu vai gāzi, un nododot to apstrādes uzņēmumam, var saņemt 2000 eiro "bonusu". "Bonuss" attiecas uz visiem iedzīvotājiem, tostarp daudzbērnu ģimenēm, kuras iecerējušas iegādāties videi draudzīgu automobili.

KEM iesaka iekšdedzes dzinēja auto norakstīt brīdī, kad elektroauto jau ir piegādāts un reģistrēts Latvijā. Norakstot veco iekšdedzes dzinēja auto, iedzīvotājs "uz rokas" saņems transportlīdzekļa likvidācijas sertifikātu, kuru kopā ar pieteikumu par atbalsta saņemšanu varēs iesniegt auto tirgotājam. Process, kamēr notiek dokumentu izskatīšana, līdz brīdim, kad elektroauto var sākt izmantot, ilgst aptuveni nedēļu.

Atbalsta programma - Emisijas kvotu izsolīšanas instruments - EKII, iedzīvotājiem ir pieejama no 2022.gada marta. Latvijā ir 1897 elektroauto un hibrīdauto, kas nedaudz vairāk kā divu gadu laikā iegādāti (līdzfinansēti) par EKII finansējumu 7,5 miljonu eiro apmērā. Tie ir 24,3% no kopējā elektroauto skaita Latvijā.

 
Visi komentāri
 
Sergejs 8.augusts 2024 13:16
7 4 Atbildēt

Atceros ap gadu atpakaļ Balcia sarīkoja akciju "šodien polisēm ir 50% atlaide". Darbā kolēģei kāreiz gāja uz beigām OCTA YARISam. Iegājam Balcia mājaslapā - jā, tiešām, ir pārsvītrots cipars 150eur un spēkā ir 75 eur gadam. Iegājām OCTA mājaslapā - diviem pirmajiem apdrošinātājiem gada polises cena ir 52-54 eur bez jebkādas akcijas. Bet cik zinu daudzi taj dienā ar entuziasmu pirka Balcia polises jo redz "atlaide".

 Kamdēļ es šo stāstu? Tamdēļ ka ļoti daudziem pietiek pateikt vārdu atlaide/haļava ta tie skrien un grābj, pat nedomājot apjēgt un aprēķināt vai tas tiešām ir tā ka stāsta. Pieaugušiem cilvēkiem, kas APZINĀTI laiduši pasaulē 2+ bērnus, ir vairāk vai mazāk skaidrs ka to bērnu audzināšana prasa zināmus līdzekļus un piepūli un šiem cilvēkiem jau sen ir gan māja gan EV vai ICE ģimenes auto ne vecāks par 5 gadi, ko viņi var uzturēt bez piepūles.   Savukārt tie kas kļuva par daudzbērnu ģimeni vienkārši drāžoties bez kontracepcijas un dzīvo no rokas mutē ir ļoti naski paķert sev vēl vienu apgrūtinājumu - dārgu EV (jo re tak , dod 9k par brīvu pērkot 50-70k vērtu auto) un par uzturēšanas izmaksām (OCTA, KASKO, riepas, apkopes, parkings) nedomā līdz brīdim kad jāsāk maksāt. Gana pazīstu tādus kam ziemas riepu iegāde ir vesela epopeja.

 Viedoklis ir dziļi subjektīvs un var neatbilst realitātei jo nezinu kāds ir materiālais stāvoklis tiem 97 pretendentiem, rakstiju izejot no tā ko redzu sev apkārt. Pats esmu "latvijec" ar videjo atalgojumu +200eur.

Hmm 8.augusts 2024 13:25
5 0 Atbildēt

Nemaz nebrīnīšos, ka rindā uz šo stāv arī kāda r**u tautības ģimenīte ar 8 mīlestības ceļā tapušiem bērneļiem, kas nekautrējas no naiviem līdzpilsoņiem ik pa brīdim aizņemties naudiņu uz "atdošanu līdz..."

msh 9.augusts 2024 12:33
1 0 Atbildēt

Diez vai - elektriskās mašīnītes ir pārāk dārgas priekš tādas izpriecas...

Nja 8.augusts 2024 16:40
1 5 Atbildēt

Kāpēc tu pieņem tikai savu patiesību? Varbūt cilvēkiem ir dahuja naudas un paņems otro, vai pat trešo auto ģimenē, bet pa lēto? Ķip Lai kāds no ģimenes var uz Rīgas centru pa lēto braukt.

Redzams ka sāp, tiem kas nevar atļauties, savādāk, nav aktuāla teāma? Nu ej tālāk.

Sergejs 8.augusts 2024 16:48
2 1 Atbildēt

Pirms ko izdot ārā lūgums visu rakstīto izlasīt līdz galam un mēģināt saprast. Esmu atrunājis ka uz galējo patiesību nepretendēju. Tā iet tālu un taisni vari arī pats.

Nja 8.augusts 2024 17:16
2 4 Atbildēt

Nu bet kam tie Tavi savārstījumi vispār interesē? Katrs pērk ko grib/var un viss. Vot ja Tu būtu tas kas pērk, tad varētu pastāstīt.

Sergejs 9.augusts 2024 10:55
2 1 Atbildēt

Un tavi? Ko tad šeit pats dari?

Par to ka katrs izvēlās kas tam ir vai šķiet labāks bieži vien pieminu. Jautājums tik par to cik izsvērta ir tā izvēle, dzīves pieredze rāda ka cilvēks parastais pērk pārsvarā ar ausīm nevis ar smadzenēm - ko marketologi sadziedās to arī darīs, it īpaši ja "atlaidi" piemin.

juris 8.augusts 2024 13:31
0 0 Atbildēt

Es saprotu ka tu  esi tas vidējais kas saņm +200eur dienā

Sergejs 8.augusts 2024 16:55
1 1 Atbildēt

Varu precizēt. Esmu tas vidējais LV pilsonis kas saņem mēnesī par ~200 eur vairāk nekā vidējā statistiskā alga mūsu valstī:

stat.gov.lv/lv/statistika...da-1-ceturksni

Bez algas ir arī nelieli ienākumi no vērtspapīriem, bet tos bankas neņem vērā izskatot līzingu pieteikumus (it kā tā alga būtu 100% garantēts ienākums un uzņēmums kurā strādā nevar veikli aizvērties, nu ja tas uzņēmums nav MK vai Saima)

650 8.augusts 2024 14:54
6 0 Atbildēt

Lieliski,īstena Demaogogoģijas paraugstunda. Kā uzrakstīt pēc iespējas bezkaunīgāku virsrakstu,lai pec iesp vairāk Lohu to suudu atvērtu un mēģinātu izlasīt.

Pēc neatKārības atgūšanās dažus gadus no vietas no visām plašsaziņas škirbām tika sludināts, ka katrā (kārtīgā) latv.

ģimenē esot jābūt (vismaz) pa 3 bērniem.Tāpēc tagad Valstī ira tik daudz lohu.Valstij (jau tā Nabadzīgajai) tagad nākas "finansēt" visu šhito iepriekš neapdomīgi sludināto.

boliks 8.augusts 2024 15:51
3 0 Atbildēt

Bišķi neprecīzs raksts, KEM pa tiešo nedod nekādu atbalstu, viss notiek caur tirgotāju atlaides veidā. Savulaik, kad programma vel nebija uzsākusi darboties NORDE piedāvāja savas atlaides. Pēc programmas apstiprināšanas NORDE cenrādī parādījās jau citi cipari.

GTD2 8.augusts 2024 16:03
9 1 Atbildēt

veseli 19 daudzbērnu ģimeņu pieteikumi, apsveicami, Agrāk latvijā bija apmeram 40.tukst daudzbernu gimenes. ļoti graujoša statiskika 19 no 40tūkst uzrakstījuši pieteikumus elektroauto atbalstam

Nja 8.augusts 2024 17:18
1 0 Atbildēt

Nu nav jau nepareizi. Statistiku par ko pērk citi nav. Jo tas nevienu neinteresē. Galvenais ir elektrība

nomiks 10.augusts 2024 9:36
1 1 Atbildēt

Daļa daudzbērnu ĝimeņu jau ir iegàdājušies EV pirms ieviets lielāks atbalsts un atsevišķa uzskaite netika vesta. Piemēram, es. Nav izslēgts, ka drīzumā izmantošu nu jau palaielināto atbalstu un uzlabošu statistiku

masteryx 8.augusts 2024 19:23
1 0 Atbildēt

Piekrītu Sergejam ar pirmo komentāru . Maldināšana .

iAuto 8.augusts 2024 23:47
4 1 Atbildēt

Kāpēc ir, it kā, sabiedriskā doma, kas, it kā, atbalsta valsts finansējumu privātajam transportam!?

Es esmu pret šo, valsts un pasvaldība varētu atbalstīt tikai sabiedrisko transportu

darklight 9.augusts 2024 0:44
4 0 Atbildēt

Tak skaidrs, ka neviens normāls cilvēks neatbalsta.

Sergejs 9.augusts 2024 11:02
2 1 Atbildēt

Tieši tā, tirgus un industrijas kropļošana. Grib zaļumu (par tā zaļuma toni nerunāsim) tad jāpadara sabiedrisko tik ērtu visos aspektos ka ikdienas ciklā darbs-veikals-mājas to gribētos lietot.

Nja 9.augusts 2024 11:32
1 4 Atbildēt

Tev prātiņš par īsu lai saprastu. Painteresējies par co2 emisiju kvotām.

EKI 9.augusts 2024 11:43
0 0 Atbildēt

EKII finansē no valstij piederošo Eiropas Savienības emisijas kvotu (EUA) un Eiropas Savienības aviācijas emisiju kvotu (EUAA) izsolīšanas

p.s. liekat mīnušiņus taisnībai

Sergejs 9.augusts 2024 15:28
2 1 Atbildēt

Kas tur nav skaidrs, tās pats vecais labais "just business", ko galu galā man, kā reālās ekonomikas sektorā strādājošam, ir jāapmaksā, tik ne tiešā un caurspīdīgā veidā.

Valdis 9.augusts 2024 7:17
1 4 Atbildēt

Es kā 4 bērnu tēvs esmu tikai PAR šādam atbalstam.

Sergejs 9.augusts 2024 11:05
5 2 Atbildēt

Un kāpēc man ir jāapmaksā tavi bērni un tavs auto? Mācēji saražot - bija jāpadomā ari par to kā audzināsi un uzturēsi. Es ne par savu auto ne par saviem saules paneļiem no tevis neko neprasiju, viss par savu naudu tika nopirkts.

Nja 9.augusts 2024 11:37
1 3 Atbildēt

Da tu vispār nodokļus maksā?  

Sāksim ar to, Latvija ir ES dalībvalsts, klimta mērķi ir jāizpilda, ja nē varēs maksāt sodus, no taviem nodokļiem! Šobrīd ar ES līdzfinansējumu tiek veicināts zaļākas transports, gribi pērc, gribi nepērc. Bet beidz raudāt!

Vēl piesauc skolas un vēl sazin ko, ir cilvēki kam nav bērni, bet maksā par svešiem, ko nu?

msh 9.augusts 2024 12:40
9 1 Atbildēt

Tu savā verga mentalitātē esi piemirsis vienu sīkumiņu - "klimata mērķus" ir uzlicis bariņš neievēlētu, korumpētu politikāņu, un tie arī reāli nav izpildāmi - kas droši vien arī ir mērķis - attiecīgi vajag nevis ņaudēt ka jāpērk sūdi,ja ne, daži reketieri piestādīs fiktīvus sodus, bet buntoties.

Šajā sakarā ļoti interesanti redzēt stāvokli ar autobūvi kā tadu - elektriskās mašīnītes nepērk un ražotāji viens pēts otra iesēdz atpakaļgaitu saviem sapņu plāniem par pilnīgi elektrisku modeļu klāstu...

Nja 9.augusts 2024 12:46
2 5 Atbildēt

Nu riktīgs vergs, tas kurš zina kas ir kas! Bet vai tad es vergoju? Nu klimta mērķiem nauda nenāk no valsts budžeta, par ko te visi tik ļoti stracuas. Vai tev kāds liek pirkt kaut ko elektrisku? Nu nē, dzīvo savu dzīvi kā vien pats vēlies. Bet galvenais ir kaut ko uzdirs, kāds korumpēts utt. Bet par uzpūstām degvielas cenām tur fine, visi baltiem diegiem šūti.

Mazāk cepties vajag par lietām ko tāpat nevar ietekmēt. Nevienam, cik zinu, nav pistole pie deniņiem un jāpērk EX.

P.s. neviens nav atpakaļgaitu ieslēdzis, EX joprojām tiek attīstīti, bet ICE tiek attīstīti, jo pēc tiem ir pieprasījums, neviens netaisās atdot klientu konkurentam. Tas viss ir binzes, nevajag meklēt kaut ko personīgu tur.

Sergejs 9.augusts 2024 15:35
4 1 Atbildēt

"neviens nav atpakaļgaitu ieslēdzis"🤔🤔🤔

Nu tad pašķirsti rakstus kādu gadu atpakaļ, viskaislīgāk Volvo dziedājā par atteikšanos no ICE un EV nākotni, bet pavisam nesen šeit pat bija raksts ka arī šie nu jau atstās ICE. Ja tā nav atpakaļgaitas ieslēgšana ok, esmu ar mieru saukt to pasākumu par demagoģiju un liekulību.

Nja 9.augusts 2024 16:17
1 1 Atbildēt

Neviens nav ieslēdzis atpakaļgaitu EX! ICE saglabāšana ir tikai un vienīgi pieprasījuma pēc. Ja visi gribētu EX, tādu ICE arī varētu beigt ražot.

par cik, par tik. 9.augusts 2024 17:07
0 0 Atbildēt

tā sāls ir sākumā: "aģentūru LETA informēja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) pārstāvji". Ministrijai ir konkrēts cipars šai elektro programmai t sk. info kampaņai.. Nu tad arī ir tik un tik teksta zīmju kas caur LETA nonāk i te, ir citur. viss ir tik vienkārši.

nav jau iauto vaina. 9.augusts 2024 17:11
2 0 Atbildēt

nu tā tīri tehniski tas virsraksts pavilktu nastu arī, ja tikai divas ģimenes būtu izrādījušas interesi.

Kalvis99 9.augusts 2024 22:51
1 0 Atbildēt

Nav jau īpaši daudz to e 7 vietīgo auto nu ID buzz, eqv kāda bulka. Plug in Mazda sākas no 50000. Tā nav opcija nabagiem, jo pie 1000€ līzinga jābūt 3000€ ienākumiem

Krotow 9.augusts 2024 23:22
0 0 Atbildēt

Apmēram tā. Tāpēc jauni auto auto tautā šobrīd neiet. Un EV vēl jo vairāk, jo tur cena aizgriežas kosmosā.

650 10.augusts 2024 0:21
0 0 Atbildēt

Bezgalīga un izcili bezkaunīga manipulācija ar datiem.Kuri pa lielam visvisādīgi tiek slēpti no sabiedrības- paņem tu vēl "atrodi" datus/par automobiļu vid /vecumu LVijā.Jā.

Tur būs visādi suudi sarakstīti- "pirmreizēji/importēto", "teh kārtībā esošo","vispābā vispār vispārēji reģistrēto" un utttt.

Reku 2012tājā gadā valstiski/vidējais tr.līdzēkļu vecums (esot bijis) 12,5 gadi.Taču beidzamajā (2023jā) gadā šis rādītājs ir jau apm 14,5g/vid vai pat visi 15..Nu tātad dz.līmenis ir Audzis Augumā!

Vēl kārtējās datu manipopupulācijas, sakarā ar "pirmreizēji" importēto a/m vidējo vecumu: nejaušs raksts no 2024g februāra... m.travelnews.lv/?pid=143542 ....(C)(citāts) : Netipiski straujš pieaugums lietotu auto reģistrācijā bijis Jūrmalā, kur, salīdzinot ar 2022. gadu, reģistrācijas pieaugums bijis par 234%. “Jūrmalā reģistrēto spēkratu pieaugums ir noticis pateicoties “Bolt” automašīnu nomas uzņēmumam, kas iegādājies mazlietotus auto. Šis darījumu pieaugums ir padarījis Jūrmalu par otru lielāko automobiļu reģistrācijas vietu Latvijā,” atklāj (neviens cits kā..) A.Kulbergs....Kopējais vidējais autoparka vecums Latvijā ir 14,3 gadi, savukārt tikai privātpersonām piederošo auto vecums ir 15,5 gadi. Vidējais importēto lietoto automašīnu vecums ir 11,35 gadi, kas ir uzlabojies (un ar ko ļoti dikti Dižojamies un protams (lohiem) neatklājot detaļas), pateicoties ļoti lielam netipiskam vienu līdz divu gadu vecu auto reģistrāciju skaitam. Tos pērn iegādājušies tādi nomas uzņēmumi kā “Bolt” un “OX Drive”...

Par ko vispār te tirgus (bazars): Dīzeļa automobiļi turpina būt 79% no kopējā importa lietotiem auto, benzīna 17%, elektroauto 2,4% un ārēji uzlādējami hibrīdauto 0,7%. ...

0pis 10.augusts 2024 8:02
2 0 Atbildēt

Bildē daudzbērnu ģimene izbraukā kāpas vai ko mums šeit rāda. Ko.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

50 kilometri ar elektrību - Ford iepazīstina ar jauno Ranger PHEV (+ FOTO)

IAA Transportation izstādē Hanoverē Ford prezentējis pikapa Ranger uzlādējamo hibrīdversiju (PHEV), kas ar elektrību spēj nobraukt līdz 50 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Priekšā tikai Vācija – Krievijas tirgus nostājas otrajā vietā pēc jaunu auto pārdošanas apjomiem Eiropā 3

Saskaņā ar pašu veikto analītiku, Krievija apsteigusi tādas valstis kā Francija un Lielbritānija, augustā pēc jaunu auto pārdošanas apjomiem zaudējot vien Vācijai. Lasīt vairāk

 

ASV tirgum - Volkswagen modernizējis krosoveru Taos (+ FOTO)

Eiropā šī modeļa analogs ir krosovers Tiguan. Lasīt vairāk

 

Pjastri veiksmīgi aizsargājas no Leklēra un uzvar Azerbaidžānas "Grand Prix" 3

Austrālijas autosportists Oskars Pjastri svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 17.posmā - Azerbaidžānas "Grand Prix" - un viņa pārstāvētā "McLaren" komanda kļuva par līderi Konstruktoru kausā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti