raimondsm rakstīja: Kā tad Saules enerģija sildīšanai?
Šī jau nav pirmā reize, kad tu piedāvā būvēt rūpnīcu, kas varēs darboties tikai saulainā laikā.
raimondsm rakstīja: Kā tad Saules enerģija sildīšanai?
Šī jau nav pirmā reize, kad tu piedāvā būvēt rūpnīcu, kas varēs darboties tikai saulainā laikā.
Kā tā sanāk, kā lielākais pasaules autoražotājs arī netic BEV un nepakļaujas politikas spiedienam?
www.ecoticias.com/en/toyota-hydrogen-engine-secret-project/4721/
Šī jau nav pirmā reize, kad tika apspriesta doma, ka ar Sauli var papildu sildīt un var arī nesildīt, atkarībā no pieejamā enerģijas apjoma. Kā sanāk.
Pie tēmas, kur liks lieko Saules enerģiju vasarā.
Termīti. earthbuddies.net/termites-new-energy/
Apmēram 2 litri ūdeņraža no papīra lapas.
500 lapas 1000 litriem, 0.08988kg×33.6kg/kWh=3.02kWh
Pie tēmas par bioloģisko daudzveidību. Nu kam tie visādie kukaiņi un visādi audziņi tik daudz vajadzīgi!? Ir vajadzīgi, pat nevar uzreiz iedomāties, kādu procesu tie realizē un kur tas var noderēt.
---------------
Ūdeņraža auto 1 kg ūdeņraža uz 100 km.
Sintētiskajām degvielām.
Enerģijas uzkrāšanai.
www.reddit.com/r/todayilearned/comments/gf51wg/til_termites_are_being_researched_as_a_possible/?rdt=54183 Termīti tiek pētīti kā iespējamais atjaunojamās enerģijas avots, jo, pārstrādājot vienu papīra loksni, tie var saražot līdz 2 litriem ūdeņraža, padarot tos par vienu no planētas efektīvākajiem bioreaktoriem.
Jā, papīrs, tas ir celuloze. Tā ir koku lapās, koksnē, salmos utt.
Precīzi: "Šī jau nav pirmā reize, kad tika apspriesta doma, ka ar Sauli var papildu sildīt un var arī nesildīt, atkarībā no pieejamā enerģijas apjoma. Kā sanāk."
Un tev no iepriekšējām reizēm nav pielecis, ka nopitna ražošana nevar notikt "kā sanāk". Un tu nespēj saņemties atbildēt uz jautājumu, ko tas ražotājs darīs tad, kad tā saule nespīd. Vai ko tas nespīdēšanas laika enerģijas ražotājs darīs, kamēr saule spīd.
1.Pieslēgsies vadiem 2. Atslēgsies no vadiem
Tātad tu uz pirmo jautājumu ārkārtīgi izvairīgā formulējumā atbildēji, ka paļausies, ka "vados" ir pēc pieprasījuma jebkurā mirklī nodrošināta pietiekama jauda visu ražosānas vajadzību nosegšanai - pareizi sapratu?
Kāda ir atbilde uz secīgo otro jautājumu par šīs jaudas nodrošinātāju?
Ir tā, ka varētu atrast jau darbojošos vai izgatavot gatavu iekārtu, kas darbojas precīzi kā paredzēts, ielikt visus tehniskos datus un shēmas un tāpat nebūtu pareizi.
Diezgan vienkāršs tehnisks risinājums.
Ražotāji Latvijā uzstāda Saules baterijas
www.enefit.lv/biznesam/saules-energija
Vadošais maizes ražotājs Latvijā AS Latvijas Maiznieks savā ... Uz tirdzniecības centra jumta mēs uzstādījām 560 saules baterijas ar kopējo jaudu 151 kW.
Tur tak nekas vēl nav:
But before adopting the technology, researchers need to know what kind of microbes can actually do the job, and up till nowadays they still cannot say a name. That’s the reason why we still don’t have advanced hydrogen-powered society up until nowadays.
Celuloses ir daudz.
Pētījumu virziens pareizs.
Celulozes. Tu domā šīs grāmatas ?
Bradypus
Parastais džo varbūt noticēs, ka tā ir atbilde uz jautājumiem, kurus spītīgi ignorē.
Jā tieši tā kā tu 👌par off grid 🙈 aizpeldēji netēmā. Un var jau saprast ST darboņus, kad ļautiņi sāks atslēgties no zelta drātēm, par neko katru mēnesi 35+ maksājot 😂
Nu nu... Kur tad aizpeldēju? Kur tad ir tie atslēgšanās varoņi? Kautkā manīti ir tikai čīkstētāji, kam uz pensionāru rēķina subsidēto "neto norēķinu sistēmu" atņemt draud.
Tad, kad kāds off-grid varonis aukstā februāra naktī uzrakstīs, kā viņam klājas bez "zelta drātēm", parunāsim.
Es saprotu tevi kā ST darbinieku un pensionāru tantiņu aizstāvi 🙈 Kas tad tiem ST magnātiem algu gādās. ST jau irA izdomājis arī kā tiem mazajiem ražotājiem kas neto norēķinu sistēmā grib darboties, vajadzēs PAT piemaksāt par savu saražoto elektrību 😜
Ļoti labi februāra naktī ar elementāru granulu katlu un 12V off grid!!! Vēl tik kārtīgu EV vajag, kas atpakaļ dod no baterijas. Varēs arī metināt nedaudz. Vienreiz jau aizpeldēji, vari atkārtot.
ST darbinieku?! Ko nu atkal melo - es runāju par tiem, kuru saražoto enerģiju visi off-grid varoņi ziemā gribēs patērēt.
"Vēl tik kārtīgu EV vajag, kas atpakaļ dod no baterijas." Nu jā... Un tajā īsajā februāra ziemā ar apsnigušiem paneļiem paspēsi to EV uzlādēt gan braucienam, gan visai naktij. Un jā - ģimene TV skatīsies tikai tad, kad būsi ar EV atbraucis atpakaļ, pirms tam sēdēsi tumsā.
Ko nu to saujiņu mazos te kaunini! Labāk lielo parku īpašniekus te piemini, kas Kiprā reģistrēti 🙈 Tāds gudrs gudrs, bet kā tam tv kas tērē 75w nezini kā dabūt no 12v uz 220v špani? Var jau principā datorā skatīties. Vēl laukos kad viss puteņo irA vēja mazā turbīna kas giežās, griežās diennakti, kā tur okeĀnā jachtai. Bet par to jāklusē. Ira kvotas vējam!?
Jā, jā... Tad, kad ir aukstās bezvēja kailsala naktis, tad nekas neputeņo - putenis (vējš) nāk kā reiz kopā ar silto gaisa fronti. Un protams, ka to 75w skatīsies tumsā, dzerot uz malkas plīts uzvārītu tēju un ledusskapi uz ziemu nelietosi, jo viss stāv aukstumā klētiņā Nu nevajag muldēt, ka tādi off-grid entuziasti ir vairumā. Jā, kāds atsevišķs pastardienas gaidītājs varbūt atradīsies, bet jebkurš saprātīgs cilvēks sapratīs, ka nodrošināt mūsdienīgu dzīvi off-grid izmaksā kosmisku naudu, lai gan tehniski iespējams, protams, ir.
Kāpēc ne vien importējam Polijas ogles tik lielā apjomā, bet vēl tās piegādājam tranzītā Skandināvijai un KRIEVIJAI?!
100+ MW noteikti nav tikai balansēšanas plūsma!
Trūkst pilnas bildes, tikpat labi LT saņēma no SWE
Jā, stāsti nu kādēļ tā elektrība no Swe jāsūta uz Igauniju pa riņķi caur Lietuvu. Estlinkt tak saremontēja un atvēra: yle.fi/a/74-20109094
Bet jā - man jau arī pilnāka bilde interesētu, kādēļ AST slēpj izcelsmi, bet rāda, ka elektrību saņemam no Lietuvas, kas pati sevi nodrošināt nespēj?
Taču ieslēdz smadzenes.
www.ast.lv/lv/content/situacija-energosistema-0
Un paskat, ne nu ko slēpj, ne kā
viņam, kā sazvērestības reoriju piekritējam, vienmēr visi viņu māna, un visu slēpj.
😂😂😂😂
Rekur EV muldoņām otra daiļrunīga bilde. Kas tad tajā mūsu ekotīklā ir...
357MW poļu ogles un 204MW "pašu" gāze. Kur zaļā enerģija gaiša siltā dienā?!
Bradypus rakstīja: Rekur EV muldoņām otra daiļrunīga bilde. Kas tad tajā mūsu ekotīklā ir...
357MW poļu ogles un 204MW "pašu" gāze. Kur zaļā enerģija gaiša siltā dienā?!
Neviens nekad nav apgalvojis, ka pašlaik 24/7 pietiek ar elektrību, kas ražota bez fosilajiem!
Paskaties plašāku bildi, ogles un gāze samazinās.
Melo, Raimonds visu laiku apgalvo, ka Latvijā nav ogļu elektrības.
Poļi un ķīnieši ver vaļā jaunas ogļu stacijas, lai nosegtu pieaugošo pateriņu, nez kā tas iet kopā ar tavu "samazinās". Muldēt vajag mazāk: www.iea.org/data-and-statistics/charts/global-coal-consumption-2000-2025
Last updated pirms 2 gadi.
Nu rekur tev, ieskaitot pāgājušo gadu. Pašam neliekas, ka pie salmiņa ķeries? Tiešām domā, ka pēdējos divos gados ir kaut kādi pasaku brīnumi notikuši?
ourworldindata.org/grapher/coal-consumption-by-country-terawatt-hours-twh
Bradypus rakstīja: Nu rekur tev, ieskaitot pāgājušo gadu. Pašam neliekas, ka pie salmiņa ķeries? Tiešām domā, ka pēdējos divos gados ir kaut kādi pasaku brīnumi notikuši?
ourworldindata.org/grapher/coal-consumption-by-country-terawatt-hours-twh
jā, pavei, papēti vien. kopā pasaule +4% (22 - 23), bet Eiropa, OECD, Ziemeļamerika, utt utt - samazina patēriņu, jau kopš
principā pieaug patēriņš uz Ķīnas rēķina.
Arī mums tuvā Polija un Igaunija samazina.
Pasaule kopumā principā vienāds ogļu patēriņš +- no 2014. gada. Kaut elektrības ražošana pieaugusi par kādiem 12 - 15%, ja nemaldos. Ķīnā un Indijā vispār par kādiem 50%, bet arī tur ogles pieaug armazāku proporciju.
Nu tātad klaji atzīsti, ka patēriņš pieaug dēļ lielākā EV ražotāja un izmantotāja pasaulē.
Tālāk muļķīgi piesauc Igauniju, kas ar ES spiedienu ir slēgusi brūnogļu TEC, kas ir nesalīdzināmi sliktāka par parasto ogļu stacijām un jau par to saņem dramatiskas elektrības cenas - tava paša ieliktajā kartē - 139eur/mw, kamēr tajā pat stundā Norvēģijā tikai 13. Un tas - viena savienota Nordpool tīkla ietvaros!
Tikpat muļķīgi piesauc Poliju, jo tur samazinājums ir niecīgs: energy.instrat.pl/en/electrical-system/electricity-production-are/ Un kamēr tu pirksi to poļu ogļu elektrību, vari būt drošs, ka runas par atteikšanos ir tukša muldēšana Briselei par prieku.
Un beigās nespēj atturēties un vienkārši tupi noliegt statistikā redzamo, ko tajā pat ierakstā jau esi atzinis.
Bradypus rakstīja: Nu tātad klaji atzīsti, ka patēriņš pieaug dēļ lielākā EV ražotāja un izmantotāja pasaulē.
Tālāk muļķīgi piesauc Igauniju, kas ar ES spiedienu ir slēgusi brūnogļu TEC, kas ir nesalīdzināmi sliktāka par parasto ogļu stacijām un jau par to saņem dramatiskas elektrības cenas - tava paša ieliktajā kartē - 139eur/mw, kamēr tajā pat stundā Norvēģijā tikai 13. Un tas - viena savienota Nordpool tīkla ietvaros!
Tikpat muļķīgi piesauc Poliju, jo tur samazinājums ir niecīgs: energy.instrat.pl/en/electrical-system/electricity-production-are/ Un kamēr tu pirksi to poļu ogļu elektrību, vari būt drošs, ka runas par atteikšanos ir tukša muldēšana Briselei par prieku.
Un beigās nespēj atturēties un vienkārši tupi noliegt statistikā redzamo, ko tajā pat ierakstā jau esi atzinis.
Ir mazi meli, ir lieli meli. Un ir Bradypus.
Taču paņem acis pirkstos, un paskaties.
Zemkopības ministrija (ZM), veicot 3,1 miljona eiro ieguldījumu sava elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkla izveidē, nav rīkojusies jēgpilni un atbilstoši saviem attīstības plāniem, secināts Valsts kontroles (VK) revīzijā;
ZM elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkls ar 52 uzlādes iekārtām 42 uzlādes punktos ir izveidots, izvēloties vajadzībām neatbilstošu tehnisko risinājumu;
Uzlādes stacijā Kraujas ielā, Rīgā, 60 kW iekārta nokonfigurēta darbam ar 6 kW jaudu, jo adresē nav pieejama lielāka elektrotīkla jaudas rezerve;
Gandrīz vienīgais uzlādes staciju lietotājs ir Pārtikas un veterinārais dienests, kas veicis 92% no visām uzlādēm;
Šā gada augusta vidū joprojām vairāk nekā puse izbūvēto uzlādes staciju stāvējušas neizmantotas, uzlādes ir veiktas tikai 15 vietās; uc.
raimondsm rakstīja: Gan jau citas valsts iestādes izmantos tās uzlādes stacijas.
Vienā raj centrā pie šitās lieljaudas kastes piebraucu. Tur pārdevējs no blakus veikala īzbrīnīts zināja teikt, ka es esmu pirmais gada un cik tur laikā, ko viņš ieraudzīja te ņemamies ap kābēļ 🙈 Bet valsts iestāžu darbinieki cītīgi forumos norok ideju par EV, jo viņiem ar to dienesta avto aizbraucot uz mežū, pēc malkas, ir kannā frīī degviela daudz 😜
Netirs miedziņ... EV ir tik labi, ka iestādē, kura iepirka EV parku darba vajadzībām ar visu uzlādes iespēju darbā, darbinieki turpmāk par SAVU naudu brauca darba vajadzībām ar SAVIEM privātajiem ICE.
Ir jābūt ĻOTI slikti, lai valsts kapitālsabiedrības darbinieks pēc savas iniciatīvas atteiktos no darba auto un tērētu savu naudu, pildot darba uzdevumus.
Bradypus rakstīja: Netirs miedziņ... EV ir tik labi, ka iestādē, kura iepirka EV parku darba vajadzībām ar visu uzlādes iespēju darbā, darbinieki turpmāk par SAVU naudu brauca darba vajadzībām ar SAVIEM privātajiem ICE.
Ir jābūt ĻOTI slikti, lai valsts kapitālsabiedrības darbinieks pēc savas iniciatīvas atteiktos no darba auto un tērētu savu naudu, pildot darba uzdevumus.
Cik tupi tie tur braucēji, tikpat tupi izsaimnieko TO nabagu nodoklīšu piķi!
Profesor, ieliec karti ar šitām te stacijām 🙈 Chrono metrs aizgāja...
Bradypus rakstīja: Jebkurš EV braucējs pašlaik izsaimnieko nodoklīšu piķīti, nevajag uz citiem ar pirkstu rādīt. Tāda ir dzīve.
Karti! Ieliec karti peldētājprofesor!
www.db.lv/zinas/sogad-planots-uzsakt-12-lieljaudas-atjaunigo-elektrostaciju-buvniecibu-518121
AS "Augstsprieguma tīkls" noslēdzis līgumus ar 12 vēja un saules elektrostaciju attīstītājiem par vairāk nekā 1100 megavatu lieljaudas atjaunīgo (AER) projektu pieslēgšanu pārvades tīklam.
AER projektiem ir 6 GW (gigavati), arvien vairāk tiek slēgti pieslēguma līgumi, stacijas tiek būvētas. Prognozējam, ka līdz 2025. gada beigām varētu tikt pieslēgtas vairākas saules elektrostacijas ar kopējo uzstādīto jaudu virs 500 megavatiem (MW).
Kopumā no stacijām, kas jau patlaban noslēgušas pārvades tīkla pieslēguma līgumus, 721 MW jauda būs saules elektrostacijām, 320 MW - vēja stacijām, bet 60 MW jaudu veidos hibrīdprojekts, kurā ir apvienota saules elektrostacija un enerģiju uzkrājošo bateriju sistēma. Uzstādītās jaudas ziņā patlaban lielāko – 199,8 MW saules elektrostaciju plānots uzbūvēt Dienvidkurzemes novadā, netālu no Cīravas, savukārt lielākā vēja elektrostacija ar 158,8 MW jaudu plānota netālu no Dobeles novada Lejasstrazdiem.
Augustā saules elektrostacijas saražoja 66 GWh jeb 21% no kopējā tīklā nodotā elektroenerģijas apjoma, kas ir vēsturiski lielākais saules elektrostaciju saražotais apjoms Latvijā, liecina AST sagatavotais elektroenerģijas tirgus apskats.
Latvijas kopējais elektroenerģijas patēriņš ziemas maksimumstundās sasniedz aptuveni 1,16 GW, bet valsts visu elektrostaciju kopējā ražošanas jauda sasniedz 5,8 GW.
Patlaban Baltijas valstīs saules elektrostaciju uzstādītā jauda ir 3088 MW, vēja stacijās – 1885 MW, bet kopumā 2023. gadā saules un vēja elektrostacijas saražoja jau vienu piekto daļu no Baltijas valstīs nepieciešamās elektroenerģijas.
Bradypus rakstīja: Kādu karti?
Nepeldi prom no tēmas...šhitām stacijām karti!
Lai gan 2022.gadā ZM resora autoparkā bija tikai seši elektroautomobiļi, ministrija iekārtu maiņu pamatoja ar nepieciešamību pabeigt elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkla izveidi līdz 2022.gada beigām. Jau 2022.gadā ZM samaksāja komersantam 2,4 miljonus eiro jeb apmēram 80% no atvēlētajiem līdzekļiem, bet tikai 2023.gada rudenī ekspluatācijā nodoti pirmie uzlādes punkti un tikai 2024.gada jūlijā tīkls ar visām 52 uzlādes stacijām pabeigts.
Bradypus rakstīja: Liec pats, neko nezinu par ZM resoru.
Te nu redzama elektrifikācijas klupšanas saknes atbilde...Neko nezinu. PATSc visu pats. Peldētajprofesora cienīga atbilde.
Dumjš esi? Ja es nezinu neko par vienu konkrētu iestādi un tās shēmām, tad nevajag melot par vispārīgu "neko nezinu".
Mans komentārs bija par tavu vispārināto apgalvojumu par valsts iestādēm un to vēlmi nebrauk ar elektro dēļ degvielas "noliešanas", no kura tu tagad gribi melīgi nolekt.
Bradypus rakstīja: Dumjš esi? Ja es nezinu neko par vienu konkrētu iestādi un tās shēmām, tad nevajag melot par vispārīgu "neko nezinu".
Mans komentārs bija par tavu vispārināto apgalvojumu par valsts iestādēm un to vēlmi nebrauk ar elektro dēļ degvielas "noliešanas", no kura tu tagad gribi melīgi nolekt.
Kādu noliešanu!? Kam tur kaut ko noliet? Cilvēks uzvalkā pie pilna farša kaut ko noliet, ja nu tikai citu līdzīgi kā. Saņemies...chrono metrs skaita 😜 gaida.
Kurš mudaks šito rakstīja un vairs pats neatceras par ko runā?
"Bet valsts iestāžu darbinieki cītīgi forumos norok ideju par EV, jo viņiem ar to dienesta avto aizbraucot uz mežū, pēc malkas, ir kannā frīī degviela daudz 😜"
Bradypus rakstīja: Kurš mudaks šito rakstīja un vairs pats neatceras par ko runā?
"Bet valsts iestāžu darbinieki cītīgi forumos norok ideju par EV, jo viņiem ar to dienesta avto aizbraucot uz mežū, pēc malkas, ir kannā frīī degviela daudz 😜"
Kad sāk trūkt pat 1% argumenti utt ucc tad ņemam talkā krānus, personālijas wc. Tikmēr konkrēti tēma aizpeld pa otru grāvi citā virzienā. 😍
Ārprāts dranķa polotiķi norok jebkuru zaļu ideju :
Jeb tomēr nē ?!?!?
WALA rakstīja: Ārprāts dranķa polotiķi norok jebkuru zaļu ideju :
Jeb tomēr nē ?!?!?
Nēnu tu laikam lasīt nemāki, ko? Blēži iekasē miljonus par darbu, ko nepaveic.
Kāds sakars ar zaļumu un/vai politiku?
Vistiešākais - tā mēs vecos neekoloģiskos kuģus aizbliežam prom no acīm, un jūras krastā turki un indieši vai vēl kaut kas eksotiskāks sagriež ar parastu acetilēna gāzes degli utml. Kāda f-king ekoloģija ja visu kas "smird" un slikti izskatas "nometam" tālāk no acīm ... Sazin kas vēl tiek "veikli" aizstumts uz kaut kurieni kur vietējais plebejs nesaprot, kādu indi saņēmis ... un tik skaisti dziedam par 'jaunajām zaļajām normām' un kā mēs glābjam ekoloģiju, tas nekas ka labākajā gadijumā tas kaut ko maina tikai CO2 kontekstā ...
WALA rakstīja: Vistiešākais - tā mēs vecos neekoloģiskos kuģus aizbliežam prom no acīm, un jūras krastā turki un indieši vai vēl kaut kas eksotiskāks sagriež ar parastu acetilēna gāzes degli utml. Kāda f-king ekoloģija ja visu kas "smird" un slikti izskatas "nometam" tālāk no acīm ... Sazin kas vēl tiek "veikli" aizstumts uz kaut kurieni kur vietējais plebejs nesaprot, kādu indi saņēmis ... un tik skaisti dziedam par 'jaunajām zaļajām normām' un kā mēs glābjam ekoloģiju, tas nekas ka labākajā gadijumā tas kaut ko maina tikai CO2 kontekstā ...
TG AM!
stāsts anv par kuģiem, bet par to, ka ir samaksāts, lai kuģis smalki sagriež, un pēc priekšrakstiem utilizzierē, bet tas tiek nosviests liedagā.
Nu, vispār jau ne par kuģiem, bet par turbīnu spārniem.
Kāda škirba, abi stāsti par vienu un to pašu nevienu nepiš ekoloģija pēc būtības - naudiņa ir kaut kāda nopelnīta, lai sūdus vāc kāds cits, "just business and nothing personal" un tieši par to arī ir stāsts, ja nu vēl pats nepaspēji izlobīt, un jaunā "zaļā nākotne" ir tikai mārketings pasākumam lai ražotu arvien lielāku skaitu nākamo izgāztuvju "mēslu" un lētticīgie pircējiem to ieskapētu par lielu naudu ... spiežot uz jūtām par nepieciešamību "glābt planētu" ...
Zaļā vai melnā, tu domā ka naftas pumpis un ogļu raktuves kāds aiz sevis smuki savāc un zaļu zālīti iesēj?
NU pag zaļie aktīvisti tak ir pat piespieduši lielas naftas kompānijas izvākt naftas torņus no jūrām un utilizēt ... ar ko jaunā "naftas brīvā" industrija būtu izņēmums ????
Problēma ir tā ka pirmkārt par mūsu (tavu un manu ) nodokļu naudu tiek subsidēta industrija kas ražo jauna veida atkritumus tikai un vienīgi, praksē nu jau izrādas ka tie "zaļie verķi" par atkritumiem kļūst daudz ātrāk kā vajadzētu, jo izrādas ka daudziem cilvēkiem tie nemaz neder lai darītu to ko spēja iepriekšējie "ne-zaļie"...
Tikai kārtējais kaut kādas dumjas politikas izveidotais "sūds" kas mums visiem kaut kā "jānorij"/jāpārslimo. Ja tic solījumiem, tad teorētiski tas varbūt varētu strādāt, bet praksē vēl neesmu redzējis ka kāds "solījums" būtu atnesis to "paradīzi" zemes virsū ...
P.S. bet individuāli ir cilvēki kuriem teiksim BEV un saules paneļi strādā un dod pat finansiālu atspaidu, tādēļ pretenzija ir tikai pret kopējo "bulšita apjomu", nevis tehnoloģijām kā tādām ...
nu beidz atgremot šitās muļķības. Cik GWH enerģijas tās lāpstiņas saražoja, pirms tika izmestas? Pat ja ir 'izmestas'. tās var pieliekties un savākt. Pamēģini savākt atmosfērā iepumpētos izmešus. Tos tu neredzi.
Izcili, lāpstiņu nepieciešamībai nomainīt nav nekāda sakara ar sarožotām GWh, tās arī miera stāvoklī nostāvot visu šo laiku būtu jāmaina. Kuriem izmešiem tu gribētu pievērst pastiprinātu uzmanību ?
Vai CO2, ja tā, tad ej atpakaļ pie mācību grāmatām, tev vēl daudz apgūstams !
Kamēr zaļie cer uz vējdzirnavām un sauli, tikmēr nopietni vīri ( atkal ) ķeras pie reaktoriem: "The United States joined more than 20 other nations last year in pledging to triple nuclear energy capacity globally by 2050."
Izmantojot pašu zaļo argumentus: ja gribat net zero, tad to var dabūt tikai iesaistot kodolspēkstacijas.
www.cnbc.com/2023/05/04/westinghouse-announces-a-small-nuclear-reactor.html
westinghousenuclear.com/energy-systems/evinci-microreactor/
mikroreaktori
Mikroreaktori kā tādi nav nekas jauns, tādi visu laiku bijuši kodolzemūdenēs un aviobāzes kuģos, pie kam lielākajos veseli 8, lai vienmērīgi izdalītu svaru. Jauns ir tikai tas, ka tādus izmantos uz sauszemes enerģijas ražošanai.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2