15.septembrī vairs nenotiks Bonus-malus klašu pārrēķins 9

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 13.septembris 2024 12:38

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) informē, ka šogad un arī nākotnē vairs nenotiks Bonus-malus (turpmāk – BM) klašu pārrēķins, kas kopš 2006.gada tika veikts reizi gadā 15.septembrī visiem auto īpašniekiem vai turētājiem par pēdējiem 11 gadiem.

Jāatgādina, ka tas saistīts ar 1.augustā veikto BM sistēmas reorganizāciju, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām.

Kopš 1.augusta personas apdrošināšanas vēstures datu atjaunošana tiek veikta katru dienu, par periodu kopš 01.05.2004. Vērtējot klientu riskus, apdrošinātāji joprojām ņems vērā transportlīdzekļa īpašnieka vai reģistrētā turētāja apdrošināšanas vēsturi, kas ietver līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītājus, kā arī citus kritērijus / riska faktorus, kuri ir katra apdrošinātāja ziņā (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.). Personas apdrošināšanas vēsture bez maksas būs pieejama LTAB tīmekļa vietnē www.ltab.lv un LTAB OCTA lietotnē, visiem transportlīdzekļa īpašniekiem vai reģistrētajiem turētājiem.

BM sistēma, kas starp pārējām Eiropas Savienības valstīm bija unikāla, Latvijā tika ieviesta 2006. gadā ar mērķi radīt vienotu principu, pēc kura izvērtēt augstākas un zemākas riska pakāpes auto īpašniekus. Katram transportlīdzekļa īpašniekam, atkarībā no apdrošināšanas dienu skaita un ceļu satiksmes negadījumiem, kas tika izraisīti ar viņa īpašumā reģistrētu transportlīdzekli, tika piešķirta BM klase no 1 līdz 17. Jo zemāka klase, jo šoferis biežāk iekļuvis negadījumos vai attiecīgajā periodā nav sasniedzis minimālo apdrošināšanas dienu skaitu.

Šī gada septembrī LTAB atzīmē 20 gadu jubileju. “Šis ir brīdis, kad ne vien atskatīties uz paveiktajām lietām, bet arī, lai izsvērtu ieguvumus un trūkumus sistēmā un izveidotu to vēl ērtāku un mūsdienīgāku. Mainās laiki, mainās tehnoloģijas, maināmies mēs paši, un jāatzīst, ka BM sistēma, kura bija labi kalpojusi līdz šim, mūsdienu digitālajā laikmetā, kad informācijas apmaiņas ātrumam ir milzīga nozīme, bija fiziski un morāli novecojusi,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka jaunais apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas serviss ļaus atvieglot informācijas apmaiņu starp Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm, kas ir arī viens no reorganizācijas mērķiem.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 13.septembris 2024 13:24
0 0 Atbildēt

Ar 5Gā jūsu negadījums kļūs zināms apdrošinātājam vēl pirms tas būs noticis.

Bonus ānuss 13.septembris 2024 13:27
3 4 Atbildēt

Konkrēts uzmetiens tas bonus malus bija. Konkrēts. Tu varēji braukt 10 gadus bez nevienas avārijas ar motociklu un tikuntā, tava apdrošināsanas klase nekad nebija augstāka par zemāko, 6to. Vai arī bija jāmaksā arī par zirmas mēnešiem, kad.motocikls stāv garāžā. Krāpnieku kantoris

Labs:) 13.septembris 2024 13:45
2 1 Atbildēt

"Tu vari braukt...un tikuntā" - ātri lasot nodomāju, ka "tikuntā" ir jauns apzīmējums "braukt pālī" - nu, sapratu, sapratu tagad, ko autors domājis

hue 13.septembris 2024 14:04
1 0 Atbildēt

OCTA var tak pirkt arī uz 1 mēnesi

imzz 14.septembris 2024 11:26
1 0 Atbildēt

Nu, apdrošinātāji uzskatīja, ka tu pa ziemu esi aizmirsis, kā braukt :-/

darklight 14.septembris 2024 21:59
0 0 Atbildēt

Man gan nesanāca sešos mēnešos ierakstīties, pirku 6+3, un tad jau pietika, lai klase mainītos.

robchix 13.septembris 2024 19:37
1 1 Atbildēt

BM sistēma, kura bija labi kalpojusi līdz šim, mūsdienu digitālajā laikmetā, kad informācijas apmaiņas ātrumam ir milzīga nozīme, bija fiziski un morāli novecojusi,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins,

Vēl kāu gadu atpakaļ Abāšins klāstīja cik kruta tā BM sistēma, ka viss esot ideāli, ka mums bezmaz progresīvākā sistēma Eiropā. Un pēkšņi izrādās ka slikti ir viss, Eiropa mūs nesaprot utt utml.

Tukšdirsējs kā visi mūsdienu vadītāji un valdītāji. Manuprāt onka ir stipri aizkavējies savā amatā

0pis 13.septembris 2024 20:26
4 0 Atbildēt

Bonus-Malus-Digitalus-Loxus-Abjebalus

Rexx 16.septembris 2024 11:32
1 0 Atbildēt

Neaizmirstam, ka apdrošināšana ir tāds pats bizness, kā visi citi. Tāpēc, attiecīgi lobējot, tiek pieņemti šādi vai citādi noteikumi/ likumi. Apdrošināšanas kompānijām absolūti nerūp satiksmes drošība, transportlīdzekļa lietotāja drošība/labklājība, vai vēl kas cits, kas tiek deklarēts attiecīgo uzņēmumu reklāmās.

 Acīmredzot,  esošā B/M sistēma bija sevi izsmēlusi, pienesums samazinājās, tātad, jāmaina.

 Pilsoņi ar amatiem it kā regulējošās struktūrās( LTAB),kas no plašsaziņas līdzekļiem par šo izsakās, ir finansiāli atkarīgi no apdrošināšanas kompāniju labvēlības, tāpēc viņi runā to, ko paģēr situācija (saimnieks).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ietriecoties auto durvīs, motociklists uzmet salto (+ VIDEO) 15

Motociklists uzmet salto, jo izgriežoties uz galvenā ceļa, vieglā auto vadītājs izgriež tam priekšā. Lasīt vairāk

 

No Nissan galvenās mītnes Austrālijā nozagts rets R32 Skyline GT-R eksemplārs

1991. gadā izlaistās kupejas vērtība ir aptuveni 150 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Daugavpilī pret motocikla vadītāju uzsāk 20 administratīvo pārkāpumu procesus 8

2024. gada 6. oktobrī Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Dienvidlatgales iecirkņa Reaģēšanas nodaļas amatpersonas fiksēja, ka Daugavpilī kāds vīrietis brauc ar motociklu diennakts tumšajā laikā bez ieslēgtiem tuvās gaismas lukturiem un bez noteiktā kārtībā iegūtām transportlīdzekļa vadītāja tiesībām. Lasīt vairāk

 

Kas būtu jāzina, ja tagad plāno iet tehnisko apskati savam auto? (+ VIDEO) 22

iAutolv informē, ka pie tehniskās apskates punktiem veidojas rindas, jo autoīpašnieki cenšas iziet skati vēl šogad - pirms jauno nosacījumu stāšanās spēkā. Kā ir jūsu pusē? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti