Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pētījums atklāj, ka iedzīvotāju gatavība iegādāties elektroauto atkarīga no personīgās un tuvu cilvēku pieredzes 5

 

Foto: iAuto.lv

SEB | 7.oktobris 2024 13:12

Lielākā daļa elektroauto lietotāju (76%) noteikti vai visdrīzāk ka nākamo spēkratu atkal izvēlētos elektroauto, atvērtāki elektroauto iegādei ir jaunieši un jaunajos projektos dzīvojošie iedzīvotāji, tāpat augstāka interese par elektroauto iegādi ir Rīgā, Pierīgā un Kurzemē dzīvojošajiem, liecina SEB bankas pētījums.

Jautāti par šķēršļiem, kas attur no elektroauto iegādes, 67% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka tā ir pārāk augstā auto iegādes cena, savukārt puse norāda uz ar vienu uzlādi nobraucamo attālumu kā nepietiekamu. Tāpat puse jeb 52% aptaujāto pauž bažas par auto baterijas ilgmūžību, bet vēl 46% uzskata, ka ir ierobežots publisko uzlāžu staciju skaits. Un tikai 11% aptaujāto norādīja, ka viņus no elektroauto iegādes attur negatīvas atsauksmes. Būtiski, ka esošo un bijušo elektroauto īpašniekus auto cenu neredz kā šķērsli, apzinoties, ka šī sākotnēja investīcijā ļauj samazināt nākotnes auto lietošanas izmaksas. "Finansiālie aspekti (iegādes cena, lietošanas izmaksas, valsts atbalsts) ir galvenie faktori, kas pircējus motivē vai attur no elektroauto izvēles. Lai iedzīvotāji būtu gatavi iegādāties elektroauto, galvenais ir pieredze, bet būtiskākais motivētājs - cena," secina Matīss Janevičs-Dambis, SEB līzinga valdes loceklis.

Lai gan jaunu auto cenas pēdējo piecu gadu laikā pieaugušas par 20%, negatīvi ietekmējot cilvēku pirktspēju, pēdējo divu gadu laikā cenas saglabājušas samēra stabilas. "Cilvēku augošā interese par elektroauto un plašais klāsts ar pieejamajiem modeļiem atspoguļojas arī pieprasījumā pēc finansējuma, un pēc mūsu datiem redzam, ka šogad gandrīz par ceturto daļu palielinājies piešķirtais finansējums elektroauto iegādei," stāsta SEB līzinga pārstāvis.

"Elektroauto apdrošināšana virzās līdzi tirgus izaugsmei", apstiprina Ģirts Kubliņš, If Apdrošināšana transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs, uzsverot, ka pēdējo divu gadu laikā ir divkāršojies apdrošināto elektroauto skaits un populārāko elektroauto marku apdrošināšanas prēmijas pielīdzinās iekšdedzes dzinēju auto.

"Redzam arī tendenci, ka uzņēmumi arvien vairāk izvēlas elektroauto, jo tie ļauj ievērojami samazināt automašīnas ikdienas lietošanas un uzturēšanas izmaksas, padarot tos par finansiāli pamatotu ieguldījumu. Ik gadu elektroauto skaits uzņēmumu autoparkos pieaug par aptuveni 1 procentpunktu. If Apdrošināšana portfeļa analīze Baltijas valstīs liecina, ka 2021. līdz 2024.gadam elektroauto skaits uzņēmumu autoparkos ir pieaudzis: Latvijā no 1,8% līdz 5,5%, Lietuvā no 0,9% līdz 6,7%, Igaunijā no 1,9% līdz 4,6%," stāsta If Apdrošināšana pārstāvis.

Latvijas Elektroauto biedrības līdzdibinātājs Kārlis Mendziņš kliedē vairākus mītus saistībā ar elektroauto, piemēram, to, ka baterijas mūžs ir neliels. "Pašlaik baterijas mūžs jau kalpo ilgāk, nekā sākotnēji prognozēts, turklāt baterijas garantija ir ievērojami lielāka nekā pašai mašīnai. Tāpat redzams, ka uzlādes vietu skaits audzis par 21%, bet uzlādes spraudņu skaits audzis par 39%, kā arī jaunās uzlādes vietas ir lielākas, nodrošinot drošības sajūtu," uzsver Mendziņš, mudinot, ka valstij būtu jārāda piemērs, valsts un pašvaldības autoparkiem pārejot uz elektroauto.

Tāpat Mendziņš norāda uz to, ka būtu jāsniedz atbalsts uzņēmējiem. Redzams, ka aizvien vairāk uzņēmēju to dara - Baltijā līderos ir Lietuva, kur 6,7% uzņēmumu jau pārgājuši uz elektroauto izmantošanu.

Iedzīvotāju aptauju pēc "SEB bankas" pasūtījuma veica "Norstat Latvija", kurā piedalījās 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem

 
Visi komentāri
 
imzz 7.oktobris 2024 16:23
8 0 Atbildēt

protams, protams. Visvairāk elektroauto iegādē ieinteresēti tikko pilngadību sasnieguši jaunieši, kuri "savas dzīves" uzsākšanai nupat nopirkuši dzīvokļus jaunajos projektos.

650 7.oktobris 2024 16:58
0 1 Atbildēt

Protams, ka protams! -pasaki/man, kas ir tavs Draugs.. Pētījumi rāda, ka 99,66% elektomašīn īpašnieku "draugu" vidū (starpā) ir kāds vismaz viens valstiski/Vidējā 16gv hlama īpašnieks.

msh 8.oktobris 2024 0:35
3 0 Atbildēt

Man patīk kā mendziņš pateica apmēram neko Šai frāzei - "Pašlaik baterijas mūžs jau kalpo ilgāk, nekā sākotnēji prognozēts" - ir interesants segums - ražotāji bija prognozējuši ka akumulatori nehuja neies, bet rādas esam mazliet labāk...

Kanibaals 9.oktobris 2024 17:04
0 0 Atbildēt

Tas no sērijas, ka nafta beigšoties. Kā nafta nebeidzās tā arī akumulatori tā vienkārši nebeidzās. Mūžs tas ir līdz akumulatora atlikums ir 80%, tas nenozīmē, ka nihuja neiet, bet vēl iet par 80%.

Kanibaals 9.oktobris 2024 17:05
0 0 Atbildēt

Pāķiem apkārt tik citi pāķi, tāpēc tiem nav ne sava ne tuvu cilvēku pieredz, bet viedoklis ir.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais no 33 ceļā pie pircēja – Alfa Romeo uzsāk ekskluzīvā Stradale 33 piegādes (+ FOTO)

Šonedēļ Alfa Romeo uzsācis ekskluzīvā un pateicoties roku darbam tapušā modeļa Stradale 33 piegādes. Lasīt vairāk

 

Līdz 1100 km sniedzamība - RAM piesaka Ram 1500 Ramcharger (+ FOTO) 11

Stellantis koncerna zīmols Ram Truck pieteicis modeli 1500 Ramcharger – pikapu ar Range Extender tehnoloģiju, kura darbības rādiuss sniedzas līdz 1100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Ford jāatsauc gandrīz 770 000 dīzeļauto

Ford izziņojis par atsaukumu gandrīz 770 tūkstošiem automašīnu, kas aprīkotas ar dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Kādus defektus un kļūmes sedz autoražotāja garantija? (+VIDEO) 4

To TV Autoziņām skaidro multizīmolu dīlera Auto Bassadone servisa tehniskais speciālists Edgars Lulle. Kas tad ir garantija? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti