Lielākā daļa elektroauto lietotāju (76%) noteikti vai visdrīzāk ka nākamo spēkratu atkal izvēlētos elektroauto, atvērtāki elektroauto iegādei ir jaunieši un jaunajos projektos dzīvojošie iedzīvotāji, tāpat augstāka interese par elektroauto iegādi ir Rīgā, Pierīgā un Kurzemē dzīvojošajiem, liecina SEB bankas pētījums.
Jautāti par šķēršļiem, kas attur no elektroauto iegādes, 67% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka tā ir pārāk augstā auto iegādes cena, savukārt puse norāda uz ar vienu uzlādi nobraucamo attālumu kā nepietiekamu. Tāpat puse jeb 52% aptaujāto pauž bažas par auto baterijas ilgmūžību, bet vēl 46% uzskata, ka ir ierobežots publisko uzlāžu staciju skaits. Un tikai 11% aptaujāto norādīja, ka viņus no elektroauto iegādes attur negatīvas atsauksmes. Būtiski, ka esošo un bijušo elektroauto īpašniekus auto cenu neredz kā šķērsli, apzinoties, ka šī sākotnēja investīcijā ļauj samazināt nākotnes auto lietošanas izmaksas. "Finansiālie aspekti (iegādes cena, lietošanas izmaksas, valsts atbalsts) ir galvenie faktori, kas pircējus motivē vai attur no elektroauto izvēles. Lai iedzīvotāji būtu gatavi iegādāties elektroauto, galvenais ir pieredze, bet būtiskākais motivētājs - cena," secina Matīss Janevičs-Dambis, SEB līzinga valdes loceklis.
Lai gan jaunu auto cenas pēdējo piecu gadu laikā pieaugušas par 20%, negatīvi ietekmējot cilvēku pirktspēju, pēdējo divu gadu laikā cenas saglabājušas samēra stabilas. "Cilvēku augošā interese par elektroauto un plašais klāsts ar pieejamajiem modeļiem atspoguļojas arī pieprasījumā pēc finansējuma, un pēc mūsu datiem redzam, ka šogad gandrīz par ceturto daļu palielinājies piešķirtais finansējums elektroauto iegādei," stāsta SEB līzinga pārstāvis.
"Elektroauto apdrošināšana virzās līdzi tirgus izaugsmei", apstiprina Ģirts Kubliņš, If Apdrošināšana transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs, uzsverot, ka pēdējo divu gadu laikā ir divkāršojies apdrošināto elektroauto skaits un populārāko elektroauto marku apdrošināšanas prēmijas pielīdzinās iekšdedzes dzinēju auto.
"Redzam arī tendenci, ka uzņēmumi arvien vairāk izvēlas elektroauto, jo tie ļauj ievērojami samazināt automašīnas ikdienas lietošanas un uzturēšanas izmaksas, padarot tos par finansiāli pamatotu ieguldījumu. Ik gadu elektroauto skaits uzņēmumu autoparkos pieaug par aptuveni 1 procentpunktu. If Apdrošināšana portfeļa analīze Baltijas valstīs liecina, ka 2021. līdz 2024.gadam elektroauto skaits uzņēmumu autoparkos ir pieaudzis: Latvijā no 1,8% līdz 5,5%, Lietuvā no 0,9% līdz 6,7%, Igaunijā no 1,9% līdz 4,6%," stāsta If Apdrošināšana pārstāvis.
Latvijas Elektroauto biedrības līdzdibinātājs Kārlis Mendziņš kliedē vairākus mītus saistībā ar elektroauto, piemēram, to, ka baterijas mūžs ir neliels. "Pašlaik baterijas mūžs jau kalpo ilgāk, nekā sākotnēji prognozēts, turklāt baterijas garantija ir ievērojami lielāka nekā pašai mašīnai. Tāpat redzams, ka uzlādes vietu skaits audzis par 21%, bet uzlādes spraudņu skaits audzis par 39%, kā arī jaunās uzlādes vietas ir lielākas, nodrošinot drošības sajūtu," uzsver Mendziņš, mudinot, ka valstij būtu jārāda piemērs, valsts un pašvaldības autoparkiem pārejot uz elektroauto.
Tāpat Mendziņš norāda uz to, ka būtu jāsniedz atbalsts uzņēmējiem. Redzams, ka aizvien vairāk uzņēmēju to dara - Baltijā līderos ir Lietuva, kur 6,7% uzņēmumu jau pārgājuši uz elektroauto izmantošanu.
Iedzīvotāju aptauju pēc "SEB bankas" pasūtījuma veica "Norstat Latvija", kurā piedalījās 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem
protams, protams. Visvairāk elektroauto iegādē ieinteresēti tikko pilngadību sasnieguši jaunieši, kuri "savas dzīves" uzsākšanai nupat nopirkuši dzīvokļus jaunajos projektos.
Protams, ka protams! -pasaki/man, kas ir tavs Draugs.. Pētījumi rāda, ka 99,66% elektomašīn īpašnieku "draugu" vidū (starpā) ir kāds vismaz viens valstiski/Vidējā 16gv hlama īpašnieks.