Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pētījums: 46% Latvijas autovadītāju uz ziemas riepām pāriet novembrī 21

 

Foto: Publicitātes foto

2.novembris 2024 9:16

46% autovadītāju riepas visbiežāk maina novembra sākumā, savukārt, teju trešdaļa (31%) autovadītāju pāriet uz ziemas riepām oktobrī, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

9% autovadītāju norādījuši, ka riepas nemaina, jo visu gadu brauc ar t.s. vissezonas riepām. Vien 14% riepas maina maksimāli tuvu 1. decembrim, no kura ziemas riepas ir obligātas, savukārt 1% atzinis, ka riepas mēdz mainīt arī pēc 1. decembra.

“Vasaras riepu gumija ir veidota tā, lai nodrošinātu optimālu saķeri un elastību siltākā temperatūrā (virs +7°C). Aukstā laikā, kad temperatūra krītas zem šī sliekšņa, gumija kļūst cietāka, kas samazina saķeri ar ceļa segumu. Tas rada ilgāku bremzēšanas ceļu un pasliktina transportlīdzekļa vadāmību,” norāda Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.  

Viņš arī norāda, ka, izmantojot lietotas riepas, ir būtiski pārliecināties par to tehnisko stāvokli. Ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm, tomēr, sasniedzot šo robežu, riepas drīzumā būs jāmaina, jo aptuveni mēneša laikā tās vairs neatbildīs ceļu satiksmes noteikumiem un var radīt drošības riskus uz ceļiem. Tāpat riepas jāizvērtē vizuāli, lai pārliecinātos, ka tām nav bojājumu vai plaisu, kas varētu rasties nepareizas uzglabāšanas dēļ. Nav ieteicams lietot riepas, kas ir vecākas par 5–6 gadiem.

“Uz slidena ceļa strauja bremzēšana un pēkšņi manevri vai izraisīt auto slīdēšanu un ceļu satiksmes negadījumus, apdraudot ne vien sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus, tādēļ svarīgi izvēlēties ceļu segumam un laikapstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu. Lai izvairītos no liekiem riskiem un sekmētu drošību uz ceļiem, ieteicams vadīties nevis pēc kalendāra, bet temperatūras rādītājiem. To regulāri atgādinām arī uzņēmuma autoparka šoferiem, nodrošinot gan teorētiskās, gan praktiskās braukšanas nodarbības,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 2023./2024. gada ziemas sezonā no 9 173 pārbaudītiem transportlīdzekļiem 245 protektoru dziļums bija no 1,6 līdz 4 mm, tādēļ tika anulēta tehniskā apskate ar noteikumu, ka transportlīdzeklim mēneša laikā trūkumi ir jānovērš un atkārtoti jāpiesakās uz tehnisko apskati. Savukārt 94 transportlīdzekļu riepas bija tik nolietotas, ka tika anulēta tehniskā apskate, noņemtas transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīmes un ceļu varēja turpināt tikai ar evakuatora palīdzību. Teju katram desmitajam spēkratam tika konstatēts minimālais protektoru dziļums (4 - 5 mm), kas nozīmē, ka riepas drīzumā jāmaina.

Analizējot pētījuma rezultātus reģionālā griezumā, iespējams secināt, ka oktobrī uz ziemas riepām visbiežāk pāriet autovadītāji no Vidzemes (42%) un Zemgales (40%), savukārt, autovadītāji no Pierīgas (49%), Kurzemes (40%) un Latgales (47%) uz ziemas riepām visbiežāk pāriet novembrī. Uz ziemas riepām oktobrī visbiežāk pāriet autovadītāji vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem (42%), savukārt, visretāk - vecumā no 18 līdz 29 gadiem (22%).

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka no 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, taču tās var likt arī agrāk un noņemt vēlāk. Ziemas riepas ar radzēm atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam. Šajā ziemas sezonā stājas spēkā arī jaunas prasības ziemas riepām – ziemas periodā no 1.decembra līdz 1.martam ceļu satiksmē drīkstēs izmantot tikai tādas ziemas riepas, kas īpaši konstruētas izmantošanai sniega un ledus apstākļos un, kas marķētas ar apzīmējumu “kalns un sniegpārsliņa”.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 2.novembris 2024 10:04
1 1 Atbildēt

Latvijas lohiem, kas brauc uz Lietuvu iesaku atcerēties, ka viņiem ziemas riepas no 10.novembra

650 2.novembris 2024 23:12
0 0 Atbildēt

Kāds pārliecinātais LVLohs jau paspējis iemīnusot ;p  -ka tik vel īstenībā nebija no 1mā nov, no 10tā vienkārši sāks (viņus) jāāt.Kamēr LV vadošie dabalaēbi kladzina par 1dec pārsliņ un kalniņ, tamēr kaimiņi domā reāli par drošību.

W12 2.novembris 2024 15:52
3 0 Atbildēt

Šitais ir labs Kaut gan dīvaini, ka jo tālāk uz dienvidiem, jo ātrāk jāliek ziemas riepas. Un interesanti - vai arī leišiem ir obligāts sniegpārsliņas simbols iekš tā Everesta…

Nja 3.novembris 2024 7:17
0 0 Atbildēt

Vācijā vismaz ir. Tur gan nevis pēc datuma, bet ja iestājas sniegoti apstākļi.

Since January 1, 2018, there has been a legal obligation to label new winter tires with the alpine symbol (mountain and snowflake). Winter tires that are only marked with the M+S symbol may no longer be used in winter road conditions from October 1, 2024. Winter tires that bear both the M+S symbol and the Alpine symbol are still permitted.

www.evz.de/en/travelling...in-europe.html

ZZZZ 3.novembris 2024 9:18
0 0 Atbildēt

Nja es braucu visu season ar tām m+s un pa kalnu pārslām! Laikam es lohs...Bet nu teikšu atklāti un godīgi, nekāds godīgais braucējs neesmu. Tomēr vai pa laimi vienmēr esmu ticis kalnā, galā vesels.

Nja 3.novembris 2024 12:25
1 0 Atbildēt

Kāds sakars? Neviens nav aizliedzu braukt ar vissezonas riepām ne ziemā ne vasarā. Tikai ziemā jāņem vērā ka riepām jābūt ar korektu marķējumu.

msh 3.novembris 2024 18:17
0 2 Atbildēt

Leišiem ir cita īpatnība - ziemenes viņiem vajag piecus mēnešus gadā, bet naglas drīkst lietot tikai trīs mēnešus - dēļ kā es ar savu golfu nedrīkstu leišos rādīties vienu mēnesi rudenī un vienu pavasarī. Bet nu neko - gan jau arī šomēnes turpināšu braukt iepirkties, braucot pa mazajiem celiņiem

650 2.novembris 2024 23:05
1 0 Atbildēt

Protams, laiks/pāriet strauji tuvojas. Bet, gribinegribi, vēlreiz jāatkārto- ka NAV tev tāda 7grādu suuda, ja tu lieto zināma normāla (laba) ražotāja 2-3 "augstākos" vasarasriepu modeļus! Nevis riepas ir jānosauc par vainīgām, bet gan ir jāizskaidro MAINĪGO braukšanas apstākļu iespējamās īpatnības tajā (šajā!) "apnulles" diapazonā! Ticami, profesionāli jāpaskaidro. Te nav gluži lohu portāls, tāpēc tam +7tās lohsarunas tonim būtu (beidzoot) jābūt kaut drusciņ savādākam!

Svarīga ir paša braucēja spēja "saprast", kur (un KAD!) viņš ikdien;ā brauc un (!!!) spēja kritiski izvērtēt savu to esošo vasaras riepu stāvokli un "atlikumu", riepas PLATUMU ieskaitot.

Visretāk "pāriet" Vadītāji no 18 līdz 29,- nu tas skaidrs, šai kategorijai ir akūtākā "dabiskās atlases" fāze un vismazāk "lieku" līdzekļu dažādām (kādu pavecāku Lohu izgudrotām) muļķibām.

ZZZZ 3.novembris 2024 9:07
0 0 Atbildēt

650 atkal jā IR laiks, paskaidrot kundzītēm un ne tikai, ka lai neiedomājās, uzliekot tur tās super puper kalnu sniega pārsliņu gumijas, ne no kā vairs nav jābaidās. Gumijas ir tikai ieteikums, jo ja neievēro distanci notikt var jebkas. Grāvī iekšā un kājas gaisā, sliktāk ja maisā, zilajā.

650 3.novembris 2024 20:42
0 0 Atbildēt

Ta nē, diezin vai "kundzītes" mūs te lasa.Ja nu varbūt kāds tas viņu "kundziņš", bet nu tas tak ar neies visu pilnībā atstāstīt, ko te visādi dīkdieņa lohi sasspierduši ;p

Zin kā, "uz golfu" vienmē jāliek priekšā/Labākās un (vien mēr) jābrauc tuvāk tai Labaijai.Jo citādi ko ta mēs pirmajā 3špūru pļurassdienā te (atkal) lasīsim.

W12 3.novembris 2024 12:00
2 0 Atbildēt

Visiem normāliem ar galvu domājošiem braucējiem ieteiktu mukt no tām ķīniešu ziemas riepām kā vellam no krusta. Pirmkārt, izvairīsieties no nepatīkamiem pārsteigumiem to lietošanas laikā, otrkārt, neatbalstīsiet Ķīnas ekonomiku.

Ar gumijas sastāva kvalitāti šīs valsts ražotāji reāli grēko…

Nja 3.novembris 2024 13:32
0 2 Atbildēt

Da Ķīnas ekonomiku Tu atbalsti, lielāka dala preču tur ir ražotas. Nepirks viņš riepas, ta nu gan. Michelin un citiem tur ķipa nav rūpnīcu?

650 3.novembris 2024 20:47
0 0 Atbildēt

La lielam jau tās M-chelin riepas ražoja Ungārijā pie tā treknā bandīta.Tagad varbūt vēl arī Polijā (jā).

Gumijas sasstāvs- nu tas ir priekš Lohiem. Jo Lohs nv iedziļinājies, KAD viņu glābj "portektora atlikums" un/vai KAD viņam (vienīgā) cerība atliek uz to uz gumijas sasstāvu. X-perdi varēja "izskaidrot", bet nu kam viņiem ar Lohiem runāt.Lieki enerģiju tērēt un/vai savu to (jau tā izcili labo) Karmu uzlabot.

Kanibaals 3.novembris 2024 12:02
2 0 Atbildēt

Kad man ir nauda tad nevajag ziemas riepas, kad man nav naudas tad es nevaru uzlikt ziemas riepas, kad tad lai es tās lieku?

msh 3.novembris 2024 18:20
1 2 Atbildēt

Oktobrī riepas maina līkroči vai wannabe kapeikpisēji, nu tie kas domā ka kaut ko iesekso, nenopērkot otru ripuļu komplektu. Es mainu vai nu 1. decembrī, vai, ja gadījumā ziemīgi laikapstākļi iestājas ātrāk, tad - pie tā, ka dzīvoju valsts dienvidrietumu stūrī, tad parasti pirmais variants kopā ar nožēlu ka rudenīgos laikapstākļos jābrauc ar ziemenēm.

Ja nu akurāt novembrī sanāk brauciens uz Rīgu - nu tad vispirms papētu laika prognozi, lai tajā galā nesanāk močīt ar vasarenēm pa sniegu...

Kanibaals 5.novembris 2024 14:58
0 0 Atbildēt

Vēl šad tad pa grāvi pabraucu, nav ko ziemenes plēst.

650 3.novembris 2024 20:20
0 0 Atbildēt

Nu nevaig varbūt tik Radikakāli.Es labāk izturētos tā (klimaktēriski)neitrāli.JO- kāreiz tas "ceļš uz Liepāju" pie mainīgiem lohaapstākķiem var sagādāt ne mazumu pārsteigumu.Situācija var mainīties pa stundām un "šodien" (stipri iespējams) ka būs citādi, nekā bija "vakar".Ja kkur tur pie Saldudusa vai aiz Suudbāržiem sāk kārtīgi snigt, nu ta ir dsā.Galīgā Durbē, tāteikt.Kādreiz, kad "mums" bija populāri 175-85-95 riepu platumi, tas bija mazāk kristiski.Nu ja kādam šodien ir tāds auto, var mēģināt.bet neba jauregulārajam Loham, kurš īsti nezin, ko viņš "mēģina".

Ko visuzinošie ripu izplatītāji un/vai aukstākās Raudzes x-perti lohiem/nestāsta- ka KATRU riepu KATRAm auto (un tā Vadītājam) vajadzētu pārzināt.Kad tā slīd, līdz "cik" tā tur, un kad ar to (iespējams!) var viegli abdristies.

KATRA jauna riepa sākumā ir jāizpēta.Un KATRAi riepai jau pie/zem 6mm var radikāli mainīties tās uzvedība.Gribi zināt- paskaties, kāda izskatās ss sludinājumā "tava" riepa ar slaveno 5mm.Cik tur ir atlicis no iepriekš tik daudzsološā "zīmējuma" (un ne tikai ka Dziļumā).  

Pie kam- gandrīz Katrai riepai ir kādas savas īpatnības attiecībā uz "iesildīšanos".Tas, ar ko tu vakarnakt veiksmīgi atbrauci tos 300km, no rīta "pirmajos" 300 metros tev var sagādāt visādus pārsteigumus.Tapc nevaig lieki blatot.Jāievēro līdzsvars- ja braši stāstam kur/kad mums paveicās, zemtekstā būtu jāpievieno arī kur savureiz nolohojāmies.Tikai TAD tam būs valstiski/Vidējā ticamības statuss.

wons 3.novembris 2024 23:29
0 0 Atbildēt

Jo platāka riepa, jo labāk, gan ziemā, gan vasarā.

Krotow 4.novembris 2024 1:18
0 0 Atbildēt

Plata vasaras riepa pa sniegu un granti šļūc kā slēpe.

Kanibaals 5.novembris 2024 15:01
0 0 Atbildēt

Pilnīgas un galīgas muļķības. Sēdies 2. 

ZZZZ 4.novembris 2024 8:26
0 0 Atbildēt

Pasties uz savām kedām, ar kurām pa zāli skraidi. Ne jau zālīti zaļo bet nu halli sporto un tad tie apavi ar piem dunlop zoli speciālāko, to brūno. Iesākumā jauki saķeras ar, bet paiet laiks UN protektors ok, diemžēl kēdd jau slīdd D. tā viš iAr.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krištianu Ronaldu tiek pie dienesta auto 200 000 eiro vērtībā 5

Saūda Arābijas futbola klubs Al-Nassr slavenā futbolista rīcībā nodevis aptuveni 200 tūkstošus eiro vērto BMW XM Red Label. Lasīt vairāk

 

Kia Syros Indijas tirgum; varbūt arī Eiropai? (+ FOTO) 11

Dienvidkorejas autoražotājs Kia prezentējis jaunu modeli Syros, kas paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldības policija pieķer daudz ātrumpārkāpēju (+ VIDEO) 20

Kopš oktobra beigām galvaspilsētas ielās automašīnu braukšanas ātrumu uzrauga arī Rīgas pašvaldības policijas trīs netrafarētie auto. Tas policistiem palielinājis darba apjomu, jo ik dienu sistēma fiksē vairākus simtus pārkāpēju. Galvenokārt patruļas notiek vietās, kur šoferi ātruma ierobežojuma zīmes ignorē, kā arī skolu tuvumā. Lasīt vairāk

 

ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO) 23

Kamēr lielākajā Latvijas daļā līdz ar silto laiku sniegs un ledus jau nokusis, Alūksnes pusē autoceļus, īpaši jau lauku apvidos, vēl klāj krietna ledus kārta. Uz viena no tādiem ledainiem ceļiem vakar pēcpusdienā kāds šoferis nespēja savaldīt autobusu, tas apgāzās grāvī. Par laimi, negadījuma brīdī autobusa salonā nebija neviena pasažiera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti