Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

BALTA un Mapon ceļu satiksmes eksperiments: vai ātrais maksā vairāk? 7

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Balta | 6.decembris 2024 15:45

Kas īsti nosaka auto ilgtspēju? Vai tās ir auto iebūvētās tehnoloģijas, autovadītājs vai šo abu faktoru mijiedarbība? Cik gatavi esam izmantot tehnoloģiju priekšrocības savā labā, un kādas tehnoloģijas būs pieejamas un vajadzīgas tuvākajā nākotnē, lai garantētu drošu un ilgtspējīgu braucienu?

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) un Mapon īstenotajā satiksmes eksperimentā “Stūrē uz nākotni ilgtspējīgi!” noskaidrojam, vai ātra braukšana palīdz sasniegt ilgtspējas mērķus.

“Automašīnas kļūst arvien “zaļākas”, bet vai tikpat ilgtspējīga ir arī to īpašnieku domāšana? Ikdienā redzam, ka daudzi runā par atbildīgām izvēlēm, taču praksē, vismaz auto jomā, tādas izdara vien retais. Droši vien tas nav tikai nezināšanas vai negribēšanas dēļ, nereti pakalpojumu sniedzēji ierobežo savu klientu iespējas veikt atbildīgas izvēles, piedāvājot ilgtspējīgas ierasto produktu alternatīvas par krietni augstākām cenām. Taču tādas jomas kā braukšanas kultūra vai ātruma izvēle gan ir tikai un vienīgi paša autovadītāja rokās. Globālas pārmaiņas sākas ar maziem, taču apzinātiem soļiem, tostarp ar savu atbildības robežu apzināšanos, attieksmes maiņu un jaunu, ilgtspējīgu paradumu veidošanu ne vien individuālā, bet arī organizāciju līmenī,” norāda BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Eksperimenta “Stūrē uz nākotni ilgtspējīgi” laikā diviem autovadītājiem tika dots vienāds 60 kilometru garš maršruts pa Rīgas ielām, kas varētu būt salīdzināms ar piegādes kurjeru ikdienas maršrutiem, jo pa pilsētu vajadzēja braukt krustu šķērsu, vairākkārt paviesojoties abos Daugavas krastos. Toties uzdevumi katram autovadītājam bija atšķirīgi: vienam visi kontrolpunkti jāizbrauc pēc iespējas ātrāk, otram – jābrauc ekonomiski.

Steidzīgais autovadītājs ceļā pavadīja 2 stundas un 8 minūtes, patērēja 7,5 litrus degvielas (jeb 12 litrus uz 100 km) un izraisīja 6 potenciāli bīstamas situācijas: vienu reizi strauji bremzēja, divas reizes pamatīgi paātrinājās un trīs reizes strauji brauca līkumā. Savukārt prātīgais autovadītājs ceļā pavadīja 2 stundas un 21 minūti, patērēja 6,6 litrus degvielas (jeb 10,6 litrus uz 100 km) un neizraisīja nevienu potenciāli riskantu situāciju.

“Rezultātā finišā starp abiem vadītājiem bija vien 13 minūšu starpība, kas ir aptuveni 10% no kopējā ceļā pavadītā laika. Patērētās degvielas daudzums steidzīgajam bija par nepilniem 15% lielāks, taču viņš (noteikumu robežās) savu automašīnu pamatīgi nodzenāja. Attiecīgi eksperimenta laikā iegūtie rezultāti gluži loģiski liek jautāt, vai 10% ieguvums laikā atsver degvielas patēriņu, tehnikas nolietojumu, stresu vadītājam, atšķirības CO2 izmešos un potenciāli riskantos momentus, kas bija saistīti ar strauju braukšanu līkumos un strauju bremzēšanu,” retoriski jautā Mapon Partnerattiecību pārdošanas nodaļas vadītājs Raivis Bondars.

Viņš atgādina, ka lielāks riepu nodilums, bremžu kluču, disku un citu detaļu nolietojums, kas paātrinās, braucot ne tik līgani, palielina gan auto uzturēšanas izmaksas tā ekspluatācijas laikā, gan arī samazina pēcpārdošanas vērtību. Tāpat jāņem vērā, ka vairāk patērētas degvielas nozīmē arī vairāk CO2 izmešu. Ja uzņēmums tēmē uz izmešu samazināšanu, nelīdzena, nelīgana un agresīva braukšana nepalīdzēs sasniegt ilgtspējas mērķus.

 

 
Visi komentāri
 
650 6.decembris 2024 16:08
1 0 Atbildēt

Kārtējai FUFELIS. Ātrais kurjers slikti brauca- nu tātad Lohs. Plus vēl (arī) lohs ir viņa Pr-nieks.Tapat kā (visdrīzāk,iespējams) arī "mūsējais" ;p

Lox 7.decembris 2024 9:40
0 0 Atbildēt

Idiots.

0pis 6.decembris 2024 18:19
1 0 Atbildēt

Patērēja vairāk degvielas un pastiprināti drāza savu auto - nu, malacis taču! Visi no tā tikai iegūst, izdevumi pārtop par ieņēmumiem utt. Savukārt uz prātīgā braucēja sirdsapzinas ir ekonomikas stagnācija.

Jopcik 6.decembris 2024 22:51
1 0 Atbildēt

Kas, pie velna, ir “ilgtspējīgs brauciens”? Lai dies’ nogrābstās…

650 6.decembris 2024 23:45
0 0 Atbildēt

Tas visdrīzāk ira kāds tāds brauciens,kurā brauc tā dēvētie "kučieri-dročieri".Interesanti ir vēl arī tas, ka viņi vienlīdz vienādīgi ilgtspējīgi garlaikojoši (ilgojoši ilgi) dročierē gan braucot, gan arī uz vietas stāvot.

0pis 7.decembris 2024 9:23
0 0 Atbildēt

Spēja braukt ilgi, un tas nav taaneko talants.

iciks 9.decembris 2024 13:08
0 0 Atbildēt

Pat propagandas materiālu nevarēja sagatavot labāku. Man jau liekas, ka to māca pat pamatskolā, ka šāds statistiskais apjoms ir nožēlojams. Vesels 1 braucējs katrā grupā.

Tāpat potenciāli bīstama situācija - strauja paātrināšanās... Svētīti tie garā nabagie, jo viņiem pieder debesu valstība.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krištianu Ronaldu tiek pie dienesta auto 200 000 eiro vērtībā 6

Saūda Arābijas futbola klubs Al-Nassr slavenā futbolista rīcībā nodevis aptuveni 200 tūkstošus eiro vērto BMW XM Red Label. Lasīt vairāk

 

Kia Syros Indijas tirgum; varbūt arī Eiropai? (+ FOTO) 11

Dienvidkorejas autoražotājs Kia prezentējis jaunu modeli Syros, kas paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldības policija pieķer daudz ātrumpārkāpēju (+ VIDEO) 23

Kopš oktobra beigām galvaspilsētas ielās automašīnu braukšanas ātrumu uzrauga arī Rīgas pašvaldības policijas trīs netrafarētie auto. Tas policistiem palielinājis darba apjomu, jo ik dienu sistēma fiksē vairākus simtus pārkāpēju. Galvenokārt patruļas notiek vietās, kur šoferi ātruma ierobežojuma zīmes ignorē, kā arī skolu tuvumā. Lasīt vairāk

 

ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO) 23

Kamēr lielākajā Latvijas daļā līdz ar silto laiku sniegs un ledus jau nokusis, Alūksnes pusē autoceļus, īpaši jau lauku apvidos, vēl klāj krietna ledus kārta. Uz viena no tādiem ledainiem ceļiem vakar pēcpusdienā kāds šoferis nespēja savaldīt autobusu, tas apgāzās grāvī. Par laimi, negadījuma brīdī autobusa salonā nebija neviena pasažiera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti