Izmetot loku pa Gulbenes un Alūksnes pusi, īstu skaidrību neizdevās gūt.
Pēdējās 24 stundas šajā pusē sniga, tādēļ tika izlemts pabraukt šo šoziem maz redzēto brīnumu izbaudīt tuvāk, vēl jo vairāk tādēļ, ka prognozes sola jau nākamās nedēļas vidū to pilnībā iznīcināt.
Uzreiz jāsaka, ka ceļu tīrīšanas vērtēšana nebija galvenais iemesls, bet iAuto.lv iekļuva tikai tādēļ, ka atbilst tematikai, savukārt “eksperti” nav nekādi eksperti, bet gan parasti autovadītāji.
Brauciens sākās pa P34, nosacīti Sinole-Alūksne, šķērsojot P27, kas savieno Smilteni un Gulbeni. Pulksten 10.30 šie abi autoceļi izskatījās netīrīti, tas ir mašīnas brauca pa iebrauktām sliedēm vai, iespējams, izkaisītā sāls (ķīmija?) izveidoto putru (P27). Līdzīga aina līdz pat Alūksnei, tālāk pa V386 Alūksne-Ziemeri-Veclaicene līdz A2 (Vidzemes šoseja). Mazais zemes ceļš netīrīts, A2, iespējams kaisīts.
Igaunijā tika aizbraukts līdz Munameģim, kur patīkams pārsteigums – visi apkārtējie ceļi izrādījās tīrīti, kā šķita, nu vismaz reizi pēdējo 24 stundu laikā. Pie Munameģa kafejnīcas izdevās ieraudzīt arī “vainīgo” – ar “lāpstu” (tehniski pareizi laikam vērstuve) un tādiem kā nelauksaimniecības (šosejas?) riteņiem aprīkotu riteņtraktoru, kas veikli šiverēja pa stāvlaukumu.
Mazajā ciematiņā Rouge ielas izskatījās pakusušas, bet nekur citur sāls pēdas neizdevās pamanīt. Likās, nu jau igauņiem jādod visaugstākais novērtējums, taču aptuveni 18 km no Rouges līdz apdzīvotai vietai Krabi izrādījās netīrīti. Tad pāris kilometri līdz Igaunijas-Latvijas robežai pa notīrītu ceļu un nonākot mūspusē – kaut griezies atpakaļ – bieza nenotīrīta sniega kārta ar tikai dažu mašīnu izbrauktām sliedēm. Jau likās, ka tā arī jādara, taču tad glābiņš –greideris, kas bija iztīrījis ceļu pa vienu pusi cauri Kornetiem līdz pat A2 autoceļam.
Tie, kas pazīst A2 ceļa kvalitāti tuvāk Igaunijas robežai jau sen zina, ka tas ir plats, taču slikts ceļa nogrieznis, kur nākas piedzīvot šūpošanu un kratīšanos pāri asfalta šķērsplaisām, turklāt šodien arī uzmanoties, lai neiekļūtu sniega putrā.
Autoceļš P39 vēl sniegots, ar putriņu, bet P43 (Litene-Alūksne) un P35 (Gulbene-Balvi) pilnībā droši – notīrīti un nokaisīti.
Nobeigumā jāpiebilst, ka nedrošības sajūta neradās nevienā brīdī, jo tika izvēlēts mazāks pārvietošanās ātrums un arī pretimbraucošie autovadītāji izturējās atbildīgi, brīžos, kad jāsamainās (netīrītajos posmos) samazinot ātrumu. Lai gan aptuveni sešu stundu brauciena laikā netika sastapts neviens ceļa uzturētājs (izņemot greideri Kornetos), ir skaidrs, ka LVC savu darbu dara. Paldies viņiem par to!
Mazliet vēl salīdzinājums ar igauņiem: palika iespaids, ka ziemeļu kaimiņi savus ceļus tomēr sakopj naskāk, īpaši mazos, turklāt mazāk lieto sāli, ko arī daudzi mūsu autobraucēji uzskata par labāku risinājumu. Iespējams, igauņiem ir labāka sadarbība ar vietējiem zemniekiem vai tehnikas īpašniekiem, iespējams, citur un citā reizē arī Igaunijā būtu savādāk.
Situācija uz Latvijas ceļiem LVC kartes
Situācija uz Igaunijas ceļiem https://tik.teeilm.ee/
Tā ka pēc 2 dienām atkusnis, tad jāsaka ka tīra pa daudz. Brīvdienās nekur nav jāskrien, var arī lēnāk pabraukt. Tērēt degvielu un resursus, ja tūlīt nokusīs, nav pārāk gudri.
Pareizi, šoreiz mūsējie igauņus apspēlēja
->anonimikis
Vai tiešām tu to domāji nopietni? Tad pēc Tavas loģikas sanāk, ka sākoties ziemai ceļus vispār var netīrīt, jo tāpat agri vai vēlu pienāks pavasaris. Vai Tev ir nācies izbaudīt braucienu ziemā pa asfaltētu ceļu, kurš pēc sniegputeņa nav bijis laicīgi attīrīts no sniega? Piebrauktais sniegs pirmajā atkusnī pārvēršas pamatīgā centimetru biezā ledus kārtā. Normāls ceļš pārvēršas bedraina ledus deķī pa kuru nav iespējams normāli pabraukt. Un ja pēc tam atkal uznāk sals, tad ir elle. Šito draņķi nost var dabūt tikai ilgstošs atkusnis. Šis ir reāls piemērs no dzīves pāris gadu atpakaļ tepat Pierīgā ceļa posmā, kas savieno Jūrmalas šoseju ar Liepājas šoseju…
Sniegpārsliņām jau vienmēr kaut kādas problēmas. Visur vajag paklāju ( srakanu) paritināt un piepūšamo matraci grāvī, lai nesasistos.
Kaut ko stulbāku nav nācies lasīt, ekonomists ekonomiskais atradies, varbūt ziemas riepas arī nevajag, jo pavasaris jau pēc 3 mēnešiem (cerams), jeb arī tas, ka var ko nedarīt tādu haluju prātā pienākas kungu (vara) galam, kamēr pilsonim ierindas jādara tas un tas, un pamēģini minūti tikai nokavēt.