Harley-Davidson® LiveWire™ - pirmais divratu elektromotocikls Harley-Davidson® saimē (+ FOTO) 10

Foto: Publicitātes attēls

Harley-Davidson | 9.novembris 2018 8:49

EICMA izstādē Milānā Eiropas pirmizrādi piedzīvo elektropiedziņas Harley-Davidson® LiveWire™ - pilnīgi jauns elektro piedziņas motocikls.

Šis ir pirmais divratu elektromotocikls Harley-Davidson® saimē.

Pirmoreiz elektromotociklu ražošanas plāni tika prezentēti pasākumā “More Roads to Harley-Davidson” 30.06.2018, kad Harley-Davidson atklāj plānus par jauniem ieguldījumiem elektromotociklu ražošanā un vēlmi paātrināt šo procesu, līdz 2022. gadam ieviešot ražošanā pilnu elektromotociklu gammu. Šobrīd LiveWire ir ražošanai gatavs motocikls. Harley-Davidson saredz perspektīvas elektromotociklu ražotnē un ir nolēmis kļūt par globālo līderi šajā jomā.

LiveWire pirmsākumi radās vīzijā par elektromotociklu 2014. gadā projekta LiveWire ietvaros, kura mērķis bija izpētīt elektromotociklu potenciālu. Projekts rezultējās elektromotociklā ar ļoti augstu veiktspēju – lielisku momentānu paātrinājumu, ko nodrošina elektromotors ar augstu griezes momentu, tiklīdz pieskarieties akseleratora svirai, nav nepieciešams sajūgs, ne pārnesumkārba, zems masas centrs, alumīnija rāmis un perfekta balstiekārta, kas nodrošina dinamisku manevrētspēju. Viss ir optimizēts priekš pilsētas ielas motocikla.

Dzinējs

Elektromotors ar konstantu griezes momentu visā darbības diapazonā – maksimālais griezes moments jau pie minimāliem apgriezieniem, kas nodrošina neticamu paātrinājumu. Motors ir novietots zemu, tādējādi panākot zemu masas centru, kas savukārt nodrošina labu un stabilu motocikla vadāmību, kā arī stabilitāti apturētam motociklam. Jaunajam motoram ir arī jauna skaņa, kas kļūst skaļāka līdz ar ātruma pieaugumu – jaunā skaņa reprezentē LiveWire elektromotora jaudu.

Šasija

Transmisija un balstiekārta jaunajam elektromotociklam ir veidota īpaši pilsētas apstākļiem – straujai manevrētspējai. To palīdz nodrošināt  pastiprināts alumīnija rāmis. LiveWire ir aprīkots ar Showa® balstiekārtu. Aizmugurējā viena amortizatora balstiekārta  Showa® BFRC-lite® (Balanced Free Rear Cushion-lite) kombinācijā ar priekšējo balstiekārtu Showa SFF-BP® (Separate Function Fork-Big Piston®), ir ideāla tipiskiem braukšanas apstākļiem pilsētā.

Labākas veiktspējas un vadības nodrošināšanai, elektromotocikls ir aprīkots ar Brembo monobloka bremzēm – 300mm dubultiem bremžu diskiem priekšā, kas nodrošina teicamas bremzēšanas īpašības. Motocikls LiveWire standartaprīkojumā ir aprīkots ar ABS un pretbuksēšanas (TSC) sistēmu. Harley-Davidson® sadarbībā ar Michelin ir izstrādājuši šim modelim speciāli paredzētas riepas (180mm aizmugurē/120mm priekšā). Braucējs var arī pielāgot LiveWire veiktspēju ar septiņiem izvēles braukšanas režīmiem - no kuriem četri ir rūpnīcas uzstādījumi un vēl trīs režīmi, kurus lietotājs var individuāli pielāgot.

Tehnoloģijas

Instrumentu panelis, kas izvietots pie stūres, ir aprīkots ar skārienjūtīgu augstas izšķirtspējas spilgtu TFT ekrānu, kas nodrošina plašu, viegli nolasāmu informācijas klāstu. Displeja novietojums ir maināms, pielāgojot to individuāli katram motocikla vadītājam. Displejs ir savietojams ar Bluetooth tehnoloģijām nodrošinot savietojamību ar navigācijas iekārtām un audio atskaņošanas sistēmām utt.

Elektromotocikla LiveWire pamata enerģijas avots ir RESS (Rechargeable Energy Storage System) litija jonu akumulators alumīnija sakausējuma korpusā. Papildus LiveWire motocikls ir aprīkots ar mazāku 12 voltu litija jonu bateriju, kura nodrošina barošanu apgaismojumam, instrumenta panelim, vadības ierīcēm un taurei.

Motocikla uzlādei ir iespējams izmantot iebūvētu lādierīci, kura ar elektrotīklu savienojama ar vadu, kas atrodas zem motocikla sēdekļa, kā arī uzlādes sistēma ir savietojama ar ātrās uzlādes (DCFC) iekārtām (SAE J1772 savienojums ASV, vai CCS2 – IEC citur pasaulē). Visiem Harley-Davidson dīleriem, kas tirgos LiveWire motociklus, piedāvājumā būs arī attiecīgās uzlādes stacijas.

Stils

LiveWire stils ir tikpat satriecošs kā izpildījums - Harley-Davidson stila doktrīna ir : visa uzmanība dzinējam. Tāpat kā V-tvin gadījumā pirmais, kas metās acīs ir dzinējs – dārgakmens kronī – katrā Harley-Davidson motociklā, ari elektromotors tiek īpaši izcelts. Tas ir spožā korpusā ar izceltiem mehānismiem, visiem jau pirmajā skatiena uzmetienā ir jāsaprot, cik tas ir spēcīgs. Papildus arī īpaša dizaina akumulatoru alumīnija sakausējuma korpuss ar dzesēšanas sistēmu iekļaujas šajā dizaina konceptā. Kā nobeigums visam ir izceļams motocikla īpašais krāsojums, kas virsmai liek izskatīties pēc anodizēta metāla.

Jaunais Harley-Davidson LiveWire būs nopērkams nākamajā gadā. Detalizētāka informācija par rezervācijas iespējām un cenām būs pieejama 2019. gada janvārī. Visa informācija pieejama h-d.com, ka arī pie Harley-Davidson Riga, Latvija moto salonā K. Ulmaņa Gatvē 21 vai pa tālruni +371 676 06 062.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 9.novembris 2018 11:19
3 4 Atbildēt

Tas nav motocikls, jo motora tur nav.

Laaciz 9.novembris 2018 12:01
3 3 Atbildēt

Tā ir ņirgāšanās par motociklu. Kas nākamais? Sāks pats braukt?

viencexperc 9.novembris 2018 18:20
2 3 Atbildēt

Kā tad nav? Kā tad viņš brauc bez motora? Pat fēnā ir motors.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Landrover Discovery Sport "gardāks" par Evoque? (+VIDEO)

Lētākā ieejas biļete britu apvidus automašīnu Land Rover pasaulē agrāk saucās Freelander. Taču pirms pieciem gadiem Land Rover nolēma aizstāt Freelander ar pavisam citu modeli un nosaukt to par Discovery Sport. Lasīt vairāk

 

Jauno Hyundai i20 jau var pasūtīt 3

Eiropā pasūtīšanai kļuvis pieejams Hyundai i20.Vācijas tirgū tas, piemēram, maksā 13 990 eiro, bet samazinātās PVN likmes dēļ šobrīd pat 13 637 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Seat Leon izaicina VW Golf 8 (+VIDEO) 8

Vai jaunais spāņu kompaktklases hečbeks Seat Leon ir gatavs “sadot pa degunu” arī VW Golf 8 un Škoda Octavia? Lasīt vairāk

 

Lexus Baltic par LC saimes jaunumiem (+ FOTO) 3

Lexus vēsturē 2020. gads būs LC modeļa gads ar diviem nozīmīgiem jaunumiem. Pirmkārt, veiktspēju uzlabojošie atjauninājumi 2021. gada Lexus LC automobilim un, otrkārt, šī segmenta papildinājums – pievilcīgs kabriolets ar mīksto jumtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti