Vakar, 10.novembrī Riselsheimā, "Opel" kompānijas vadītājs Karls-Tomass Noimans personīgi uzņēma kāda īpaši izturīga "Opel Zafira" īpašnieku - Andreasu Šildsu no Frankfurtes, kas ar savu 2002.gada minivenu nobraucis vairāk nekā pusmiljonu kilometru.
Neparastu šo faktu dara tas, ka atskaitot detaļas, kas ikvienam automobilim jāmaina pēc noteikta nobraukto kilometru skaita (bremžu kluči, diski u.c.), gandrīz viss pārējais izturīgās "Zafira" konstrukcijā saglabājies no rūpnīcas konveijera.
Īpašnieks pastāstījis, ka divpadsmit gadu garajā ekspluatācijas laikā viņš savam uzticamajam, ar 2,2 litru TDI (125 ZS) motoru komplektētajam minivenam, bijis spiests mainīt vien stūres pastiprinātāja sūkni, daļu izpūtēja un divus amortizatoru statņus (bez amortizatoriem) – pārējās detaļas joprojām esot oriģinālās.
A.Šilds atzīst, ka uzjautrinās par savu paziņu reakciju, kas, ieraugot viņu pie sarkanās "Zafira" stūres pēc tik ilgiem gadiem un tik daudziem kilometriem, nebeidz brīnīties un uzdod vienu un to pašu jautājumu: „Kā tas var būt, ka tas joprojām brauc?”
Opel Zafira ar 500 000 km nobraukumu Foto: Publicitātes foto
Tas ka nelūzt ir labi, taču pie mums dažam labam ''notītajam'' eksemplāram tuvu pie miljona un nevienu tas nepārsteidz. Man pašam bija E46 dīzelis ar 760000km, bet bija uztīts uz 200k. Neko, ripoja un pat nedūmoja.
Opelis jau nelūžt, vienīgi rūsa var to apēst. Manam darba volviķim ir 400 000, braucu un slavēju!
Tavu veco žurku rūsa ātrāk apēdīs.