Norvēģijas galvaspilsētā gaisa piesārņojuma dēļ aizliegtas automašīnas ar dīzeļdzinējiem 51

Foto: Ekrānšāviņš no google.com

Nozare.lv | 17.janvāris 2017 14:01

Cīnoties pret gaisa piesārņojumu, Norvēģijas galvaspilsētā otrdien aizliegtas automašīnas ar dīzeļdzinējiem.

Šī ir pirmā reize, kad Oslo ieviests šāds aizliegums. Izņēmums ir taksometri, gadījumi, kad cilvēks jānogādā slimnīcā vai pie ārsta vai jāpaspēj uz prāmi.

Oslo amatpersonas pagājušā gadā pieņēma jaunus noteikumus, kas paredz šāda aizlieguma īstenošanu, ja vairākas dienas pieturas augsts gaisa piesārņojums.

Aizliegums ir spēkā no plkst.6 līdz plkst.22 un, domājams, netiks atcelts arī trešdien, kad meteorologi prognozē laikapstākļu uzlabošanos.

Gaisa piesārņojums apgrūtina dzīvi galvenokārt gados veciem cilvēkiem un cilvēkiem, kas cieš no astmas.

Gaisa piesārņojumu izraisījusi temperatūras inversija - gaisa temperatūras paaugstināšanās atmosfēras augstākos slāņos, kā rezultātā aukstais piesārņotais gaiss tiek nosprostots tuvu pie zemes virsmas.

Oslo reģistrētas aptuveni 122 000 automašīnu ar dīzeļdzinējiem, no kurām 72 000 pieder privātpersonām.

Autovadītājiem, kas pārkāps noteikumus, var tikt piemērota 1500 kronu (158 eiro) liela sodanauda.

 
Visi komentāri
 
Janozaurs 17.janvāris 2017 14:20
9 10 Atbildēt

Idioti.

Kanibaals 18.janvāris 2017 11:09
8 10 Atbildēt

..ir tie, kas ziemeļvalstīs pērk dīzeļus. Kam tās mocības ar traktormotoriem.

Palaidniex 17.janvāris 2017 14:31
12 9 Atbildēt

Pareizi dara!

Tās dīzeļu sīkdaļiņas diezko veselīgas nav...

Visai pretīgs smakucis ir tas dīzeļu sīkkvēpu piesmietais gaiss, kas izteikti jūtams ziemā...

Jānis 17.janvāris 2017 14:57
12 8 Atbildēt

piekrītu, tikai šķiet pie mums ir tik nospiedošs vieglo dīzeļmašīnu īpatsvars. Citreiz stāvvietā tā vien gribas dažam labam (pārsvarā gados jaunam) BMW īpašniekam aizrādīt, lai izslēdz motoru savam (parasti ne pārāk jaunajam) dīzelītim, jo cilvēks jau nesaprot, ka ar to nav jālepojas, ka maz tērē degvielu un var neslēgt ārā - par to ir jābēdājas, ka dīzeļmašīna maitā gaisu pašam un citiem un tā ir nabadzības pazīme, ka jābrauc ar dīzeļa BMW

experc 17.janvāris 2017 16:24
11 15 Atbildēt

nesmīdini.

Kādu tev gaisu maitā? Pirst vajag mazāk, tad nemaitās. Es te neaizstāvu dīzeļus, bet it kā gāzētie nemaitā gaisu? Benzīns ir ekoloģiski tīrs? Ja tā, tad pievieno trubiņu pie benzīnnieka izpūtēja un otro galu iebāz salonā un paelpo.

Tad jau aizliegt visus transporta līdzkļus, pat elektro, jo elektrostacijas arī bojā vidi, telefoni bojā vidi, plastmasa bojā vidi. Davai visu aizliegsim.

Es esmu experc, tāpēc saprotu, ka tam visam pamatā ir kāds ekonomisks plāns.

experc 17.janvāris 2017 16:49
12 13 Atbildēt

Piemeram, katrs skolnieks zin, ka no 1 litra naftas var iegūt TIKAI puslitra benzīna, atšķirībā no dīzeļa. Jo no 1 litra naftas sanā 700-800 ml dīzeļa. Turklāt, benzīnam, lai uzdzītu līdz vajadzīgajam oktānskaitlim nepieciešams pieliet klāt dažādas piedevas, kas arī maksā naudu.

Tagad padomāsim kurš variants ir izdevīgāks valstij, kura nodarbojas ar naftas pārstrādi un degvielas ražošanu?

Un runājot par ekoloģiju - dīzelis skaitās ekoloģiskāks nekā benzīns. Co izdalās vairāk, bet gaisu indē tieši benzīnam pievienotās piedevas.

Bet jūs, zombiju bars, skrieniet, sekojiet sava barveža teiktajam.

Abavnieks 17.janvāris 2017 21:25
8 6 Atbildēt

Principā tā ir, Euro6 standarts pieļauj benzīna dzinējiem kopējos izmešus gandrīz 2x vairāk kā dīzeļiem, galvenokārt uz CO2 daudzuma!

Dīzelis nav tik izdevīgs naftas monopolistiem kā benzīnnieks, jo uz benzīna var "uzvārīties" vairāk. Jau 19gs beigās naftas magnāti, kas bija pie varas visās vadošajās valstīs, sagrāva un iznīcināja visus elektromašīnu attīstības projektus, pat fiziski likvidēja daudzus inženierus, kas pie tādām idejam strādāja. Jo tie apdraudēja naftas karaļu ienākumus un varu.

Un situācija nav būtiski mainījusies arī mūsdienās.

Palaidniex 18.janvāris 2017 8:04
10 5 Atbildēt

CO2 ir tikai viena mazmazītiņa daļa no tās buķetes, kas izlido no izpūtēja.

kvēpi, NOx, CO, CH un simtiem citu ķīmisko savienojumu.

CO2 un CO no organisma izvadās krietni ātrāk kā NOx un citi dīžeļa nanoputekļi, kuri brīnišķīgi nogulsnējas plaušās, gluži kā asbests un oša, ozola slīpēšanas putekļi...

Bojāts benzīna dzinējs ar nepareizu degmaisījumu vai nu gāž ārā pastiprināti CO vai CH, eļļojuma blīvējuma gadījumā zilos eļļas degšanas atlikumus

toties nesadegusi dīzeļdegviela ir nēpārprotami melnu kvēpu mutulis, eļļojuma problēmu gadījumā tie paši eļļas sadegšanas produkti...

Un labs apliecinājums par dīzeļa ekospējām (uz kurām benzīna dzinējs nav spējīgs): www.youtube.com/watch?v=8M3JhsjdplM

Pļurkt 18.janvāris 2017 15:43
3 9 Atbildēt

Tikai naturāls idiots var salīdzināt oglekļa putkeļus ar asbestu!!

Nebāzies ar saviem prātuļojumiem tur kur tev nav ne vismazākās sajēgas no tā ko centies iestāstīt citiem!!!!

felix65 19.janvāris 2017 9:18
0 0 Atbildēt

Pirms rakstīt muļķības, pastudē naftas krekingu.

Jons Anglis 21.janvāris 2017 8:40
0 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu. Anglijā dīzeļmašīnām pat ceļa nodoklis ir mazāks nekā benzīnniekiem.

Kanibaals 18.janvāris 2017 11:13
9 4 Atbildēt

Kā reiz elpu no dīzeļiem sit ciet tieši kvēpu un NOx savienojumu dēļ. Neesmu novērojis, ka no benzīna vai gāzes būtu tāds toksisks efekts. Vēl jau dīzelisti pie mums iecienījuši čiptūningu(jaudas pacelšanai un kvēpu filtra izgriešanai), kas visu padara vēl sliktāku. Paši ar savu rīcību panāks to, ka arī pie mums aizliegs, manis pēc.

Kaut kā veciem dīzeļiem šādas problēmas nebija, smaka bija paciešama, eko normas panāca pretējo efektu.

Nortel 17.janvāris 2017 15:31
16 8 Atbildēt

Pilnīgi atbalstāma rīcība! Dīzeļus vajag lauku aršanai, nevis pilsētām.

ZZ 17.janvāris 2017 16:56
2 4 Atbildēt

Gremdē Daugavā savu dīzeli nelaimīgais!

DIEZEL POWER 17.janvāris 2017 17:04
2 3 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=JDupsS4YZBU

lūk ko es par to domāju par "ekoloģiju" :)

Kanibaals 18.janvāris 2017 11:37
0 0 Atbildēt

Tu domāji šo vietu? - youtu.be/JDupsS4YZBU?t=304

Pļurkt 17.janvāris 2017 19:07
8 4 Atbildēt

Taisni brīnums no kurienes ASV ir tie smogi, ka dīzeļi praktiski nebraukā pa pilsētām!

Pika[pos ar pamatā ir benzīnnieki.

Palaidniex 18.janvāris 2017 8:08
8 2 Atbildēt

Amurikijā smogu rada ne tikai bencīnpikapi, bet arī dīzeļpikapi, dīzeļsedani, dīzeļkravinieki, dīzeļautobusi un atšķirībā no mums - tur eksistējošā rūpniecība.

Un vēl - lai pilsētā labi veidotos smogs, pilsētā vajadzīgi vēl arī topogrāfisku un meterioloģisku apstākļu kopums, kas ļauj smogam uzkrāties...

Pļurkt 18.janvāris 2017 15:47
1 4 Atbildēt

Pirms kaut ko vāvuļot paskaties kaut reizi savā mūžā cik procenta DESMITDAĻAS autotransporta ir dīzeļi!!

Parunāsim par Ņujotku??? Par ģerogrāfisko stāvokli, rūpniecību, aizliegumu lielgabarīta transporta iebraukšanai utt??

Palaidniex 18.janvāris 2017 18:53
2 1 Atbildēt

Parunāsim par irdzīvotāju blīvumu NY un teansportlīdzekļu blīvumu...

NY smogs nekad un ne tuvu nav tāds uz kādu spējīga, piemēram, Pekina...

Pļurkt 19.janvāris 2017 10:30
0 0 Atbildēt

Dzert sācis esi vai???

IZLASI KO ES AUGSTĀK RAKSTĪJU!!!

GB12 18.janvāris 2017 10:01
4 1 Atbildēt

Muļķības. ASV ir pilns ar visādu paaudžu, piemēram, šitādiem - www.ramtrucks.com/en/ram_2500/gallery/. Vecajiem modeļiem ir pat 5.9 un lielāku tilpumu dzinēji.

Nortel 18.janvāris 2017 10:32
9 4 Atbildēt

Mūsu satiksmē ir novērots, ka dīzelistiem, it sevišķi kūpošajiem, ir visu laiku nepieciešams sev un citiem atgādināt, ka viņi brauc ar dīzeļiem, tāteikt pašapliecināties. Jākurina no rītiem dzīvojamajās zonās (kas nevar pats, to iekūpina cits dīzelis ar vadiem vai striķi), no krustojuma jāiziet melnos dūmos (reāli neko nevinnējot). Agresīvā braukšana pārsvarā ir izplatīta dīzelistu vidū.

Pļurkt 18.janvāris 2017 15:52
1 0 Atbildēt

Agresīvi brauc ne jau dīzelisti, bet BēMēWisti un džipisti neatkarīgi no tā kāds dzinējs tur stāv iekšā!!

Dažkārt braucējs pat nezina kāds dzinējs, kurš tilts velkošais un par nezina degvielas patēriņu vispār labāk nerunāt!

anonimikis 18.janvāris 2017 10:36
17 4 Atbildēt

Starp citu ārzemēs cilvēki saprot, ka ir aizliegums residental area stāvēt ar ieslēgtu dzinēju ilgāk par 5 min. un to nedara. Pat ja ļoti gribas.

Kvēpu daļiņas gaisā tiešām cilvēka veselībai ir ļoti kaitīgas. Līdz ar to nav saprotams to cilvēku viedoklis, kuri ir pret šo risinājumu. Iznāk, ka viņiem vienkārši ir par visu nospļauties. Tāds urliskais dzīves uzskats - ja man netraucē, tad to visu darīt var, pat ja nedrīkst.

P.S. Man arī ir dīzeļauto, bet atbalstu šādu aizliegumu.

Kanibaals 18.janvāris 2017 11:38
4 1 Atbildēt

Tas pats uzskats kāpēc benčikus met pa logu ārā. Tie kas tā dara var dīzelistiem neko nepārmest.

experc 18.janvāris 2017 15:55
1 5 Atbildēt

man tā ir attieksme pret šo biznesa projektu ar nosaukumu - "ekoloģija". Priecājies, ka es neesmu miljardieris. Ja es tāds būtu, es atvērtu CO, kvēpu rūpnīcu. Uztaisītu trubas un laistu visu atmosfērā.

Kanibaals 18.janvāris 2017 19:09
3 1 Atbildēt

var jau visādus pseidoargumentus izdomāt, lai tikai var turpināt musarot.

JautāJUMS 18.janvāris 2017 11:05
5 4 Atbildēt

Visur pasaulē cīnās pret dīzeļiem bet tikai ne Latvijā.

Ka 18.janvāris 2017 11:08
5 3 Atbildēt

Vismaz kaut kur sāk cīņu ar sasodītajiem traktoristiem. Sastrēgumos bieži jālieto recirkulācija, jo vienmēr priekšā un blakus būs kāda fosilija ar uzrakstu tipa "smer.dē.ī"

he 18.janvāris 2017 11:18
4 2 Atbildēt

ir jācīnās ne tikai pret kūpošoem dīzeļiem, bet arī benzīngalvām, vienkārši pretīgi, kad tāds brauc pa priekšu arī elpot neiespējami...

Kanibaals 18.janvāris 2017 11:39
1 1 Atbildēt

Un elektroauto ir vēl pretīgāki, jo nesmird vispār, atstājot smaku TECā un slapjumu HESā.

Pļurkt 18.janvāris 2017 15:55
0 0 Atbildēt

Ar pilnīgi nenoregulētu degvielas padevi aukstam motoram!

A brauc 3 tramvaja pieturas un dzinējs NEKAD neuzsilst!

Kanibaals 18.janvāris 2017 19:11
2 2 Atbildēt

Dīzeļi jā, īsos pārbraucienos tie ir smirdīgi. Benzīnmotori uzsilst stipri ātrāk, jau pēc 3 tramvaja pieturām, jau darbojas slēgtajā ciklā regulējot izmešus.

Ivo B. 18.janvāris 2017 11:24
6 4 Atbildēt

Pilsētas satiksmē traktoriem nav jābraukā. Jo īpaši tādos apmēros kā pie mums. Savilkuši te pilnu valsti ar dīzeļiem. Cilvēku prāti sačakarēti jau tiktāl, ka ja mašīna, tad tikai dīzelis! Nekur citur pasaulē tā nav. Tāpēc dīzelisti, gan jau pienāks arī jūsu kārta atstāt savus TDI pie pilsētas robežām un tālāk braukt ar tramvaju :)) Jo gan jau arī tiem tur Jēkaba ielā pieleks, ka dīzeļu lobēšanai jāliek punkts.

Pļurkt 18.janvāris 2017 15:58
1 4 Atbildēt

Var būt tev arī beidzot pieleks, ka dīzelis iet ar augu eļļu, bet benzīnnieks nē!

Beigsies fosīlais kurināmais beigsies benzīnnieku ēra.

Palaidniex 18.janvāris 2017 18:55
3 2 Atbildēt

Un lai ietu ar augu eļļu ir jānomaina vesela čupa degvielas elastīgo maģistrāļu un blīvslēgu.

Benzīnnieku var tik pat labi darbināt ar bioetanolu.

Palasi kādi quattrofuel auto pieejami Brazīlijā...

Jauki 18.janvāris 2017 12:11
5 2 Atbildēt

Beidzot varētu Rīgā mazajam dīzeļ transportam aizliegt pārvietoties pa centru. !!! visas tās indes, kas jāelpo ikdienā un arī spēj tik mazgāt logus un mainīt gaisa filtrus mašīnai un dzīvojamai mājai. Max 3 mēneši un filtrs pilns.

Laborants 18.janvāris 2017 12:23
5 1 Atbildēt

Ja runā par dīzeļiem, tad jārunā ne tik daudz par ekoloģiju, cik par ietekmi uz cilvēka veselību. Kaut vai par to ka sīkās dīzeļdaļinas nonākot ķermenī tur paliek uz visiem laikiem un caur asinīm nonāk visos orgānos ne tikai plaušās. Cilvēku ignorance ir apbrīnojama, dziedot te slavas dziesmas dīzelim.

arba 18.janvāris 2017 13:02
7 1 Atbildēt

Problēma jau ir tajā , kā auksts dīzelis brauc tērē , smird, kratās un piecūko apkārtni pavisam savādāk kā silts !

Cik ir jānobrauc km pie -5 , lai dīzelis sasniegtu normālu darba t

Un tas ir vēl dzinējam, kuram ir iekšā kvēpu filtri !, ja to nav tad vispār ir d....

PIe katras pedāļa kustības melns mākonis pakaļā

murx 18.janvāris 2017 13:28
9 3 Atbildēt

Dīzeļmotoru ietekme uz apkārtējo vidi un cilvēka organismu vēl pat nav pienācīgi izpētīta. Zināms ir tas, ka sīkās daļiņas, ko rada modernie dīzeļi (CR un PD), pateicoties augstajam iesmidzināšanas spiedienam, ir tik mazas un vieglas, ka tās lido pa gaisu mēnešiem. Tās ir tik sīkas, ka lien caur izpūtējā novietoto daļiņu filtru, kā arī visiem citiem filtriem. Cilvēka organisms arī tās nespēj atpazīt un cīnīties ar tām. Tos dūmus mēs pat arī neredzam.

Dažu "ekspertu" minējumi par CO2, kuru dīzeļi izmet mazāk, līdz ar to paziņojot par to, ka dīzeļi ir mazāk kaitīgi videi, ir, maigi izsakoties, nepareizi. CO2 gāze ir politizēta vairāk, nekā kaitīga. Pārējie izmeši dīzelim, īpaši slāpekļa oksīdi (inde!) pārsniedz benzīnmotora izmešus. Tas ir pat pie nosacījuma, ka visi filtri un katalizatori ir kārtībā.

Līdz ar to, modernie dīzeļi ir nesamērīgi kaitīgāki, kā benzīnmotori.

Pļurkt 18.janvāris 2017 16:08
3 9 Atbildēt

Tehnisko zinātņu doktora disertāciju aizstāvēji, jebšu tā pat vien papļāpāt sagribējās??

murx 18.janvāris 2017 17:16
0 0 Atbildēt

Gan gan.

experc 18.janvāris 2017 15:54
1 5 Atbildēt

man tā ir attieksme pret šo biznesa projektu ar nosaukumu - "ekoloģija". Priecājies, ka es neesmu miljardieris. Ja es tāds būtu, es atvērtu CO, kvēpu rūpnīcu. Uztaisītu trubas un laistu visu atmosfērā.

murx 18.janvāris 2017 15:58
5 2 Atbildēt

Man prieks, ka Tev vēzis nav dzīvē paņēmis nevienu radinieku vai paziņu.

Palaidniex 18.janvāris 2017 18:57
3 1 Atbildēt

Pļurkt, ko ta pac nebrauc ar dīzeļmoci?

Ekoloģiski, jaudīgi, nekratās un netarkšķ?

Kanibaals 18.janvāris 2017 19:13
4 1 Atbildēt

Viņš minās ar velo un kaifo no dīzeļa kvēpiem.

19.00 18.janvāris 2017 20:26
6 1 Atbildēt

šodien, Gulbene, Statoil uzpildes stacija - stāv dīzeļa Volvo XC90 pie ieejas durvīm, ar ieslēgtu motoru, vadītājs, laikam jau savā augstprātībā, caur atvērtu logu sarunājas ar kādu citu pacanu. Kamēr stāvēju (minūtes 5), domāju - kāpēc jādarbina motors? - ir kāds iemesls? - ārā -3 grādi, it kā salt nevajadzētu...

Janozaurs 18.janvāris 2017 23:00
2 7 Atbildēt

Tev skauž?

Palaidniex 18.janvāris 2017 23:58
4 1 Atbildēt

Smird un bezjēdzīgi piegāna vidi un gaisu...

10.40 19.janvāris 2017 10:54
7 1 Atbildēt

nevis skauž, bet es brīnos par cilvēka, nu kā lai to nosauc bez apvainošanas? - "vienkāršoto domāšanas veidu" - viņš tiešām salst tajos mīnus 3 grādos? vai stāvot ar ieslēgtu motoru pie pašām durvīm domā, ka dara tos cilvēkus laimīgus, kas ejot maksāt, spiesti tai smirdoņai staigāt garām? Kas traucē apstāties laukuma malā un smirdināt tur uz nebēdu, ja reiz tāda vajadzība?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 8

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Projektēsim Ceļus - eksperti skaidro, kādēļ klibo kvalitāte (+ VIDEO) 3

Būveksperts Edgars Krūmiņš nosauc iemeslus, kas iespaido ceļu būves kvalitāti: par vēlu izsludināti konkursi, rezultātu apstrīdēšana, plānošanas trūkumi, finansējuma nevienmērīgs sadalījums, speciālistu aizplūšana. Lasīt vairāk

 

Riepas, akumulators, logu slotiņas - kā sagatavot savu auto tumšajam laikam

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopojusi 7 vienkāršus, bet ļoti svarīgus ieteikumus, kas palīdzēs sagatavot auto gada tumšajam un aukstajam laikam. Lasīt vairāk

 

15 000 km -krievi aizceļo uz Islandi ar 40-gadīgu ZAZ (+ VIDEO) 8

Divi Čeļabinskas iedzīvotāji devušies ekstrēmā piedzīvojumā, apceļojot Islandi ar 40 gadus vecu zaporožecu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti