Vācijas automobiļu kluba ADAC speciālisti notestējuši "AvtoVAZ" ražoto "Lada Vesta" sedanu, kas no šī gada pieejams arī šīs valsts tirgū. Eksperti atzīmēja vairākas pozitīvas īpašības, taču atrada arī gana daudz iemeslu par ko nopelt krievu sedanu.
ADAC speciālistiem patika plašais salons un bagāžas nodalījums, jaudīgā apsildes sistēma, ergonomika, augstais klīrenss un zemie ekspluatācijas izdevumi. Vāciešus sarūgtināja salona apdare un izmantotie materiāli, kā arī pieticīgais drošības sistēmu komplekts pie salīdzinoši augstās cenas.
Pārbaudot "Lada Vesta" testa braucienā, noskaidrojās, ka automobilis ir gana stabils taisnos ceļa posmos un iepriecina ar līganu gaitu, taču līkumos stūre ir „tukša” un neinformatīva. Bremžu darbību vācieši nosaukuši par „viduvēju”, bet motors esot „vājš un skaļš”.
ADAC testā piedalījās Vācijas tirgū vienīgā pieejamā Vesta versija, kas komplektēta ar 1,6 litru 106 Zs motoru. Transmisiju pircējs var izvēlēties no diviem variantiem, pasūtot piecu pakāpju mehānisko vai robotizēto pārnesumkārbu. Pirmajā gadījumā "Lada Vesta" cena būs 12 740, otrā – 13 740 eiro, savukārt vislepnākā komplektācija vācu pircējam izmaksās 14 500 eiro.
Salīdzinājumam var minēt, ka "Volkswagen Polo" piecdurvju hečbeka bāzes versija pieejama, sākot no 12 975 eiro.
Krievu parodija par auto
Auto kā auto. Kur problēma?
Tad jau sanāk, ka Peugeot ir franču parodija par auto.
Par frančiem vēl var diskutēt, taču par LADA - tur viss skaidrs. Ražot mūsdienās reāli sendienu tehnoloģiju auto, vēl padomijas kvalitātē - tur jābūt visai interesantai pircēju mērķauditorijai.
Par kvalitāti neko nezinu, bet par tehnoloģijām - paskaties uz lielo rietumu ražotāju širpotreba modeļiem - lielākoties ir tā, ka ja izņem jaunās super puper sistēmas, kas izpildās kā kāds vadības bloks, vai esošā vadības bloka funkcija, bez septiņesmito - astoņdesmito gadu dzelžiem paliks tikai šībrīža modes izskats. Paskaties, piemēram, uz "jauno" opeļastmu, kas ir saglabājusi tuvu radniecību ar astoņdesmito pirmās puses kadetu, vai nomika CR-V arhaisko motoru. Reāli šitam žiķelim pietrūkst ķīselis, tā 1.6 motora turbo versija un kādas 10-15 sistēmas vadītāja kontroles samazināšanai - ja to visu izdarīs, noteikti kā miniumums hujdajs un dacia būs sasniegti, ja ne pārsisti.
Līdz Korejas un Japānas autobūvei gan LADA ir teju kā līdz mēnesim. To apgalvotu bez ironijas.
Es tev varu piekrist, tikai tāds viens mazs sīkumiņš - cenu kategorija. Žiķelis jau pirms 10 gadiem bija sasniedzis getza līmeni, bet tad hujdajs sāka tēmēt augstāk - uz citām cenu kategorijām - bet žiķelis ne. Rezultāts ir atbilstošs - lēts, ne pārāk kvalitatīvs, toties uzturēšanā/remontos lēts žiķelis, un dārgs, kvalitatīvs un uzturēšanā/remontos dārgs hujdajs. Japāņu autobūve ir cits stāsts, stāsts par to kā skaitīt kapeikas, tā nu mēs redzam ka var arī patērētājiem sekmīgi iesmērēt aizvēsturiskus motorus, galvenais lai mašīna izskatās moderna un ir kruti veikalinga saukļi - vot šito žiķelis nemāk.
Bet Dacia jau sanāk 10 gadīgs Renault. Pēc idejas. Mūsdienu Lada ir Dacia neglītā māsa,LV neceļos esmu redzējis Lada X-Ray 3x... tas tiešām briesmīgs. Un ja pērk abus, tad jau kādam ir vajadzīgs. Citi personāži Tevi noliek, ka brauc ar Priuss. Acīmredzot Tev ir vajadzīgs Prius. Bet citam Lada/Dacia. Viss līdzsvarā.