"Tesla" kļūs par pirmo ārvalstu autoražotāju, kas Ķīnā būvēs savu rūpnīcu 3

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 24.oktobris 2017 9:14

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" panācis vienošanos ar Šanhajas varasiestādēm, lai kļūtu par pirmo ārvalstu autoražotāju, kas Ķīnā uzbūvēs savu ražotni, vēsta laikraksts "Wall Street Journal".

"Tesla" pilnībā piederoša ražotne tiks būvēta Šanhajas brīvās tirdzniecības zonā, norāda laikraksts, atsaucoties uz šo situāciju labi pārzinošiem informācijas avotiem.

Šī rūpnīca nodrošinās iespēju uzņēmumam ievērojami samazināt savu automašīnu izmaksas Ķīnā.

"Wall Street Journal" gan piebilst, ka jebkurai automašīnai, kuru "Tesla" uzbūvēs brīvās tirdzniecības zonā, joprojām tiks piemērots 25% importa tarifs.

Ķīna parasti pieprasa ārvalstu autoražotājiem izveidot kopuzņēmumus ar vietējiem Ķīnas partneriem, kas paredz dalīt peļņu un nodrošināt daļu savu tehnoloģiju, taču vienlaikus uzņēmumi spēj izvairīties no importa tarifiem.

Ķīnas elektrisko automobiļu tirgus jau ir pasaulē lielākais un sagaidāms, ka tas turpinās strauju izaugsmi, jo sevišķi tāpēc, ka valdība plāno no 2019.gada ieviest prasību visu autoražotāju tirdzniecības apjomā iekļaut noteiktu daļu elektrisko automašīnu.

Tāpat Pekina arī apsver iespējas valstī aizliegt iekšdedzes dzinēju automobiļu tirdzniecību.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 24.oktobris 2017 12:17
0 0 Atbildēt

Nezin kā izdevās sarunāt. Jo pat tādi giganti kā VW, GM nevar to izdarīt. Tās būvē Ķīnas autokompānijas. Piemēram kompānija FAW būvē volksvāgenus

msh 24.oktobris 2017 12:51
0 0 Atbildēt

Gan jau tāpēc ka laiki ir bik mainījušies, kamēr tevis nosauktie ražotāji tos fabrīķus izveidoja deviņdesmitajos vai pat ātrāk. Bez tam, ja jau reiz tāpat ir importa nodoklis, tad jēga nav pārāk liela - fofāgenus tikmēr ķīnieši ražo pa lēto.

klm 24.oktobris 2017 15:53
2 0 Atbildēt

Rūpnīcā strādās ķīnieši, izejmateriāli un komponentes arī būs Ķīnas. Tur tas sāls. Tagad tos sūdus ved uz ASV, tur saliek un ved atpakaļ gatavus auto. Dubulta loģistika + dārgāks darbaspēks. Tur ir tā starpība.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kad tonnas neskaita (+ VIDEO) 1

Šoferi no Karību salu cementa rūpnīcas ļauj piekraut savus spēkratus līdz pēdējai iespējai, taču, šķiet, ka pirms 40 un 50 gadiem tapusī, pārsvarā amerikāņu ražojuma tehnika, varētu izturēt vēl vairāk. Lasīt vairāk

 

iAuto piedalās VASARAS testa braucienā ar pirmajiem 15 konkursa "Latvijas Gada auto 2023" dalībniekiem (+ VIDEO)

Latvijas Gada Auto 2023 dodas vasaras testos. Konkursa pirmā testa braucienam pieteikti 15 automobiļi, kas savas labākās īpašības centīsies pierādīt vienā no šīs vasaras karstākajām dienām. Lasīt vairāk

 

Ferrari paveicās (+ VIDEO) 4

Ferrari vadītājs brauc pilsētā ar ievērojami lielāku ātrumu kā atļauts. Ieraugot aiz līkuma policijas ekipāžu viņš bremzē un "izglābjas", jo likumsargi tobrīd aizņemti ar citu grēkāzi. Lasīt vairāk

 

“Aklās” zonas: ja neredzi šoferi, arī viņš var neredzēt tevi 8

"Aklās" zonas nereti ir viens no iemesliem ceļu satiksmes negadījumiem. Lai arī lielākā daļa satiksmes dalībnieku (71%) vienmēr ņem vērā citu autovadītāju "aklās" zonas, tomēr 3% respondentu tās ignorē un tikpat liels skaits satiksmes dalībnieku (3%) nemaz nezina, kas ir "aklās" zonas, liecina Latvijas Automoto biedrības (LAMB) veiktais pētījums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti