Vācu inženieris Rolands Gumperts – 2013.gadā bankrotējušās kompānijas Gumpert īpašnieks – izstrādā elektriskās piedziņas varenauto RG Ķīnas jaunuzņēmumam Aiways.
Pagaidām gan par jauno projektu nav sevišķi daudz informācijas – zināms vien, ka RG ir elektriskās piedziņas kupeja, kas līdz 100 km/h paātrinās 2,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums pārsniedz 300 km/h. Pārsteidz elektriskā auto gaitas rezerve – 1200 km, taču kādā veidā inženieri to panāks, netiek ziņots.
Toties uzņēmums labprāt dalās ar saviem nākotnes plāniem, atklājot, ka tiek celta rūpnīca, kas pirmajā attīstības posmā spēs saražot 150 000, bet pēc tam – arī 300 000 automobiļu gadā. Acīmredzot, galvenais uzsvars tiks likts nevis uz jau pieminēto varenauto RG, bet gan uz krosoveriem, sedaniem un miniveniem, kuru izstrāde ietilpst Aiways kompānijas tuvākajos plānos.
Vācu inženieris Rolans Gumperts, kas ilgus gadus vadīja Audi Sport nodaļu, savu kompāniju Gumpert nodibināja 2001.gadā. Uzņēmums radīja varenauto Apollo – vienu no tā laika pasaules ātrākajiem automobiļiem, taču globālā ekonomikas krīze salīdzinoši nelielo kolektīvu iedragāja pārāk spēcīgi un 2013.gadā tas savu darbību pārtrauca.
Princiā jau tos elektroauto varētu nodrošināt ar papildus degvielas šūnu rezervi - teiksim ūdeņraža rezervuāru piem 200 km. Līdz ar to elektro auto būtu teiksim 300km + 200km rezerve. Ikdienā lieto max 300 km, pa nakti uzlādē. Forsmažorā izlieto tos +200 un tad kkur uzpildi atpakaļ jeb mājās pa dārgo darbini reaktoru.
šādā veidā principā arī tos ikdienā nevajadzīgos 1200km var panākt - vnk paliela ūdeņraža bāka + akumulatori.