Speciālā pasākumā Telavivā čehu kompānija Škoda prezentējusi jauno hečbeku Scala, kas ražotāja modeļu piedāvājumā nomaina liftbeku Rapid Spaceback.
Pēc gabarītiem Škoda Scala pārspēj ne tikai jau pieminēto Spaceback, bet arī Volkswagen Golf 7. Scala garums ir 4362 mm (par 107 mm vairāk nekā Golf), bet riteņu bāze sasniedz 2649 mm (par 12 mm vairāk). Arī bagāžas nodalījums ir lielāks nekā Golf un Spaceback – tā tilpums 467/1410 litri.
Lai gan pēc izmēriem Scala atbilst Golf klasei, tā pamatā ir MQB-A0 platforma, ko izmanto, piemēram, Volkswagen Polo. Tas ir vienkāršāks risinājums nekā modernākā MQB arhitektūra (VW Golf, Seat Leon, Audi A3 u.c.), tādēļ konstrukcijā būs tikai pusatkarīgā piekare aizmugurē, bet piedziņa – tikai uz priekšējiem riteņiem.
Scala pieejams ciparu mērinstrumentu panelis ar 10,25 collu ekrānu, kas pēc ražotāja apgalvojuma ir lielākais, kāds šobrīd pieejams kompaktklases modeļiem. Hečbeks komplektēts ar jaunāko multimediju sistēmu, kurai ir 9,2 collu ekrāns un visi atjauninājumi automātiski lejupielādējas no tīmekļa (Škoda modeļiem pirmoreiz).
Dažas automobiļa funkcijas varēs pārvaldīt ar viedtālruņa lietotnes palīdzību, bet iebūvētais eSIM mikročips ļauj piekļūt ātras darbības internetam ar LTE tīklu atbalstu.
Scala motoru piedāvājumā pieci agregāti. Bāzes versijai tiks iebūvēts trīscilindru 95 Zs vienlitra benzīna motors, kas strādās tandēmā ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, vēl viens benzīna agregāts ar šādu darba tilpumu attīstīs 115 Zs, bet gammas virsotnē būs 1,5 litru četrcilindru turbo motors ar 150 Zs.
Dīzeļdzinējus pārstāvēs 1,6 litru 115 Zs (250 Nm) agregāts. Visi Scala motori, izņemot bāzes agregātu, var darboties kombinācijā ar sešpakāpju mehānisko vai septiņu pakāpju robotizēto transmisiju.
Kā alternatīva uzskaitītajiem motoriem tiek piedāvāts 1,0 litru G-TEC agregāts, kas var izmantot dabasgāzi un benzīnu. Šis motors komplektēts ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.
Pieejamo ekstru skaitā diožu lukturi priekšā un aizmugurē, piekare ar regulējamiem amortizatoriem, adaptīvā kruīzkontrole, kas darbojas līdz 210 km/h.
Jauno modeļi ražos Mlada Boļeslavā un tirgū tas nonāks 2019.gada otrajā pusē.
Kas ir liftbeks? Un kāpēc šis universāļa tipa auto saucas hečbeks? dajoš definīcijas studijā, tsk suv, vienapjoma, kabluks un kas tur vēl tagad modē bija par brīnumainiem nosaukumiem?
no savas puses pievienoju suv, krosovers, apvidnieks, parketnieks, bezceļnieks, palielinātas pārgājības, gan jau ir vēl - ievies kārtību, ja esi tik gudrs. Cik atceros, tad Škoda šo, kā tu sauc, universāļa tipu, dēvē par liftback
tie nosaukumi - hečbeks, krosovers, suv, universālis vai kupeja dodas atkarībā no tā, kādu segmentu auto plāno ieņemt. Ar ko konkurēt.
Piemram kupeju nosauc par krosoveri, ja grib izkonkurēt īsto krosoveri. Tad var parādīt - ka lūk ātrāks, ekonomiskāks...
A kas ir īstais krosoveris? Es šo principu nu jau redzu pielietotu arī pretējajā virzienā - reku kā piemēram tas jaunais kadiljaka SUVs, kas nosaukts par krosoveri, tātad tiguāna konkurens...
Varēji jau parakņāties internetā, lai neuzstātos par muļķi. Laiftbeks ir hečbeks ar pagarinātu aizmuguri. Tipisks piemērs- Octavia. Šī varētu būt mana nākošā mašīna, ja ne tizlā VW turbomotoru izvēle. Jau reiz teicu, ka vinnēs tie, kuru gammā būs palikuši atmosfēriskie dzinēji, kad ļautiņi būs sapratuši, kāda bjaka ir turbomotori.
Varu tevi iepriecināt - drīzumā tādu nebūs neviena ražotāja piedāvājumā.
Nezin, nezin. Mazda kaut kā nesteidzas turbēt savus motorus un iet citu ceļu.
Mazda ir retais izņēmums. Otrais izņēmums ir jeņķu kastes ar saviem OHV V8 motoriem, bet arī tajā nišā fords ir ienesis jaunas vēsmas ar savu 3,5 litru ecoboost.
Ja nekļūdos jaunais Skyactiv-X būs ar turbo.
Vispār jau nē - ieraksti wikipēdijā "liftback", un tur esošais apraksts un piemērs parāda ka liftbaks - tā ir kupeja, kurai grabažnieks satur arī aizmugurējo stiklu - respektīvi, audī otrās paaudzes kupeja, tā kuru sauca arī par B3 un B4 kupeju, ir saucama arī par liftbaku, kamēr B2 kupeja - nē. Un šitas te hečbeks par liftbaku nosaukts stilīguma pēc, pievelkot to nosaukumu aiz ausīm klāt, jo, lūk grabažnieks ir slīpāks nekā parasti.