Visi komentāri - 99% pircēju auto iegādājas klātienē, taču nākotnē arvien vairāk tiks izmantots internets

99% pircēju auto iegādājas klātienē, taču nākotnē arvien vairāk tiks izmantots internets 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Auto RIA | 19.decembris 2018 12:19

Pieaugot interneta radītajām iespējām preču izvēlē un iegādē, arvien vairāk iedzīvotāju lēmumu par automašīnas iegādi pieņem interneta vidē un gatavi pirkumu veikt attālināti, nevis auto salonā.

Šobrīd 99% gadījumu auto joprojām tiek iegādāts klātienē, tomēr ievērojama daļa potenciālo auto pircēju nākotnē automašīnu būtu gatavi pirkt tiešsaistē jeb interneta vidē. Pie tam 97% pircēju informāciju par auto meklē internetā, ziņo autotirgus interneta pārdošanas platformas AUTO.RIA.com pārvaldītājs Igaunijas uzņēmums “RIA.com Marketplaces”.

No brīža, kad tiek pieņemts lēmums par auto iegādi un līdz tā izvēlei vidēji paiet 2,7 mēneši. Tāpat auto pircēji parasti izvēlas jau pārbaudītas vērtības – 35% no auto pircējiem iegādājušies tās pašas markas auto, kas viņiem jau bijusi iepriekš. Bet 55% automašīnu iegādājas jau uzreiz pēc pirmā testa brauciena auto salonā. 

Saskaņā ar “RIA.com Marketplaces” datiem, mašīnas pircējs pirms auto iegādes vidēji apmeklē tikai 1–2 autosalonus un 14 dažādus auto portālus internetā. Agrāk autosalonu īpašnieki centās klientus atvilināt pie sevis, bet tagad ir otrādi – salonam ir jāiet pie pircēja. Galvenais kanāls šai ziņā ir auto portāli, un tas ietver arī dažādus piedāvājumus, kurus ērti var izmantot viedtālrunī.  

2018.gada pētījums liecina, ka 97% pircēju informāciju par automobiļiem meklē internetā un 73% šo cilvēku mašīnas izvēlē izmanto viedtelefonu. Lai gan  99% visu auto pirkumu notiek bezsaistē, katrs otraisa aptaujātais apgalvo, ka būtu gatavs pirkt arī tiešsaistē – ja būtu tāda iespēja.

“Mašīnas iegāde internetā ir prognoze, kas drīz kļūs par realitāti. Piemēram, auto ražotājs “Genesis” jau radījis pirmo auto e-tirdzniecības modeli Kanādā. Pircējs šīs kompānijas mājaslapā var izvēlēties piemērotu mašīnu, konfigurāciju un norādīt citas savas vēlmes, bet dīleris auto vēlamajā komplektācijā nogādā tieši pie pircēja durvīm. Jau pie klienta mājas konsultants piedāvā testa braucienu un mašīnas apskati,” stāsta “RIA.com Marketplaces OÜ” valdes loceklis Nikolajs Zlotņickis.

Pēc viņa domām, mašīnu, nenoliedzami, vieglāk ir meklēt internetā: nevajag tērēt laiku, apbraukājot autosalonus un nokļūstot uz norunāto tikšanās vietu, lai iegādātos lietotu mašīnu. “Šī iemesla dēļ arī auto tirdzniecības portāli pēdējā laikā strādā pie dažādām inovācijām, kas ļautu lēmumu par konkrēta auto iegādi pieņemt attālināti. Piemēram, pirkšanas – pārdošanas portālā AUTO.RIA.com mēs esam ieviesuši 16 pārbaužu sistēmu. Mēs pircēja vietā pārbaudām visu, sākot no mašīnas tehniskā stāvokļa un beidzot ar dokumentiem, un šī informācija parādās pie auto sludinājuma. 2019. gadā mēs plānojam šādu pārbaužu segmentu attīstīt īpaši aktīvi,” saka Nikolajs Zlotņickis.

RIA.com Marketplaces OÜ ir Igaunijas uzņēmums, kas pārvalda lielāko auto i-tirgu Ukrainā AUTO.RIA.com un galveno nekustamā īpašuma i-tirgu Ukrainā DOM.RIA.com.

 
Visi komentāri
 
imzz 19.decembris 2018 14:03
1 0 Atbildēt

es jau 2012.gadā nopirku "tiešsaistē". Škodu, Karlo Motorā Kleistu ielā. Tikai, kad ierados pēc auto, darbinieki kādas 20 minūtes nespēja auto atrast. Izteicu domu, ka auto varbūt atrodas firmas otrajā salonā, tika arī zvanīts uz turieni, beidzot vēl pēc kāda brīža auto laimīgi atradās ;)

felix65 20.decembris 2018 19:20
0 0 Atbildēt

Pat lai nopirktu džinsus, tos jāpiemēra, ja neesi galīgi lauķis, kur nu vēl mašīnu. Kādam pajolim jābūt, lai pirktu vāģi, paļaujoties uz interneta fočām un slavinošiem aprakstiem!

imzz 21.decembris 2018 15:58
0 0 Atbildēt

? Nu, saprotams. Ja auto iegādājas ar interneta pārskaitījumu, tas taču nenozīmē, ka auto iepriekš nav "piemērīts"

AnsisR 21.decembris 2018 16:58
0 0 Atbildēt

Tikai lauķi iet uz veiklu džinsus pirkt. Sen jau tas viss notiek interentā.

AnsisR 21.decembris 2018 16:59
0 0 Atbildēt

Un par 2x lētākām cenām kā veikalā!

msh 21.decembris 2018 17:41
0 0 Atbildēt

Tātad tev patīk čakarēties un riskēt, jo ražotājiem tie izmēri mēdz atšķirties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti