Frankfurtes autoizstādē Mercedes-Benz demonstrē konceptu Vision EQS – pilnībā elektrisku luksuss automobili, kas startēs segmentā, kur saimnieko Tesla Model S.
Mercedes-Benz Vision EQS pamatā ir jaunā platforma MEA un konstrukcija no īpaši izturīga tērauda, alumīnija un kompozītmateriāliem. Vēlāk šo risinājumu izmantos vēl greznākam Maybach elektriskajam automobilim, kas tirgū konkurēs ar Rolls-Royce.
Mercedes-Benz Vision EQS dzinējspēks ir divi elektromotori, kas atrodas uz priekšējās un aizmugurējās ass. Kopā tie attīsta 477 Zs jaudu un 760 Nm griezes momentu. Elektriskais koncepts līdz simtam spēj paātrināties 4,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 200 km/h.
Pateicoties elektroniskajai vilces pārdales sistēmai, motora griezes moments tiek pārsūtīts katram ritenim atsevišķi, kas nodrošina "neredzēti efektīvu saķeri un vadāmību", ko vēl vairāk uzlabo adaptīvā pneimopiekare un aktīvā virsbūves sasveres neitralizēšana sistēma.
100 kWh akumulatoru komplekts ļauj nobraukt vairāk nekā 700 kilometrus bez uzlādēšanas, kas ir par 200 km vairāk nekā krosoveram EQC. Izmantojot īpašu ātras uzlādes sistēmu ar 350 kW jaudu, akumulatoru var papildināt no nulles līdz 80% tikai 20 minūtēs.
Koncepta ārējam un iekšējam noformējumam ražotājs izmantojis aptuveni tūkstoti atsevišķu LED elementu. Piemēram, priekšējā reste sastāv no 188 elementiem, kas var to izgaismot pilnībā, vai attēlot dažādus signālus. Jāatzīmē arī koncepta interjers, kas veidots greznāko jahtu salonu stilistikā, kā arī priekšējie lukturi ar hologrāfisko lēcu moduļiem, kas nodrošina teju bezgalīgas variāciju iespējas. Šādu risinājumu Mercedes izmantos savos nākotnes modeļos, tāpat kā jaunās paaudzes MBUX informācijas un izklaides kompleksu, kas arī piedzīvo debiju šai modelī.
Visbeidzot jāzina tas, ka daudzi automašīnas elementi ir izgatavoti no pārstrādātiem materiāliem, ieskaitot plastmasas pudeles un plastmasu, kas nozvejotas okeānā.
Atskatoties uz pēdējo 10-gadi un modeļu izmaiņām, Mercedes laikam ir vienīgais sērijveida ražotājs, kurš varētu arī uzdrīkstēties pasūtīt stagnātus 9 mājas tālāk un palaist uz līnijas kaut ko patiešām modernu. Bet būsim reālisti - no šī koncepta būs nofenderētas līknes un nebūs nekādi smuki krēsli ar iestrādātiem displejiem, ne panelis kā fantastikas filmās, nerunājot nemaz par nestandarta formas stūri, kura apcērt saknē nogriešanās principu, ja tiek atstāts standarts ar pusotru apgriezienu.
Šī pēc fakta jau ir n-tā atrauga par EQ, EVA un Vision tēmu un šis tas pat jau prototipa stadijā. 5tā sezona noslēgusies. Gaidām seriāla turpinājumu.
Stilīgi jau itkā izskatās, bet praktiskais pielietojums tur tāds diezgan dranķīgs tām visām "planšetes stila konsolēm". Tikko kā būs iebraucis saulītē tā ka tā apspīd tās planšetes - pie šāda novietojuma slīpuma - fig tu tajās ko saskatīsi, un arī speķainie pirkstiņi tur rēgosies biezā slānī.
Par planšetēm taisnība. Jācer, ka ar laiku ražotāji atjēgsies. Man vajag pogu, kuru var atrast nenovēršot skatienu no ceļa, nevis trīslīmeņu izvēlni, kurā sameklēt stikla apsildi.
Ir tikai divi ceļi. Brauc ar sabiedrisko, jo tur tavā vietā izdarīs to, kas tev ir apgrūtinoši. Vai ej ar kājām.
Ir arī trešais - braukt ar normālām, vecākām mašīnām, un ļaut ar jaunajām jāties tiem, kam tas čakars liekas stilīgs.