Tesla kompaktais krosovers Model Y tirdzniecībā dodas krietni ātrāk par noteikto laiku, kas nozīmē, ka ASV pircēji to ieraudzīs jau februārī.
ASV elektroautomobiļu ražotājam Tesla izdevies kas tāds, ko pēdējo gadu laikā reti kad iznācis dzirdēt, proti – jaunais modelis pie pircējiem dodas nevis ar novēlošanos, kā tas bija parasti, bet gan krietni ātrāk par nolikto laiku.
Kā vēsta izdevums Teslarati, pirmos krosovera Model Y eksemplārus kompānija klientiem sāks piegādāt jau pēc dažām nedēļām, patīkami pārsteidzot tos, kas pēc Tesla iepriekšējiem paziņojumiem savus pasūtītos automobiļus cerēja saņemt vien vasaras vidū.
Vispirms pie savām mašīnām tiks tie pircēji, kas pieteicās 61 000 dolāru (cena ASV) vērtajai Model Y Performance, kas kļūs par dārgāko šī modeļa versiju. Vēlāk sāksies arī cenu ziņā vispievilcīgākās un ar mazāk ietilpīgu akumulatoru apgādātās Model Y Standard (no 39 000 dolāru) piegādes.
Tirgus eksperti prognozē, ka līdz ar Model Y ienākšanu tirgū nedaudz saruks pieprasījums pēc tehniski līdzīgā un Tesla populārākā modeļa - sedana Model 3.
Izskatās pēc izstieptas jaunās Ford Puma. Un šītā mazākas baterijas pārdošana (līdz ar to mazāka attāluma) par mazāku naudu ir smieklīga. Baterijai jābūt ir vienādai. Tas ir tā pat kā pārdot Golfu pa 30K ar 50L tanku, bet pa 25K pārdot ar 35L tanku. Golfa gadījumā tas būtu absurds un smaga finansiāla neveiksme, bet elektro gadījumā visi fani čurā karstu.
Tāpēc arī cenas atšķirās, jo baterija ir dārgākā komponente elektroauto. Tiem kuriem nevajag lielo dārgo bateriju pērk mazo par mazāku naudu. Loģiski
Es to labi zinu, bet tas nav nekāds attaisnojums. Ja nespēj nodrošināt par vienādu cenu vienādu nobraukumu, tad tas ir absurds. Bet, kā jau teicu, elektrofani ķer kaifu no tā, ka šos apčakarē.
Ja neesi pamanījis, tad pat elektriskajam skrūvgriezim cena atšķiras no akumulatora ietilpības. Bet, ja skrūvgriezi tirgo par limonādi, tad viņam nav baterijas un tā jāpērk atsevišķi!
Ja neesi pamanījis, tad elektriskajai mašīnītei, jo mazāks akumulators, jo bezjēdzīgāka tā ir. Tikmēr skrūvpistolei tas ir daudz mazsvarīgāk - ar to tu nepaliksi uz ceļa, vienkārši vajadzēs biežāk likt lādēties aķi.
Kā teica Timrots, ja tev uz ceļa beidzas degviela tad tu esi lohs. Tas pats ir arī ar elektro.
Tu neticēsi - ir daudz patīkamāk ka no punkta A līdz punktam B var aizbraukt bez apstājas, nevis ik pēc 100km tupēt pie lādētāja. Te pat nav runa par kaut kā izbeigšanos, bet par elementāru drošības sajūtu. Vai neesi pamanījis ka elektrozēniem patīk ka uz ekrāna stāv elektrības patēriņa statistika?
Ai nu utopija..viennozīmīgi izvēlos Dz/Bndz..smidzinu virsū tai elektrībai.Savairosies tās mikrenes uz lv ceļiem kaudzēm,būs cirtieni pa nodokļiem un BUMS!!,atkritīs visi atpakaļ kurp bija..man patreiz nav nepieciešamība pēc elektro tazika..nevēlos palikt tizls.
Elektrozaļie uzskata, ka braukt bez apstājas nobraukt posmu no Rīgas līdz Liepājai ir slikti. vajag uz vismaz 30-40min apstāties, lai kaut ko apēstu, izlocītu kājas un uzlādētu savu auto
Retu reizi ir gribējies apstāties pusceļā - iedzert kafiju vai apmeklēt tualeti, bet tās nekādīgi nav 30-40 minūtes. Maksimums desmit. Cik daudz var uzlādēt desmit minūtēs? Ko darīt, ja kāds jau aizņēmis lādētāju?
Njā..bet apstājoties,tu pamīz,piedirs mežu,apēd hamburgeri,papīru izmet mežā ..kur zaļais skats uz dzīvi?????Vai neizklausās pēc liekulības????
Ko darīt, ko darīt - to, ko visi cilvēki dara uzpildes stacijās, apēst kādu burgeri, pa virsu apēdot saldējumu ar augu taukiem un uzdzert pārsaldinātu kafiju ar pienu. Tādā veidā, uzlabojot auto izplūdes, tiks nodarīts pāri cilvēku veselībai, lai gan pirmajā brīdī izskatās, ka iegūst ekonomika.
Jābūvē dabas takas pie lādētavām - noliec auto uz stundu lādēties un pats tikmēr noej piecīti pa apkārtni, vai paminies ar nomas riteni, vai paairējies pa tuvējo dīķi ar namoas laivu. Kaut kā tā.
Ekonomiju aizmirsti..visi sāks lietot elektroskapjus,momentā būs nodokļi augšā,,te nekāda ekonomija nebūs,te darbojas makšķerēšans princips,tik pamesta ēsma,lai nākotnē var pelnīt uz lošarām;).
Un tu sponsorējot putinu un arābu šeihus sevi par lošaru neuzskati?
Izskatās ka tev tā putina sponsorēšana liekas pievilcīga - savādāk tu par elektromašīnītēm nefanotu
Jā, jā, mūsu novembros un ziemās pļeku pļeku pa dubļainām dabas takām, pustumsā un aukstam lietum pilot aiz kakla
Nav sliktu laika apstākļu, ir nepiemērots apģērbs))
Nu jā,bet tas līdz laikam..tad,kad būs jāmaina baterijas,tad apkakāsies pie sava elektroskapja un kasīs pauri,vai nemainīs un tirgos prom,nākamais saimnieks turpinās kasīt pauri.
Long Range iet 480 km, Standard (ar to mazo bateriju) iet 370. Tas nebūt nav maz. Un pretēji tam kā te viens otrs izsakās, līdz Liepājai pilnīgi pietiek.
Liepāja - Daugavpils gan būtu pa ceļam jālādē, bet tajās 5-6 stundās droši vien gribēsies apstāties vienu reizi. Ar 20 minūšu lādēšanu tad var tikt līdz galam.
Tieši tā. Tie kuri runā, ka pa maz un nav jēgas, lai nepērk. Brīva izvēle.
Man pilnībā pietiktu ar mazo bateriju. Aptuveni 300 dienas gadā es stūrēju pa pilsētu. Domāju, ka tāda ir lielākā daļa tautas.
Cik gadiem pietiks? Ļauj es minēšu - pēc kādiem 5 sāktu kost pirkstos.
Long Range iet 480 km
__________________________
Pirmo gadu ,gan jau...un nez vai pēc gada tur vairs būs 480 km;)