Šveicietis sakrājis vairāk nekā 100 jaunu japāņu 70.,80. un 90.gadu automobiļu; dažus var nopirkt (+ FOTO) 16

 

Foto: Ekrānbilde no Klasyka Gatunku

iAuto | 28.jūnijs 2020 13:33

Pēc šveicieša Heinca Mačči nāves atklājies, ka viņam piederošajā teritorijā atrodas aptuveni 240 70., 80. un 90.gadu japāņu automobiļu. Vairāk nekā 100 automašīnas bija pilnīgi jaunas.

Savu uzņēmumu - Auto Macchi - Heincs Mačči nodibināja jau 60.gados un uzsāka sadarbību ar tādiem ražotājiem kā British Leyland, Mazda, Saab un Nissan. Bizness attīstījās veiksmīgi un drīz vien Mačči kļuva par vienu no lielākajiem automobiļu importētājiem Šveicē.

1972.gadā viņš Šveices kantonā Lucernā uzbūvēja 13 000 kvadrātmetru lielu daudzstāvu dīlercentru, bet pagrabstāvos ierīkoja kartingu halli un boulinga zāli.

Tālāk seko stāsta skumjā puse. Stāsta, ka pēc pārdzīvojumiem, kas saistīti ar sievas un dēla nāvi, Mačči prāts sašķobījies un tā paša iemesla dēļ arī uzņēmums vēlāk piedzīvojis bankrotu. Tie paši avoti ziņo, ka līdz pat savai nāvei 2014.gadā Mačči apdzīvojis pamesto dīlercentru, gulējis mašīnās un dedzinājis dokumentus un aktu vākus, lai sasildītos.

2015.gadā aptuveni 240 automašīnas izsolīja, bet 89 no tām, tostarp 86 pilnīgi jaunas Mazda, iegādājās poļu uzņēmus Klasyka Gatunku. Rezultātā uz Poliju aizceļoja 1975.-1995.gadā ražoti japāņu auto, kā arī daži vērtīgi citu marku eksemplāri, piemēram, Saab 90 ar tikai 500 km nobraukumu, kas tika pārdots uz Holandi. Klasyka Gatunku īpašnieks Mihaels Rozčiha apgalvo, ka pēc nelielas apkopes itin visi automobiļi iedarbināti, kas liecina par japāņu kvalitāti. Toreiz dīleris par katru auto maksājis 1000-2000 Šveices franku (aptuveni 950-1900 eiro).

Dažas no šīm automašīnām pieejamas arī tagad. Piemēram, 1986.gada ražota Mazda 626 2.0i GT ar 1500 km nobraukumu un 120 Zs spēcīgu dzinēju vai Mazda 626 2.0 GLX ar 95 Zs jaudu. Pārdevējs par tiem prasa attiecīgi 12 000 – 14 000 eiro.

Ir arī lētāki piedāvājumi: piemēram, par 1986.gada Mazda 323 1,6 GLX ar 18 km nobraukumu prasa 6950 eiro, bet tajā pašā gadā ražotu Mazda 626 2.0 GLX ar 12 km var iegādāties par 8500 eiro.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 28.jūnijs 2020 13:42
3 4 Atbildēt

30 gadus vecs auto nav jauns. Nelietots, bet ne jauns!

Kanibaals 28.jūnijs 2020 13:54
1 0 Atbildēt

Piereģistrējot pirmais reģistrācijas datums būs jauns.

viencexperc 28.jūnijs 2020 13:57
7 13 Atbildēt

Latviešu strādnieku sapnis. Vecs lūznis ar nobraukums zem 100 000. Tikai kā jau viens komentārā, augšā, rakstīja, mazs nobraukums neliecina par kaut kādu kvalitāti.

Jo daudzas detaļas, kuras nerūsē, ar laiku zaudē savas īpašības. Piemēram, gumija pēc 30 gadiem nebūs tik elastīga, kā tā bija jauna. Un šitādi latviešu strādnieku sapņi pēc kādas intensīvas palietošanas, sāks sulot, tecēt un plīst. Galvenais, uzreiz pēc nopirkšanas, nomainīt stratēģiskās detaļas, sākot ar riepām, dzinēja siksnām, beidzot ar blīvēm. Tad vēl varētu labi pabraukt.

Un japāņu auto būs daudz maz normāli, izņemot to 90 gadu pretīgo kluču dizainu...kas bija raksturīgs visiem to laiku auto.

Ja tie būtu vācu mēsli, tad 90 procentu no tiem būtu bez ABS un citām elementārām lietām. Bet japāņu, varētu būt ok.

experdz 28.jūnijs 2020 14:04
5 1 Atbildēt

Tu dod priekšroku apaļīgā ziepju gabala dizainam?!?

viencexperc 28.jūnijs 2020 14:07
1 3 Atbildēt

Jebkuram citam. Super auto bija no auto industrijas sākumam, līdz 2020...bet 90 gadu kropļi...

msh 28.jūnijs 2020 14:09
4 3 Atbildēt

Latviešu noteikti nē - krievu, iespējams. Latvieša sapnis tas būtu, ja tas būtu kāds VW, audī, varbūt MB. Bet te ir japāņu sūdi, kuri pēc normālas lietošanas pēc 10 gadiem būs jāsāk metināt. Atšķirībā no, teiksim, B3 audī, kuri izmirst tīri dēļ nopišanas, jo savādāk tās mašīnas varētu uz ceļa noturēt vismaz 40 gadus, par cik pats galvenais, virsbūve, pūst negribīgi un lēni.

Rr19 28.jūnijs 2020 22:28
0 2 Atbildēt

Japānis pēc gadiem 5 pērk jaunu,latvietis veco nopērk, kādu laku papriecājas, pēc tam metina,krievs sagriež četrās daļās un atved ar kuģi uz Krieviju,pēc tam saliek kopā,katram savs prieciņš.

msh 29.jūnijs 2020 1:14
3 0 Atbildēt

Japāņiem vienkārši mašīnu kontroles sistēma autoražotāju lobija dēļ ir nedaudz stingrāka un jūtami dārgāka kā pie mums + japāņi mašīnas neskrūvē - attiecīgi tāpēc arī šiem ir tādi mašīnu lietošanas paradumi, un no tā izriet japāņu ražotāju ieciklēšanās uz tiem 10 gadiem.

Rr19 29.jūnijs 2020 13:12
1 2 Atbildēt

Tāpēc nevajag teikt, ka tie ir sūdi, japāņiem par bleķiem ir nospļauties.

kā vienmēr 28.jūnijs 2020 14:02
1 0 Atbildēt

šveicietis pirka, polis tirgo

Šumba 28.jūnijs 2020 14:15
0 0 Atbildēt

"... poļu uzņēmus Klasyka..." (5.rindkopa)

Tvaika iela 28.jūnijs 2020 14:41
18 4 Atbildēt

Lūgums ierasties uz pārbaudi viencexperc. Pretējā gadījumā tiks veikta piespiedu nogāde kura būs jāapmaksā klientam

DALJNOBOJS 28.jūnijs 2020 16:07
0 0 Atbildēt

LMT 28.jūnijs 2020 19:34
1 3 Atbildēt

Šamie tak rūsē garīz kā Opeļi!

animalF 28.jūnijs 2020 22:20
6 2 Atbildēt

Ahhh lasot komentārus paliek grūti, jo itkā katram jau savs viedoklis, bet nu var jau kko pozitīvu ierakstīt ne? Ne par velti daudz uzskata ka latvieši ir īgni un to mēs parādam i dzīvē, i internetā! Kauns!!! Bet nu kurš gan aizdomāsies, IDIOTS vēl kaut ko pateiks un domās ka ir gudrs, varonis, un panāca savu taisnību, protams ka vēl leposies, kauns.

nu.... 29.jūnijs 2020 1:00
2 2 Atbildēt

....vismaz tu ko pozitīvu uzrakstīji hi hi hi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti