Automašīnas skārienekrāns netīrāks par tualetes podu 14

 

Toyota Highlander salons Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 1.septembris 2020 5:29

Lielbritānijā veikts pētījums kurā noskaidrots, cik patiesībā netīras ir dažādas virsmas automobiļa salonā.

Lielbritānijas orgnizācija Compare the Market veikusi eksperimentu, kura rezultātā noskaidrotas visnetīrākās vietas automobiļa salonā. Šim nolūkam tika paņemti paraugi no multimediju sistēmas displeja, pārnesumu sviras, stūres pogām, vadītāja drošības jostas, pasažiera sēdekļa, durvju roktura, vējstikla, atpakaļskata spoguļa, bagāžnieka un degvielas uzpildes vāciņa.

Eksperimentā piedalījās desmit dažādu klašu automašīnas - sākot no ģimenes krosoveriem un darba pikapiem līdz augstākās klases modeļiem. Noņemtajos paraugos baktēriju skaits tika salīdzināts ar biroja tualetē veiktās analīzes rezultātiem.

Pētījumā konstatēts, ka uz multimediju sistēmas ekrāna, kuru ikdienā aizskar vadītājs un pasažieris, baktēriju ir par 371 procentu vairāk nekā uz tualetes poda vāka. Nedaudz atpaliek ātrumpārslēga svira - par 331% vairāk. Baktērijām ļoti piesārņotas vietas ir arī stūres pogas, stūres rata mala un rokas bremze.

Eksperti secināja, ka ģimenes automašīnas ir divreiz vairāk piesārņotas nekā dienesta automobiļi: tas noskaidrojās salīdzinot baktēriju skaitu jaunā Lexus krosoverā un putekļainā Ford F-150 pikapā.

Compare the Market iesaka autobraucējiem biežāk tīrīt un dezinficēt automašīnu salonus neatkarīgi no tā, vai tie paredzēti ģimenes izbraucieniem vai ikdienas lietošanai darba vajadzībās.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 1.septembris 2020 7:44
3 1 Atbildēt

Šitā Lielbritānijas firma nodarbojas ar apdrošināšanas cenu salīdzinājumu. Tie nav nekādi zinātnieki. Un rezultāti var pārsteigt tikai pamuļķa žurnālistus, jo viņi laikam savus podus netīra un nemazgā.

Un otra lieta - cilvēka imunitāte. Ja cilvēks nav sadi*sis savu imunitāti dzīvojot sterilos apstākļos, viņam no baktērijām nav jābaidās un var bāzt pirkstus mutē pēc skārienjūtīgā ekrāna. Tas follija cepurīšu valkātājiem jābaidās.

viencexperc 1.septembris 2020 8:11
6 1 Atbildēt

P.s. imūnsistēmu ietekmē ne tikai sterila vide, bet arī pamuļķu hobijs - veģetārisms.

Neaizvietojamo aminoskābju, kuras atrodas gaļā, nepietiekamības dēļ, tiek traucēta hormonu - interferonu un imūnglobulīnu sintēze. Ja organismā nepietiek šo hormonu, iestājas imūnsistēmas nepietiekamība.

Jumu 1.septembris 2020 10:32
5 1 Atbildēt

Man pāri 60, un es nesaprotu tā skārienekrāna nepieciešamību. Manā izpratnē tas tikai maisa vadīt autiņu un apdraud kustības drošību tāpat kā sarunāšanas pa telefonu brauciena laikā. Man ir citi perfektas mašīnas kritēriji. Šāds ekrāns ir traucēklis vadīt autiņu !!! Lūk kā.

mums neprasīs 1.septembris 2020 10:53
3 1 Atbildēt

es domāju tāpat, tak ražotāji orientējas uz jauno paaudzi, tādēļ tādi ekrāni būs katrā mašīnā

Krotow 1.septembris 2020 10:55
5 0 Atbildēt

Ar skārienekrānu ir salīdzinoši viegli uztaisīt dažādu auto funkciju izvēli "vienā punktā". Ieskaitot specifiskākas lietas, ko ikdienā nevajag un kur citādi būtu panelis jānobārsta ar pogām. Taču problēmas sākas, ja auto ražotāji grib apcirpt materiālu un dizaina izmaksas un fizisko pogu un kloķu vietā sabāž "ekrānā" pilnīgi visu. Tad ekrāns tiešām kļūst par traucēkli.

anoagask 1.septembris 2020 11:20
2 0 Atbildēt

+1. Tas nav ērtāk vadītājam, tas ir lētāk ražotājam. Visādas fīčas var pieslēgt par papildus maksu vai abonēšanu.

Vismaz kamēr balss vadība nav līmenī, pēc pāris gadiem būs ok.

WALA 1.septembris 2020 14:13
0 0 Atbildēt

es ar saku +1 , bet balss vadība tāpat nerisina ērtuma jautājumu, iedomājies, ka lai vadītu komandu, tev jānosauc "atslēgvārds" (lai nejauša saruna piemēram neuzgriež audio uz 100% skaļuma) + komanda ko vēlies no auto.

Piem. "Siri" rise volume 10 percent.

P.S. lai veicas iegūt saskaņu un sapratni ar savu auto !!!

msh 1.septembris 2020 22:59
0 1 Atbildēt

Un priekš kam tās dažādās funkcijas vispār jābaksta? Paņemam par piemēru piekto golfu - moderna, mūsdienīga mašīna [kas grib pīkstēt ka veca - astotais no tā atšķiras izskatā un vipendronos; pa lielam tās tehnoloģijas kas ir astotajā, bija jau piektajā] - kaut ko tu tur vari maģim/navigācijai pakonfigurēt [manuprāt, diezgan nevajadzīgi], viss pārējais ko var mainīt, mainās ar diagnostikas aprīkojumu jo augstākais to vajag mainīt vienu reizi, pēc mašīnas nopirkšanas lai pielāgotu savai gaumei.

Conqueror 1.septembris 2020 16:05
2 1 Atbildēt

man labāk patīk vecās pogas, pagrozi kā vajag un miers

Kanibaals 1.septembris 2020 19:15
0 0 Atbildēt

Jāuzliek UV lampas lai dezinficē.

darklight 1.septembris 2020 20:58
1 1 Atbildēt

Pirms pārdesmit gadiem lasīju: "Datora klaviatūra ir netīrāka par tualetes podu!" Vēlāk ar tualetes podu tika salīdzināts mobilais telefons. Iespējams, ka tā arī ir, tikai... tie ir mani baciļi no manām rokām, un visdrīzāk man nekādu kaitējumu nenodarīs. Kaut kādā koplietošanas auto skaidrs, ka var kādu zarazu saķert.

Kanibaals 2.septembris 2020 8:23
0 1 Atbildēt

Tieši tā, ir starpība vai tās ir E.Coli vai nekaitigas bakterijas. Baktērijas ir praktisku visur nav ko tracināt paranoiķus.

650 2.septembris 2020 0:04
0 0 Atbildēt

Nav brīnums- gigabrittānijas pavalstnieki taču savas dabiskās vajadzības pieraduši kārtot tieši tajā vietā,kurā viņiem to sagribās.Vienīg ka uz ekrāna vai blakussēdētāja telefonā ir grūtāk trāpīt, nekā laukuma vidū uz pieminekļa.

WALA 2.septembris 2020 9:35
1 0 Atbildēt

Labs

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti