Romas pāvests Francisks saņēmis jaunu dienesta auto – īpašas konstrukcijas Toyota Mirai sedanu, kas izmanto degvielas šūnu tehnoloģiju.
Pirms nodošanas Romas Katoļu baznīcas augstākā virspriestera rīcībā japāņu sedans tika pamatīgi pārbūvēts – tagad tā garums sasniedz vairāk nekā piecus metrus, bet augstums – 2,8 m. Parastā jumta vietā tika uzstādīts caurspīdīgs speciālais konstrukcijas modulis, sēdeklis un nolaižamas kāpnes, kas atvieglo iekāpšanu automašīnā.
Toyota Mirai ir aprīkots ar 155 Zs jaudīgu dzinēju, kas izmanto ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju, var paātrināties līdz simtam 9,6 sekundēs un sasniegt maksimālo ātrumu 178 km/h. Iebūvētās ūdeņraža degvielas tvertnes nodrošina gaitas rezervi gandrīz 500 km un pilnībā videi draudzīgu pārvietošanos bez kaitīgajām emisijām un izdalot vienīgi tīru ūdeni.
Katoļu baznīcas galva dod priekšroku ceļojumiem ar salīdzinoši pieticīgiem transportlīdzekļiem. Piemēram, pagājušajā gadā viņš izmantoja Renault izstrādāto krosovera Dacia Duster modifikāciju, apmeklējot Indijas okeāna Maurīcijas salu, nesmādēja pārveidotu Nissan NP300 Hardbody pikapu, bet, viesojoties Īrijā, augsto viesi vizināja Škoda Rapid universāls.
APSKATI: Pārdod: lietotu Toyota sludinājumi
Ūdeņraža auto - interesanta tēma, bet ne par pāvestu! Tepat taču Rīgā kursē par nodokļu maksātāju naudu sagādāti elektro/ūdeņraža pa pusei busi/trolejbusi! Tātad tiem tiek ražots/pildīts ūdeņradis?? Kāpēc tad to zaļā pilsēta nevar tirgot arī pārējiem autovadītājiem, tad Mirai varētu lietot arī Rīgā, kas ievērojami samazinātu kaitīgo izmešu apjomu!!!
Pagaidām ūdenraža ieguve nekādi nav saistāma ar tīru enerģiju, vai videi draudzīgu veidu, jo to neiegūst no ūdens kā dažam varbūt labpatiktu domāt !