Vācija – kur lādēsim baterijas? 70

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 10.maijs 2021 10:31

Elektroautomobiļu skaits pieaug straujāk nekā uzlādes punktu infrastruktūra.

VDA (Automobiļu rūpniecības asociācija) ceļ trauksmi – elektroautomobiļu skaits pieaug straujāk nekā brīvi pieejamo uzlādes punktu infrastruktūra, tādēļ jau tagad vienu „kabeli” spiesti dalīt vairāk nekā desmit automašīnu.

Kas ir lielākais šķērslis, pārejot no dīzeļa vai benzīna uz elektrisko automašīnu? Bailes no nepietiekamas tāldarbības un bažas par to, ka nebūs kur uzlādēt baterijas.

Arvien vairāk jaunu elektrisko automašīnu un uzlādējamo hibrīdu parādās uz Vācijas ceļiem, bet vai uzlādes punktu skaits spēs tos apkalpot?

Pārliecības par to nav. Saskaņā ar VDA apkopoto statistiku, Vācijā pašlaik ir 41 751 publiski pieejami uzlādes punkti: 35 845 parastie un 5906 ātrās uzlādes punkti.

Faktiskais skaitlis, visticamāk, būs nedaudz lielāks, jo uzlādes stacijas kartē ir norādītas tikai to operatoru uzlādes stacijas, kuri ir pabeiguši Federālās tīkla aģentūras nolikto pieteikšanas procedūru un piekrituši publicēšanai internetā. Bet fakts paliek fakts: vidēji uz 17 elektromobiļiem ir viena uzlādes stacija. 2020.gada novembrī šī attiecība bija 1 pret 13, tātad laikam ejot, situācija tikai pasliktinās.

VDA tabula salīdzina e-automašīnu skaitu 400 pilsētās un rajonos attiecībā pret esošo uzlādes infrastruktūru. Vislabākā situācija ir Saksijā: uz 9,9 e-automašīnām ir viena kopīga uzlādes stacija, taču, piemēram, Hesenē vienu kabeli dalīs 19,9 elektriskie spēkrati.

Salīdzinoši labāks stāvoklis ir Vācijas ziemeļos: Saksijā (9,9 automobiļi uz vienu uzlādes punktu), Saksijā-Anhaltē (10,1) un Tīringenē (11,2), bet Bādenei-Virtenbergai (16,9), Zārlandei (17,5) un Ziemeļreinai-Vestfālenei (18,3), kā arī Hesenei (19,9) vēl ir daudz ko darīt.

 
Visi komentāri
 
WALA 10.maijs 2021 10:37
5 1 Atbildēt

Mja un iAuto kolēģi tik stāsta man, Bradypus, msh u.c. neBEV faniem, ka ar EV jau viss baig labi un skaisti ... un elektrībaz pietix visziem ... mēs tik tādi "neticīgi lohi" ...

Reksis 10.maijs 2021 10:52
4 4 Atbildēt

Šim visam ir viena atbilde- Toyota Mirai.

Izskatās ka ideja par ūdeņraža auto vairs nav tik ūtopiska kā visi elektroauto fani runā.

Vienīgais bonuss no elektroauto ir ja ir privatmāja, tad vari ladet to majas lētāk, un var aizmirast par benzintankiem un visadam atrajam uzladem. Ja privatmājas nav, tad elektroauto ir tikai un vienīgi liela problēma.

WALA 10.maijs 2021 11:23
2 1 Atbildēt

Pagaidām H2 gan ir tieši tikpat utopiska ideja dēļ H2 iegūšanas metodēm un uzpildes staciju izplatības ;)

Tiesa uzpilde līdz pilnam gan ir stipri ātrāka kā BEV ...

imzz 10.maijs 2021 11:58
2 2 Atbildēt

Un vienīgā ūdeņraža auto priekšrocība ir ātrā uzpilde. Pārējais viss izmaksā dārgāk, nekā elektroauto, jo sevišķi ūdeņraža ražošanas&uzpildes stacijas.

Ja no enerģijas avota uzticamības viedokļa elektroauto var nosprāgt pamatā tikai baterija, tad ūdeņraža auto var nobeigties: starta-paātrinājuma baterija, degvielas šūna , augtspiediena ūdeņraža sistēma.

?? 10.maijs 2021 12:19
4 3 Atbildēt

1. Un kā ar to pašu ekoloģiju ražojot un utilizējot litija baterijas?

2. Skaidrs, ka Litija baterijas, kas maksā ~1/3 no auto cenas ir elements kas nolietojas. Varbūt pēc 5 vai 8 gadiem, bet skaidrsk tā būs jamaina vai auto jānoraksta.

3. Ātrā uzpilde ir ļoti būtiska priekšrocība. Šobrīd elektro auto reāli var izmantot tikai tie, kam ir pašiem sava uzlādes iespēja mājās vai darbā. Pildīties publiskā uzlādes stacijā ir dārgi un laikietilpīgi...

imzz 10.maijs 2021 12:52
2 3 Atbildēt

Ūdeņraža auto enerģijas sistēmu tāpat vajadzēs utilizēt, tā arī nekalpos visa auto ekspluatācijas laiku.

Bet par ekoloģiju runājot, no spēkstacijā saražotās elektroenerģijas līdz elektroauto dzinējam nonāk 80%, kamēr līdz ūdeņraža auto dzinējam 38% . Tātad, ja rēķina pilnu ciklu enerģijas patēriņam, ūdeņraža auto lietderības koeficients ir tikai 38%

theconversation.com/hydrogen-cars...science-139899

raimondsm 10.maijs 2021 13:14
0 0 Atbildēt

Tajā rakstā vispār nav pieminēts, ka vispār jau tā sauktā zudusī enerģija - siltums šad tad ir izmantojama.

Bradypus 10.maijs 2021 14:41
0 0 Atbildēt

Klau, nopērdz siltu džemperi.

Nav tā, ka visi ir nosaluši, jo neviens, izņmemot tevi, nezina, kam var izmantot TEC siltumu.

Keksis 10.maijs 2021 13:00
8 1 Atbildēt

Toyota Mirai amerikā šobrīd maksā 39,999$ sākot no, tā ir tāda pat cena, kāda bija par Nissal Leaf 2010 gadā.

Leaf tad reali nobraukums bija ap 100km.

Šobrīd Mirai ir nobraukums 650 km, pat ja atņem 150km vienalga sanāk 500km.

Otra lieta 1 uzpildes stacija var piepildīt 1 stundas laikā daudz vairāk mašīnu nekā 1 hiper ātrā uzlādes stacija. Pie tam jaatceras, ka atra uzlade notiek tikai līdz 80% baterijas, tālāk sistēma sāk pārkarst un lai dabūtu 100% būs jāstāv vēl 2 stundas, jo lādēšanas ātrums drastiski samazinās un baterija sevi agresīvi dzesē.

X 10.maijs 2021 16:54
3 1 Atbildēt

Painteresējies cik maksā ūdeņradis, cik pati mašīna un degvielas šūna kurā ir dārgākā detaļa ūdeņraža mašīnā un tā izdeg un ir jānomaina, pēc tam redzēsi cik labs un izdevīgs ir ūdeņraža auto

ViršiB 10.maijs 2021 20:36
6 0 Atbildēt

No gāzes ražotais šobrīd maksā pašizmaksā 2$, no veja eneģijas ražotais 2030.gadā arī maksās tikpat.

Tas ka vienīgajā stacijā LV to tirgo par 13 €, tas ir konkurences trūkums šajā jomā.

Jo benzīnam degvielas uzpildes uzpildes stacijās uzņēmēju uzcenojums ir robežās no 3-7 litrā. Lielākais bizness ir uz kafijām, burgeriem un uz parejam edam lietām kam ir uzcenojums 300 un vairak procenti.

www.rechargenews.com/energy-transi...ce/2-1-1001867

But we expect that by 2030, green hydrogen can cost below $2 per kilogram in most geographies and even lower in favorable geographies with very cheap renewables.”

Keksis 10.maijs 2021 22:12
2 0 Atbildēt

Automašīnai ar degvielas šunas elementu nobraucamo attālumu var palielināt, palielinot ūdeņraža balonu apjomu, kas ir daudzreiz lētāk nekā, palielināt nobraucamo attālumu elektroauto, kur ir ļoti dārga baterija un kur nāk drastiski klāt svars.

Bet gan jau ka atradīsies vieta abām tehnoloģijām, jo abas ir labākas nekā iekšdedzes dzinējs, nu kaut vai tā iemesla pēc ka LV nav savas naftas un nav arī savas naftas pārstrādes.

Bet elektrību un ūdeņradi varam saražot paši savā tēvuzemē - LV.

Pļurkt 11.maijs 2021 10:33
2 0 Atbildēt

Viegli pļurkstēt par tēmu no kuras neko nejēdz!!

Vismaz tukšs skābekļa balons sver 160 kg.

Tādā balonā salien 9 +- m3 ūdeņraža.

Cik ar tiem 9 m3 var nobraukt fūre? 30 +- km!!

Krotow 11.maijs 2021 11:58
0 0 Atbildēt

Ūdeņraža balonā gāzi tur zem 10x lielāka spiediena kā skābekļa balonā. Tāpēc nobraukt var vairāk, taču balons pats sver ui. Un ja iet pa gaisu, ui ir visapkārt.

Pļurkt 11.maijs 2021 12:43
0 0 Atbildēt

9 m3 tas ir pie NORMĀLA spiediena, un pajāt uz cik ir saspiests!!!

Pļurkt 11.maijs 2021 12:41
0 0 Atbildēt

Beidz muldēt!!

300 bar abiem

imzz 11.maijs 2021 10:19
0 0 Atbildēt

Nu, mums te nav Amerika, tātad Mirai cena "sākot no" 67500 EUR. Bez tam remonts, garantijas laikā dīlerservisā labi, pēc garantijas būs interesanti.

Kas vispār ražo/gatavojas ražot ūdeņraža vieglos auto ? Toyota, Honda, Hyundai. Pārējie autoražotāji skeptiski. Kopumā ekspertu viedoklis ir, ka ūdeņradis varbūt ir nākotnes degviela smagajai tehnikai, bet ne vieglajiem auto. Vienīgais, ja Ķīna pievērsīšoties ūdeņraža vieglajiem auto, tad kaut kas šajā virzienā masveidīgi notikšot, citādi ne.

Keksis 11.maijs 2021 11:12
3 0 Atbildēt

Amerika ir tā vieta kur viss sākas, ja atceramies hybrīdus, tad no turienes sākā Toyota Prius popularitāte. Un arī Plug-in hibrīdu popularitāte nāk no turienes.Kamer neviens pasaulē nezināja kas ir plugin hibrīds tur jau sen ar tādiem brauca.

Bet ūdeņradis jāteic ka progresīvāks ir Vācijā un Japānā, Vācijā ap 100 stacijām, bet Japānā ap 160.

Bet atkal visvairak ūdeņraža mašīnu pārdots ir Amerikā.

Es vienkārši par to ka ir jānotiek tehnoloģiju konkurencei, līdzīgi kā IOS ar Android, ja nebūtu šis konkurences, tad attīstības gan IOS gan Android nebutu tiks trauja.

Pļurkt 11.maijs 2021 12:46
0 0 Atbildēt

Man viņu attīstības dzīšana pilnīgi nav vajadzīga!

rezultāts ir vienīgi tāds, ka telefonu var mest miskastē pēc garantijas beigām.

Mani absolūti apmierināja un vēl šodien apmierinātu Sony-Erikson K750!!

Viduslaiki 11.maijs 2021 18:00
2 1 Atbildēt

Vai atceries cik tas eriksons maksaja un ko ar viņu vareja izdarit, un ko tagad var izdarit ar telefonu kas maksa to pašu naudu.

Progresa apturešana ved taisnu ceļu uz CCCP, a tad pats saproti, izvele nav liela- zapiņš, moskābels un pamatīgi nolietots žiķelis.

Par volgu var sapņot tikai pagasta veči.

Pļurkt 11.maijs 2021 19:59
2 0 Atbildēt

Man telefons ir vajadzīgs tikai un vienīgi lai piezvanītu kādam un lai aisūtītu īsziņu!

VISS!!!!

Mājās man ir stacionārais geimerskais kompis ar optisko kabeli pieslēgumā, darbā ir stacionārais verķis ar WaiFai, ceļu no mājām un atpakaļ uz darbu es zinu bez nekādām navigācijām, korķos paldies dievam nav jāstāv, un pa tām 10 minūtēm ceļā es pat nekad neesmu pieskāries mobiļņikam.

Vot ko man var dot Džobsa brīnums pa štuku??? Ir tur kaut kas labāks par optiku un kārtīgu kolonnu???

Man NAXUJ nav vajadzīgas krutās tehnoloģijas telefonā!

Var to saprast vai nē???

R(8) 10.maijs 2021 11:23
8 3 Atbildēt

Nu ko aduras pret mietu , es jau par so problemu saku visu laiku , bet elektrofobi jau to nesaprot , tak ir japadoma , pilseta kura dzivo 3 miljonu iedzivotaju ir vajadzigi 2,5 miljonu e-auto uzlades punktu , lai nodrosinatu ta pamatiedzivotajiem un tie , kas taja iebrauc tikai uz paris stundam vai velas uztureties vienu nedelu ir janodrosina e-auto uzlades garantija , tas vienarsi reali nav iespejams , e-auto plasa meroga ir totala utopia

qwerty 11.maijs 2021 9:06
2 0 Atbildēt

Fobija - baies no kaut kā. Kas ir elektrofobi?

Kanibaals 10.maijs 2021 12:01
5 5 Atbildēt

Pagājušā gadsimta sākums - kur uzpildīt degvielu? Aptiekā tās sāk pietrūkt. Nē laikam zirgs ar auzu motoru tomēr labāks un ātrāks.

R(8) 10.maijs 2021 12:14
7 2 Atbildēt

Es par to vispar nestridos vai auzas ir labakas , vai sliktakas , bet gan par infrastrukturas izveidi , kuru vienkarsi nevar atrisinat , jo ieksdedzes dzinejam degvielas uzpildes stacija nav vajadziga katram auto , bet katram e-auto ir vajadzids savs uzlades punkts un pilseta kura ir vairaki miljoni auto ta ir milzu problea

Tev taisnība 10.maijs 2021 12:22
2 0 Atbildēt

Tāpēc pag. gadsimta sākumā auto varēja atļauties tikai ĻOTI bagāti cilvēki. Pārējie brauca ar zirdziņu...

msh 10.maijs 2021 12:40
1 0 Atbildēt

Nepagāja ne pirmā desmitgade un Henrijs Fords šo problēmu atrisināja.

Tev taisnība 10.maijs 2021 13:29
2 0 Atbildēt

Un panākuma atslēga bija cena. Ford-T maksāja ap $400, kas mūsdienās būtu ekvivalenti ~$5000.

R(8) 10.maijs 2021 13:49
4 0 Atbildēt

Kiniesiem ir vesels lerums e-auto no 1tk lidz 5tk $ cena , bet ar to nekur nevar aizbraukt , jo pec 50km tam ir jastav piesietam 12h pie staba , diez vai tu velies sadu auto

Tev taisnība 10.maijs 2021 14:13
5 0 Atbildēt

Nu Ford-T nav gluži ķinietis. Tā tomēr bija savam laikam atbilstoša mašīna...

Bradypus 11.maijs 2021 9:19
0 0 Atbildēt

Tapēc sociālistiem vajadzēja to aizliegt un ieviest prasības, kas aizliedz nabagiem tikt pie auto. Viņu pašu drošībai.

R(8) 10.maijs 2021 13:03
5 4 Atbildēt

E-auto ir maksigi dargs produkts , kur neatbilst tas patiesai vertibai , Latvija ieviest e-auto plasa meroga teoretiski nav problema , jo musu valsts nav parapdzivota , bet , kas atiecas uz infeastrukturas izveidi , to varetu pilniba parbuvet 30/40 gadu laika , bet tad padoma par Belgiju vai Holandi , kas ari ir mazas valstinas , kas ir parapdzivotas , kur cilveki viens otram dzivo uz galvas , kut tu tos 15 miljonus elektrouzlades punktus tur sabazisi , tas ir nereali , jo par to nevins no zalajiem jau nebija aizdomajies

Pļurkt 10.maijs 2021 15:02
0 5 Atbildēt

Ir tikai viena maza niansīte! Latvānijā nekad nebūs naudas, lai to kaut kur ieguldītu, jo ir bez savas jēgas visādi izdomājumi, kuros naudu apgūt!

Vācietis pa VIENU gadu uzlika 4 sliedes no Rīgas līdz Daugavpilij, bet nedz konuminti, i ne tik tūdaliņi 4 kā nevar uzlikt tā nevar! ... tas ir pa 76 gadi nespēj!!

msh 10.maijs 2021 17:24
0 0 Atbildēt

Nav jau dižas vajadzības pēc tā otrā sliežu pāra, tāpēc arī neiespringst. Un tev kaut kas par tiem gadiem sajuka - viens sliežu pāris tajā līnijā ir jau vairāk kā simts gadus, kopš pirmā pasaules kara postījumiem - un arī Ulmanim tur nevajadzēja otro sliežu pāri, tā vietā viņš centās uzbūvēt dzelzceļa līniju Rīga - Kārsava...

Pļurkt 11.maijs 2021 8:41
0 1 Atbildēt

1. 80 - 90-tajos posmā Krustpils - Daugavpils starp vilcieniem vienā virzienā bija mazāk kā 5 minūtes!! Lai samainītos vilcieni gaidīja ne mazāk kā 20 minūtes!

Viegli spriest par lietām no kurām nav ne vismazākās sajēgas.

2. Pirmo reizi dzirdu par tādu līniju kā Rīga - Kārsava!!! A mož jau ir Rīga - Preiļi??

msh 11.maijs 2021 17:32
0 0 Atbildēt

Par astoņdesmitajiem nezinu, ja trīsdesmitajos būtu vajadzējis, tad noteikti sliedes būtu uzliktas.

Nu slikti ka nezini, vēsturi vajag pamācīties. Trīsdesmito vidū sāka būvēt tādu līniju, pa posmiem - okupācijas dēļ sanāca uzbūvēt tikai divus atsevišķus posmus kurus abus aizpagājušajā desmitgadē nojauca - Rīga - Ērgļi un Madona - Lubāna.

Pļurkt 11.maijs 2021 17:52
0 0 Atbildēt

Nemāci citus dzīvot, ja pats nezini kas tas tāds ir!!

Man vectēvs bija dzelzceļnieks līnijā Līvāni - Nīcgale, un pietiekoši daudz stāstīja par Ulmaņlaikiem, vācu laikiem un komunistiem līdz pat 60-to vidum!

60-to un 70-to visa mana dzīve bija pie dzelzceļa, pie kam tā par kuru es nupat kā runāju!!!

=====

Prasti sakot - aizveries!!

msh 11.maijs 2021 22:19
0 0 Atbildēt

Nu pizģec nu - ar visu vectēvu un savu dzīvošanu pie dzelzceļa nezināji ka ulmaņlaikos centās uzbūvēt dzelzceļu Rīga - Kārsava...

Pļurkt 12.maijs 2021 8:55
0 0 Atbildēt

Centās uztaisīt ko??? Treknu līniju uz papīra!

Es runāju par to UZTAISĪJA, nevis centās.

=======

Te arī cenšas uztaisīt nu jau 20 gadus. Visās kartēs un visos navigatoros vēl pirms 2010. gada ir aplis, bet dabā kur viņš ir??

www.google.com/maps/@55.8547...2!8i6656?hl=lv

R(8) 10.maijs 2021 18:26
5 0 Atbildēt

Nav vajadzigas 4 sliedes Riga - Daudavpils , tas var but tik taja vieta , kur vilcieniem ir jasamainas ar brauksanas virzienu , pareizak butu , ka tuvako 30 gadu laika Latvija sakartotu visus savus celus un uzbuvetu divas automagistrales rietumeiropas limeni , tad kad musu ekonomika bus puslidz vienada limeni ar Zviedriju , tad ari varesim sakt domat par tiem e-auto , a lidz tam tas ir ka liet udeni caura muca

core 10.maijs 2021 13:07
1 0 Atbildēt

Tik pagājušā gadsimta sākumā pasaulē bija nepilni 2 miljardi cilvēku, tagad ir 4x vairāk, un arī procentuāli uz katru cilvēku tad bija stipri mazāk mašīnu.

! 10.maijs 2021 13:53
4 1 Atbildēt

vidēji uz 17 elektromobiļiem ir viena uzlādes stacija.

arū DUSi nav uzcelti pa vienam uz auto...drīzāk problēma ir lēnā uzlāde.

Pļurkt 10.maijs 2021 17:19
1 1 Atbildēt

Ir mazliet starpība vai uzlādēt 17 auto pa 10 stundām, vai uzpildīt 17 auto pa 60 minūtēm (ar pīppauzēm)!

? 10.maijs 2021 13:57
1 0 Atbildēt

man kautkā šķiet, ka ja reiz LPG vai pat LNG ir daudz tīrākas degvielas, salīdzinot ar soļķi, tad huļe neattīstīja tās? Beļģijā un UK joprojām brauc ar LPG daudz cilvēku, bet cenu ceļ ar noodokļiem un LPG drīz nebūs jēga izmantot ja nebrauc 200K gadā. Sociālisms benža bija deficīts, kapitālismā deficīts ir nauda, par kuru liet to benžu. Nakuj plēsties, lai visu naudu salietu bākā.

anoagask 10.maijs 2021 14:09
12 0 Atbildēt

nodokļiem nav nekāds sakars ar ekoloģiju. Ja rīt visi nopirks tīros elektrokārus, tad parīt uzliks akcīzi elektrībai

R(8) 10.maijs 2021 14:30
8 2 Atbildēt

Aizmirsi vel piebilst , ka tam e-auto ari nav nekada sakara ar ekologiju un elektroenergijas iegusanai ari nav nekada sakara ar ekologiju , tas ir tikai biznes un biznesa ekologija nepastav , tas ir jasaprot jebkuram

anoagask 10.maijs 2021 15:11
7 5 Atbildēt

ir lokāla ekoloģija - gaisu pietirš TEC kaut kur ārpus pilsētas centra + eksotiskos elementus iegūst bērni-vergi visādās Āfrikās. Ekojūsmiņi tālāk par Rīgas dzelzceļa loku neredz

tīrai 10.maijs 2021 16:15
1 0 Atbildēt

Lādēšanas cena ir vēl kas cits. Vispirms nopērc normālu elektroauto...LV auto vidējais vecums ir 10 gadi, kur tu rausi tik daudz 10gadīgu trolejbusu? Un kad visi pārsēdīsies uz tiem, tad lādēšana būs nākamais kreņķis.

msh 10.maijs 2021 17:26
3 0 Atbildēt

Vidējā latvijas mašīna ir 14 gadus veca [tātad - pāris štukas vērta]; elektromobīlis par pāris štukām nebūs lietojams...

R(8) 10.maijs 2021 18:43
4 1 Atbildēt

E-auto problema nav tik Latvija , bet gan visa eiropa , paslaik rati skrien pa prieksu zirgam , bet reali vajadzetu but otradi , ir viegli pienemt stulbus likumus , bet vai tava infrastruktura atbilst tiem stulbiem likumiem , par to neviens nav padomajis

raimondsm 11.maijs 2021 12:50
0 0 Atbildēt

Jā, tas salīdzinoši lēti atrisina PM2.5 un PM10 daļiņu piesārņojuma problēmas.

CO2 arī mazāk.

raimondsm 10.maijs 2021 20:19
0 0 Atbildēt

Ķīnieši jau ieviesuši maināmu akumulatoru tehnoloģiju.

R(8) 10.maijs 2021 22:22
4 0 Atbildēt

Vel viena utopiska ideja , to var izdarit ja valsti ir neliela saujina e-auto , bet apkalpot desmitiem miljonu transportlidzeklu diena vienkarsi nav iespejams

WALA 11.maijs 2021 7:57
2 1 Atbildēt

+ arī nomaināma baterija ir kaut kur jālādē, un jo vairāk bateriju vienā vietā, jo smukāka liesma ja kaut kas noiet greizi ...

+ intersanti cik nomaiņas cikliem vienas baterijas kontaktgrupa vispār ir derīga, lai to pasakumu varētu saukt par puslīdz drošu ... (par skrūvju ilgmūžību nemaz nerunāšu, jo īpaši "sālītākos" ceļos) ...

raimondsm 11.maijs 2021 12:45
0 0 Atbildēt

Ja Vācija par maināmiem akumulatoriem vienosies, tad tas noteiks jauno standartu.

rupicii 11.maijs 2021 0:03
1 0 Atbildēt

viena 50 kw ātrās uzlādes vieta ar 12 stundu diennakts noslodzi nodrošina 1.3M kilometrus gadā.

latvijas vidējais nobraukums 17K atbilst 77 auto kapacitātei.

leaf un e-up tos 50KW reāli nevelk, bet kādi 50 auto uz vienu skapi vienalga sanāk.

WALA 11.maijs 2021 8:01
1 1 Atbildēt

Lai tas kaut puslīdz piepildītos, pie yzlādes vietas jābūt konvejeram, kurš auto pats norotē un pieslēdz pie strāvas, nu vai arī jāoperē ar maināmām baterijām, taču tāpat diennaktī diži vairāk par 60 ātri uzlādējamā baterijām šādā punktā fiziski neuzlādēsi, pat pie visiem citiem ideāliem apstākļiem, un tā vienalga ir utopija ...

rupicii 11.maijs 2021 9:01
0 0 Atbildēt

tas bija aprēķins krīzes scenārija kapacitātei.

WALA 11.maijs 2021 9:22
0 1 Atbildēt

man gan domāt ar visu krīzes scenāriju , un maniem 60 auto - tas pasākums tam pat fiziski netuvusies. Pat pro autoparkam - būs "dīdžejs" kas visu deinnakti maina auto pie uzlādes punkta ...

rupicii 11.maijs 2021 10:00
1 0 Atbildēt

es rēķināju vidējo proporciju valstī nevis uzlādes vienas dienas laikā.

Latvietis 11.maijs 2021 6:27
0 2 Atbildēt

Elektromēsla Epipeja.

Normunds 11.maijs 2021 8:50
0 0 Atbildēt

Ar domu, ka katrs grib lādēties konkrētā laikā nevis tomēr konkrētās rīta, pusdienlaika un pēcpusdienas stundās.

100% būs vismaz 1/3 diennakts, kad tas lādētājs netiks izmantots.

Krotow 11.maijs 2021 12:01
1 0 Atbildēt

Būs... laikā starp 0:00 un 6:00 kad normāliem cilvēkiem nāk miegs. Var jau būt ka kāds gulēs mašīnā kamēr lādē

GK1968 12.maijs 2021 23:38
0 0 Atbildēt

Tur varētu rasties arī pavisam interesants moments, ka Tu no rīta atrodi savu auto ar joprojām tukšu akumulatoru, jo kāds pārspraudis vadu... Labi, tas tā, tik humora

m, jo nāksies sabūvēt atslēgas un signalizācijas tipa rozetes!

raimondsm 11.maijs 2021 12:48
0 0 Atbildēt

Vispār jau daži ražotāji ir paziņojuši, ka dīzeļus vispār neražos un elektroauto un lādējamos hibrīdus ražos aizvien vairāk.

GTD2 11.maijs 2021 16:07
1 0 Atbildēt

iespējams, atsakoties no iekšdedzes auto tie ražotāji paši iešaus sev kājā, domāju ka e-auto vajadzētu attistities nepiespiesti , normalos tirgus apstākļos nevis kaut ko lobējot

msh 11.maijs 2021 17:35
1 1 Atbildēt

Normālos tirgus apstākļos nekādas elektrokastes nekur neattīstītos - pirms simts gadiem tā laika primitīvie iekšdedzes dzinēji izkonkurēja relatīvi modernākus elektromobīļus, un tie iemesli kāpēc tas notika nav mainījušies.

R(8) 11.maijs 2021 19:27
2 1 Atbildēt

Man ari par to smiekli nak , ja 100 gadu atpakal tas e-auto bija spejigs nobraukt 100km , tadad , kad ir pagajusi 100gadu , sobrid e-auto ir spejigs veikt tikai 200km , tad kur tur ir progres

msh 11.maijs 2021 22:23
0 0 Atbildēt

Man atkal patīk ekofašistiem ar viņu elektro-amnēziju, tb cilvēciņiem kuriem pastāv tikai "pirmās paaudzes elektromobīlis", tb tāds kādus ražoja pirms ~10 gadiem, un "otrās paaudzes elektromobīlis", tb tie ko ražo tagad, bāzt degunā otrā golfa CityStromer versiju - pēc viņu numerācijas "mīnus pirmās paaudzes" [tb divas paaudzes vecāks par "pirmo"] elektromobīlis kurš savā veiktspējā salīdzinot ar "pirmās paaudzes" elektromobīļiem īpaši nekur neatpaliek...

WALA 12.maijs 2021 9:22
1 0 Atbildēt

Da labi , tās "tehnoloģijas" visu laiku ir bijušas mums blakus, elektrokāri ( noliktavu pacēlāj-tehnika) utml. jo vienkārši ir kur tas normāli strādā, tācu elektrokāru esamība, nekādi nav mainījusi to ka ir pieprasījums gan pēc dīzeļ autokāriem, gan gāzes autokāriem (arī noliktavu utml. pacēlājtehnika, ja nu kāds nezina !).

Un jā tās "paaudzes" ir no viens tīrs bleķis un veikalings, nu nav tur nekādu paaudžu, jā mainījās baterijas uz Litija, jā pamažam uzlabojas to kvalitāte, līdz ar ko mazāk jāliek klāt "rezerves bateriju", mazāk izdala siltumu utml., tācu tehnoloģiskā lēciena pēc būtības nav , nu tā ka vispār nav ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti