Eiropā dramatiski trūkst elektromobiļu uzlādes staciju; Latvija, Lietuva pēdējās vietās 37

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 10.septembris 2021 5:55

Eiropā dramatiski trūkst uzlādes staciju elektriskajiem bateriju transportlīdzekļiem - ceļ trauksmi Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (ACEA). Lietuva un Grieķija dala pēdējo vietu, Latvijā stāvoklis tikai par kripatiņu labāks.

Pētījums rāda, ka desmit ES valstīs ir mazāk nekā viena uzlādes stacija uz 100 kilometriem, bet 18 ES dalībvalstīs šo punktu skaits ir mazāks par piecām stacijām uz 100 kilometriem. Pagaidām labākie ir Nīderlande ar 47,5 stacijām uz 100 kilometriem, Luksemburga (34,5), Vācija (19,4), Portugāle (14,9) un Austrija (6,1).

Saraksta apakšā Lietuva un Grieķija (abām 0,2), taču bateriju transportlīdzekļiem vajadzētu izvairīties arī no Polijas (0,4), Latvijas (0,5) un Rumānijas (0,5).

ACEA ģenerāldirektors Ēriks Marks Hītems uzsver, ka automašīnu pircēji diez vai izvēlēsies bezemisiju transportlīdzekli, ja nebūs pietiekami daudz uzlādes punktu vai degvielas uzpildes staciju.

Pēc Hītema domām, ES ir vajadzīgs milzīgs progress infrastruktūras jomā. Bet diemžēl „Alternatīvās degvielas infrastruktūras regulas” projekts ir pilnīgi pretrunā ar ES programmu „Fit for 55”. Tāpēc ACEA aicina ES Parlamentu izmantot iespēju izveidot pietiekami daudz uzlādes staciju un degvielas uzpildes staciju klimatneitrālas degvielas uzpildīšanai.

 

 
Visi komentāri
 
andis 10.septembris 2021 6:56
9 2 Atbildēt

Te tev nu bija! Ha - ha!

Motorolers 10.septembris 2021 7:14
5 0 Atbildēt

Tas jau sākta gala bija skaidrs, ka šī problēma būs!

iciks 10.septembris 2021 9:16
1 1 Atbildēt

No kā "klimatneitrālu degvielu" ražo friči?

Pļurkt 10.septembris 2021 9:39
4 3 Atbildēt

No Austrumvācijas brūnoglēm, DR-Vācijas akmeņoglēm un Krievijas gāzes!! AES šie likvidē, HESu praktiski nav.

Slinkais 10.septembris 2021 9:16
4 3 Atbildēt

es gan neredzu pie mums baigo ažiotāžu. manos maršrutos esosājās uzlādēs ir tukš vai max 1 auto. speciāli vēroju.

Dažreiz 10.septembris 2021 14:04
6 0 Atbildēt

Parasti, kad braucu ar savu benzīna kapsētu, visas uzlādes stacijas ir tukšas, bet tajā vienīgajā reizē kad paņēmu paprovēt EV, Visas uzlādes stacijas bija aizņemtas un gaidīt rindā stundu, kamēr iepriekšējais uzlādēsies ir maigi sakot pilnīgā pēcpusē.

Latvietis 10.septembris 2021 9:34
9 7 Atbildēt

Elektromēslu problēmas

ee 10.septembris 2021 9:35
4 0 Atbildēt

To atbalstu ko dos no nakamaga gada ev pircejiem, tikai paslaik nokluse, ka atnems ja gada netiks nobraukts konkrets km skaits.

Oskars 10.septembris 2021 9:45
2 0 Atbildēt

Dedzna TEC ogles un gāzi, kā arī iepērk elektrību no Francijas, kas ražota AES, ko populisma dzīti vācieši dūšīgi slēdz ciet un jaunas neceļ pēdējos 10 - 20 gadus.

Jātzīst ka ir arī būtiski pieaudzis no Vēja ģeneratoriem un saules baterijām iegūtās elektrības apjoms, tomēr tas vēl nespēj pietiekamā mērā atsvērt atteikšanos no kodolenerģijas. Tādēļ arī norit cīņa par gāzes vadu vilkšanu līdz Vācijai.

Oskars 10.septembris 2021 9:46
0 0 Atbildēt

tā atbilde icikam

?? 10.septembris 2021 10:14
0 1 Atbildēt

Cik būtiski? LV tie ir ap 5% no kopējās elektrības. Cik atceros pasaulē arī nav īpaši vairāk. Neesmu pētījis konkrēti pa visām valstīm. Vai Tev ir kāda plašāka informācija? Pie tam interesētu no valsts patērētās elektrības, jo dažas valstis lielāko daļu elektrības iepērk, bet reportē, ka lielākā daļa no pašu saražotās ir "zaļa". LV jau arī iepērk ~1/3 no patērētās elektrības...

iciks 10.septembris 2021 22:32
2 0 Atbildēt

Mans jautājums nebija domāts nopietni, tas ar ironiju, jo man joprojām liekas smieklīgi, ka nopietni kungi uzvalkos stāsta par klimatneitrālām automašīnām, kas nerada izmešus.

Varbūt ar saukli "mans auto neapmeklē DUSu" varētu paģērēt mūsu autiņiem arī atcelt nodokli un subsidēt tos, ja DUSa apmeklējuma vietā paņemšu degvielu, ko radinieks no DUSa atvedis kannās?

mnm 12.septembris 2021 15:36
0 0 Atbildēt

nu atbilde jau tālu nav jāmeklē:

en.wikipedia.org/wiki/Electric...tor_in_Germany

gan jau vācieši pāries uz atjaunojamiem resursiem kā paši plāno, jautājums cik pilsonis parastais par to maksās, bet ņemot vērā kādi likumi tiek pieņemti ES līmenī, tad par CO2 normām maksās arī ķīnieši, krievi un visi pārējie, kuri savu produkciju gribēs eksportēt uz ES

rupicii 10.septembris 2021 9:50
6 0 Atbildēt

Vidējais intervāls Latvijā 200Km? ko var irst!!

Melīgajā Igaunijā, kas lielās ar savu eiropas tigum ražotām auto nederīgo uzlādes tīklu ir daudz sūdīgāk un arī tur tik lieli attālumi starp stacijām nav!

Anonīmais Robis 10.septembris 2021 11:17
0 0 Atbildēt

Paga paga gan jau stacijiu projekts ir sastādīts un parakstīts tikai attiecīgajā gadā sāks taisīt tāpat kā stabiņus.... ka projekts noteikti uztaisīts pirms pāris gadiem un tagat vienkārši jaizpilda lai neiet zudumā plāns

Allahs 10.septembris 2021 11:49
1 4 Atbildēt

Nah man to sūda elektromobīli? Es labāk tad ar kājām iešu, vismaz dabai no tā lielāks labums.

220V 10.septembris 2021 12:08
9 1 Atbildēt

nākošais stāsts būs par to, ka ES dramatiski pieaug elektrības cenas; LV saraksta augšgalā

ezis71 10.septembris 2021 18:33
1 0 Atbildēt

Latvijā cenas aug ātrāk nekā sēnes.

Riepa 10.septembris 2021 12:52
2 0 Atbildēt

Normālā salīdzinājumā Latvija ar 10 elektroautomobiļu (uzlādējamie BEV, PHEV) uz vienu publisko uzlādes vietu ir labāko Vācijas pilsētu līmenī, bet caurmērā pat apsteidz Vāciju. Mums ir maz iedzīvotāju un maz auto uz ceļa 100 km, tāpēc it kā slikti rādītāji.

Otto 10.septembris 2021 12:55
2 4 Atbildēt

Elektriskā piedziņa ir kudī labāka par iekšdedzes. Daudz labāka.

ezis71 10.septembris 2021 18:34
3 2 Atbildēt

Iepird dīvāna.

Opis 10.septembris 2021 14:14
0 0 Atbildēt

Ja agrāk naktīs un nedēļas nogalēs tarifs bija ievērojami mazāks nekā darbdienās dienas laikā, tad tagad viss ir slikti

ezis71 10.septembris 2021 18:38
1 2 Atbildēt

Krievija it kā atpalikusi valsts bet viņiem ir nakts tarifs bet mums nav jo Latvijā ir polārā diena.

Pļurkt 10.septembris 2021 17:51
4 2 Atbildēt

Tā ir mūsu GAIŠĀ nākotne!!!

Komunisti jau reiz solīja gaišo nākotni...

ezis71 10.septembris 2021 19:20
3 3 Atbildēt

Mans maršruts vienreiz gadā,tjošu no Priekuļiem jāved sakopt kapus Gārsenē bet pēc tam pie viņas māsas kura dzīvo septiņus kilometrus no Daugavpils,ceļa kopgarums 242 km,Prieķuļi-Madona-Jēkabpils-Aksnīte-Gārsene-Muitas.Atpakaļ ceļš caur Līvāniem.Muitas-Līvāni-Jēkbpils-Madona-Priekuļi,220 km,tātad kopā 462 km.Tagad pasakiet kāds elektroauto uz to spējīgs un kur man būs jāstāv un stundu jārausta savs krāniņš?Mans esošais auto ar 50 litriem dīzeļa var nobraukt 1100 km un viņa cena tirgū ap 7000 EUR.Es zinu kad tas jums skaitās franču mēsls,man patīk varžēdāji.

ezis71 10.septembris 2021 19:25
3 0 Atbildēt

Pavisam aizmirsu,mana alga 1000 EUR,tāpēc Teslu man nepiedāvājiet.

Krotow 10.septembris 2021 20:36
1 2 Atbildēt

Par tādu algu vari tikai raustīt krāniņu uz divriteņa. Un pat nesapņot par elektriskiem auto.

ezis71 10.septembris 2021 20:50
1 0 Atbildēt

Nu redz,sanāca četrritenim,100 eur mēnesī,7 gadus,plus 200 eur kasko uz gadu,jau noderēja sadurmē ar stirnu.

Krotow 10.septembris 2021 22:50
0 2 Atbildēt

Atgriežoties pie tēmas, tava četrriteņa elektriskais analogs maksās tik vien kā 2x dārgāk. Banka līzingu vairs nedos.

Ivars 13.septembris 2021 10:39
0 0 Atbildēt

Nu Ezis ir ezis pukst un pukst. Re kur tev bez Teslas pāris variantu Nissan Ariya, Hynday Ionic5, VW id 3, id4 un vēl citi. Parocies netā atradīsi un ar vēl garākām distancēm un izdevīgākām cenām. Tā kā nečīksti, nevajag radīt problēmas no nekā.

Aldis 11.septembris 2021 14:35
0 0 Atbildēt

Re,kur arī aplauziens veiksmes stāstam. Sākumā radiet infrastruktūru, tad arī varēsiet piedāvāt elektro auto. Protams, gribēja ieekanomēt naudu, apskatīties vai vispār kāds pirks e-auto, bet paši zāģē zaru uz kura sēž.

650 11.septembris 2021 15:18
0 0 Atbildēt

Kass var būt labāks par šo.IzmaniPulēt finansējumu un radīt fufeli.Jā.

ps,- ja tiek uzdots pārāk tiešs jautājums, "atbildei" noteikti jāsākas ar jautātāja nosaukšanu par Lohu.

sadursme.lv/jurmala-uzspr...-liels-skunis/

ro 11.septembris 2021 18:47
1 0 Atbildēt

Kā ar uzpildes stacijām ir Krievijā? Kāds viņus dušī par klimatu un tā? Atgādina stāstu par iestāšanos ES un fabriku ciet vēršanu un kvotām...nu nebūs praktiska jēga no tām stacijām te pat ja viņu būs pietiekami...Nepirks letiņi tāpēc to sūda elektromobiļus tādā apmērā ka klimatu ietekmēt varētu..un valsts atbalsts smieklīgs ir..trenda lieta tagf par tiem elektro auto..tāds pats nepraktisks nonsenss kā ar stabiņiem un velo joslām..idioti tik panāca lielākus sastrēgumus- attiecīgi smogs tik aug...tups populisms visa šī jezga

Lietotājs 12.septembris 2021 12:10
1 0 Atbildēt

Maskavā iepērk kaudzēm elektrobusus, lai cilvēkiem nebūtu jāelpo dīzeļa dūmi. Vai ir vēl jautājumi?

Lietotājs 12.septembris 2021 11:58
0 0 Atbildēt

Iemetam acis e-mobi aplikācijā. Tā kartē rāda šī operatora uzlādes stacijas. Var redzēt arī kuras aizņemtas - tādu ir ļoti maz. Bez e-mobi ir arī Elektrum. Tas ir tālajiem braucieniem, normāli jālādējās mājās.

Raksts ir galīgi tendenciozs - "viss slikti", patiesībā pagaidām šajā jomā esam piekšā tiem pašiem Igauņiem, kuri sasteidza lietas un sakrāmēja visur Chademo ātro uzlādi, kuru Eiropai ražotajos auto vairs nelieto.

Ivars 13.septembris 2021 10:31
1 0 Atbildēt

Nu ne viens ne otrs. Latvijā elektrības cenas augs neatkarīgi no infrastruktūras izveides. Vienkārši mēs latvieši pārāk mīlam bāzt savās kabatās un krietni pārpumpēt cenas nerēķinoties ar sekām. Un tie "elektromēsli" nevienam jau problēmas nesagādā, tie esam paši mēs ar valdību priekšgalā.

ParaTr00per 14.septembris 2021 11:21
0 0 Atbildēt

Latvijā uz katriem 15 EV ir pa ātrajam lādētājam. Tas ir par maz?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti