Tūkstošiem jauno Ford Bronco apvidus auto krājas laukumos pie rūpnīcas Mičiganā, ASV. Automašīnas nevar piegādāt pircējiem, jo tām trūkst detaļu.
Vairāki auto jaunumu portāli publicējuši attēlus, kuros redzamas apsnigušas automašīnas laukumā pie Ford rūpnīcas netālu no Detroitas. Tie ir dažādu versiju pilnīgi jauni Ford Bronco, kas gaida nosūtīšanu markas dīlercentriem. Laiku pa laikam pie tām pieiet rūpnīcas darbinieki, kas kaut ko dara zem motora pārsega, kamēr citi automobiļi iebrauc pa rūpnīcas vārtiem, acīmredzot, nopietnākam remontam.
Dīleri, un vēlāk arī Ford apstiprinājis, ka automašīnām trūkst dažu elektronisko komponenšu, kas netiek piegādātas laikā.
Lielākā daļa pircēju ar sapratni izturas pret situāciju, ko ražotājs nevar ietekmēt, taču viņi brīnās, kāpēc pastāv tik lielas atšķirības piegādes nosacījumos – tā daži saņem savus Bronco jau pēc dažiem mēnešiem, kamēr citiem ir jāgaida gadi.
Oficiālā paziņojumā Ford pārstāvji norādīja, ka uzņēmums dara visu iespējamo, lai palielinātu ražošanas apjomus un "ievērotu kvalitātes standartus". Kas attiecas uz simtiem nepabeigto Bronco, tad Ford plāno ar tiem tikt galā nākamo 90 dienu laikā – ja vien situācija ar mikročipiem nepasliktināsies.
Šajā ziņā gan labu ziņu nav, jo pēc ekspertu domām, krīze turpināsies vismaz līdz 2022. gada otrajai pusei.
Ja auto pats ir izbraucis pa rūpnīcas vārtiem, un arī var iebraukt atpakaļ, tad tas kas trūkst ir vai nu "eko loriņi", vai kas cits absolūti nevajadzīgs tajos auto ...
Tātad svarigi tas varbūt ir tiem kas grib pilnībā nopakotus, bet tiem kas taisas braukt bezceļos, liela daļa tāpat visu pa savam pārtaisīs ...
Lasīju viena ASV autoinženiera intervijā, ka čipu lētuma dēļ tos sākuši bāzt visur, piem. auto logu mehānismos. Šāda tipa čipus to lētuma dēļ ražotājiem neesot īpaši izdevīgi ražot. Kovid sakarā čipu ražotāji vairāk pievērsušies dārgajiem čipiem, kādus izmanto telefoniem, planšetēm, datoriem, spēlu konsolēm un neesot ieinteresēti atkal pārorientēties.
Pff, logu mehānismos... Logu motoriņi dublē funkcijas kā attiecīgās durves vadības bloks jau ceturtajā golfā...
Tie sūda čipi nu jau ir visur, un attiecīgi pa CAN bus muld gan durvju rokturis, gan logu pacelājs, gan lukturi, un pat "inteliģentā" drošekļu kaste ... Jautājums tikai kuram tas stulbums vajadzīgs. Tip nu baigi vajag, ka katra durve spēj sarunāties ar tavu auto atslēgas čipu, tāpat kontrole iet caur citu bloku ...
bez instrumentu paneļa ņemsi mašīnu? a bez klimata? ko vel būsi gatavs upurēt?
Liela daļa gadījumu, kad auto liek piemēram turbo vai kompresoru, vai maina motoru uz jaudigaku, jamaina vadibas bloks, un tad visi šo orģinalo paneli un visus citus elektroniskos štruntus ir jamet ārā vai jāpārprogrammē, un uz šo brīdi vel neviens orģinalos elektronikas štruntus nemak savienot ar "svešiem" vadibas blokiem. Ta ka faktiski 10% šo verķu mierigi visus tos loriņus var nemaz nelikt.
Vel būs daļa kas brauc ar stock elektroniku, taču visas durvis bus pastavīgi nost utt. Tā ka pofig. Un man vēl vairāk pofig, jo šādu verķi ja ņemtu tad maksimāli pliku ar manuālo kārbu ...
Eiropa pie tā jau strādā.