Jaunākais Jeep modelis Avenger apvienos elektrisko piedziņu ar bezceļu spējām. Parīzē skatāms bāzes modelis un pilnpiedziņas versija, kas vēl tikai koncepta statusā.
Jeep stendā var aplūkot ASV autobūves uzņēmuma mazāko un jaunāko modeli Avenger, kas turklāt ir pirmais Jeep ar pilnībā elektrisku piedziņu. Zināms, ka Jeep piedāvājumā tas nostāsies pakāpienu zemāk par Renegade un tiks ražots Stellantis rūpnīcā netālu no Katovices (Polija).
Jeep Avenger koncepts 4x4
Jeep Avenger
Avenger ir 4,08 m garš un aprīkots ar 54 kilovatstundu bateriju, kas ļauj sasniegt 400 km (WLTP) bez papildu uzlādes. Piebildīsim, ka pilsētas satiksmē tiek solīti pat 550 km.
Atjaunot enerģijas krājumus var izmantojot 11 kW Wallbox iekārtu vai 100 kW ātro uzlādi, kur pietiks ar 24 minūtēm, lai no 20% sasniegtu 80%. Piedziņai Jeep izmanto pilnīgi jaunu elektromotoru, kas attīsta 156 Zs un 260 Nm. Agregāts ir pietiekami spēcīgs, lai 1500 kg smago SUV (340 kg baterija) līdz 100 km/h paātrinātu 9 sekundēs. Maksimālais ātrums - 150 km/h.
Jeep Avenger
Interesanti, ka Dienvideiropai, konkrēti Spānijas un Itālijas tirgiem ražotājs līdztekus Avenger elektriskajam modelim piedāvās arī iekšdedzes motoru variantu. Precīzāku informāciju Jeep nesniedz, tomēr eksperti paredz, ka tas visdrīzāk ir tas pats 1,2 litru turbo, kas pieejams 110 un 130 Zs versijās.
Avenger 4x4 izstādē ir konceptautomobiļa statuss. Bezceļiem vairāk piemērotais modelis atpazīstams pēc diviem sakabes āķiem, platākiem spārniem un rupjāka protektora riepām. Lai uzlabotu elektriskā krosovera iespējas smagākā apvidū, priekšējās pārkares leņķis ir palielināts līdz 21 grādam, aizmugures pārkares leņķis līdz 34 grādiem, bet rampas leņķis ir 20 grādi. Klīrenss tagad sasniedz 200 mm, priekšpusi sargā nopietnākas konstrukcijas aizsargi, bet viegla jumta bagāžas sistēma ar savilcējjostām palielina transportēšanas iespējas.
To bezceļu spēju kontekstā mani interesē, kas notiks ja tāds BEV apmetas uz jumta grāvī, kas notiek ja tiek izdauzīts piemēram tikai kāds no lukturiem, aizlej teiksim pedāļu mezglu ar ūdeni un dubļiem utml.
Tas pats Jeep Compass vien ir tik E-versija un ar nosaukumu Avanger , tak vienigais bezcels siem pilsetas suviem ir piemajas maurins vai kads nenoasfaltets stavlaukums , ar to ari vinu bezcela spejas beidzas , SUV ir nekas vairak ka labs marketinga projekts , ko paslaik velas 95% autovaditaju