Vācijas Traffic Watch (DVW) satiksmes drošības uzraudzības organizācija savā ikgadējā kopsapulcē paudusi skaidru atbalstu ātruma ierobežojumam uz valsts ceļiem.
DVW uzskata, ka šāds lēmums noteikti uzlabos satiksmes drošību uz ceļiem. Attiecīgajos kopsapulces lēmumos asociācija aicina uz automaģistrālēm noteikt vispārējo ātruma ierobežojumu 130 km/h, bet uz lauku ceļiem standarta ātrums jāsamazina līdz 80 km/h. Lielāks ātrums būtu pieļaujams tikai maršrutos, kas ir attiecīgi paplašināti un uzlaboti.
Interesanti, ka uz lauku ceļiem arī kravas automašīnas drīkstētu braukt ar ātrumu 80 km/h – tas tādēļ, lai mazinātu ātruma starpību ar vieglajiem automobiļiem un nekavētu apdzīšanu. Kravas automašīnām, kuru masa pārsniedz 7,5 tonnas, maksimālais ātrums uz lauku ceļiem šobrīd ir 60 km/h.
Vēl viena rezolūcija, kas tika pieņemta DVW kopsapulcē – aicinājums federālajām valdībām dot pašvaldībām iespēju pašām noteikt 30 km/h ātruma ierobežojumus pilsētās.
iAuto video un pārdomas no Vācijas ceļiem.
Te atļautais ātrums ir 100 km/h
Bet te uz bāņa braucam ar 200 km/h+, bet ātruma ierobežojuma vispār nav.
Reāli runājot lielākais iemesls smagām avārijām mūsdienās ir miljons "drošības sistēmas" kas aizvien vairāk atslābina braucējus un faktiski pārveido automašīnas vadītāju par pasažieri, jo mašīna visu dara pati. Tā rezultātā arī ātrums kļūst bīstams, jo "vadītāji" vairs neskenē ceļu, neseko līdzi situācijām un nespēj paredzēt trīs soļus uz priekšu, jo, pavisam vienkārši, paļaujas uz to, ka sistēmas par visu brīdinās un pašam atliek tikai paļurināt stūri un ik pa laikam nospiest kādu pedāli vai podziņu. Te var minēt kaut veco labo poguas rokasbremzi. Mūsdienu auto to vairs nevar izmantot kā "emergency brake", jo tā poga rokasbremzi neaktivizē, ja esi kustībā, pat, ja ir izbeigušās bremzes (kuras, nu jau, bieži pat vairs nav tieši saistītas ar pedāli, bet tiek kontrolētas elektroniski).
Ironiski, ka savulaik, astoņdesmitajos, deviņdesmitajos, kad mašīnās bieži pat stūres pastipirnātāja nebija, nerunājot par AirBagiem u.c. drošības lietām, visi mierīgi drasēja pa bāņiem uz tiem pašiem 200km/h un viss bija labi, savukārt tagad, kad mašīnas ir tik drošas, cik vien tas ir līdz šim bijis iespējams, ātrums pēkšņi ir vienīgais iemesls avāriju esamībai, cilvēciskie, infrastruktūras un citi ārējie aptākļi vairs netiek ņemti vērā, jo "drošības sistēmas taču rūpējas par drošību". Atliek vainot tikai ātrumu, jo mūsdienu vadītājam neviens vairs nemāca, ko darīt, ja auto samet, pazūd bremzes, auto pats sāk nekontrolēti akselerēt, utt. Par visu taču domā pats auto