iAuto izmēģina jauno Renault Clio (+ FOTO) 26

 

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 9.septembris 2019 22:00

Augusta izskaņā Polijā, Vroclavas apkārtnē Renault žurnālistiem prezentēja jauno – piektās paaudzes Renault Clio modeli. Tas izstrādāts uz pavisam jaunas CMF-B modulārās platformas, kas pirmo reizi vēsturē Clio modelim ļauj uzstādīt arī hibrīdsistēmu. Tā arī sniedz svara samazinājumu par 50% un uzlabotu aerodinamiku automobiļa apakšā. Paredzēts, ka līdz 2022. gadam 70% no Renault alianses  un 80% no Renault Groupe saražotajiem automobiļiem tiks būvēti uz kopīgām CMF (Common Module Family) platformām.

Dzinēju palete no 65 līdz 130 ZS un hibrīda dzinējam

Renault izstrādātā hibrīdsistēma būs pazīstama ar nosaukumu E-TECH. Tas ir Renault Groupe pirmais šāda veida agregāts, kurā izmantots jaunās paaudzes 1.6 litru benzīna dzinējs, divi elektromotori, vairāku režīmu pārnesumkārba un 1.2 kWh akumulators. Renault sola, ka hibrīda versijā ar Clio pilsētā varēsim 80% laika braukt elektriskajā režīmā, un iegūt par 40% zemāku degvielas patēriņu, salīdzinot ar tradicionālo iekšdedzes dzinēju, kā arī tūlītēju automobiļa atsaucību braukšanas uzsākšanā un paātrinājumā. To, kāda šī sistēma būs realitātē gan uzzināsim vien 2020. gadā, kad šī Clio dzinēja versija kļūs pieejama.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Benzīna dzinēju izvēle sākas no atmosfēriskā 1.0 litra  trīscilindru dzinēja versijās ar 65 (SCe 65) un 75 (SCe 75) Zirgspēkiem (pēdējā būs pieejama no 2020. gada). Abās versijās tiem ir 95 Nm griezes moments un tie tiek komplektēti ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Renault organizētajā testa braucienā šādi komplektēti Clio modeļi gan nebija pieejami. 65 Zs dzinējs ir pieejams vien Clio bāzes komplektācijā (Life) par 10 990 EUR, un tas ir vienīgais dzinējs, kurš dabūjams plikākajā versijā. Pārējiem ir vismaz ZEN komforta aprīkojums. Par ļoti saprātīgu šāda dzinēja izvēli negribētos saukt – drīzāk mārketinga rīks, lai Clio starta cena būtu pievilcīgi zema starp konkurentiem. Bet pievilcīgāks Clio automobilis ir pieejams par 2360 EUR vairāk – ar krietni dzīvīgāku 1.0 trīscilindru turbomotoru.

Šis TCe 100 benzīna dzinējs attīsta 100 Zs ir jaunākais alianses dzinējs un ir sastopams arī Dacia modeļos. Tas ietver turbokompresoru ar elektriski vadāmu recirkulācijas vārstu, izplūdes kolektoru, kas ir daļēji integrēts cilindra galvā, divkāršu vārstu sadales fāžu regulāciju ieplūdei, kā arī cilindra pārklājumu berzes samazināšanai. Šim dzinējam ir 160 Nm griezes moments, CO2 izmeši ir 100 g/km, un tas aprīkojams ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai no Nissan aizgūto X-TRONIC variatoru. Tāpat TCe 100 ir pieejams arī LPG versijā. Jaudīgākais visā dzinēju saimē ir 1.3 litru tilpuma TCe 130 GPF ar 130 Zs un 240 Nm, kas aprīkots ar EDC septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Šis dzinējs jau ir zināms Captur, Megane, Scenic un Kadjar modeļos, un Clio tas aizstāj iepriekšējo TCe 120 benzīna dzinēju.

Savukārt, runājot par dīzeļdzinējiem, Clio ir pieejams ar 1,5 litru tilpuma dzinēju divās jaudas versijās – Blue dCi 85 ar 85 Zs jaudu un 220 Nm griezes momentu, kā arī Blue dCi 115 ar 115 Zs jaudu un 260 Nm griezes momentu.

Ņemot vērā to, ka līdz šim pircēji 90% gadījumu izvēlējās Clio ar benzīna dzinēju, tad pieprasītākie jaunie Clio visdrīzāk būs ar TCe 100 un TCe 130 GPF benzīna dzinējiem.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

IZMĒRI

  • Garums: 4050 mm
  • Platums: 1798 mm
  • Augstums: 1440 mm
  • Garenbāze: 2583 mm
  • Bagāžas tilpums: 391-1069 litri
  • Pašmasa 1042 kg
  • Riteņi:
    • 15’’ (185/65 R15 88H)
    • 16’’ (195/55 R16 87H)
    • 17’’ (205/45 R17 88H)

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Izskatīgs dizains ar dažām nepraktiskām niansēm

Renault apgalvo, ka jaunais Clio ir autoražotāja jauno modeļu celmlauzis. Ņemot vērā jauno platformu un tehnoloģijas, visdrīzāk tā arī ir. Taču, raugoties jaunā Clio dizainā, šķiet, ka modelis pēc izskata beidzot iekļaujas līdzšinējo modeļu klāstā. Gan automobiļa siluets, gan formas ir līdzīgas iepriekšējās paaudzes Clio, bet auto dizains ir kļuvis rafinētāks un modernāks. Tam piešķirti Renault modeļus raksturojošie C formas LED lukturi, starp citu Clio ir 100% LED gaismas jau bāzes komplektācijā. Tomēr Clio nav pieejamas matricu gaismas, un vienīgā automātiskā funkcija ir tālo gaismu ieslēgšana/izslēgšana atkarībā no ārējā gaismas līmeņa un satiksmes intensitātes. Automobiļa aizmugrējie lukturi ir padarīti līdzīgāki Espace un Scenic modeļiem. To garenā un horizontālā forma vizuāli padara automobili platāku, un arī šeit ievērots C formas segmentējums.

Uz priekšējā pārsega izveidotas izteiktākas “ribas” radot iespaidu, ka lūkojamies uz kādu no jaudīgākajām Clio versijām. Radiatora režģis ir kļuvis lielāks, un priekšējais buferis izteiktāks ar izteiksmīgu gaisa ventilācijas lāpstiņu, kas veicina dzinēja dzesēšanu. Clio sānus rotā vairāki spīdīgi elementi – hromēts rāmis ap logiem un spīdīgas logu ailes melnā krāsār, bet panelis durvju lejasdaļā veidots no lokšņu metāla, kuru rotā uzraksts Clio. Aizmugurējo durvju rokturi ir noslēpti logu ailē, līdzīgi kā iepriekšējās paaudzes modelim Arī automobiļa aizmugures dizains ir izskatīgs, taču ne praktisks. Lai atvērtu bagāžnieku, tas vispirms jāatslēdz ar pougu, kas atrodas visnetīrākajā auto vietā – tieši virs numura zīmes. Tad aiz bagāžnieka vāka malas tas jāatver. Jādomā, ka jaunā Clio lietotāji ziemā savas mantas drīzāk glabās nevis bagāžniekā, bet uz aizmugurējā sēdekļa, kuram var piekļūt nesmērējot rokas.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Lielākas pārmaiņas gan vizuāli, gan materiālu ziņā ir skārušas automobiļa salonu. Tas kļuvis augstvērtīgāks, jo izmantoti mīkstāki apdares materiāli un tie savienoti krietni kvalitatīvāk nekā iepriekšējās paaudzes modelī. Centrālo konsoli rotā liels EASY LINK multimediju sistēmas displejs 7” (no ZEN aprīkojuma versijas) vai 9,3” (papildaprīkojums) izmērā – bāzes versijā gan šāda ekrāna nav. Klimata kontrole un slēdžu panelis, kas aizgūts no Dacia Duster, ļoti labi iederas Clio salona kompozīcijā. Jauns dizains un citādāks pogu izkārtojums ir arī stūrei. Tagad, lai aktivizētu kruīza kontroli vai ātruma ierobežošanu, vairs nav jāmeklē pēc slēdža viduskonsolē – tas pārvietots uz stūres. Jaunums Clio modelī ir arī digitālais mērinstrumentu panelis, kas pieejams 7” vai 10” collu izmērā. Mazākais ir taisnstūra ekrāns, kas novietots starp degvielas un dzinēja temperatūras rādītājiem. Tas pieejams sākot no INTENS aprīkojuma līmeņa. Savukārt lielākais ir pieejams kā papildaprīkojums un aizņem visu mērinstrumentu paneļa nišu. Tajā iespējams attēlot arī navigācijas karti. Informācijas attēlojums abos ekrānos ir pielāgojams atkarībā no braukšanas režīmiem un autovadītāja vēlmēm. Salīdzinot ar iepriekš redzētajiem digitālajiem mērinstrumentu paneļiem Megane, Talisman, Kadjar un Koleos modeļos, jaunajā Clio pieejamais panelis ir solis uz priekšu – krietni daudzfunkcionālāks un pielāgojamāks risinājums. Arīdzan simpātiskāks.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Pērkot jauno Clio, var izveidot savas automašīnas izskatu no piedāvātajām pielāgojumu pakotnēm, izvēloties viduskonsoles, paneļa, durvju paneļu, stūres rata un roku balstu izskatu. Ir iespējams izvēlēties no vismaz astoņiem interjera dizaina plāniem, kā arī izmantot inovatīvu pielāgošanas piedāvājumu attiecībā uz īpašām krāsām līnijai pie ventilācijas atverēm un visā paneļa platumā. Visjaunākais Clio ir pieejams arī ar noskaņu apgaismojumu astoņās dažādās krāsās. Apdares materiāli ir gan no tekstila dažādās faktūrās, gan arī ādas. Ļoti iespaidīgi un eleganti izskatās baltas ādas apdare Renault Clio salonā, taču tā būs ļoti bieži jākopj. Pasākumā testētajā automobilī baltais durvju apšuvums ātri bija kļuvis netīrs.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

R.S. – šobrīd vien kā apdares versija

Līdz šim ar Renault Sports abreviatūru R.S. tika apzīmēti jaudīgākie un sportiskākie Clio modeļi. Bet par jaunās paaudzes Clio R.S. versiju Renault pārstāvji šobrīd vēl klusē. Tā vietā tiek piedāvāta īpaša apdares versija R.S. Line, ar kuru aizstās līdzšinējo sportiska izskata komplektāciju GT-Line. Šajā versijā ir atšķirīga dizaina priekšējie un aizmugurējie buferi (atšķirības gan ir salīdzinoši minimālas), īpaši 17” riteņu diski, šūnveida radiatora režģi, bet salonā sporta sēdekļi, oglekļa stila ielaidumi paneļos, melna apdare ar sarkanām vīlēm, alumīnija pedāļu komplekts un perforētās ādas stūre ar R.S. emblēmu. Šo versiju iespējams pasūtīt kā papildinājumu bagātīgākajai INTENS versijai.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Renault sola arī INITIALE PARIS apdares versiju, kas, atšķirībā no R.S. Line, būs elegantāka, ar šai versijai speciāli izstrādātiem apdares un dizaina elementiem.

Pieklājīgs tehnoloģiju klāsts

Līdz ar Clio jauno paaudzi plašāks kļuvis automobilim pieejamo tehnoloģiju klāsts. Drošības sistēmas šajā modelī tiek apzīmētas ar nosaukumu EASY DRIVE. Šī sistēma iedalāma trijās saimēs – auto vadīšanas, parkošanās un drošības. Pirmajā jeb auto vadīšanas drošības sistēmu saimē atrodamas tādas funkcijas kā kruīza kontrole ar ātruma ierobežotāju vai adaptīvā kruīza kontrole (atkarībā no aprīkojuma versijas), automātiska tuvo/tālo gaismu pārslēgšana, kā arī lielceļu un sastrēgumu palīgsistēma. Šī sistēma apvieno adaptīvā kruīza kontroli ar joslas centrēšanas sistēmu un ir aktīva ātrumā no 0 līdz 160 km/h. Tā kontrolē transportlīdzekļa ātrumu un uztur drošu attālumu no priekšējiem transportlīdzekļiem, un vienlaikus palīdz saglabāt joslu. Stāvot sastrēgumos, tā ieslēdzas trīs sekunžu laikā bez vadītāja iesaistes. Tomēr vadītājiem joprojām ir jātur rokas uz stūres un jāskatās uz ceļu priekšā. Sistēma dod brīdinājuma signālu, ja tā konstatē, ka vadītāja rokas nav uz stūres, pēc 13 sekundēm. No drošības funkcijām automobilī ir pieejama aktīvā ārkārtas bremzēšanas sistēma ar velosipēdistu un gājēju noteikšanu, aklās zonas uzraudzības sistēma, ceļa zīmju atpazīšana ar brīdinājumu par ātruma pārsniegšanu, kā arī joslas šķērsošanas brīdinājuma un saglabāšanas palīgsistēma. Savukārt auto novietošanas palīgi ir atpakaļskata vai 360 grādu kamera (atkarībā no aprīkojuma versijas), parkošanās sensori un parkošanās asistents. Jau bāzes jeb LIFE komplektācijā Clio ir aprīkots ar aktīvo ārkārtas bremzēšanas sistēmu ar gājēju atpazīšanas funkciju, distances brīdināšanu, ceļa zīmes atpazīšanu, joslas asistentu ar piestūrēšanas funkciju.

Jaunā EASY LINK multimediju sistēma ir glīti nostrādāta, atsaucīga un kopumā ērti lietojama. To ir iespējams arī personalizēt, saglabājot vairāku autovadītāju profilus. Sistēma atbalsta Android Auto un Apple Carplay savienojumus, kā arī  My Renault piedāvā no interneta lejupielādēt savas lietotnes.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

TESTA AUTO

Renault rīkotajā iepazīšanās pasākumā bija iespēja izbraukt ar vairākām automobiļa versijām. Mūsu gadījumā tās bija TCe 130 GPF ar EDC pārnesumkārbu un TCe 100 ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Pieejamās aprīkojuma versijas bija bagātīgākā INTENS un  dizaina versija R.S. Line.

Lai arī Clio dimensijas, salīdzinot ar priekšgājēju, ir mainījušās minimāli (garums -12 mm, platums +67 mm, augstums – 8 mm, garenbāze -6 mm), salons šķiet kļuvis plašāks. Tas, iespējams, pateicoties priekšējā paneļa horizontālajam dizainam. Ērtu sēdpozīciju gan pie stūres, gan pasažiera sēdvietā ir viegli atrast. Aizmugurē sēdošo kājām ir atvēlēta mazāka telpa, taču citos šīs klases modeļos ir redzēti gandrīz vai moku soli. Clio šajā gadījumā ir gana komfortabls.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Komfortabla ir arī Clio gaita un pārsteidzošs ir klusums salonā. Klausoties to, kā skan automobiļa durvis, pa tām paklauvējot no ārpuses vai tās aizverot, pirmajā brīdī šķiet, ka salonā nekas labs nebūs gaidāms. Tomēr pat lielākā ātrumā uz šosejas, salons joprojām ir teicami kluss šādas klases automašīnai. Ir iespējams izvēlēties starp trīs dažādiem braukšanas režīmiem. Eco – orientēts uz degvielas taupīšanu, bet automobilis kļūst pagalam neatsaucīgs straujiem manevriem. Pretējs tam ir Sport režīms, kas pat 130 Zirgspēkos uzmodina sportista gēnu. Trešaiz režīms ir Individual, kas ļauj to uzstādīt pēc braucēja vēlmēm, piemēram, asāku stūri, bet rāmāku dzinēja darbību u.tml. Testa laikā Individual galvenokārt izmantojām kā komforta režīmu, bet sport ieslēdzām, kad nepieciešams veikt apdzīšanu. Starpība starp šiem režīmiem ir krietni jūtama, taču ir jāveic pārāk daudz darbību, lai šos režīmus pārslēgtu multimediju ekrānā. Tā vietā drošāka un ērtāka būtu fiziska poga.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

EDC dubultā sajūga pārnesumkārba kopumā strādā neliekot par sevi zināt – pārslēgšanās notiek nemanot. Ir gan neliela aizture pēc straujas gāzes pedāļa nospiešanas, taču to var kompensēt, pārslēdzot pārnesumus manuāli ar lāpstiņām pie stūres. 130 Zirgspēku dzinējs šāda izmēra un svara automobilim šķiet ļoti piemērots un ikdienai lielāka jauda nemaz neprasās. Tomēr Clio precīzā stūre un gaita dažbrīd liek aizdomāties, cik emocionāli piesātinātus brīžus spētu sniegt uz šīs platformas bāzēts Clio R.S.

Arī TCe 100 dzinēja sniegtā jauda būs pilnīgi pietiekama ikdienas braukšanai, it īpaši tādā līdzenā reģionā, kā Baltija. Polijā Sudetu kalnu ceļos gan prasījās nedaudz vairāk jaudas, taču iemanoties attiecīgajā situācijā pareizi saslēgt pārnesumus, arī šis dzinējs diezgan veikli skrien uz priekšu. Abi dzinēji kalnainajā apvidū patērēja 7-7.2 litrus uz 100 km.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Cenas un aprīkojuma versijas

Jaunā Clio cenu diapazons Latvijā sākas no 10 990 EUR par 65 Zs benzīna dzinēju bāzes jeb LIFE komplektācijā. Šis šobrīd ir arī vienīgais dzinējs, kas pieejams šādā aprīkojuma versijā.

Nākamais pēc cenas ir TCe 100 ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas kopā ar ZEN komplektāciju maksā no 13 350 EUR, INTENS versijā 14 890 EUR, bet R.S. LINE – 15 980 EUR. Šis dzinējs ar X-Tronic variatoru ir pieejams ZEN un INTENS komplektācijās par 14 490 un 16 035 EUR, bet TCe 100 ar LPG ir pieejams tikai ar ZEN aprīkojumu no 14 075 EUR.

Arī 1.5 dCi dīzeļdzinējs ir pieejams vien ar ZEN aprīkojumu par 16 325 EUR. Dārgākais ir 1.3 TCe GPF dzinējs ar EDS pārnesumkārbu, kas pieejams vien INTENS un R.S. Line komplektācijās par 17 410 EUR un 18 495 EUR. Norādītās cenas ir par standarta aprīkojumu, tās var pieaugt, izvēloties papildaprīkojumu, piemēram BOSE audiosistēmu, dizaina elementus, parkošanās asistentu u.t.t.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

+ Savai klasei augsts komforts salonā

+ Izskatīgs priekšējais panelis un augstvērtīgi apdares materiāli

+ 130 Zs benzīna dzinējs ar EDC pārnesumkārbu ir atsaucīga kombinācija

- Tizls un netīrs risinājums bagāžnieka atvēršanai

- Baltā salona apdare ir izskatīga, bet ātri smērējas

- Navigācijas karte izskatās vecmodīga

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

 
26 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 10.septembris 2019 7:45
12 2 Atbildēt

Varēji jau uzreiz visu reklāmas bukletu ievietot.

felix65 10.septembris 2019 7:44
11 4 Atbildēt

130 Zirgspēku dzinējs šāda izmēra un svara automobilim šķiet ļoti piemērots un ikdienai lielāka jauda nemaz neprasās??? Vēl ne tik sen Pasātam pietika ar 90 zs un pat 75 zs dīzeli. Tā arī sniedz svara samazinājumu par 50%??? Nenoticēju. Izlasīju otrreiz. Karamba! Jaunais klio svērs pus tonnu. Skatos- nē. Ar tiem turbomotoriem arī vāks. Lai piespistu tos pirkt, viņi kā ņirgājoties nekaunās pārdot pāti tonnai sverošu mašīnu ar litrīgu perdelīti, kura griezes moments nav pat 100. Un visa šitā nejēdzība kaut kādu viltus sasilšanu un no pirksta izzīstas co ietekmes dēļ. Parēķiniet, par cik tas dzinējs dārgāks ražošanā, ekspluatācijā, ar cik niecīgu resursu, utilizācijas izmaksā, nerunājot jau par to, ka no trubas nāk laukā smagie metāli, kās tādā daudzumā atmosfēriskajiem dzinējiem novērojams nebija. Mašīna pirmajam īpašniekam. Pēc 100 štukām metīs nost, bet neviens jau neņems, jo būs dzīves mācīti. Ak dievs, kur palika 90to autobūve, kad mašīnas nebij tik uzpūstas no ārpuses un nemaz ar daudz vairāk neēda!

WALA 10.septembris 2019 14:18
10 0 Atbildēt

hmm un sorry par netēmu - un kam tur tā - baismīga paskata- planšete vajadzīga ?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 23

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 

Alūksnē kravas automašīna sabraukusi gājēju (precizēts 15.04, plkst: 10.00) 30

Piektdien Alūksnē kravas automašīna sabraukusi gājēju, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Mazda gatavo CX-80 Eiropas tirgum (+ VIDEO) 3

Japānas autobūves uzņēmums pieteicis krosoveru CX-80, kas Eiropas tirgū pasūtīšanai kļūs pieejams jau pēc dažām nedēļām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti