Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto izmēģina jauno Renault Clio (+ FOTO) 26

 

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 9.septembris 2019 22:00

Augusta izskaņā Polijā, Vroclavas apkārtnē Renault žurnālistiem prezentēja jauno – piektās paaudzes Renault Clio modeli. Tas izstrādāts uz pavisam jaunas CMF-B modulārās platformas, kas pirmo reizi vēsturē Clio modelim ļauj uzstādīt arī hibrīdsistēmu. Tā arī sniedz svara samazinājumu par 50% un uzlabotu aerodinamiku automobiļa apakšā. Paredzēts, ka līdz 2022. gadam 70% no Renault alianses  un 80% no Renault Groupe saražotajiem automobiļiem tiks būvēti uz kopīgām CMF (Common Module Family) platformām.

Dzinēju palete no 65 līdz 130 ZS un hibrīda dzinējam

Renault izstrādātā hibrīdsistēma būs pazīstama ar nosaukumu E-TECH. Tas ir Renault Groupe pirmais šāda veida agregāts, kurā izmantots jaunās paaudzes 1.6 litru benzīna dzinējs, divi elektromotori, vairāku režīmu pārnesumkārba un 1.2 kWh akumulators. Renault sola, ka hibrīda versijā ar Clio pilsētā varēsim 80% laika braukt elektriskajā režīmā, un iegūt par 40% zemāku degvielas patēriņu, salīdzinot ar tradicionālo iekšdedzes dzinēju, kā arī tūlītēju automobiļa atsaucību braukšanas uzsākšanā un paātrinājumā. To, kāda šī sistēma būs realitātē gan uzzināsim vien 2020. gadā, kad šī Clio dzinēja versija kļūs pieejama.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Benzīna dzinēju izvēle sākas no atmosfēriskā 1.0 litra  trīscilindru dzinēja versijās ar 65 (SCe 65) un 75 (SCe 75) Zirgspēkiem (pēdējā būs pieejama no 2020. gada). Abās versijās tiem ir 95 Nm griezes moments un tie tiek komplektēti ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Renault organizētajā testa braucienā šādi komplektēti Clio modeļi gan nebija pieejami. 65 Zs dzinējs ir pieejams vien Clio bāzes komplektācijā (Life) par 10 990 EUR, un tas ir vienīgais dzinējs, kurš dabūjams plikākajā versijā. Pārējiem ir vismaz ZEN komforta aprīkojums. Par ļoti saprātīgu šāda dzinēja izvēli negribētos saukt – drīzāk mārketinga rīks, lai Clio starta cena būtu pievilcīgi zema starp konkurentiem. Bet pievilcīgāks Clio automobilis ir pieejams par 2360 EUR vairāk – ar krietni dzīvīgāku 1.0 trīscilindru turbomotoru.

Šis TCe 100 benzīna dzinējs attīsta 100 Zs ir jaunākais alianses dzinējs un ir sastopams arī Dacia modeļos. Tas ietver turbokompresoru ar elektriski vadāmu recirkulācijas vārstu, izplūdes kolektoru, kas ir daļēji integrēts cilindra galvā, divkāršu vārstu sadales fāžu regulāciju ieplūdei, kā arī cilindra pārklājumu berzes samazināšanai. Šim dzinējam ir 160 Nm griezes moments, CO2 izmeši ir 100 g/km, un tas aprīkojams ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai no Nissan aizgūto X-TRONIC variatoru. Tāpat TCe 100 ir pieejams arī LPG versijā. Jaudīgākais visā dzinēju saimē ir 1.3 litru tilpuma TCe 130 GPF ar 130 Zs un 240 Nm, kas aprīkots ar EDC septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Šis dzinējs jau ir zināms Captur, Megane, Scenic un Kadjar modeļos, un Clio tas aizstāj iepriekšējo TCe 120 benzīna dzinēju.

Savukārt, runājot par dīzeļdzinējiem, Clio ir pieejams ar 1,5 litru tilpuma dzinēju divās jaudas versijās – Blue dCi 85 ar 85 Zs jaudu un 220 Nm griezes momentu, kā arī Blue dCi 115 ar 115 Zs jaudu un 260 Nm griezes momentu.

Ņemot vērā to, ka līdz šim pircēji 90% gadījumu izvēlējās Clio ar benzīna dzinēju, tad pieprasītākie jaunie Clio visdrīzāk būs ar TCe 100 un TCe 130 GPF benzīna dzinējiem.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

IZMĒRI

  • Garums: 4050 mm
  • Platums: 1798 mm
  • Augstums: 1440 mm
  • Garenbāze: 2583 mm
  • Bagāžas tilpums: 391-1069 litri
  • Pašmasa 1042 kg
  • Riteņi:
    • 15’’ (185/65 R15 88H)
    • 16’’ (195/55 R16 87H)
    • 17’’ (205/45 R17 88H)

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Izskatīgs dizains ar dažām nepraktiskām niansēm

Renault apgalvo, ka jaunais Clio ir autoražotāja jauno modeļu celmlauzis. Ņemot vērā jauno platformu un tehnoloģijas, visdrīzāk tā arī ir. Taču, raugoties jaunā Clio dizainā, šķiet, ka modelis pēc izskata beidzot iekļaujas līdzšinējo modeļu klāstā. Gan automobiļa siluets, gan formas ir līdzīgas iepriekšējās paaudzes Clio, bet auto dizains ir kļuvis rafinētāks un modernāks. Tam piešķirti Renault modeļus raksturojošie C formas LED lukturi, starp citu Clio ir 100% LED gaismas jau bāzes komplektācijā. Tomēr Clio nav pieejamas matricu gaismas, un vienīgā automātiskā funkcija ir tālo gaismu ieslēgšana/izslēgšana atkarībā no ārējā gaismas līmeņa un satiksmes intensitātes. Automobiļa aizmugrējie lukturi ir padarīti līdzīgāki Espace un Scenic modeļiem. To garenā un horizontālā forma vizuāli padara automobili platāku, un arī šeit ievērots C formas segmentējums.

Uz priekšējā pārsega izveidotas izteiktākas “ribas” radot iespaidu, ka lūkojamies uz kādu no jaudīgākajām Clio versijām. Radiatora režģis ir kļuvis lielāks, un priekšējais buferis izteiktāks ar izteiksmīgu gaisa ventilācijas lāpstiņu, kas veicina dzinēja dzesēšanu. Clio sānus rotā vairāki spīdīgi elementi – hromēts rāmis ap logiem un spīdīgas logu ailes melnā krāsār, bet panelis durvju lejasdaļā veidots no lokšņu metāla, kuru rotā uzraksts Clio. Aizmugurējo durvju rokturi ir noslēpti logu ailē, līdzīgi kā iepriekšējās paaudzes modelim Arī automobiļa aizmugures dizains ir izskatīgs, taču ne praktisks. Lai atvērtu bagāžnieku, tas vispirms jāatslēdz ar pougu, kas atrodas visnetīrākajā auto vietā – tieši virs numura zīmes. Tad aiz bagāžnieka vāka malas tas jāatver. Jādomā, ka jaunā Clio lietotāji ziemā savas mantas drīzāk glabās nevis bagāžniekā, bet uz aizmugurējā sēdekļa, kuram var piekļūt nesmērējot rokas.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Lielākas pārmaiņas gan vizuāli, gan materiālu ziņā ir skārušas automobiļa salonu. Tas kļuvis augstvērtīgāks, jo izmantoti mīkstāki apdares materiāli un tie savienoti krietni kvalitatīvāk nekā iepriekšējās paaudzes modelī. Centrālo konsoli rotā liels EASY LINK multimediju sistēmas displejs 7” (no ZEN aprīkojuma versijas) vai 9,3” (papildaprīkojums) izmērā – bāzes versijā gan šāda ekrāna nav. Klimata kontrole un slēdžu panelis, kas aizgūts no Dacia Duster, ļoti labi iederas Clio salona kompozīcijā. Jauns dizains un citādāks pogu izkārtojums ir arī stūrei. Tagad, lai aktivizētu kruīza kontroli vai ātruma ierobežošanu, vairs nav jāmeklē pēc slēdža viduskonsolē – tas pārvietots uz stūres. Jaunums Clio modelī ir arī digitālais mērinstrumentu panelis, kas pieejams 7” vai 10” collu izmērā. Mazākais ir taisnstūra ekrāns, kas novietots starp degvielas un dzinēja temperatūras rādītājiem. Tas pieejams sākot no INTENS aprīkojuma līmeņa. Savukārt lielākais ir pieejams kā papildaprīkojums un aizņem visu mērinstrumentu paneļa nišu. Tajā iespējams attēlot arī navigācijas karti. Informācijas attēlojums abos ekrānos ir pielāgojams atkarībā no braukšanas režīmiem un autovadītāja vēlmēm. Salīdzinot ar iepriekš redzētajiem digitālajiem mērinstrumentu paneļiem Megane, Talisman, Kadjar un Koleos modeļos, jaunajā Clio pieejamais panelis ir solis uz priekšu – krietni daudzfunkcionālāks un pielāgojamāks risinājums. Arīdzan simpātiskāks.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Pērkot jauno Clio, var izveidot savas automašīnas izskatu no piedāvātajām pielāgojumu pakotnēm, izvēloties viduskonsoles, paneļa, durvju paneļu, stūres rata un roku balstu izskatu. Ir iespējams izvēlēties no vismaz astoņiem interjera dizaina plāniem, kā arī izmantot inovatīvu pielāgošanas piedāvājumu attiecībā uz īpašām krāsām līnijai pie ventilācijas atverēm un visā paneļa platumā. Visjaunākais Clio ir pieejams arī ar noskaņu apgaismojumu astoņās dažādās krāsās. Apdares materiāli ir gan no tekstila dažādās faktūrās, gan arī ādas. Ļoti iespaidīgi un eleganti izskatās baltas ādas apdare Renault Clio salonā, taču tā būs ļoti bieži jākopj. Pasākumā testētajā automobilī baltais durvju apšuvums ātri bija kļuvis netīrs.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

R.S. – šobrīd vien kā apdares versija

Līdz šim ar Renault Sports abreviatūru R.S. tika apzīmēti jaudīgākie un sportiskākie Clio modeļi. Bet par jaunās paaudzes Clio R.S. versiju Renault pārstāvji šobrīd vēl klusē. Tā vietā tiek piedāvāta īpaša apdares versija R.S. Line, ar kuru aizstās līdzšinējo sportiska izskata komplektāciju GT-Line. Šajā versijā ir atšķirīga dizaina priekšējie un aizmugurējie buferi (atšķirības gan ir salīdzinoši minimālas), īpaši 17” riteņu diski, šūnveida radiatora režģi, bet salonā sporta sēdekļi, oglekļa stila ielaidumi paneļos, melna apdare ar sarkanām vīlēm, alumīnija pedāļu komplekts un perforētās ādas stūre ar R.S. emblēmu. Šo versiju iespējams pasūtīt kā papildinājumu bagātīgākajai INTENS versijai.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Renault sola arī INITIALE PARIS apdares versiju, kas, atšķirībā no R.S. Line, būs elegantāka, ar šai versijai speciāli izstrādātiem apdares un dizaina elementiem.

Pieklājīgs tehnoloģiju klāsts

Līdz ar Clio jauno paaudzi plašāks kļuvis automobilim pieejamo tehnoloģiju klāsts. Drošības sistēmas šajā modelī tiek apzīmētas ar nosaukumu EASY DRIVE. Šī sistēma iedalāma trijās saimēs – auto vadīšanas, parkošanās un drošības. Pirmajā jeb auto vadīšanas drošības sistēmu saimē atrodamas tādas funkcijas kā kruīza kontrole ar ātruma ierobežotāju vai adaptīvā kruīza kontrole (atkarībā no aprīkojuma versijas), automātiska tuvo/tālo gaismu pārslēgšana, kā arī lielceļu un sastrēgumu palīgsistēma. Šī sistēma apvieno adaptīvā kruīza kontroli ar joslas centrēšanas sistēmu un ir aktīva ātrumā no 0 līdz 160 km/h. Tā kontrolē transportlīdzekļa ātrumu un uztur drošu attālumu no priekšējiem transportlīdzekļiem, un vienlaikus palīdz saglabāt joslu. Stāvot sastrēgumos, tā ieslēdzas trīs sekunžu laikā bez vadītāja iesaistes. Tomēr vadītājiem joprojām ir jātur rokas uz stūres un jāskatās uz ceļu priekšā. Sistēma dod brīdinājuma signālu, ja tā konstatē, ka vadītāja rokas nav uz stūres, pēc 13 sekundēm. No drošības funkcijām automobilī ir pieejama aktīvā ārkārtas bremzēšanas sistēma ar velosipēdistu un gājēju noteikšanu, aklās zonas uzraudzības sistēma, ceļa zīmju atpazīšana ar brīdinājumu par ātruma pārsniegšanu, kā arī joslas šķērsošanas brīdinājuma un saglabāšanas palīgsistēma. Savukārt auto novietošanas palīgi ir atpakaļskata vai 360 grādu kamera (atkarībā no aprīkojuma versijas), parkošanās sensori un parkošanās asistents. Jau bāzes jeb LIFE komplektācijā Clio ir aprīkots ar aktīvo ārkārtas bremzēšanas sistēmu ar gājēju atpazīšanas funkciju, distances brīdināšanu, ceļa zīmes atpazīšanu, joslas asistentu ar piestūrēšanas funkciju.

Jaunā EASY LINK multimediju sistēma ir glīti nostrādāta, atsaucīga un kopumā ērti lietojama. To ir iespējams arī personalizēt, saglabājot vairāku autovadītāju profilus. Sistēma atbalsta Android Auto un Apple Carplay savienojumus, kā arī  My Renault piedāvā no interneta lejupielādēt savas lietotnes.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

TESTA AUTO

Renault rīkotajā iepazīšanās pasākumā bija iespēja izbraukt ar vairākām automobiļa versijām. Mūsu gadījumā tās bija TCe 130 GPF ar EDC pārnesumkārbu un TCe 100 ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Pieejamās aprīkojuma versijas bija bagātīgākā INTENS un  dizaina versija R.S. Line.

Lai arī Clio dimensijas, salīdzinot ar priekšgājēju, ir mainījušās minimāli (garums -12 mm, platums +67 mm, augstums – 8 mm, garenbāze -6 mm), salons šķiet kļuvis plašāks. Tas, iespējams, pateicoties priekšējā paneļa horizontālajam dizainam. Ērtu sēdpozīciju gan pie stūres, gan pasažiera sēdvietā ir viegli atrast. Aizmugurē sēdošo kājām ir atvēlēta mazāka telpa, taču citos šīs klases modeļos ir redzēti gandrīz vai moku soli. Clio šajā gadījumā ir gana komfortabls.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Komfortabla ir arī Clio gaita un pārsteidzošs ir klusums salonā. Klausoties to, kā skan automobiļa durvis, pa tām paklauvējot no ārpuses vai tās aizverot, pirmajā brīdī šķiet, ka salonā nekas labs nebūs gaidāms. Tomēr pat lielākā ātrumā uz šosejas, salons joprojām ir teicami kluss šādas klases automašīnai. Ir iespējams izvēlēties starp trīs dažādiem braukšanas režīmiem. Eco – orientēts uz degvielas taupīšanu, bet automobilis kļūst pagalam neatsaucīgs straujiem manevriem. Pretējs tam ir Sport režīms, kas pat 130 Zirgspēkos uzmodina sportista gēnu. Trešaiz režīms ir Individual, kas ļauj to uzstādīt pēc braucēja vēlmēm, piemēram, asāku stūri, bet rāmāku dzinēja darbību u.tml. Testa laikā Individual galvenokārt izmantojām kā komforta režīmu, bet sport ieslēdzām, kad nepieciešams veikt apdzīšanu. Starpība starp šiem režīmiem ir krietni jūtama, taču ir jāveic pārāk daudz darbību, lai šos režīmus pārslēgtu multimediju ekrānā. Tā vietā drošāka un ērtāka būtu fiziska poga.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

EDC dubultā sajūga pārnesumkārba kopumā strādā neliekot par sevi zināt – pārslēgšanās notiek nemanot. Ir gan neliela aizture pēc straujas gāzes pedāļa nospiešanas, taču to var kompensēt, pārslēdzot pārnesumus manuāli ar lāpstiņām pie stūres. 130 Zirgspēku dzinējs šāda izmēra un svara automobilim šķiet ļoti piemērots un ikdienai lielāka jauda nemaz neprasās. Tomēr Clio precīzā stūre un gaita dažbrīd liek aizdomāties, cik emocionāli piesātinātus brīžus spētu sniegt uz šīs platformas bāzēts Clio R.S.

Arī TCe 100 dzinēja sniegtā jauda būs pilnīgi pietiekama ikdienas braukšanai, it īpaši tādā līdzenā reģionā, kā Baltija. Polijā Sudetu kalnu ceļos gan prasījās nedaudz vairāk jaudas, taču iemanoties attiecīgajā situācijā pareizi saslēgt pārnesumus, arī šis dzinējs diezgan veikli skrien uz priekšu. Abi dzinēji kalnainajā apvidū patērēja 7-7.2 litrus uz 100 km.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Cenas un aprīkojuma versijas

Jaunā Clio cenu diapazons Latvijā sākas no 10 990 EUR par 65 Zs benzīna dzinēju bāzes jeb LIFE komplektācijā. Šis šobrīd ir arī vienīgais dzinējs, kas pieejams šādā aprīkojuma versijā.

Nākamais pēc cenas ir TCe 100 ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas kopā ar ZEN komplektāciju maksā no 13 350 EUR, INTENS versijā 14 890 EUR, bet R.S. LINE – 15 980 EUR. Šis dzinējs ar X-Tronic variatoru ir pieejams ZEN un INTENS komplektācijās par 14 490 un 16 035 EUR, bet TCe 100 ar LPG ir pieejams tikai ar ZEN aprīkojumu no 14 075 EUR.

Arī 1.5 dCi dīzeļdzinējs ir pieejams vien ar ZEN aprīkojumu par 16 325 EUR. Dārgākais ir 1.3 TCe GPF dzinējs ar EDS pārnesumkārbu, kas pieejams vien INTENS un R.S. Line komplektācijās par 17 410 EUR un 18 495 EUR. Norādītās cenas ir par standarta aprīkojumu, tās var pieaugt, izvēloties papildaprīkojumu, piemēram BOSE audiosistēmu, dizaina elementus, parkošanās asistentu u.t.t.

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

+ Savai klasei augsts komforts salonā

+ Izskatīgs priekšējais panelis un augstvērtīgi apdares materiāli

+ 130 Zs benzīna dzinējs ar EDC pārnesumkārbu ir atsaucīga kombinācija

- Tizls un netīrs risinājums bagāžnieka atvēršanai

- Baltā salona apdare ir izskatīga, bet ātri smērējas

- Navigācijas karte izskatās vecmodīga

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

Piektās paaudzes Renault Clio Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 10.septembris 2019 7:30
3 10 Atbildēt

Jaunie 3 cilindru benzīna motori ar turbo ir ļoti ekonomiski, pietiekami dinamiski. Tik nedaudz jāiemanās viņus vadīt.Lai gan dinamika nav sporta auto līmenī, pa bāni uz 140 km/h iet pārsteidzoši normāli un 5 ātrumu pārnesumkārba ir tas kas vajadzīgs, pārsteigums ir tikai 2200rpm( aptuveni). Patēriņs vidējais reāli 6l/100km. Pilsētā var iekļauties 5l. Bija iespēja šo dzinēju pamēgināt gan Clio gan Sandero Stepwey. Dacia vispār pārsteidza ar daudzām lietām un ja kādam nepieciešams transporta līdzeklis parastais, iesaku pievērst uzmanību Cena aprīkojums ir adekvātā līmenī

felix65 10.septembris 2019 7:45
12 2 Atbildēt

Varēji jau uzreiz visu reklāmas bukletu ievietot.

felix65 10.septembris 2019 7:44
11 4 Atbildēt

130 Zirgspēku dzinējs šāda izmēra un svara automobilim šķiet ļoti piemērots un ikdienai lielāka jauda nemaz neprasās??? Vēl ne tik sen Pasātam pietika ar 90 zs un pat 75 zs dīzeli. Tā arī sniedz svara samazinājumu par 50%??? Nenoticēju. Izlasīju otrreiz. Karamba! Jaunais klio svērs pus tonnu. Skatos- nē. Ar tiem turbomotoriem arī vāks. Lai piespistu tos pirkt, viņi kā ņirgājoties nekaunās pārdot pāti tonnai sverošu mašīnu ar litrīgu perdelīti, kura griezes moments nav pat 100. Un visa šitā nejēdzība kaut kādu viltus sasilšanu un no pirksta izzīstas co ietekmes dēļ. Parēķiniet, par cik tas dzinējs dārgāks ražošanā, ekspluatācijā, ar cik niecīgu resursu, utilizācijas izmaksā, nerunājot jau par to, ka no trubas nāk laukā smagie metāli, kās tādā daudzumā atmosfēriskajiem dzinējiem novērojams nebija. Mašīna pirmajam īpašniekam. Pēc 100 štukām metīs nost, bet neviens jau neņems, jo būs dzīves mācīti. Ak dievs, kur palika 90to autobūve, kad mašīnas nebij tik uzpūstas no ārpuses un nemaz ar daudz vairāk neēda!

WALA 10.septembris 2019 9:40
0 4 Atbildēt

Par resursu - nevajag mazajiem tilpumiem ar resursu nav nekāda sakara. Jau 90-tajos Toyota ražoja 1.6 litru *(4a-FE un 4A-GE) dzinēju kas atbilstoši apkopjot mierīgi iet līdz 1Mio, protams līdztam 1 Mio pie mums visa bundža jau būs sen sarūsējusi tā ka cauri spīdēs ne tikai uz leju.

Protams ir Renault-Nissan motori kuri ap 150-200Kkm aprauj šāles, BET - tos mierīgi saremontē un brauc tālāk - nav tas motors jāmet ārā.

Pie tam pie tiem ilgdzīvojošajiem dzinējiem parasti arī pieskaita tādus, kurus mierīgi var atremontēt slīpējot cilindrus un liekot remonta izmēra virzuļus, tādēļ neuzskatu par pareizu tiražēt muļķības par jauno dzinēju mazo resursu. Jo tāpat kā agrāk ir gan tādi, gan arī ilgdzīvojošie, netakarīgi no tilpuma.

felix65 10.septembris 2019 16:42
1 0 Atbildēt

Runa nav par tilpumu, bet gan par turbo. Ja maza tilpuma motoru ieliek maza svara autiņā, nav ne vainas. Vēl jau var variēt ar transmisiju, bet tas jau ved uz ātrāku dzinēja nodilumu, darbojoties lielākos apgriezienos.

WALA 10.septembris 2019 16:52
1 1 Atbildēt

Liecies mierā, tikai maināmas ģeometrijas turbīnas bija saražģītas uzbūvē, tagad twin-scroll ir gandrīz vai vienkāršības un izturības paraugs. Bēda jau bija ar to kādas savulaik taisīja liela diametra turbīnas, tagad vairs tādas ļoti maz kur izmanto, līdz ar ko daudzas lietas tjās ir kļuvušas vienkāršākas un arī ilgmūžīgākas.

Ka tik atkal problēma nav tajā ka cilvēki attiecas pret tām kā pagadas - kārtīgi velk pa kalniem utml. lielas slodzes apstākļiem, un tad tikko kā pie mājas, tā motoru izslēdz, nu vai arī stulbais start/stops un ar turbīnām sākas brīnumi daudz ātrāk kā normāli vajadzētu būt.

felix65 10.septembris 2019 19:08
2 0 Atbildēt

Aha. Ilgi izturēsi, ja katru dienu būs jāstaipa tonnām cementa maisi klaviatūras klabināšanas vietā. Var būt atceries to Jārāna humoru, kur viņš sievietei vīra stimulēšanai iedod kannu ar zilu šķidrumu un pēc laika šī atnāk- vai cik labi bija, bet tad viņš nomira? Nu nevar tāds motors ilgi vilkt, pat ar labiem metāliem, it īpaši, ja tas ir renault motors.

WALA 10.septembris 2019 23:10
0 1 Atbildēt

Zin tikko nostaipījos kartupeļu maisus utml. Vienigais kas mainījas - riju vairāk, un ar mazmotoriem ar turbīnām tajā ir ļoti liela līdzība. Nevis motors tipa kalpos mazāk(kaut var būt arī tā), bet gan rīs vairāk par 3 litru turbo dizeli uz X5.

msh 10.septembris 2019 23:31
2 0 Atbildēt

Tiešām? Kaut kā apšaubīšu. Jo ir divas problēmas, pat varētu uzskatīt ka vienas problēmas divas puses. Tātad, iztēlosimies ka mums ir divas vienādas mašīnas, svari arī vienādi, tikai vienā ir 1.0 120 zs turbiķis, otrā - 2.0 120 zs turbiķis [jā, zinu, realitātē nereāls variants] - ar abām mašīnām jābrauc vienādi, kas notiek? 1.0 jāstrādā 2x smagāk nekā 2.0, tātad - tā detaļām jāuzņem jūtami lielāka termiskā un fiziskā slodze. Abet te uzreiz iestājas otrā problēma - tam 1.0 ir NORMĀLA izturības rezerve? Par normālu es uzskatu to situāciju, kāda bija visādiem vācu ražojuma motoriem pirms 25 gadiem, kur standarta turbiķī varēja iepūst vismaz pusotru reizi vairāk kā no fabrīķa, samainot tikai sprauslas un turbīnu, bez uztraukuma ka kaut kas izjuks. Lai no kaut kāda 1.0 izspiestu jaudu 150-200 zs robežās, tur jau sāk vilkt uz nepieciešamību pēc kaltajām iekšām - ir tādam no fabrīķa tādas? Nav.

Vārdu sakot - 1.0 turbiķis kalpos tikpat ilgi kā kaut kas lielāks, galu galā, ja arī kādreiz kāds vārsts notrūks, tas to neietekmēs, vai arī tas ka šis dabū griezties jūtami ātrāk kā lielāks motors - tas arī neko neietekmēs. Vai ne?

WALA 10.septembris 2019 23:48
0 0 Atbildēt

un vēl apgriezienu ziņā tie abi mani Hondinieki atšķirs minimāli, pie kam griezes moments labāks tieši 1,6 motoram.

WALA 10.septembris 2019 23:43
0 2 Atbildēt

lielos vilcienos doma tev pareiza, bet ir arī liels bet, pret 15-20 gadiem atpakalj, musdienu turbinas strada efektīgak pie mazākiem apgriezieniem, lidz ar ko piemeram mana 1,6 turbo honda CR-V skrien krietni labāk par vecāku 2,2 litru turbo FR-V Hondu, tiesa pie apmēram 140 km/h izskatās ka rij tas 1,6 jau par litru vairak ka 2,2. Par visu pārējo laika gaotā varēšu pastāstīt. Tas kur arī skaidri zinu ka 0,9 litru renault iesūkā - no vietas pret kalnu ar kravu, bet kad dabū jamo pāri 1,5 t apg. - nekādu problēmu vairs nav.

msh 12.septembris 2019 2:01
0 0 Atbildēt

Tavs piemērs ir diezgan sūdīgs - tas 2.2 ir hondas, ražotāja, kurš agrāk ar septiņdesmito gadu tehnoloģijām ražoja motorzāģus, pirmais, vai viens no pirmajiem mēģinājumiem uzražot traktormotoru. Turbīnas ir uzlabojušās, bez šaubām - bet VAG ķīseļi tā 2.2 ražošanas laikā bija uz tā attīstības līmeņa, kur tas tavs 1.6, un jau deviņdesmito beigu VAG ķīseļi visdrīzāk ir pārāki par to 2.2.

WALA 12.septembris 2019 11:48
0 0 Atbildēt

Neesmu sekojis VAG, bet man aizdomas ka tā kā Jamie šmaucās ar atgāzu normām, tad tiem visdrīzāk izmantoja tikai "turbīnu parasto" nevis twin scroll. Jo "twin scroll" tīri automātiski (nu vai kā blakus efekts tam ka mazliet mainās motora uzbūve) risina piesārņojuma problēmas, kaut arī pret parastu turbo tā ir gan sarežģītāka gan dārgāka.

msh 12.septembris 2019 12:37
0 0 Atbildēt

Hahahaha... Vai tu vispār zini kas ir twin scroll un ar ko tā atšķiras no parastās? Twin scroll turbīnai ir uz pusēm sadalīta karstā gala ieplūde lai izplūdes pulsācijas smukāk sadalītu; puse cilindru griež vienu turbīnas pusi, otra puse otru. Ieguvums - turbīna bik ātrāk iegriežas, un pa lielam arī viss. Tam, kāda veida turbīnu izmanto noteikti nav nekāda sakara ar SCR darbināšanu, uz ko attiecās fofāgena izveiktās mahinācijas.

Atgriežoties pie tēmas par Maksts 0,9 litru turbo nemotoriņu - man ļoti aizdomīgi liekas ka max griezes moments ir pie 3,5...

WALA 12.septembris 2019 21:17
0 0 Atbildēt

Ļoti labi zinu kas ur twin scroll, bet ja tu butu palasījis mazliet vairāk saprastu, ka šāda turbīna ļauj ( un principā paģēr) veidot savādākas ieplūdes un izplūdes fāzes, ar lielāku pārklāšanos, mazāku nepieciešamās degvielas daudzumu pie maziem apgriezienuem un vēl virkni citu lietu, kas automātiski samazina NOx sastāvu izplūdē, kamdēļ es teicu tieši tā kā teicu par VAG.

msh 12.septembris 2019 22:44
0 0 Atbildēt

Pat ja kaut ko tādu izmaina, tad smieklīgi maz. Abet slāpekļa oksīdi veidojas no liesas sadegšanas, ja jau tāda turbīna ļauj samazināt degvielas padevi, tā slāpekļa oksīdu veidošanos var vienīgi veicināt...

Par savādākām sadalenēm neko nezinu - no rūpnīcas varbūt kāds tā pūlas, lai dabūtu to kripatu kaut ko mazāk vai vairāk; es pameklēju infu no tiem, kas tādu gliemezi var izdomāt pieskrūvēt motoram parasta gliemeža vietā, vai motoram, kam gliemezis nekad nav bijis - atradu salīdzinājumu - paņēma kaut kādu vīlētu nissana bīdeli ar 600 zs un piemeta tam twin scroll gliemezi, kurš tajā konfigurācijā sapūta bik vairāk un bik ātrāk - uzlabojums ir, ar to pietiek.

WALA 13.septembris 2019 10:20
0 0 Atbildēt

Ideja tur par to ka tas nav smieklīgi maz, bet par to skrūvēšanu uz Nissana- jā arī tā darot tas strādā, un tad tiešām nemazina (un var arī palielināt) NOx utml. Bet tā kā VAG centās pa lētu naudu ražot un kā izrādījās apčakarēt tautu, tad likt twin scroll kas ir reāli dārgāks produkts un neizdarīt visu pārējo būtu vienkārši inženiertehnisks stulbums, pie kam bez līdzekļu ekonomijas.

ZZZZ 10.septembris 2019 8:33
1 7 Atbildēt

Negribu iedziļināties ciparos, bet sadalot mēneša maksājumos nez vai ir vērts jāties ar lietotu auto. Un garantijas līzinga beigās vēl jau kaut ko varēsi dabūt atpakaļ. Ja pat tolmetā atdosi

Neko te nereklamēju, man ir pieredze, un po ar ko te citi brauks.

650 10.septembris 2019 12:35
3 2 Atbildēt

Tur jau tā lieta, ka tu "negribi".Ko nu tu tagd iesi savu dsu plest, lai te kkādiem nabagiem un lohiem kko aritmētiski pamatotu.It sevišķi tiem, kas brauc ar to tur 2k vērto bez izpūtēja un kuriem mēneša nodevu nav vispār ka tādu.

WALA 10.septembris 2019 9:57
2 1 Atbildēt

Pie kam tīri no matemātiskā viedokļa (varbūtības teorijas) - jo dzinējam mazāk kustīgo daļu, jo mazāka iespēja kaut kam saiet dēlī. 12 cilindru motoram -viens sajāts virzulis var pielikt punktu izlienot pa sānu ārā, neskatoties uz to ka motors iepējams spētu 2Mio noskriet dēļ salīdzinoši mazas noslodzes. Tāpēc teiksim daudzcilindu kuģu motoriem konstrukcija ir citāda ( liekas kaut kas līdzīgs bija Itāļu Veni motori dīzeļiem, ko savulaik lika uz Voyager un par ko tauta lādējās kā traki), lai katru cilindru vajadzības gadījumā var apkalpot atsevišķi, jo motors kā tāds ir ļooooooooooooti ilgmūžīgs, taču viens virzulis var sataisīt sūdus, tad nu ir iespēja to izņemt vispār nafig ārā gadījumā ja kas.

aigi 10.septembris 2019 10:11
2 5 Atbildēt

Oooo, šo es labprāt izmēģinātu. Kā ģimenes otrais auto būtu tieši laikā.

LMT 10.septembris 2019 10:27
4 7 Atbildēt

Salons kā no miskastes izvilkts, pat stūre nav apaļa sānākusi!

Volx 10.septembris 2019 14:04
4 3 Atbildēt

No sāniem un pakaļas bišku līdzīgs džedajam, bet nu iekšpusē gan baismīgs

reku 14.septembris 2019 23:21
0 0 Atbildēt

Tā ir kamikadzes mašīna.Kā domājiet kas no tā jaunā gadžeta pāri paliks pēc sadursmes ar kādu xc90,x5 vai jebkuru vecā kaluma auto.

WALA 10.septembris 2019 14:18
10 0 Atbildēt

hmm un sorry par netēmu - un kam tur tā - baismīga paskata- planšete vajadzīga ?

Kanibaals 11.septembris 2019 8:03
0 0 Atbildēt

Tipa wannabe Tesla

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO) 1

To, kurš auto kļūs par konkursa “Latvijas Gada auto 2025” uzvarētāju un kuri modeļi iegūs speciālās nominācijas, paziņos apbalvošanas ceremonijā 12. decembrī TV un interneta tiešraidē plkst.19.00. Par savu “Latvijas Gada auto 2025 Tautas simpātiju” var balsot ikviens internetā gadaauto.lv, kur var laimēt Dacia Duster uz nedēļas nogali vai apmeklējot lielformāta foto izstādi tirdzniecības centrā “Mols”. Lasīt vairāk

 

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 36

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla) 19

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti