Pirmajā brīdī varbūt šķiet, ka šī ir kārtējā 3. paaudzes Master modernizācija, taču šis ir pilnīgi jauns - 4. paaudzes modelis. Gan jauna platforma, gan virsbūve, gan spēka agregāti. Jaunais Master pieejams ar 2.3 litru dīzeļdzinēju četrās jaudas versijās (105, 130, 150 un 170 zirgspēki), ar 6 pakāpju manuālo vai 9 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ražotājs sola, ka, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, būs par 1.5 litriem uz 100 km mazāks degvielas patēriņš un par 39 gramiem uz 100 km mazāk CO2 izmešu. Taču, ja gribas braukt pavisam bez izmešiem, Master piedāvājumā ir arī divas elektriskās versijas. Viena ir ar 40 kWh bateriju, 130 Zs jaudu un 300 Nm griezes momentu, kas ļauj nobraukt 200 km ar vienu uzlādi. Maksimālā uzlādes jauda ar līdzstrāvu ir 50 kW. Savukārt otra elektriskā versija ir ar 80 kWh bateriju, 140 Zs un 300 Nm, ar kuru varot nobraukt līdz pat 460 km ar vienu uzlādi. Šī versija atbalsta uzlādi ar 130 kW jaudu. Jauno Renault Master plāno piedāvāt arī ūdeņraža versijā, taču ražotājs to sola vien 2026. gadā.
Jaunais Renault Master dizains lepojas ar labāko aerodinamiku klasē. Motora pārsegs ir kļuvis īsāks, vējstikls slīpāks, izveidoti dažādi gaisa plūsmas kanāli auto priekšdaļā, bet aizmugurējā daļa ir kļuvusi šaurāka. Uzlabota aerodinamika nozīmē arī klusāku salonu. Auto priekšdaļa kļuvusi krietni masīvāka un stāvāka. Liekas, ka Renault dizaineri iedvesmojušies no amerikāņu lielizmēra pikapiem. LED dienas gaismu joslas veidota Renault raksturīgajā C formā, no kuras gan jaunākajos pasažieru auto modeļos vairs nav ne miņas. Dekoratīvā radiatora reste veidota vai nu no melnas plastmasas, vai arī plastmasas virsbūves krāsā (dārgākajās komplektācijās). Standartā pieejamas 7 virsbūves krāsas, taču pēc izvēles pieejami vēl 300 krāsu toņi.
Auto salons orientēts uz vadītāju. Gan multimediju ekrāns, gan klimata vadības un citi slēdži ir pagriezti vadītāja virzienā. Salonā izvietotas dažādas praktiskas sīklietu novietnes ar 135 litru kopējo tilpumu. Līdzīgi kā iepriekš, arī tagad vidējā sēdekļa atzveltne ir nolokāma, to pārvēršot par darbgaldu, kurā var novietot klēpjdatoru un darbam nepieciešamos dokumentus. Jaunajā Master izmantota iepriekšējās paaudzes multistūre, mērinstrumentu panelis un klimata kontroles vadība. Multimediju sistēmas vadībai uzstādīts 10 collu ekrāns ar OpenR link sistēmu un Google lietotnēm. Papildus mums zināmajām navigācijas un izklaides lietotnēm, Renault Master tiek piedāvātas lietotņu sagataves un iespējas sistēmā integrēt citas lietotnes, atkarībā no auto pielietojuma, piemēram, klimata vadību refrižeratoram, kravas svara monitoringam un citām, kas nepieciešamas darba procesam. Jaunais Master aprīkots arī ar 20 vadītāja asistentiem un jaunu bremžu pastiprināšanas sistēmu. Savukārt elektriskajā versijā Master spēs 'pabarot' citas elektroierīces, kā arī nodot elektroenerģiju atpakaļ tīklā.
Plašas virsbūves un aprīkojuma versijas
Domājot par Renault Master pirmais, kas nāk prātā, ir kravas mikroautobuss. Tomēr Renault Master tiek piedāvāts arī kabīnes-šasijas versijā, kuru var daudzveidīgi pielāgot, atkarībā no vēlmēm. Jau no rūpnīcas Master klāstā ir 40 dažādas virsbūves versijas ar ietilpību no 11 līdz 22 kubikmetriem. Renault pārstāvji arīdzan minēja, ka Polijā vien ir vairāk nekā 20 Renault sertificēti uzņēmumi, kas piedāvā uzbūvēt klientam nepieciešamo aprīkojumu - vai tas būtu refrižerators, pašizgāzējs, ceļamkrāns, pasažieru autobuss u.t.t. Līdzīgi arī citās Eiropas valstīs.
Atkarībā no izvēlētās šasijas garuma, mainīsies arī tas, kura būs dzenošā Renault Master ass. Piemēram, L2 versijā auto būs ar priekšpiedziņu, L3 versijā pēc izvēles - priekšpiedziņa vai aizmugurējā piedziņa, bet L4 tikai aizmugures piedziņa. Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunais Master kļuvis par 10 cm garāks, kā arī par 4 cm platāks kļuvis sānu durvju atvērums - 1312 mm. Tādējādi tagad iespējams iekraut paleti arī no sāniem.
TEHNISKIE DATI
L2H2 | L3H2 | |
Kravas telpas tilpums (m3) | 10.8 | 13 |
Kravnesība (kg) | 1971 | 1905 |
E-Tech kravnesība (kg) | 1625 | 1547 |
Auto garums (mm) | 5685 | 6315 |
Maks. kravas telpas garums (mm) | 3186 | 3816 |
Auto platums (mm) | 2080 | 2080 |
Auto augstums (mm) | 2500 | 2500 |
Sānu durvju platums (mm) | 1312 | 1312 |
Aizmugures durvju platums (mm) | 1537 | 1537 |
Iespaidi pēc izmēģinājuma brauciena
Izmēģinājuma braucienam Krakovas ielās bija pieejams Renault Master kravas buss 150 Zs dīzelis L3H2 šasijas versijā, ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Sajūtas vadītāja vietā identiskas kā iepriekšējās paaudzes Renault Master, tikai ar uzlabotu ergonomiku, ņemot vērā uz vadītāju orientēto priekšējo paneli. Joprojām šķiet, ka Master ir viena no ērtākajām vadītāja vietām klasē, runājot par sēdekļa un stūres regulēšanas iespējām, vietu kājām un pārredzamību. To gan nevarētu teikt par vietu pasažieriem, kam būs jāsamierinās ar fiksētu dīvāna attālumu un atzveltņu slīpumu, kā arī ierobežotu vietu kājām vidējam pasažierim. Labu pārredzamību uz aizmuguri nodrošina lieli sānu spoguļi, kuros iebūvēti arī platleņķa spoguļi, kā arī atpakaļskata kamera, kas novietota virs aizmugures durvīm. Papildus iespējams uzstādīt vēl vienu, kas iemontēta aizmugures durvīs. Apdarē visur izmantota cieta plastmasa, kas kravas busā ir saprotama, bet montāžas kvalitāte ir laba. Lai gan pasažieru autobusa versijā prasītos smalkāka apdare. 150 Zs dīzelis visdrīzāk arī būs galvenais Renault Master jājamzirdziņš. Ar tukšu kravas telpu Master bija gana dinamisks, liekot domāt, ka arī piekrauts tas nekāds nīkulis nebūs. Būtu interesanti izmēģināt 9 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Multimediju sistēma varbūt nav tik ātrdarbīga un ar tādu izšķirtspēju, kādu esam redzējuši vieglajos pasažieru modeļos, taču arī Master tā darbojās labi un saprotami. Kopumā šķiet, ka Master braukšanas īpašības nav būtiski mainījušās, bet lielākās izmaiņas skārušas tā izskatu un tehnoloģiju aprīkojumu. Par efektivitāti objektīvāk varētu spriest pēc ilgākas testēšanas darba apstākļos.
;) 1,5l mazāk?
Vēl tikai dažas paaudzes un degvielu vai enerģiju nevajadzēs vispār...