Schaeffler izgudro velosipēdu bez ķēdes - iAuto

Schaeffler izgudro velosipēdu bez ķēdes 30

 

Foto: Schaeffler

iAuto | 22.februāris 2023 10:10

Vācu uzņēmums Schaeffler piedāvā jaunas konstrukcijas videi draudzīgu velo-kravas transportu, kas paredzēts izmantošanai pilsētvidē.

Schaeffler Free Drive ir pedāļi, taču tie darbojas kā ģenerators, kas saražo elektroenerģiju aizmugurējā riteņa elektromotoram. Mehāniskās sastāvdaļas, piemēram, ķēdes zobsiksnas vai zobrati, šajā gadījumā nav vajadzīgas. Pārnesumu maiņa vai darbības režīmu maiņa tiek veikta, izmantojot programmatūru.

Ģenerators ir veidots tā, ka, minot pedāļus, ir nepieciešams ievērojami mazāks muskuļu spēks nekā ar klasiskajām ķēdes piedziņām, kas ir īpaši izdevīgi piegādes braucienos ar smagāku kravu. Liekā enerģija tiek uzkrāta akumulatorā un vajadzības gadījumā tiek izmantota piedziņai. Kopumā Free Drive nodrošina 250 vatu piedziņas jaudu.

„Ar piedziņu bez ķēdes ir iespējamas pilnīgi jaunas velosipēdu arhitektūras un pedāļu konfigurācijas, arī lietojumiem ar trīs vai četriem riteņiem, ar jumtu vai bez tā," informē Johens Šrēders, Schaeffler Elektromobilitātes nodaļas vadītājs. Šāds risinājums samazina apkopes izmaksas, kas ir liels pluss kravas velosipēdu parku operatoriem, jo viņu transportlīdzekļi vairāk laika pavadīs uz ceļa un mazāk laika remontdarbnīcā. Arī braucēji novērtēs, ka viņiem vairs nav jāuztraucas par ķēde eļļošanu un smērvielas nokļūšanu uz rokām vai apģērba.

 
30 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 22.februāris 2023 16:30
5 1 Atbildēt

Es jau domāju, ka būs kardānu vai siksnu izgudrojuši, bet nē, ņeretaors un baterija, kas piedod svaru visai konstrukcijai!

WALA 22.februāris 2023 10:24
3 0 Atbildēt

Ja ģeneratoram var mainīt slodzes režīmu, varētu būt labs velotrenažieris ...

Andis 23.februāris 2023 17:41
2 1 Atbildēt

ģeneratora un motora efektivitāte ir krietni zemāka (šķiet pat kādi 60% tikai) nekā ar zobratu un ķēdiz kur tas bija virs 90%. Līdz ar to raksts ir maldinošs

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 5

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Seat uzsāk modernizēto Arona un Ibiza ražošanu (+ FOTO)

Jaunākie Seat Arona un Ibiza jau nākamā gada janvārī kļūs pieejami Eiropas tirgū, cenai sākoties no atzīmes, kas mazāka par 20 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Turpmāk ātruma pārkāpumus uz ceļa izvērtēs tehnoloģijas, nevis cilvēks (+ VIDEO) 2

Valsts policija sākusi automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kas fiksēti ar pārvietojamajiem un stacionārajiem fotoradariem. Policija to skaidro ar jaunām tehnoloģiju iespējām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti