Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Schaeffler izgudro velosipēdu bez ķēdes 30

 

Foto: Schaeffler

iAuto | 22.februāris 2023 10:10

Vācu uzņēmums Schaeffler piedāvā jaunas konstrukcijas videi draudzīgu velo-kravas transportu, kas paredzēts izmantošanai pilsētvidē.

Schaeffler Free Drive ir pedāļi, taču tie darbojas kā ģenerators, kas saražo elektroenerģiju aizmugurējā riteņa elektromotoram. Mehāniskās sastāvdaļas, piemēram, ķēdes zobsiksnas vai zobrati, šajā gadījumā nav vajadzīgas. Pārnesumu maiņa vai darbības režīmu maiņa tiek veikta, izmantojot programmatūru.

Ģenerators ir veidots tā, ka, minot pedāļus, ir nepieciešams ievērojami mazāks muskuļu spēks nekā ar klasiskajām ķēdes piedziņām, kas ir īpaši izdevīgi piegādes braucienos ar smagāku kravu. Liekā enerģija tiek uzkrāta akumulatorā un vajadzības gadījumā tiek izmantota piedziņai. Kopumā Free Drive nodrošina 250 vatu piedziņas jaudu.

„Ar piedziņu bez ķēdes ir iespējamas pilnīgi jaunas velosipēdu arhitektūras un pedāļu konfigurācijas, arī lietojumiem ar trīs vai četriem riteņiem, ar jumtu vai bez tā," informē Johens Šrēders, Schaeffler Elektromobilitātes nodaļas vadītājs. Šāds risinājums samazina apkopes izmaksas, kas ir liels pluss kravas velosipēdu parku operatoriem, jo viņu transportlīdzekļi vairāk laika pavadīs uz ceļa un mazāk laika remontdarbnīcā. Arī braucēji novērtēs, ka viņiem vairs nav jāuztraucas par ķēde eļļošanu un smērvielas nokļūšanu uz rokām vai apģērba.

 
Visi komentāri
 
Šrēders 22.februāris 2023 10:16
1 2 Atbildēt

nu re, ar šitādu durvis var taranēt droši

WALA 22.februāris 2023 10:24
3 0 Atbildēt

Ja ģeneratoram var mainīt slodzes režīmu, varētu būt labs velotrenažieris ...

Ak vai 22.februāris 2023 10:39
0 0 Atbildēt

Ak vai, ļoti labs piegādes transports pilsētvide. Dadz labāks par auto un elektromobīļiem priekš nelieliem pārvadājumiem.

WALA 22.februāris 2023 12:20
0 0 Atbildēt

Man gan daudz intersantāks škiet šis jox no Honda, un ja patenti patiešām ekspirējas, tad drīz vajadzētu parādīties intersantiem "knock off" :

0pis 22.februāris 2023 21:42
0 0 Atbildēt

Tie, kas grib ātrumkasti, jau brauc ar šajā pat video redzamo Pinion. Jā, padārgi, bet kas liek domāt ka šiem pakaļdarinājumi būs lētāki un vismaz tikpat labi?

WALA 22.februāris 2023 23:32
0 0 Atbildēt

Par labumu grūti spriest, bet potenciāli ātrumkārba bez patenta var kļūt būtiski lētàka, un kvalitāti jau tad laika gaitā piedzīs, ja vien spēs iedzīvoties tehnoloģija ... Galvenais lai ir arvien mazāk šķēršļu šo priekšas ātrumkārbu dizainā un attīstībā ...

Slinkais 23.februāris 2023 11:56
1 0 Atbildēt

pilnīgs strupceļš. ļoti dārgs, smags un sarežģīts produkts, piesiets konkrētam rāmja dizainam.

0pis 23.februāris 2023 12:19
1 0 Atbildēt

Ne visus klaņus ar jebkuru ķemmi uzliksi jebkuram rāmim, lai nesistos pret rāmi un būtu jēdzīgs čeinlains. Arī šeit ir saderības jautājumi.

Pinion kasti un rāmi nepērk katru mēnesi un pat ne gadu - vienreizi sapāro un dragā.

WALA 24.februāris 2023 6:52
0 0 Atbildēt

Smags - jā, strupceļš - nē, ir padaudz velo sporta veidu kur svarīga ir ķēdes pēc iespējas mazāka tirināšanās, un iespēja tai nenokrist (piem. downhill), un ja vēl robus var slēgt pat negriežot pedāļus - tam "cenas nav" ...

darklight 22.februāris 2023 15:44
0 0 Atbildēt

Vai tiešām, minot pedāļus, var saražot tik daudz elektrības, lai ar adekvātu jaudu dzītu to kasti uz priekšu? Un bez vājprātīgas piepūles? Es gan neesmu nekāds fizikas guru, bet kaut kā man tas nelīmējas.

WALA 22.februāris 2023 16:15
0 0 Atbildēt

Kaut ko jau var, bet jebkura pārvade ir ar zaudējumiem, un nekā efektīvāka par ķēdes pievadu pagaidām neviens nav sadomājis. Pasākums noteikti ietver domu ka sākotnēji ir uzlādēta baterija "zem dibena" ...

WALA 22.februāris 2023 16:21
0 0 Atbildēt

P.S. tiek rēķināts ka lisapēdists "nejēga" spēj izdabūt no sevis apmēram 250W jaudu (atkarība gan no sava svara) uz pedāļiem uz apmēram 1 stundu, kamēr Pro lisapēdists pat 400W ... tad nu var parēķināt uz ko tas 250 W "ģenerators" tēmēts.

Slinkais 22.februāris 2023 16:50
2 0 Atbildēt

labrīt. nejēgas vidējā jauda ir ap 100-150w. 250w vidējo spiež ļoti aizrautīgs entuziasts. sportā spiež ap 600++++

vietējais 22.februāris 2023 20:20
0 2 Atbildēt

Caur multiplikatoru var dabūt kā minimums 2x vairāk. Spēj tik ar auzām barot!

Opis 22.februāris 2023 16:30
5 1 Atbildēt

Es jau domāju, ka būs kardānu vai siksnu izgudrojuši, bet nē, ņeretaors un baterija, kas piedod svaru visai konstrukcijai!

JautāJUMS 22.februāris 2023 18:12
0 1 Atbildēt

Šim vēl visas virsmas noklāt ar saules paneļiem un brauc cepuri kuldams.

Krotow 23.februāris 2023 11:57
0 0 Atbildēt

Itālijā un Spānijā. Latvijas "saulē" - tikai kaut kad vasarā.

mefisto 22.februāris 2023 18:56
0 0 Atbildēt

Moš kāds Latvijā lieto velosipēdu ar siksnu nevis ķēdi? Radās ideja pamēģināt, bet cenas augstas.

0pis 22.februāris 2023 19:29
0 0 Atbildēt

Ja braukā ne tikai labā, sausā laikā tad siksnu ātri novērtēsi. Protams, jābūt gatavam tam, ka velo ar siksnu ir vai nu ar ātrumiem rumbā (pakaļējais rats smagāks), vai ar vienu ātrumu. Klusa braukšana, sākumā mazliet neparasti klusi.

janka 22.februāris 2023 23:03
0 1 Atbildēt

velo tāpat lielākā skaņa ir no riepām pret asfaltu.

0pis 23.februāris 2023 8:58
0 0 Atbildēt

Ķēdes transmisijai vienmēr ir skaņa - jautājums tik, cik skaļa. Ar ārējo pārslēdzēju ķēde iet cauri vairākiem rullīšiem, pārslēdzot ātrumus ķēde beržas pret zobratiem, ja ātrumi nav saregulēti tad var berzties arī vienkaŗši braucot. Skaņa mainās atkarībā no transmisijas stāvokļa, zobu profila, nodiluma pakāpes, ķēdes smērvielas veida un daudzuma.

Skaņa ir arī singliem. Un velo ar brīvrumbu skaņa ir brīvgaitā.

Pat fiksim ir skaņa no ķēdes saskares ar zobiem. Paklausies, kāds trobelis ir velodromā - to sauc par helicopter sound.

Uģis 23.februāris 2023 5:53
1 0 Atbildēt

Jau pirms kādiem 6 gadiem viens liepājnieks strādāja vienā nelielā kravas velosipēdu ražotnē kur viņi testēja dažādas konstrukcijas un viena no tām bija arī šāda bez ķēdes ar ģeneratoru pedāļu rumbas vietā. Pārslēdzot ātrumus izmainījās slodze ģeneratoru....

Taka šie neko nav izgudrojuši bet vienkārši ražo tādus...

vietējais 23.februāris 2023 13:35
0 0 Atbildēt

Te stāsts ir par to, kurš pirmais izņems patentu.

Andis 23.februāris 2023 17:41
2 1 Atbildēt

ģeneratora un motora efektivitāte ir krietni zemāka (šķiet pat kādi 60% tikai) nekā ar zobratu un ķēdiz kur tas bija virs 90%. Līdz ar to raksts ir maldinošs

imzz 23.februāris 2023 18:18
0 0 Atbildēt

Es, savukārt varētu piedāvāt ideju, ka ar pedāļiem piedzen mazu kompresoru, baterijas vietu pildītu saspiestā gaisa balons, bet riteņus piedzen ar saspiesto gaisu. Līdzīgs variants iespējams ar hidrauliku, kur pumpētu eļļu. Tikai, tā kā eļļa nav saspiežama, enerģijas uzkrāšanai vajadzētu vienkāršu hidropneimatisku sistēmu ;)

darklight 24.februāris 2023 0:11
1 0 Atbildēt

Ejam tālāk! Pedāļi griež ģeneratoru, ģenerators ražo elektrību, elektrība vāra rezervuārā esošo ūdeni, ūdens tvaiks griež riteņus un dzen aparātu uz priekšu. Kā jums šis?

imzz 24.februāris 2023 12:24
0 0 Atbildēt

Neesi pirmais. Tādu jau uzbūvēja japāņu studenti pirms daudziem gadiem ;)

msh 23.februāris 2023 23:29
0 0 Atbildēt

Diez cik nestabils ir bildē redzamais verķis...

WALA 24.februāris 2023 10:48
0 0 Atbildēt

Kas tur var būt diži nestabils, ja šim zem "būdas" ir baterijas un el-motors ...

Mežs 24.februāris 2023 12:16
1 0 Atbildēt

Ar kardānu velosipēds jau bija simts gadus atpakaļ.cik zinu viens tāds ir Latvijā un viens Lietuvā.Pats savām acīm redzēju un izmeģināju...laba štelle

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti