Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Māris, 22.oktobris 2003 0:00
Cik ilgā laikā jāpiesakās pie apdrošinātāja pēc CSN? Respektīvi, ja ir policijas lēmums par to ka vainīgo nav iespējams noskaidrot, cik noprotu pieteikties nav nozīmes. Šis lēmums tiek pārsūdzēts un cik saprotu jēga pieteikties pēc apdrošinātāja ir tad kad pieņemts lēmums par otras puses vainu CSN. Vai arī kļūdos? Vai apdrošinātājs neibildīs, ka es piesakos atlīdzībai un lūdzu ekspertu novērtēt auto mēnesi pēc negadījuma?
Ēriks Griģis:
1. No CAOA likuma:
"35.pants. Paziņojums par apdrošināšanas gadījumu
(1) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām par negadījumu nekavējoties jāpaziņo Ceļu policijai un tam apdrošinātājam, kurš apdrošinājis ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, kā arī jāveic visi iespējamie pasākumi, lai novērstu vai samazinātu turpmākos zaudējumus.
(4) Ceļu satiksmes negadījumā cietušais ir tiesīgs pieprasīt nodarītā zaudējuma atlīdzību saskaņā ar šo likumu, ja kaut viena no ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām nekavējoties (tiklīdz tas kļuvis iespējams) paziņojusi par ceļu satiksmes negadījumu ceļu policijai."

2. Ja policija ko nevar noskaidrot, tad kāda apdrošinātājiem tur daļa!!!
CAOA likums, izņemot dalīto atbildību, par zaudējumiem (33.2-4), nenosaka to, ka cietušajam zaudējumu atlīdzināšana ir saistīta ar vainīgā vadītāja noteikšanu.
No CAOA likuma:
"33.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(1) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību.
(2) Ja zaudējuma nodarītāji cietušajam ir divi vai vairāki transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskā atbildība ir apdrošināta vienā vai dažādās apdrošināšanas sabiedrībās, apdrošinātāji apdrošināšanas atlīdzību cietušajam izmaksā atbilstoši katra transportlīdzekļa vadītāja vainas pakāpei.
(3) Ja ceļu satiksmes negadījumu izraisījušas vairākas personas, tādējādi nodarot savstarpējus zaudējumus, apdrošinātāji apdrošināšanas atlīdzību katram cietušajam izmaksā atbilstoši katra transportlīdzekļa vadītāja vainas pakāpei.
(4) Ja nav iespējams noteikt ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku vai tiesīgo lietotāju vainas pakāpi, zaudējumi tiek atlīdzināti, pieņemot, ka vainas pakāpe ir vienāda."

3. No CAOA likuma:
"37.pants. Iesniegums par apdrošināšanas atlīdzību un tās aprēķināšana
(6) Zaudējumu atlīdzināšanas pieprasījumu izskata, ja tas iesniegts ne vēlāk kā vienu gadu no dienas, kad cietušajam radās tiesības uz zaudējumu atlīdzināšanu."

4. Ir vērts pieteikties un prasīt atlīdzību un arī rakstiskas apdrošinātāja atbildes uz jautājumiem, atteikumus u.c., ja zaudējumu atlīdzināšanas atteikums tiek maskēts it kā ar tiesisko aktu nezināšanu vai notiek apzināta LAPK un CAOA likumu jaukšana. Jums noderēs prasības gatavošanai tiesā pret apdrošināšanas sabiedrības patvaļu atlīdzības atteikšanā.
vārds Martins, 22.oktobris 2003 0:00
Manam auto ir OCTA un KASKO apdroshinaashana un notika CSN. Vainiiga otra puse. Griezos ar iesniegumu SAVAA aproshin. kompaanijaa. Auto saremonteeja. Tad auto paardevu un paartraucu KASKO polises darbiibu. Aproshinaataajs neizmaksaa neizmantooto preemijas atlikumu, aizbildinoties ar to, ka bijusi izmaksa. Es gan saprotu, ka shajaa gadiijumaa zaudeejumi bija jaapiedzen no vainiigaas puses apdroshinaataaja, kas nevareetu buut kvalificeejams kaa izmaksa no manas KASKO!!! Taa sauktaas izmaksas summa bija apm. 1000Ls. Vai apdroshinaataajs riikojas pareizi? Kaa riikoties man?
Ēriks Griģis:
Par nesaņemto zaudējuma daļu Jums ar prasību to atlīdzināt ir jāgriežas pie zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa CAOA apdrošinātāja.
KASKO apdrošinātājs var Jums zaudējumus par CAOA atlīdzināt un griezties ar prasību tos atmaksāt pie zaudējumus izraisījušā (...) apdrošinātāja.

Ja JŪSU apdrošinātājs būs pieprasījis no izraisītāja (...) apdrošinātāja atlīdzināt zaudējmus par pilnu it kā Jums atmaksāto CAOA zaudējuma summu, tad varat SAVU sabiedrību sūdzēt tiesā par krāpšanu, mantrausību un alkatību. Tad vēl uzrādiet to korupcijas apkarošanas birojam, informējiet par un pēc fakta Vakara Ziņas un televīzijas raidījumu redakciju Bez Tabu, prasiet palīdzību zaudējuma apjoma noskaidrošanā valdības izveidotajam Nejēdzību birojam. Pats galvenais, nesauciet vairs to par SAVU apdrošinātāju.
Inga, 13.oktobris 2003 0:00
Labdien! Īsi un skaidri - kur šobrīd ir vislielākās OCTA atlaides??? Paldies!
Ēriks Griģis:
Tur, kur no atlīdzībām ietur citu nesamaksāto prēmiju daļas!
Cietušais jutīsies "neiedzīts stūrī", ja varēs izvēlēties zaudējuma atlīdzinātāju no trīs apdrošinātājiem BALTA, ERGO, PAREKSS,
kas CSDD nodaļās piedāvā pules CAOA līgumu.
Ar sūdzībām pie mums nav bijuši cietušie, kuriem zaudējumus nodarījuši transportlīdzekļi, kuru īpašnieku CAOA līgums ir noslēgts IF Latvija.
Klienti, kuri pēdējos divus gadus nav izraisījuši CSNg un nav sodīti par braukšanu reibumā, līdz 25.10.2003
var saņemt 51% atlaidi CAOA gada līgumam.
www.if.lv/public/
BALTA - 40% atlaide CAOA līgumam.
www.balta.lv/lv/D2/2_1_1.php
ERGO - 37% atlaide jau trīs mēnešu CAOA līgumam līdz 30.11.2003.
www.ergo.lv/lat/personal-service...
PAREKSS - 35% atlaides 7 mēnešu CAOA līgumam STATOIL akcijas ietvaros.
CAOA prēmijas bez atlaidēm ir līgumiem, ko tirgo birojā (atlaides gatavo):
www.parexins.lv/clipart/octa_tar...
BALVA - līdz 35% galvenā birojā, līdz 40% - jaunatvērtos un reģiona centros:
www.balva.lv/Lat/akcijas.htm#atl...
Ivars, 9.oktobris 2003 0:00
Man pirms pāris dienām gadījās nokļūt ceļu satiksmes negadījumā, kurā diezgan smagi cieta mans auto. Pie avārijas 100% vainīgs bija otra auto vadītājs, tas arī tika fiksēts visos protokolos, paskaidrojumos, utt. Šī pasākuma rezultātā es vismaz uz 3 nedēļām palieku bez auto.
Vai ir kāda iespēja no otra auto apdrošinātājiem papildus auto remontam saņemt kādu kompensāciju par to, ka palieku bez auto vai citu auto lietošanā uz laiku, kamēr manējais tiek remontēts?
Ēriks Griģis:
Ir iespēja.
Konsultācija var notikt mūsu birojā.
Tā pašas tēmas apskats arī oktobra seminārā (kādos gadījumos pieprasīt un saņemt atlīdzību par nesaņemtiem ienākumiem, kādos gadījumos tiesa var to atteikt).
Linda, 9.oktobris 2003 0:00
Paldies par atbildi!

Ar "neatkarīgo expertīzi" es domāju jebkuru expertīzi, ko pasūta pats CSNg cietušais, lai vēlāk salīdzinātu to ar apdrošinātaaja experta slēdzienu, piem., TUV Nord Baltik.

Un lūk, TUV NB konstatēja bojātu priekšējo šķērsiju, bet apdrošināšanas experts nē. Vai TUV NB (neatkarīgā experta) slēdziens nav pietiekams pierādījums minētajiem zaudējumiem? Piezīme - abas expertīzes tika veiktas vienā dienā.

Sūdzēties Satiksmes birojā? Vai Satiksmes birojs var pieņemt apdrošinātājiem saistošus lēmumus?

Paldies jau iepriekš!
Un atvainojiet, ka iepriekšējā jautājumā izteicos nesaprotami. Mēdz gadīties..
Ēriks Griģis:
Bez Satiksmes biroja lēmuma advokāts nesāks gatavot prasību tiesai.
Neatkarīgā ekspertīze ir pierādījums tiesā.
1. Vispirms uz Satiksmes biroju.
2, Šobrīd izskata jauno CAOA likumu un apspriež Satiksmes biroja darbibu kā valstiskai institucijai. Satiksmes biroju gatavojas likvidēt.
Bet Satiksmes birojs aizstāvēja CSNg cietušo intereses.
Kas Jūs aizstāvēs pret apdrošinātājiem, ja zaudējums ir Ls 60?
Tiesa.
Bet vai tiesāties par Ls 60 ir nozīmes, ja minimālie tiesas, advokāta, ekspertīzes izdevumi ir lēšami no Ls 100 līdz 150?
Ko tad darīt cietušajam ar zaudējumu, kas ir mazāks par šiem izdevumiem?
Gadījumā, ja Satiksmes biroja lēmums ir Jums labvēlīgs, bet apdrošinātāji neatlīdzina iztrūkstošo, tad tiesa teiks galavārdu.
Pie patreizējās situācijas valstī, kad gatavo jaunu CAOA likumu, atbilstošu Eiropas Savienības vadlīnijām, Jūs varat nodot savu materiālu žurnālistiem un reizē Nejēdzību Novēršanas birojā, Brīvibas bulvārī 36, t.7082868.
Iespējams, ka jau pirmstiesas sarunās panāksiet savu.
vārds Linda, 8.oktobris 2003 0:00
Labdien!
Situaacija shaada.
Noticis CSNg. Tika veikta apdrošinaataaja expertiize, taapat arii neatkariigaa ekspertiize. Protams, apdroshinaataajs atsakaas izmaksaat tik,cik noteikts neatkariigajaa ekspertiizee...cita summa par detaljaam,cita par stundas darbu, utt. Bet ko dariit, ja aprdroshinaataaja eksperts nav piefikseejis vienu bojaatu detalju, kas ir ap 60 LVL veerta? Mashiina ir paardota, apskatiit to vairs nevar. Ir foto. Bet vai no fotograafijaam var konstateet, ka ir bojaata "prieksheejaa shkjeersija"? Kur vispaar auto taa atrodas? Un vai neatkariigajai ekspertiizei nav nekaadas jeegas shaadaa situaacijaa?

Paldies!
Ēriks Griģis:
Ja kādas personas darbības vai bezdarbības rezultātā rodas zaudējums citai personai, tad pēdējai ir tiesības prasīt atlīdzināt tai nodarīto, ja zaudējuma apjoms ir pierādāms un pamatojams. Persona var būt eksperts vai apdrošināšanas sabiedrība, vai LR Satiksmes birojs, bet atbildīgo noteiks savstarpējās attiecības starp darba veicēju - ekspertu un darba devēju - apdrošinātāju.
Ja Jūs, Linda, esat iejaukta šajās attiecībās, tad Jūsu darbību noteiks attiecīgie tiesiskie akti, kas reglamentē cietušā rīcību neapmierinātības gadījumā par noteikto zaudējuma apjomu. Tāda ir:
1. sūdzība LR Satiksmes birojam;
2. prasība tiesā, ja esat nepelnīti cietusi.
Prasībai pievienojiet savu morālo zaudējuma aprēķinu un tā pamatojumu, kā arī citus izdevumus, kas saistīti ar attiecīgās prasības sagatavošanu.
Bet ja Jūs esat parakstījusi apņemšanos, ka papildus bojājumu atklāšanas gadījumā nekavējoties ziņosiet par tiem apdrošinātājam vai tā ekspertam, un atklājot papildus vienu bojātu detaļu, neesat par to paziņojusi neattaisnotu iemeslu dēļ, tad pašai būs jāuzņemas detaļas iegādes un nomaiņas izdevumi.
Piedodiet, bet nesapratu, kas tā ir par neatkarīgo ekspertīzi Jūsu gadījumā un kāpēc tāda tika pasūtīta?
Par priekšējo šķērssiju bieži tiek nosaukta stūres trapeces pamata malu, kā ass, kuras galos stiprinās riteņu asis ar uzkares (sviru) mehānismu. Tā dažādiem automobiļiem atrodas motorbloka eļļas kartera priekša, tieši zem tā vai aiz tā. Par priekšējo šķērssiju, bet gan apakšējo, vēl sauc motortelpas apakšējo siju aiz priekšējā paneļa...tālākai diskusijai ir jāredz cietušā automobiļa motortelpas konstrukcija.
Ja uz fotogrāfijas bojājums ir redzams, tad bojājumu var konstatēt.
Ir bijuši gadījumi, kad ar to vien nepietiek, lai saņemtu zaudējumu atlīdzību. Tad ir nepieciešama papildus apskate, ko veic apdrošinātājs vai viņu norīkots eksperts.
Neatkarīga ekspertīze ir nepieciešama gadījumos, kad Jūs neapmierina apdrošinātāju lēmums par zaudējumu atlīdzināšanu un Jūs vēlaties sūdzēties vai sniegt prasību tiesā.
Sūdzību izskatīšanas gadījumos CSNg cietušajiem transportlīdzekļiem ekspertīzi var veikt LR Satiksmes biroja eksperti.
Ja Satiksmes birojs ekspertīzi neveic, bet pieņem lēmumu, kas ir pretējs apdrošinātāju lēmumam, tad apdrošinātājs var neņemt vērā Satiksmes biroja lēmumu, ja vien tas neatklāj prettiesisku darbību eksperta rīcībā.
Jūsu nākošais solis ir prasība tiesā, kur šī ekspertīze ir nepieciešama, lai pēc tās Jūs varētu pamatot savu prasību.
Mēs konsultējam arī gadījumos, kad automobilis vēl nav pārdots un ir iespējams par Jūsu teikto pārliecināties personīgi.
Tad atbilde būtu daudz konkrētāka.
vārds ndrejsA, 7.oktobris 2003 0:00
Labdien!
Situācija muļķīga - nepārredzamā līkumā, šķersām ceļam, uz manas joslas apaļkoks, apmēram 18cm diametrā. Lai izvairītos no sadursmes uzbraucu uz ceļa apmales, rezultātā kūlenis. Pašam nekas tikai autiņš čupā. Ir tikai OCTA, ko nu?
Ēriks Griģis:
Ja ir tikai OCTA, tad gandrīz neko.
Vai nav iespējams noskaidrot, kas veda apaļkoku kravu?
Specializētais transports to baļķi tik viegli nevarēja pazaudēt.
Iespējams, ka veda vietējais, kam par kravas stiprināšanu nebija nekādas nojausmas. Lielceļam pieguļošās mājās varēja kāds būt redzējis gan kūleni, gan to, kurš veda.
Varbūt tuvumā ir cirsma vai krautuve.
Lai OCTA darbotos, ir nepieciešama polise, kas apstiprina CSNg un zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošināšanu, vai pats zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis.
OCTA apdrošinātājs par nenostiprinātas kravas nodarītu zaudējumu atlīdzinās (tas būs jāpierāda), bet kravas pārvadātājam nāksies atbildēt uz regresa prasību, atmaksājot apdrošinātāja ar zaudējuma noteikšanu saistītos izdevumus, ekspertīzes, evakuācijas izmaksas, kā arī pašus zaudējumus.
vārdsigors, 6.oktobris 2003 0:00
Cik maksā OCTA Krievijā autobusam ar pilnu masu 17800kg. Uz 15 dienām.
Ēriks Griģis:
Krievijas CAOA tarifu noteikšanas kārtība ir paskaidrota lapaspusē:
www.rg.ru/oficial/doc/postan_rf/...
Trešās nodaļas 2. punktā ir noteikta kārtība, kādā prēmiju nosaka ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem, kas uz laiku iebrauc Krievijas teritorijā.
vārds pilots, 29.septembris 2003 0:00
auto iipasnieks miris, tehniskaa aplieciiba uz mirusaa iipasnieka vaarda, generaalpilnvara uz cita cilveeka vaarda. faktiskais lietotaajs esmu es. kaa noformeejami doc.? vai tam ir kaada noziime peerkot polisi vai ejot tehnisko? paldies jau ieprieks par atbildi
Ēriks Griģis:
Tehniski Jūs varat droši slēgt apdrošināšanas līgumu kā apdrošinājuma ņēmējs un braukt automobili uz tehnisko apskati.
Veikt transportlīdzekļa pārreģistrāciju varēsiet ar tiesas izziņu par iespējamo vai noteikto mantinieku, jo ģenerālpilnvara ir rakstīta īpašniekam dzīvam esot. Tas pats arī pie apdrošināšanas līguma noslēgšanas attiecībā uz īpašnieka noteikšanu.
Sīkāk par transportlīdzekļu pārreģistrāciju uzzināsiet, zvanot CSDD informācijas daļai, t. 7025777.
vārdspilots, 29.septembris 2003 0:00
sveiki, jautaajums sekojoss - auto netiek izieta tehniskaa apskate, bet apdrosinaasana ir - kas notiek avaarijas gadiijumaa?
Ēriks Griģis:
Cietušajam īpašniekam zaudējumus atlīdzina zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošinātājs.
Ervīns, 26.septembris 2003 0:00
Vai KASKO attiecas arii uz auto audio aparatuuru? Ja man, teiksim to nozog izdauzot stiklu, vai uzlauzhot atsleegu, es sanjemu kompensaaciju par abiem nodariijumiem, vai autoakustika netiek ietverta apdroshinaashanaa?
Ēriks Griģis:
Ja KASKO līgumā ir ierakstīta konkrētā audioaparatūra un uzrādīta tās faktiskā vērtība vai Jums ir dokuments, kas apstiprina tās iegādes cenu;
ja KASKO līgumā ir paredzēta apzagšanas vai trešās personas prettiesiskas rīcības rezultātā nodarītu zaudējumu atlīdzināšana,
tad attiecas.
vārds Flamy, 22.septembris 2003 0:00
Chavinha ;) Man ir viens liels jautaajums! Kad tad mees beidzot tiksimies?!??!?!??!?!? ;)))))))))))))))
Ēriks Griģis:
Oktobra seminārā!
Ilze, 22.septembris 2003 0:00
ĒRIK! PALDIES par atbildi!
Diemžēl izskatās, ka lūznim saimnieks nebūs atrodams un ceļa īpašnieku sūdzēt nav vērts.. Būs jātur acis platāk vaļā! :)

Veiksmīgu darba nedēļu!
i.
Ēriks Griģis:
Paldies.
Acis, protams, jo lielākas, jo jaukākas!
Lai veicas Tev, Ilze!
vārdsEinars, 20.septembris 2003 0:00
Kā darbojas zaļā karte un uz kādu palīdzību varu cerēt no satiksmes biroja,ja esmu avarējis Polijā un vainīgā puse pēc Poļu policijas slēdziena ir Polijas smagā automašīna, kas apdrošināta PZU(apdr. kompānija).Mans auto ir pilnībā iznīcināts.
Ēriks Griģis:
Par "Zaļās kartes" sistēmas pamatuzdevumu tika noteikta vienotas un ērtas sistēmas izveide, kas palīdzētu transportlīdzekļu vadītājiem apdrošināt savu civiltiesisko atbildību pret ceļu satiksmes negadījuma izraisītu risku, apmeklējot valstis, kurās šāda risku apdrošināšana ir obligāta:
- nodrošināt transportlīdzekļu īpašnieku aizsardzību ārvalstīs attiecībā uz trešajai personai nodarītajiem zaudējumiem, kas radušies transportlīdzekļa vadītāja vainas dēļ izraisītajā ceļu satiksmes negadījumā (turpmāk - CSNg);
- nodrošināt CSNg cietušo mantiskās intereses gan ārvalstīs, gan CSNg cietušās personas rezidences valstī;
- izvairīties no nepieciešamības transportlīdzekļu vadītājiem slēgt robežapdrošināšanas līgumu, šķērsojot to valstu robežas, kurās ir spēkā obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas sistēma.
Sistēmas pamatā ir īpašas struktūrvienības – Nacionālā biroja – izveidošana katrā «Zaļās kartes» sistēmas valstī, kas ir atbildīgs par citu valstu transportlīdzekļu CSNg nodarīto zaudējumu lietu kārtošanu savā valstī un koordinē savas valsts transportlīdzekļu CSNg ārvalstīs nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu.
Tātad no Satiksmes biroja tiesību akti nekādu palīdzība Jums neparedz.

www.sb.gov.lv/lv/greencard/defau...
Elīna, 18.septembris 2003 0:00
Mani interesē sekojošs jautājums - cik maksā KASKO apdrošanāšana Toyota Carina 1992.gada? Gribētos būt drošai, bet vai tik nesanāks dikti dārgi?
Ēriks Griģis:
Elīna, ar šo kalkulatoru varat rēķināt pati, lai Jums veicas!
www.ergo.lv/lat/calc/kasko/
Janka, 17.septembris 2003 0:00
man interesē vai var apdrošinaat automašiinu kas ir nonjemta no uzskaites jau 2002 gadaa
Ēriks Griģis:
Tas ir izdarāms, tikai nezinu nevienu tik traku apdrošinātāju, kurš to darītu.
vārds man arii taa bija, 17.septembris 2003 0:00
Vai Valda gadiijumaa nevajadzeeja ar visiem papiiriem doties pie Jums, Eriks? Ja apdroshinaashanas sabiedriiba raustaas, tad trasologa sleedziens nav neko veerts, jo ir uzrakstiits prieksh apdroshinaataajiem. Dalju tad izmaksaatu trasologam par dullinaashanu, jo pieraadiijumu ta nv. Ja buutu pieraadiijumu, tad apdroshinaataaji izsniegtu ekspertiizes kopiju. Man bija liidziigi, bet atskaartu to diemzheel pa veeku. Kaa Jums shkjiet, Erik, vai ta nav korupcija ar eksperta godapraatu?
Ēriks Griģis:
Bez materiāliem par lietu "pēc būtības" neko nevaram spriest.
Ja apdrošināšanas sabiedrība grib manipulēt ar ekspertu, tehniski tas ir iespējams, jo ekspertu sertificē tikai Satiksmes biroja komisija - pēc būtības paši apdrošinātāji. Satiksmes birojam eksperts arī atskaitās par savu darba kvalitāti. Cietušo aizstāv Satiksmes birojs, kura lēmumu apdrošinātāji var neņemt vērā, tad tiesa, kuras procesa virzītāji neko nesaprot no eksperta un apdrošinātāju attiecībām. Protams, visu izšķir tas, cik eksperts spēj būt godīgs piesātināta darba tirgus apstākļos.
Ilze, 15.septembris 2003 0:00
Labvakar!
Situācija sekojoša: uz brauktuves atradās metāla lūznis, kuram uzbraucu. Automašīnai ir OCTA. Kurš sedz radītos zaudējumus? Ar ko sākt? Ceļu policija bija izsaukta - protokols sastādīts.
Paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

Ilzhuk! OCTA neapdrošina automobili, bet gan tā īpašnieka atbildību par CSNg nodarītiem zaudējumiem trešajai personai.
Pats apdrošinājuma ņēmējs no sava noslēgtā OCTA līguma nekādu atlīdzību nesaņem.
1. KASKO - brīvprātīgā transportlīdzekļa apdrošinātājs, ja tāds ir.
2. Lūžņa īpašnieks, ja tādu var noteikt. Ja lūznis ir nokritis vai atkabinājies no cita transportlīdzekļa, tad to pierādot un atrodot šo transportlīdzekli, zaudējumus segs bojājumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātājs (OCTA).
3. Ceļa īpašnieks vai pārvaldītājs, ja ir pierādāms, ka viņam vajadzēja vai viņš varēja to verķi uz ceļa pamanīt.
4. Ceļa policiju, ja ir pierādāms, ka tās darbinieks, pildot dienesta pienākumus, ir varējis vai viņam vajadzēja pamanīt traucējumu ceļu satiksmei un ar savu bezdarbību ir veicinājis zaudējumu rašanos Jūsu automobilim (Administratīvais procesa likums, 89.pants).
i, 14.septembris 2003 0:00
Sveiki Eriku...
Auto turetajs ir apdroshinajis auto un ir izraisijis CSNg.Vai atlidzidu sanjem turetajs vai ipashnieks.Kads ir turetaja statuss?
Kadas ir turetaja tiesibas atieciba pret ipashnieku?
Ja auto paliek par turetaja ipashumu,kas sanjem apdr. atlidzibu pec paarformeshanas?
Paldies par iepriekshejo Erik!Saaku meklet kontaktus ar jums...
Ēriks Griģis:
Turētājs nav īpašnieks, tādēļ, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, ir jāsaņem pilnvarojums no īpašnieka. Līzinga devējs - īpašnieks kādreiz ir arī atteicis apdrošinātājam izmaksāt atlīdzību turētājam.
Turētājs savstarpējā līgumā ar īpašnieku ir parakstījuši savas tiesības.
Pēc pārformēšanas - CSDD reģistrācijas turētājs kļūst par īpašnieku.
Protams, ka jaunais īpašnieks.
Kontakts: Bauskas 86, 405. auditorija, t. 6322578.
ilmis, 12.septembris 2003 0:00
Sveiki Eriku..
Atgriezjoties pie ieprieksh minetaa...

Apdroshinashanas komp uz rokam man lemumu par ateikumu nedod, jagaida pa pastu esot.Pie lietas ir pievienots RTU trasaloga izskaidrojums par to ka es esot aizmidzis vadot a/m vai zau dejis kontroli par sevi. Vai tas ir spriedums?Kaa rikoties ,jusu praat?!
Ēriks Griģis:
Es vēlētos redzēt trasologa atzinumu ar skaidrojumiem. Trasologa atzinums ir pierādījums lietā. Kas apstiprina un uz kādiem faktiem ir balstīts trasologa atzinums? Vai trasologa ekspertīze atbilst ekspertīzes prasībām?
Atnesiet visu materiālu kopijas vai pašus dokumentus pie mums.
Meklējiet sev advokātu. Iespējams, Jums būs nepieciešams advokāta pakalpojums.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti