Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārdsArtis, 2.jūnijs 2005 0:00
par papildus ekspertīzi domāju - papildus argumentus tiesā.
Kā nosaka vai lietota detaļa ir pieejama vai nē. Meklējot mēnesi pietiek, ka nav pieejama? Apdrošinātāji uzskata, ka ir, kas man viņiem jāiesniedz visas telefonsarunas ar lietotu detaļu trigotājiem?? vai arī jāpasūta man pie autozagļiem, lai nozog priekš manīm?
Ēriks Griģis:

Ja Jums kā bakalauram pietrūka materiāla par lietotas detaļas izmantošanu tirgū, tad, lūdzu, te būs!

Lietota detaļas pieejamība tirgū, lai to drīkstētu ievietot kalkulācijā un vērtība, ko apdrošinātājs ir iekļāvis remontkalkulācijā, tiek pierādīta šādi.
Pēc cietušā īpašnieka prasības apdrošīnāšanas sabiedrības atbildīgā persona par zaudējumu regulēšanu piestāda trīs atbilstošu* servisu lietotās detaļas cenas. No tām tiek norādīta detaļa, kuras cena ir izvēlēta kalkulācijas sastādīšanai un tad zaudējuma atlīdzības noteikšanai vai tiek noteikta matemātiskā vidējā vērtība.
Ja ir izvēlēta noteikta detaļas cena, tad detaļai ir jāatbilst tā automobiļa tehniskajam stāvoklim tā, lai iemontējot šo detaļu, automobiļa vērtība nemazinātos un kustības drosība netiktu apdraudēta.
Ja tiek ņemta vidējā vērtība no trīs detaļām, tad visām trīs detaļām ir jāatbilst tehniskās izmantojamības prasībām noteiktajā automobilī.
* Izvēle notiek starp servisiem, kas ir reģistrēti uzņēmumu reģistrā, tehnoloģiski spēj remontēt attiecīgās markas un nolietojuma automobiļus, nodrošinot remonta kvaltāti.
Detaļām, kuru cenas apdrošinātājs salīdzina, tehniski ir jābūt lietošanas kārtībā.
Kustības drošības prasības nedrīkst aizliegt bojātās detaļas nomaiņu pret citu - lietotu.
Pašai detaļai ir jāatbilst tirdzniecības prasībām, pārdodot to, tai ir jābūt servisa bilancē ar savu vērtību.

Tas, ko uzrakstīju, ir jāievēro jebkuram ekspertam, apdrošināšanas sabiedrībai, autoremonta servisam, lietoto rezerves daļu tirgotājam, lai sagatavotu ekspertīzi vai piestādītu kalkulācijai lietotu rezerves detaļu vai agregātu, nerunājot par papildus ekspertīzi tiesai.
Artis, 1.jūnijs 2005 0:00
Paldies par atbildi,

Neko neesmu parakstījis. Vakar,apskatot kārtējo reizi auto, ar ekspertu secinājām, ka difuzors arī bojāts no suņa - viņš piekrita. Par radiatoriem - tie nav bijuši perfektā stāvoklī pirms trieciena - bet funkcionējoši. pēc abi iztecējuši. kā darīties? Kādas ir iespējas veikt citu neatkarīgu ekspertīzi?? Cik ilgā laikā ir jādod atbilde apdrošinātājam - iet jau 7 nedēļa kopš iesnieguma.
Ēriks Griģis:

Apdrošinātājam ir svarīgs tikai un vienīgi tiesas lēmums vai vienošanās ar Jums.
Latvijā ir 150 ekspertu bez darba. Jums ir lieliskas iespējas veikt neskaitāmas papildus ekspertīzes!
Neviena papildus ekspertīze neliks apdrošinātājam maksāt vairāk par to, kā viņš to ir nolēmis.

Atbilde jādod trīs mēnešu laikā.
Artis, 31.maijs 2005 0:00
Sveicināti,

sekojoša problēma - tika notriekts suns, kā rezultātā bojāts bampers, miglas lukturi, radiatori (klimat un galvenais) un klimatventilators un difuzors. ERGO kasko apmaksā tikai bamperi un miglas lukturus. Kur var apstrīdēt viņu ekspertu vērtējumu un veikt neatkarīgu ekspertīzi. Man ir CP ekipāžas apliecinājums, ka pēc sadursmes radiators tecēja - kaut gan tas netika ierakstīts protokolā, jo ir slēpts defekts - ta CP paskaidroja, viņi raksta tikai ārēji redzamos vizuālos defektus. ergo eksperti atsakās maksāt par radiatoru bojājumiem, jo uzskata, ka suns nevar izdarīt tādus bojājumus - un sanāk, ka esmu viņu notriecis jau ar iepriekš beigtiem radiatoriem un citiem bojajumiem?????

Artis
Ēriks Griģis:

Ja parakstījāt eksperta apskates protokolu, kurā ir uzskaitīti tikai daļa bojājumu, tad nekur.
Ja nepiekritāt tam, tad turpiniet ar prasību tiesā.
Tiesā būs jāpierāda, ka deformācijas spēki ir gājuši tālāk par bamperi.
Ja sagatavotie tiesas materiāli pārliecinās apdrošinātāju, Jums piedāvās pirmstiesas izlīgumu.
Niklāvs, 22.aprīlis 2005 0:00
Labdien!
Vai ir iespējams iegādāties KASKO apdrošināšanu 1987 g. Opel Omega'i? Ja ir, cik tas varētu maksāt?
Ēriks Griģis:

Ja tāda iespēja būtu, tad samaksa par KASKO apdrošināšanu varētu pārsniegt automobiļa faktisko vērtību.
Par apdrošināšanas iespējām iesaku pārliecināties lielākajās apdrošināšanas sabiedrībās.
Iespējams, ka Jums laimējas ar netiešo apdrošināšanu - apdrošinot īpašumus vai peļņu nesošu autotransporta uzņēmumu, apdrošinātājs piešķirs bonusu, lai uzrādīto automobili apdrošinātu bez maksas.
Māris, 20.aprīlis 2005 0:00
Nu ko, PALDIES par man veltīto laiku un atbildēm! Lai Jums jauka atlikusī nedēļa!
Ēriks Griģis:

Reakcijas laika palielinājums par 0,2 sekundēm pagarinās apstāšanās ceļu
par 5 m.
Nebij tik grūti palīdzēt.
Lai Jums veicas!
vārds Māris, 19.aprīlis 2005 0:00
Nu sveicināts vēlreiz!
Paturpināšu no VTEB eksperta azinuma: autovadītāja reakcijas laiks - 0,8s,
bremžu sistēmas iedarbības laiks - 0,2s,
palēninājuma pieauguma laiks - 0,2s,
palēninājums uz sausa asfaltbetona seguma - 7,5 metri/kvadrātsekundē.

P.S. Autovadītāja vecums tad bija 49 gadi.
Ēriks Griģis:

Vadītāja vecums reakcijas laiku varētu palielināt līdz 1 sekundei.
Par abām 0,2 sekundēm attiecībā uz nosaukto automobili man būtisku iebildumu nav.
Māris, 15.aprīlis 2005 0:00
Sveiki! Man gribētos uzzināt automobīļa VW Transporter apstāšanās ceļa garumu, braucot ar 90 km/h ? Vai tiešām 69 metri!?
Ceļa brauktuve - asfaltbetona seguma, sausa, bez krituma, taisna, platums 7,0 metri.

ja vajag kādu sīkāku info, dodiet ziņu!
Ēriks Griģis:

Lai to precizētu, vajadzētu zināt bremžu sistēmas tehnisko stāvokli un automobiļa palēninājumu. Vadītāja reakcijas laiks dienas laika apstāšanās ceļa aprēķiniem vecumam līdz 40 gadiem ir noteikts.
Apstāšanās ceļa garums pēc Jūsu sniegtās informācijas varētu būt vēl garāks... līdz pat 80 metriem. 69 metri būtu jāpārbauda vai nu arī apstāšanās ceļš ir noteikts ekspertīzē, kur krimināllietā tiek veikti aprēķini par labu nodarījumā vainojamajai personai.
Atis, 15.aprīlis 2005 0:00
Gada sākumā sadursmi ar manu auto izraisīja gājējs. CP pēc izmeklēšanas secināja ka neesmu vainīgs. Bet auto ir nepieciešams remonts. Kādas un kur, un vai vispār man ir izredzes dabūt naudu par auto remontu (KASKO nebija, OCTA protams bija). Konkrēti pats no gājēja neko nedabūšu (viņš dzīvs un vesels), jo visdrīzāk viņš nav maksātspējīgs.
Vai ir iespēja griezties satiksmes birojā (kā tas ir ja saduras divas a/m un vainīgajam nav OCTA) un vēlamo panākt.
Ēriks Griģis:

Tādu iespēju OCTA likums neparedz.
Tomazo, 21.marts 2005 0:00
Ļoti izsmeļošas atbildes, paldies!
Ēriks Griģis:

Priecājos, ja atbildēs sapratāt būtisko.
Tomazo, 21.marts 2005 0:00
Atvainojos, neliels papildinājums pie iepriekšējā jautājuma! Tie iepriekšminētās remontdarbu izmaksas, kuras pārsniedz atlikušo mašīnas vertību veidojas no tā, ka apdrošinātāji taisās pārkrāsot pat tās a/ daļas kuras ir minimāli saskrāpētas un tik vecam autiņam varbūt nebūtu lietderīgi krāsot!
Ēriks Griģis:

Remonta iespējamību nosaka tiesiskie akti.
Remonta operāciju lietderību nosaka tehnoloģijas, nevis Jūsu vēlmes vai lietderība.
Atbilstību un tehnoloģiskā remonta procesa izvēli veic serviss un pārbauda eksperts.
Tomazo, 21.marts 2005 0:00
Paldies, par atbildi un te būs veelviens jautājums. Es iespējams nepilnīgi aprakstīju izveidojušos situāciju, autiņš ir remontējams, bet remonta izmaksas pārsniedz atlikušo a/m vērtību pirms avārijas. 85 gada AUDI, atlikusī vērtība ir 350Ls pēc apdr. kompānijas eksperta viedokļa. No Jūsu teiktā es sapratu ka "Zaudējumu mantiska vai finansiāla atlīdzināšana attiecas uz transportlīdzekli, kas ir remontējams." Tad ko manā gadījumā nozīmē "mantiska" atlīdzināšana? Tas ka viņi ir noteikuši, ka atlikusī a/m vērtība ir mazāka nekā nepieciešamais remonts automātiski nozīmē, ka automobilis ir "bojāgājis"? Un vai no tā, ka "A/m bojāejas gadījumā nav dotas iespējas izvēlēties citu automobili." izriet, ka pretējā gadījumā (kad a/m nav gājusi bojā) ir iespēja izvēlēties citu automobili?

Paldies par atbildi!

P.S. Varbūt a/m ir necila un atlīdzināmie zaudējumi nelieli (lai gan kā to ņem:)), labāk uzdurties dažāda rakstura klupšanas akmeņiem saistītiem ar apdrošināsanu ar tādu auto, nekā tad ja summasmērāmas tūkstošos:)
Tāpēc paldies par Jūsu nesavtīgo dalību "nezinīšu" apgaismošanā!
Ēriks Griģis:

Automobili sasistā vietā nedabūsiet.
Mantiski nozīmē remonts.
Nauda ir nauda, kurai ir dažādas vērtības automobiļa bojāejas gadījumā: ar vai bez atlieku vērtības.
Tas, ko apdrošinātājs ir noteicis, Jums ir jāsaņem rakstiski.
Vai tas būs pareizi, to pārbaudīsim atbilstoši tiesību aktos noteiktajā, kad rakstisko atbildi uzrādīsiet man vai kādam citam ekspertam.
Nav necilu un izcilu apdrošināšanas gadījumu vai apdrošināšanas atlīdzību.
Mēs runājam par tiesisku vai prettiesisku, zinošu vai nezinošu apdrošinātāju vai Jūsu vēlmi.
Kad tā būs noformēta rakstiski, tad to sauksim par zaudējumu noteikšanas procesu, kuras tiesiskums ir pārbaudāms.
Tomazo, 21.marts 2005 0:00
Sveicināts Erik,

Vai visur apkārt esošā gripa ir par iemeslu tam, ka nevaru saņemt atbildi uz savu jautājumu?:)
Bet ja nopietni, man tiešām ir svarīgs Jūsu viedoklis, jo tūlī, tūlīt jasāk vest sarunas ar apdrošinātājiem.

Paldies!
Ēriks Griģis:

Lai apspriestu, vispirms būtu nepieciešams apdrošināšanas sabiedrības viedoklis.
Tomass, 18.marts 2005 0:00
Sveicināts Ērik,
Jautājums - Izveidojusies situācija, kad apdrošinātāji pēc notikušas avārijas kurā cietis mans auto (vainīga cita negadījumā iesaistītā a/m) piedāvā norakstīt to, jo remonta izmaksas pārsniedz auto atlikuma vērtību pirms avārijas. Iesniegumā AAS es norādīju, ka vēlos a/m remontu. Vai ir iespējams man pieprasīt no AAS sava sasistā autiņa vietā tādu pašu a/m modeli, tā paša izlaiduma gada u.t.t.. Par atlīdzību ko viņi piedāvā pats šādu mašīni es diezvai spēšu iegādāties.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Zaudējumu mantiska vai finansiāla atlīdzināšana attiecas uz transportlīdzekli, kas ir remontējams.
Tā bojāejas gadījumā nav dotas iespējas izvēlēties citu automobili.
Ja nepiekrītat noteiktai atlīdzībai, tad ir iespēja atstāt atliekas apdrošinātāja valdījumā.
No apdrošinātāja Jums atlīdzībā ir jāsaņem transportlīdzekļa vērtība, kā to nosaka CAOA likums un MK noteikumi ar LTAB metodiskiem norādījumiem.
Ja pamatoti nebūsiet apmierināts ar apdrošinātāju lēmumu, par konkrēto gadījumu un Jūsu turpmāko rīcību sniegšu Jums maksas konsultāciju.
Mmikus, 9.marts 2005 0:00
Iepriekšējā gadā es izraisiju CSNg.
Šogad beidzās OCTA termiņš un apdrošinātājs man piesūtīja Pretenziju par cietušā auto remontam izmaksāto summu, pamatojoties uz 41.panta 1.d.4.p. Runa ir par to, ka esmu RUPJI pārkāpis Ceļu satiksmes noteikumus. Likumā runa ir par " personu, kura zaudējumu nodarījusi ar nodomu vai aiz rupjas neuzmanības".
Izbraucot no sētas jeb stāvvietas es centos pagriezties pa kreisi, bet nepamanīju nepārtraukto līniju un tajā pat virzienā braucošo auto. Cietušo personu nebija.
Ceļu policijā, izskatot šo CSNg, man tika pierakstīti divi panti - par nepārtrauktās līnijas šķēršošanu un auto, kuram ir priekšroka, nepalaišanu. Un divi punkti.
Kas mani var glābt no tās lielās summas atmaksāšanas?
Kur ir definēts un kas ir RUPJA neuzmanība?
Man tiešām nebija nodoma izraisīt šo sadursmi!
Ēriks Griģis:

Rupja neuzmanība ir ļaunprātīga rīcība, kad persona pārkāpj tiesību aktos noteiktās prasības ceļu satiksmē, apzinās savu pārkāpumu un ar savu rīcību pārkāpumu pastiprina, nodarot zaudējumus trešajai personai.

Pieņemot lēmumu par personas rupju neuzmanību ceļu satiksmē, lai piestādītu regresa prasību vainīgai personai, ir nepieciešams eksperta vai speciālista pamatojums, kas pierāda rupjas neuzmanības iestāšanās faktu.
Atsauce uz policijas iziņu būs nepietiekoša, jo rupjas neuzmanibas noteikšanu nenosaka LAPK.
Ja speciālists nav noteicis rupju neuzmanību, tad būs jāgatavo lietas materiāli tiesai. Jums būs nepieciešams advokāts, kurš saprot rupjas neuzmanības noteikšanas un pierādīšanas procesu.
Stefans, 3.marts 2005 0:00
Sveiki!
Ir noticis ceļu satiksmes negadījums. Par laimi bez upuriem un ievainotajiem. Arī abi auto tikai mazliet apskādēti. Abi vadītāji vienojas, policiju neizsauc, vainīgais samaksā cietušajam skādi un abi aizbrauc. Tas tā ātrumā un uztraukumā. Bet mājās aizbraucot un vērīgāk apskatot auto cietušais konstatē, ka skāde ir lielāka nekā vainīgais samaksājis. Un tagad jautājums: Vai cietušais var kaut ko vērst par labu sev,protams likumīgā kārtā,un kādā veidā?Un kas sagaida vainīgo šādā situācijā,gan no tiesībsargājošām un apdrošinātāju pusēm? Visi jau esam tikai cilvēki. Varbūt nav vērts.... Un vispār kā būtu pareizi rīkoties pašā sākumā, jo eksistē taču obligātā apdrošināšana. Godīgi ar mani pirmo reizi 15 gados ir noticis negadījums.
Ēriks Griģis:

1.Ja vainīgais ir samaksājis skādi, tad par to bija notikusi vienošanās. Viens ir prasījis, otrs ir apmierinājis prasību no labas un nepiespiestas gribas.
2. Ja nav bijusi papildus vienošanās pat to kā būs, ja būtu...tad turpmākās prasības varētu nosaukt ... dažādos vārdos, kas negūst apstipinājumu Jūsu savstarpējā procesā, jo tas ir bijis prettiesisks pašā būtībā. Pārkāptas tika Ceļu satiksmes noteikumu, pēc rakstītā - 51.p. noteiktās prasības.
3. Lai tiesiski atrisinātu jautājumu, gan cietušais, gan zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa vadītājs tiks sodīti LAPK noteiktā kārtībā par attiecīgo CSN punktu pārkāpumiem.
4. Tad apdrošinātājs noteiks vai tas ir vai nav apdrošināšanas gadījums.
5. Ja apdrošinātājs noteikts, ka zaudējumu atlīdzība cietušajam pienākas, tad pēc zaudējumu atlīdzināšanas apdrošinātājs, atbilstoši CAOA likumā noteiktajam, ir tiesīgs griezties ar regresa prasību pret zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa vadītāja vai transportlīdzekļa īpašnieka, lai atlīdzinātu apdrošināšanas sabiedrībai cietušajam izmaksātā zaudējuma apjomu, segtu samaksu par ekspertīzi un izdevumus par atlīdzības lietas sagatavošanu un procesa virzību.
6. Pašā sākumā vajadzēja zināt un rīkoties atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumu 5. sadaļā noteiktajā par transportlīdzekļa vadītāja rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma.
7. CSN 51. p. nosaka vadītāja rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma apstākļos, kad tiesiski ir pieļauts gadījums, kad starp abiem negadījumā iesaistītiem vadītājiem ir panākama vienošanās par tā norises apstākļiem, noteiktā kārtībā zaudējumu atlīdzības noteikšanai izmantojams saskaņotais paziņojums un policijai par notikušo nav jāziņo.
Armands, 24.februāris 2005 0:00
Man tēvam bija motocikls, ar kuru jau no 1997.gada viņš nebraukāja un tas tā arī stāvēja garāžā. Sekojoši no 1997.gada nebija izieta ne tehniskā apskate ne arī apdrošināšana. 2003.gadā tēvs atdeva paziņam motociklu uz rezerves daļām, jo pa šo laiku tas vairs nebija braukšanas kārtībā. Uz rokām tēvam palika tikai motocikla tehniskā pase. 2003.gada novembrī ar šo motociklu vadītājs bija izraisījis satiksmes negadījumu - uzbrauca gājējai, kas guva miesas bojājumus.
21.februārī no Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja tēvam atsūtīja vēstuli, kurā ir rakstīts, ka sakarā ar to, ka uz ceļu satiksmes negadījuma brīdi nebija veikta motocikla apdrošināšana un traumu guvušajai gājējai 2005.gada 4.februārī ir izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība par veselībai nodarītajiem zaudējumiem manam tēvam ir jāatmaksā šim birojam izmaksātā apdrošināšanas nauda. To viņi motivē ar CAOA likuma 41.panta otrās daļas 1.punktu par tiesībām iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību ...
Man tēvs ar māti ir pensionāri, kuri tagad nepiestrādā. Vai no biroja tas ir pareizi piedzīt lielo summu no it kā motocikla īpašnieka (tam jau sen pat cits motors ir uzlikts, tikai numuri tie paši palikuši), nevis no avārijas izraisītāja. Cik tas ir pareizi?
Ēriks Griģis:

Man ļoti žēl, bet tas ir pareizi.
Guncha, 16.decembris 2004 0:00
Vai ir pareizi, ja sastādot Saskaņoto paziņojumu, apdrošinātāji atsaka izmaksāt atlīdzību, jo manam, cietušajam, auto bija detaļas bojājums (radiators), ar ko tālāk braukt nevar
(CSN 51)?
Ēriks Griģis:

1. OCTA likums neparedz atteikt atlīdzību.
2. Ja nevar braukt, tad CSN ir jāievēro, kā tas attiecīgā situācijā ir noteikts.
3. CSN nosaka ceļu satiksmes kārtību.
3. Ceļu satiksme ir attiecības, kas rodas pārvietojoties pa ceļiem.
4. No tā CSN 51. p. "nevar braukt" un "aizliegts braukt" attiecas uz transportlīdzekļu piedalīšanos ceļu satiksmē, kā to nosaka ceļu satiksmes kustības drošības nosacījumi, nevis kādas institūcijas merkantīlās intereses.
5. OCTA likums nosaka, ka apdrošinātājs neatlīdzina zaudējumus, kas automobilim radīti pēc negadījuma. No tā, vadītājam jārīkojas tā, lai ierobežotu tālāko bojājumu rašanos. Izņēmums - ja vadītājs bojājuma iemeslu nespēja noteikt vai paredzēt turpmāko zaudējumu rašanos.
6. Ja ir tā, kā rakstāt, tad saskaņotā paziņojuma pielietojumu apdrošinātāji prettiesiski izmanto savu ienākumu gūšanai.
Pēc nacionālās tiesvedības trīs instanču tiesas spriedumu lēmumu saņemšanas prasība jāgatavo ES tiesas institūcijai (Strāsbūrā) nevis kompensēt zaudējumus, bet atņemt apdrošināšanas sabiedrībai iespēju veikt cilvēktiesību pārkāpumus ES.
Zaudējumu apjoms jāpievieno prasības pielikumā.
7. Jums ir nepieciešama advokāta palīdzība.
8. Vajadzēs Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju biroja viedokli, kas jāpievieno prasībai.
9. Eksperta pakalpojumi nebūs nepieciešami.
10. Prasība ir nosūtāma pa pastu.
Sergejs, 15.decembris 2004 0:00
Auto ar Piezīmes: .Auto ir no Vācijas, Latvijā nav ekspluatēts un bez reģistrācijas.
Cik maksa reģistrācija?Massa 2140, 2.0 benzins
Ēriks Griģis:

Info tālrunis 7025777
vārdsEvija Bileskalne, 15.decembris 2004 0:00
Labdien.Veelos uzzinat vai soda punktus pieskir,ja nav bijusi obligataa apdrosinasanas polise?
paldies.
Ēriks Griģis:

Tad nepiešķir.
Tikai LAPK kārtībā noteiktais sods ir no 30 līdz 50 Ls, ja līgums nav bijis noslēgts.
Pamats - CSN 35. un 236.p., LAPK 149. 24 panta 2. daļa.
Archijs, 14.decembris 2004 0:00
Man ir obligātā apdrošināšana! Viens ieskrēja man autiņā, bet es nebiju klāt un protams vainīgais aizmuka! Zvanīju apdrrošinātājiem tie saka ka neatmaksā ja es neatrodu vainīgo. Vai tā ir? Balva ir apdrošinātājs
Ēriks Griģis:


Tev jāzvana tam apdrošinātājam, kurš apdrošinājis OCTA verķim, kas ieskrēja.
Ja aizmukušā apdrošinātājs, automobiļa īpašnieks vai numurzīme nav zināma, tad apdrošinātājs, kam jāmaksā zaudējumi, nav nosakāms.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti