Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Vēsma, 17.septembris 2004 0:00
Labdien, izskaidrojiet lūdzu ko nozīmē vārds CASCO, nevis kā apdrošināšanas veids, bet kā radies šis nosaukums CASKO, un ko tas nozīmē?
Paldies par atbildi, Vēsma
Ēriks Griģis:

"Casco" vārds apdrošināšanā parādījās 17-18 gadsimtā, kad spānijas, portugāļu un itālijas kuģu sabiedrības konkurēja savā starpā preču pārvadāšanā. Konkurences priekšgalā bija tās kompānijas, kuras spēja nodrošināt kravas un preču drošību jūrā pret citu kompāniju, tb. pirātu uzbrukumiem. Piegāde kuģī līdz galam, jeb kuģa korpusa drošības nosaukums jūras preču tirgū radīja pirmo korpusa apdrošināšanas līgumu par preču piegādi ar Spānijas kuģa kompāniju.
Kuģa korpuss spāņu-portugāļu jūrnieku vidū izskanēja kā [caskava]...īsāk - casko.

Pazīstu šīs sabiedrības ekspertu šodienas Spānijā.
Ja bakalauru gatavosi, izpētot pirmsavotus uz vietas, varu piepalīdzēt ar tulka pakalpojumiem...p)))
Reinis, 13.septembris 2004 0:00
Sakiet lūdzu vai šobrīd pirms celt prasību tiesā pret apdošinātāju par apdrošināšanas atlīdzības piedziņu ir jāievēro kāda obligāta pirmstiesas izskatīšanas kārtība, ņemot vērā, ka Satiksmes birojs ir likvidēts?
Ēriks Griģis:

Jā, bet nav obligāti.
Jums ir (būs) nepieciešams tiesā iesniegt (uzrādīt) Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja viedokli. Pirmstiesas process tad veiksies raitāk un nevajadzēs liekas ekspertīzes.
aicis, 12.septembris 2004 0:00
Vai ir iespējams pie jums veikt auto ekspertīzi pēc avārijas, ja es uzskatu (un zinu), ka apdrošinātāju slēdziens ir nepareizs. Un vai tāds slēdziens būs derīgs tiesai. Jeb šādiem gadīumiem ir nepieciešama kāda valsts iestādes ekspertīze. Paldies.
Ēriks Griģis:

Strādajam tikai pēc tiesas norīkojuma vai gatavojam ekspertīzes strīdus gadījumu iesniegšanai tiesā.

Gaidu uz tikšanos ar visiem Jūsu rīcībā esošiem dokumentiem, lai noskaidrotu turpmāko darbību iespējamību, rezultātu un paskaidrotu Jums to lietderību.
Janis, 9.septembris 2004 0:00
skatoties lietotu mashinu sludinajumus ieveroju ka jums lapaa ir pieejams liizinga kalkulators .. gribeju uzzinat kas piedava sho liizingu un kadi ir priekshnoteikumi lizinga sanjemshanai ?
Ēriks Griģis:

Neatrodu savā eksperta darbībā saistību ar līzingu vai tā devējiem?
Lūdzu paskaidrojiet vai norādiet, kur tas ir "aprakts"?
J.K., 8.septembris 2004 0:00
Sveicināti!
Lūdzu Jūs izskaidrot man sekojošu situāciju.
Vai Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt pret mani regresa prasību, pamatojoties uz to, kā atstāju CSNg vietu, ja Ceļu policija, izvērtējot lietas materiālus nesodija mani par aizbraukšanu, esmu sodīta tikai par avāriju (LAPK 125. panta 1. daļa), kā arī samaksāju minimālo naudas sodu. Par avārijas faktu uzzināju pēc nedēļas, kad saņēmu ceļa policijas pavēsti.
Iepriekš pateicos!
Ēriks Griģis:

Būtu jāzina kas vairāk par negadījuma norises mehānismu un apstākļiem, par policijas iesaistīšanos negadījuma izmeklēšanā, vadītāju rīcību pēc negadījuma.

1) Apdrošinātāji rīkojas un pārbauda vadītāju rīcības atbilstību četru tiesību (normatīvo) aktu noteiktai kārtībai, kas saistās ar apdrošinājuma gadījuma pārbaudi, zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa un vadītāju atbildības par radītiem zaudējumiem noteikšanu, zaudējumu atlīdzības noteikšanu un to atlīdzināšanu cietušajai personai.
2) Tas nebūt nav viens un tas pats, ko dara un vērtē policija negadījuma vietā, lai noteiktu vainīgo, to sodītu un ko nosaka tikai divi tiesību akti.
3) Beidzot - nevienam nepieder pēdējais vārds. Viss nolemtais ir apstrīdams, ja tam ir pamats. No tā - ikviens no mums un arī no policijas vai apdrošinātājiem var kļūdīties.
Lai par to runātu, ir nepieciešams iepazīties ar visiem lietas materiāliem, apdrošinātāju lēmumu regresa lietā, lēmuma pamatojumu un apdrošinātāja eksperta vai speciālista slēdzienu par regresa iespējamību.
Viola, 7.septembris 2004 0:00
Ko darit ja buvuznemums atsakas maksat kompensaciju, par nodarito skadi.
Ēriks Griģis:

1. Sagatavot skādes pamatojumu, kalkulāciju.
2. Iesniegt rakstisku prasību būvuzņēmumam, ar prasības saņemšanas apstiprinājumu, un saņemt rakstisku atteikumu, ka un kāpēc atsaka atlīdzināt skādi.
3. Izvēlēties advokātu, ja nepieciešams ekspertu, kurš sagatavo zaudējuma aprēķinu.
4. Iesniegt tiesā prasību par skādes atlīdzināšanu.
5. Sagatavoties būvuzņēmuma mierizlīguma piedāvājumam pirmstiesas procesā.
6. Mazāk stāstīt citiem par to, ko un kā gatavojaties rīkoties.
Rīgas Satiksme, 31.augusts 2004 0:00
Sakiet, lūdzu, kam būtu jāatmaksā zaudējumi par Rīgas satiksmes autobusa 30.08. nodarītiem zaudējumiem mantai, īpašumam un personām pie Gaiļezera 21. maršrutā?
Ēriks Griģis:

1. Zaudējumus atlīdzina zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāja (OCTA) sabiedrība.
2. Zaudējumus neatlīdzina to izraisījušam vadītājam un transportlīdzekļa īpašniekam.
3. Visi cietušie pasažieri griežas pie nosauktā apdrošinātāja un katrs pieprasa atlīdzināt tam nodarītos mantiskos, veselības zaudējumus un nesaņemtos dienas ienākumus, ko apdrošinātājs nosaka pēc PVN nodokļa nomaksas OCTA likumā noteiktā kārtībā.
Cietusī trešā perona, kuras īpašumam ir nodarīti zaudējumi, griežas pie nosauktā apdrošinātāja un pieprasa atlīdzināt zaudējumus par sabojāto stabu, vadiem, piespiedus dīkstāvēm, atjaunošanā izmantotiem materiāliem un remontdarbiem.
4. Apdrošinātājs atlīdzina zaudējumus par cietušo personu glābšanas darbiem glābšanas dienestam, ātrai palīdzībai vai citām privātpersonām, pēc to personīgiem iesniegumiem apdrošināšanas sabiedrībā.
4. Ja vadītājs un īpašnieks nav pārkāpis tiesību aktu prasības, kas nosaka transportlīdzekļu un vadītāja piedalīšanos ceļu satiksmē kārtību, nav pierādāma rupja neuzmanība, atbilstoši OCTA likumā noteiktajam, tad regresa prasību pret vadītāju un transportlīdzekļa īpašnieku apdrošinātājs neierosina.
Imants, 30.augusts 2004 0:00
Sveiki, vēlos aizbraukt nedēļas nogalē uz Lietuvu un Poliju ,kāda situācija ir ar apdrošināsanu un citiem saistītiem maksājumiem
Ēriks Griģis:

1. OCTA Standartlīgums ir derīgs, tikai kontrolējiet savas attiecības ar apdrošinātāju - vai esat parakstījies par apdrošināšanas līguma darbību tikai Latvijā, Baltijas valstīs vai Eiropas (tb. Polijā) valstīs?
2. Papildus būtu jānoslēdz ceļojuma apdrošināšanas līgums uz visām personām (un mantu), kuras brauc automobilī vai dodas kopīgā ceļojumā.
3. Transportlīdzekļa brīvprātīgā (KASKO) apdrošināšana, arī zādzības riskam - tā ir katra paša izvēle.
Par avāriju, 27.augusts 2004 0:00
Vai varat noskaidrot, kā notika Lorupes avārija?
Ēriks Griģis:

Varam izmeklēt negadījumu, lai to noskaidrotu.

Veicam ceļu satiksmes negadījumu izmeklēšanu, lai noskaidrotu negadījuma iemeslus pēc:
1) Tiesas lēmuma;
2) piederīgo lūguma, gadījumos, ja ir divi vai vairāk bojāgājušie,

Tas ir iespējams:
1. izsaucot uz negadījuma vietu,
2. izmeklējot negadījumu pēc tam.

Praktiski:
tiekamies ar piederīgajiem, cik iespējams, mierinām viņus,
pastāstām, kas viņiem būtu darāms krimināllietā,
kā izmantot advokāta pakalpojumus, piedāvājam arī advokātu un, ja nepieciešams, noskaidrojam to, ko advokāts iesaka kriminālietas procesa virzīšanās laikā, kas saistīts par ceļu satiksmes negadījumu atbildīgās personas noskaidrošanu un apdrošināšanas atlīdzības pieprasīšanu, izpētām negadījuma vietu, bojātos transportlīdzekļus, izpētām dokumentus, ko šai sakarā ir sagatavojusi Policija un ekspertīzes, veicam negadījuma izmeklēšanas eksperimentus, saķeres koeficienta, transportlīdzekļa palēninājuma un redzamības noteikšanai, novērtējam ceļu satiksmes organizāciju negadījuma vietā un tās apkārtnē, ceļa stāvokli un ietekmi uz negadījuma rašanās iespējamību, pārbaudām transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, kas varētu būt bijis par iemeslu vai ir izmainījies negadījuma rezultātā, nosakām ceļu satiksmes negadījuma norises mehānismu, veicam trasoloģisko ekspertīzi bojājumu cēlonības noteikšanā un nosakām cēlonības saderības atbilstību CSNg norises mehānismam.
Reinis, 26.augusts 2004 0:00
Labdien, kā ir zināms tad nesen tika pieņemts lēmums par Satiksmes biroja likvidāciju un saistību nodošanu privātās rokās (apdrošinātāju).
Varbūt Jūs varētu populāri izskaidrot, kas mainīsies sākotnējā strīdā stadijā ar apdrošinātāju vai turpmāk būs jēga un iespēja iesniegt sūdzības par apdrošinātāju lēmumiem jaunajai iestādei?
Ēriks Griģis:

Valsts ar to noņems aktīvo kontroli un atbildību pār šo procesu.
Nedarbosies vairs administratīvā procesa likums, kas valsts iestādei liek atlīdzināt zaudējumus, ja cietušajam tie radušies valsts ierēdņa (piemēram, Satiksmes biroja) darbības vai bezdarbības rezultātā.
Tiešas jēgas nebūs, jo nekad nav arī bijis.
OCTA likumā tas ir iestrādāts jau no 1997. gada, kā apdrošinātājs var neņemt vērā Satiksmes biroja viedokli, lēmumu....par...
Bet būs sekundāra vajadzība tiesā uzrādīt apdrošinātāju viedokli par strīdīgo jautājumu, objektu vai subjektu, lai to apspriestu.
Tāpēc vajadzēs pieprasīt transportlīdzekļa apdrošinātāju biroja viedokli par strīdu, neapmierinātību u.tml. rakstiski.
vārds Normunds, 26.augusts 2004 0:00
Kada ir ievedmuita automašīnām un motocikliem no Amerikas un kā rēķina? Varbūt ir vēl kadi maksājumi, ko javeic, ievedot automašīnas?
Ēriks Griģis:

Par to zvaniet uz muitu.
vārds, 26.augusts 2004 0:00
Gāju skati savam auto.Viss esot kārtībā izņemot lukturu augstuma korektoru,tas nedarbojas. Uguņu regulējums esot pareizs. Kāda velna pēc man tas korektors ir vajadzīgs? Mašīna ir maza un kravu pārvedājumiem nav paredzēta. Elektronikas remonts var izrādīties diezgan padārgs.Ko man darīt? Cēsīs skati ar pirmo reizi iziet retais. Par atkārtotu apskati protams jāmaksā!
Ēriks Griģis:

Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli
uz ceļiem.
Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumi Nr.466.

IX. Rīcība strīdu gadījumos un lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.
65. Ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) nepiekrīt transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējumam, transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) vēršas pie CSDD nodaļas priekšnieka.


66. Ja domstarpības nav atrisināmas attiecīgajā CSDD nodaļā, sastāda iesniegumu ar tehniskā rakstura domstarpību detalizētu izklāstu. Minēto iesniegumu nosūta CSDD pārvaldei. Pēc iesnieguma saņemšanas CSDD pārvalde triju darbdienu laikā rakstiski informē iesnieguma iesniedzēju par transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atkārtotās novērtēšanas vietu un laiku.
67. Ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) uzreiz pēc tehniskās apskates veikšanas nav vērsies pie attiecīgās CSDD nodaļas priekšnieka, bet ir radušās pamatotas aizdomas par transportlīdzekļa vai tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējuma atbilstību faktiskajam stāvoklim, transportlīdzekļa īpašniekam (vadītājam) ir tiesības mēneša laikā pēc pārbaudes veikšanas iesniegt motivētu iesniegumu CSDD pārvaldē.
68. Līdz atkārtotai transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanai remontdarbu vai komplektācijas izmaiņu veikšana konkrētajam transportlīdzeklim ir aizliegta.
69. Ja mēneša laikā pēc tehniskās apskates vai tehniskās kontroles uz ceļa tajā konstatētos būtiskos trūkumus vai bojājumus par tādiem neuzskata uzņēmums, kuram transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) uzticējis to novēršanu (turpmāk – remontuzņēmums), tad, nenovēršot trūkumus vai bojājumus, remontuzņēmums un transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) iesniedz kopīgu motivētu iesniegumu CSDD un vienojas par atkārtotās pārbaudes laiku. Atkārtotajā pārbaudē piedalās arī remontuzņēmuma pārstāvis.
70. Ja atkārtotajā pārbaudē tiek konstatēts, ka ir veikti remontdarbi, vai ja transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) atsakās uzrādīt transportlīdzekli atkārtotai pārbaudei vai neierodas uz atkārtoto pārbaudi, vai ja remontuzņēmuma pārstāvis atsakās piedalīties vai arī nepiedalās atkārtotajā pārbaudē, paliek spēkā iepriekš piešķirtais transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējums.
71. Transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atkārtotu novērtēšanu veic satiksmes ministra apstiprināta komisija. Komisijas lēmumu var apstrīdēt tiesā administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
vārds Marta, 26.augusts 2004 0:00
Nesen aiz neuzmanības izraisīju avāriju, kurā cieta motociklists un arī pats mocis. Sapratu, ka manu radīto zaudējumu sedz OCTA, bet šodien cietušais man pieprasīja 150 LS, jo apdrošinātāji viņam samaksājuši par maz - tikai 160 LS, bet pašu moci novērtējuši uz 300 LS. Ko man darīt - maksāt vai nemaksāt ?
Ēriks Griģis:

Nemaksāt, ja prasība ir par zaudējuma nodarījumu īpašumam.
Lai atlīdzību prasa no apdrošinātāja vai sūdzas Satiksmes bgirojā un pēc tam iesniedz prasību tiesā.
Viņš ir pārkāpis tiesību aktos noteikto, papildus par īpašumam nodarītu zaudējumu vēl prasīdams atlīdzību no izraisītāja, ja atlīdzības limits (70 000 Ls) nav pārsniegts.
Agris, 24.augusts 2004 0:00
Braucu pa vinvirziena ielu un pēkšņi iesāniski,no pretēj
ās puses parādās meitene uz velosipēda, kura apjūk ieraugot manis vadīto automobili un ietriecas tajā. Meitene paķer velosipēdu apgriežas un aizbrauc. Apskatot automobili, bojājumu nekādu, izņemot uz valsts numura zīmes, nelielas deformācijas pēdas. Atstāju šo vietu, bet pēc neilga laika mani uzmeklēja CP un sodīja divus gadus atņemot vadītāja apliecību. Es uzskatu, ka esmu rīkojies saskaņā ar CSN 54 punktu un gatavojos CP lēmumu pārsūdzēt tiesā. Sakiet, ludzu, vai man ir izedzes?
Ēriks Griģis:

Nav izredzes, jo neievērojāt CSN 1.43., līdz ar to esat pārkāpis CSN 52. punktā noteikto, attiecībā uz nosacījumu "... ja transportlīdzekļu vadītāji nespēj vienoties...".
Guntis, 17.augusts 2004 0:00
Labdien!
Gadījās tā, ka manu auto sasita, avārijā vainīgs otrs šoferis.
Tā ka sasista bija stūres iekārta + tālāk ieplīsis (agrāk mazliet plīsušais stikls, bet bij kādreis apstādināta plīšana - ieurbjot) + vēl šādi tādi sīkumi, tad apdrošinātāji ieteica piekrist remontam, jo tad varēs atklāt slēptos defektus - es piekritu.
Tagad zvanot uz servisu viņi saka ka stiklu nevarēšot mainīt kā arī tādas lietas kā sailentbloki jau esot bijuši beigti pirms avārijas (kaut gan tika remontēti un izieta teh.apskate 2 nedēļas iepriekš).
Jautājums sekojošs: Pie kā būtu jāgriežas ar kādām pretenzijām par servisa darbu un veikto remonu apjomu, droši vien pie apdrošinātāja?
Bet vai ir kādas izredzes panākt kturpmāko remonu? Vai kompensāciju (teiksim par stiklu?)

Iepriekš pateicos.
Ēriks Griģis:

No rakstītā saprotu, ka runa ir par OCTA.
Ar pretenzijām par apdrošinātāju zaudējumu noteikšanu un atlīdzināšanu ir jāgriežas Satiksmes birojā, Lomonosova 9, tālrunis 7241822.
aicis, 16.augusts 2004 0:00
Labdien. Es ar savu autinju uztaisiju avariju - ietriecos staavosaa auto, un man ir kasko apdrosinassana. Gribeeju uzzinaat vai man var "Piesiet "aatruma paarsniegsanu, jo taads bija. Pielaujamais ir 50+30, man bija ap 110. Paldies, ja atbildeesiet.
Ēriks Griģis:

Ātruma pārsniegšanu nepiesien, bet pierāda.
Ceru, ka procesa virzītāja labās rokas pusē sēdēs kāds spečuks, kurš prot rēķināt un skolā ir mācījies fiziku.
vārds Raitis, 13.augusts 2004 0:00
Es un mans auto esam kļuvuši par CSN upuriem, kad vaininieks pie krustojuma sarkanās gaismas taranēja mana auto aizmuguri, ietriecot mūs priekšā stavošajā automašīnā. Pēc negadījuma biju pamatīgi apdullis un apskatot savu auto īpaši nenovērtēju sava auto priekšai nodarītos bojājumus, bet tie vēlāk izrādījās pietiekoši nopietni. Pēc negagadījuma priekšā esošā auto vadītājs apskatījis savu auto ar manīm (tai brīdī nebiju spējīgs novērtēt sekas) un vaininieku vienojās par notikuma vietas atstāšanu. Vēlāk policijas paskaidrojumā nespēju norādīt priekšā bijušās automašīnas valsts numuru, bet tikai tās marku. Paskaidrojumā norādīju tikai savai mašīnai radušos bojājumus un negadījuma apstākļus. Par no aizmugures izdarītā trieciena spēku varu tikai sniegt sekojošu informāciju: manai automašīnai Ford Mondeo 1996.gada izlaidums bija saliekts piekabes āķis, aiz tā esošais aizmugurējais bamperis un aizmugurējo durvju (universāls) slieksnis. Priekšpusē attiecīgi bija bojāti lanžeroni un priekšējais bamperis kā arī priekšējie lukturi.
Šobrīd vainīgā apdrošinātājs (AAS BALVA) kavējās ar automašīnas priekšai nodarīto bojājumu labošanu saistīto izdevumu segšanu pieprasot kaut kādas papildus izziņas no CP. Esmu izmantojis apdrošinātāja ieteiktā servisa pakalpojumus un pirms došanās uz servisu saņēmu apdrošinātāja apgalvojumu, kad ar CSN viņam viss ir skaidrs. Vēlāk izrādījās ka nav. Kā man rīkoties, lai saņemtu servisam samaksāto savu ķīlas naudu par auto saņemšanu pēc remonta.
Cerot uz jūsu palīdzību, ar cieņu Raitis
Ēriks Griģis:

1. Bojājumus pats vadītājs nevērtē.
2. CSN iesaistītie vadītāji rīkojas atbilstoši CSN 50., 51. vai 52., 53. vai 54. punktu prasībām.
3. CSN 52.punkts.
Ja 51.punktā minētajā CSNg iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi...
Tu esi pārkāpis CSN 52. punktā noteikto.
Tev bija jāziņo policijai un, ja nepieciešams, glābšanas dienestam.
LAPK 149.16 panta 5. daļas noteiktā kārtībā Tu esi nopelnījis sev 4 soda punktus Pārkāpumu uzskaites punktu reģistrā kopā ar sodu Ls 100 – Ls 500 un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanu uz 2 gadiem.


PS/
Apdrošināšanas gadījums nav noteikts pareizi. Ja policija vai kāda cita institūcija, kas var fiksēt CSNg faktu, neapstiprinās Tevi par negadījumā cietušā TL īpašnieku, tad atlīdzība nav tiesiski nosakāma OCTA likumā noteiktā kārtībā.

PS//
Vainīgajam vadītājam, ja viņš nespēs samaksāt, tad izraisītāja TL īpašniekam būs jāatmaksā apdrošinātājam visi izdevumi: zaudējumu atlīdzība, ekspertīzes un atlīdzibas lietas apstrādes izdevumi.

PS///
Apmācām TL vadītājus ceļu satiksmē rīkoties atbilstoši CSN, kustības drošības un OCTA apdrošināšanas likuma prasībām, autoskolā BCDE, Bauskas 86, t. 7627901, komplektējot apmācāmo grupas pēc iepriekšējiem pieteikumiem.
Skolnieks, 10.augusts 2004 0:00
Vai un kur jaunie tematiskie CSN ir nopērkami?
Ēriks Griģis:

Jaunos "Tematiskie uzdevumi ceļu satiksmes noteikumos" var iegādāties
autoskolā BCDE, Bauskas ielā 86,
404. telpā, tālrunis 7627901
Megija, 6.augusts 2004 0:00
Dzīvoju un strādāju Īrijā. Esmu iegādājusies automašīnu, kas reģistrēta Īrijā. Vai varu veikt auto civiltiesisko apdrošināšanu šai automašīnai caur kādu no Latvijas apdrošināšanas kompānijām. Kā to praktiski izdarīt, cik tas maksā.
Ēriks Griģis:

Vari noslēgt CAOA starptautiskās Zaļās kartes līgumu, lai tas darbotos Īrijā un Latvijā (līguma darbības valsti norāda valsts kods, kas polisē nav nosvītrots).

1. No CAOA likuma.

"7.pants. Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte)
(1) Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte) ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš piedalās ceļu satiksmē valstī, kura ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts.
(2) Zaļā karte ir spēkā apdrošināšanas polisē norādītajās valstīs.
(3) Latvijas Republikā reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieks starptautisko apdrošināšanas līgumu var noslēgt tikai ar apdrošinātāju, kas ir Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja biedrs."

No tā, ja Tev ir Latvijā nereģistrēts transportlīdzeklis, tad vari līgumu noslēgt ar jebkuru apdrošinātāju...arī ar apdrošinātāju, tā pārstāvi vai aģentu uz Vācijas vai Polijas robežas, kas Latvijā nav Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja biedrs.

2. Praktiski ir nepieciešama persona, kurai ir īpašnieka (Tavi), transportlīdzekļa reģistrācijas dati un īpašuma apliecinošs dokuments (kopija). Personai par līgumu būs jāsamaksā apdrošinātāju noteiktā prēmija un jāparakstās, ka sniegtā informācija ir patiesa.

3. Pārbaudi iespēju, pasūtīt polisi pa tālruni vai inetu (e-polisi), lai Tev to aizsūta pa pastu. Izdomā, kā atbildēsi uz apdrošinātāju jautājumu par samaksas nodrošinājumu.

4. Tā kā Īrijā ar viesstrādniekiem vietējie apdrošinātāji neslēdz CAOA līgumus, tad piedāvā Latvijas kādai apdrošināšanas sabiedrībai atvērt tur savu pārstāvniecību. Tad varēsi izveidot savu biroju un būs darbs Tev un tavam ... auto.
Par reģistrētiem un apdrošinātiem transportlīdzekļiem izveido datu bāzi, tad sagatavo iespēju noteikt zaudējumu apjomu uz vietas, apmāci vadītājus, saskaņo datus ar policijas pārvaldi...brīdini pārkāpējus nacionālajās valodās, piedāvā šo projektu vietējam transportlīdzekļu apdrošināšanas birojam Dublinā...
pauls timrots, 29.jūlijs 2004 0:00
Sveiks, Erik! Te Timrots no Zebras. Vajadzetu tavu konsultaciju. Ludzu, piezvani man 9227688, jo esmu pasejis tavu mobilo.
Pauls
Ēriks Griģis:

Vienmēr laipni...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti