Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ciešu, nezinot par ko, 26.jūlijs 2004 0:00
Kas ir agresīva braukšana?
Mani sodīja par to, bet nepaskaidroja...kāpēc?
Ēriks Griģis:

Tas, ko tiesā var pierādīt vai apstrīdēt.

Agresīva braukšana ir apzināta vadītāja ļaunprātīga rīcība, pārkāpjot tiesību aktos noteikto kārtību ceļu satiksmē, kas rada bīstamību ceļu satiksmes kustības drošībai un apdraudējumu citiem ceļu satiksmes dalībniekiem
(6 soda punkti).

Tiesību aktos noteiktā kārtība ir kustības drošība ceļu satiksmē, kas iedarbojas un regulē sistēmas “vadītājs-transportlīdzeklis-ceļš” darbību.

Bīstamību ceļu satiksmes kustības drošībai rada ceļu satiksmes dalībnieka ceļu satiksmes noteikumu punktu pārkāpumi.

Apdraudējumu citiem ceļu satiksmes dalībniekiem raksturo tiem nodarītais traucējums, radītā bīstamā vai izraisītā avārijas situācija ceļu satiksmē.
Atbilstoši situācijas smaguma pakāpēm piemēro sodu vadītājam par agresīvu braukšanu, attiecīgi LAPK 149.4.p. 11.daļā noteiktajam (Ls 50-200).

Kā noteikt apdraudējuma smagumu, izmaiņas CSN, LAPK un soda punktu piemērošanas kārtību, Saskaņotā paziņojuma aizpildi un vadītāja rīcību CSNg vietā, lai par notikušo neziņotu policijai, atbilstoši CSN 51. punktā noteiktajam, mācām autovadītāju grupām, autotransporta uzņēmumiem un firmām pēc iepriekšējiem pieteikumiem autoskolā BCDE,
Bauskas ielā 86.
vizbulīte, 14.jūlijs 2004 0:00
Labdien, dārgo ekspert!
Vai Jūs nepateiktu kur varētu iegādāties jaunos ceļu satiksmes noteikumus?Un vai ir iznākusi arī jaunā sodu grāmatiņa.
jau iepriekš paldies! Lai veicas!
Ēriks Griģis:

Hi zbulīt!

Ceļu satiksmes noteikumu grāmatiņu par Ls 1,35 vari iegādāties AUTOSKOLA BCDE, Bauskas 86, 404. telpā, t.7627901
Turpar par Ls 0,50 ir
"Administratīvā atbildība par ceļu satiksmes un ceļu aizsardzības noteikumu pārkāpumiem un Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi".
vārds Marija, 6.jūlijs 2004 0:00
So mnoi proizoshlo DTP v kotorom ya okazalas' postradavshei.Ehav po shosse v menya szadi vrezalsya avtomobil',v kotorom nahodilsya voditel' v alkogol'nom op'yanenii i bez voditel'skogo udostavereniya.Postradal moi syn .Obrativshis' v policiyu mne skazali,chto esli budet vozbuzhdeno ugolovnoe delo,tak kak est' postradavshie,to vyplata strahovogo polyusa za moyu mashinu budet vyplachena tol'ko posle sudebnogo razberatel'stva i etot process mozhet zatyanut'sya na neskol'ko let.V etom dele menya postavili pered vyborom-vozbuzhdaya ugolovnoe delo ,sledovatel'no zhdat' vyplaty strahovogo polyusa neskol'ko let ili otkazat'sya ot ugolovnogo dela i poluchit' vyplatu po vremeni ran'she.Deistvuyut li oni po zakonam nashei strany?
Zaranie spasibo za otvet.Otvet mozhet byt' i na latyshskom yazyke.
Ēriks Griģis:

1. Marija, Jūsu aprakstītais gadījums nevarētu būt attiecināms KPK 111. pantā noteiktajam, ka krimināllieta tiek ierosināta pēc cietušā, tb. Jūsu sūdzības. Krimināllieta ir jāierosina, jo noziedzieks ir jāsoda tikai tāpēc, ka viņš var būt tas slepkava, kas reiz jau ir izvairījies no soda par līdzīgu nodarījumu un Jums vienkārši palaimējās. Viņa upuris būs nākošais....

2. Finansiāli apdrošinātāji atradīs iemeslu, lai izliktos neprotam noteikt CSNg izraisītāju...un valstī nav neviena, kas viņiem par to aizrādītu.
Atliek tiesas lēmums.
Gaidot tiesas lēmumu, kas noskaidros izraisījušās personas vainu, paies divi līdz trīs gadi...(CAOA likumu pieņēma Saeimas deputāti, par kuriem esam balsojuši, tātad Jūs, Marija, pati šādu likuma darbības izpausmi Latvijā esat vēlējusies).
Apdrošinātāji atlīdzinās zaudējumus par cietušo dēlu (vidēji 65 Ls pēc statistikas, vidēji par automobili Ls 430, pēc statistikas datiem).

3. Ierosinot krimināllietu, Jūs, Marija, gaidīsiet tikpat ilgi, tikai cerības saņemt zaudējumu atlīdzību Jums būs pirmstiesas izmeklēšanas laikā, nekā apdrošināšanas gadījumā. Tas ir panākams ar to, ka noziedzniekam ir jāliek apznāties, ka viņš tiktu sodīts tikai atbilstoši KL noteiktā kārtībā, ja civilprasība tiktu apmierināta pirms tam. Un viņš to sapratīs, jo dzērāja, tādēļ noziedznieka vadītāja noziegumu finansiāli būs jāsedz automobiļa īpašniekam.
Jums ir nepieciešams advokāts, kurš prot šādas lietas virzīt un eksperts, lai krimināllietai pievienotajā civilprasībā uzrādītu pamatotu zaudējuma summu par CSNg bojāto transportlīdzekli.
Pārējo izstāstīšu konsultācijā, ja vēlēsieties.

4. Krimināllietā civilprasītājs, tb, jūs, Marija, esat vienlīdzīga ar prokuroru.
Tāpēc Jūsu pievienotā civilprasība var tikt apmerināta pirms par to sāk domāt apdrošināšanas sabiedrība.
Advokāts un eksperts ir mūsu rīcībā.
Ja tas būs nepieciešams, konsultācijas laikā varēsim Jums tos ieteikt.
vārdsaivars, 1.jūlijs 2004 0:00
auto Ford Stratus
Ēriks Griģis:

Kas ir ar šamo verķi?
Dainis, 28.jūnijs 2004 0:00
Vai gadījumā, ja vadītājs ir atstājis notikuma vietu (situācijā, kad tiešām pats vadītājs nebija pamanījis, ka stāvvietā nedaudz aizskāris citu a/m un policija ir samazinājusi sodu, jo ir bijuši vainu mīkstinoši apstākļi) apdrošinātājiem ir tiesības pieprasīt regresa prasību atbilstoši Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums jaunā varianta (2004. gada) 41. punkta prasībām
Ēriks Griģis:

Ja CSNg vieta ir atstāta, tad pastāv regresa iespējamība, atbilstoši tiesību aktam par CAOA.
Apdrošinātājs ir tiesīgs prasīt regresu un var arī to nedarīt, lai vainīgās personas neiemācītos to, kā izvairīties no regresa....
Regresam nav nekāda sakara ar administratīvā soda bardzību, tb. pakāpi.
Regress ir apdrošinātāja sods vainīgai pesonai, ko apdrošinātājs var prasīt vai neprasīt, atkarībā pēc saviem ieskatiem.
vārds Valdis, 19.jūnijs 2004 0:00
Labdien! Situacija tada - mans auto stav pagalma un stundas laika kads ir iebukteejis mana auto sparnu un durvis. Manam auto nav KASKO, bet parastaa ERGO apdrosinashana. Izsaucu policiju, sastada protokolu, bet saka taa: ja jus nezinat precizu auto numuru, kas izraisija sho sadursmi, mees neko nevaram dariit un apdrosinasanu jus nesanjemat! Vai taa ir taisniba, ka man pagalmaa sabuktee auto, bet jaaremontee pasam?
Ēriks Griģis:

Jā, tā ir taisnība, bet par to ERGO nav nekādas daļas. Viņi izpilda tikai to, ko ir vēlējusies latviešu tautas balstiesīgo daļa.

Ja ir tikai CAOA apdrošināšanas līgums, tad nenoskaidrota transportlīdzekļa nodarītie materiālie zaudējumi netiek atlīdzināti, kā to nosaka tiesību akts par CAOA.
Dainis, 15.jūnijs 2004 0:00
Ir noticis CSN. Sveša a/m mainot joslu aizskāra sievas vadītās a/m aizmugurējo daļu (durvis, spārnu un bamperi). Negadījums notika uz apļa pie Stahanoviešu tilta. Otras a/m vadītājs apzinātu vai neapzinātu iemeslu dēļ pēc negadījuma arī iebrauca tajā pašā joslā, kurā atradās sievas vadītais a/m, rezultātā policisti nevarēja noteikt vainas pakāpi. Tā kā sievai šāds negadījums ir pirmo reizi, tad arī nekādus lieciniekus nedabūja. Policijas dokumentos tika atzītas abas puses par vainīgajām, jo otras a/m melojot apgalvoja, ka sieva mainījusi joslu. Mūsu a/m ir Kasko apdrošināšana. Tika dzirdēta tāda versija, kad šādā gadījumā katrai mašīnai nodarīto zaudējumu sedz otras a/m OCTA kompānija, vai tas ir tiesa? Kā arī bija otrs variants, ka par mūsu Kasko pašriska daļu iegūst no otras mašīnas OCTA kompānijas. Vai mums ir iespējams pieprasīt ekspertīzi, jo ,manuprāt, ir iespējams noteikt pēc bojājumiem, kurš kuram ir uzbraucis? Ja tā, tad kā tad tiek darīts?
Saprotu, ka varbūt mans nākošais jautājums nav saistīts ar apdrošināšanu, bet iespējams, ka Jūs kā eksperts varētu pateikt, kā iespējams izvairīties no tā, kad vadītājs maina savu liecību mēģinot otru padarīt par vainīgu?
Ēriks Griģis:

1. Jūsu sievas KASKO apdrošinātājs atlīdzina zaudējumus un par OCTA daļu piestāda prasību zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājam.
2. Policija noteica pareizi vai neprata tikt skaidrībā un noteica, ka abas puses ir vienādi vainīgas. Tas paliek policijas ziņā, līdz Jūs pārsūdzēsiet policijas pieņemto lēmumu.
3. Ekspertīze būtu jāpieprasa KASKO apdrošinātājam, lai noteiktu, kadu daļu pieprasīt atmaksāt OCTA apdrošinātājam.
4. Ja lieta nonāks līdz tiesai, tad neiebildīšu, ja mani uzaicnās izteikt savu viedokli.
Līdz pirmstiesas izmeklēšanai abi automobiļi ir jāsaglabā pēcavārijas stāvoklī. Tas ir jānosaka procesa virzītājam apdrošināšanas sabiedrībā, policijā vai tiesā.
5. Vadītāja liecību maiņas gadījumā paskaidrojuma atbilstību notikušajam var apstiprināt vai uzrādīt neatbilstību eksperts, kurš negadījuma vietā ir veicis negadījuma apstākļu izpēti un noskaidrojis to rašanās iemeslu(s).
6. Tiesas lēmums vai eksperta viedoklis par notikušo ir pamats, lai Jūs pārsūdzētu policijas pieņemto lēmumu.
7. Pārsūdzēšanas pamatojumu pārskata Jūsu izvēlēts advokāts, kurš gatavo prasību un lietas materiālus iesniegšanai tiesā vai policijā (attiecīgi Administratīvajai rajona vai apgabala tiesai).
Vaimana, 13.jūnijs 2004 0:00
Vai celu policistam ir jaaprot noteikt mans brauksanas aatrums, ja esmu nobremzeejusi taa, ka no shluucoshiem riteniem paliek peedas?
Ēriks Griģis:

Ja bremzēšanas pēdas un ar to rašanos saistītais braukšanas ātrums ir tiešā cēloņsakarībā ar izraisīto negadījumu, tad ātrumu nosaka:
- procesa virzītājs,
- uzdot to noteikt ekspertīzei,
- izmeklētājs,
- ja iepriekšminēto nav, tad persona, kura pieņem lēmumu APK noteiktā pārkāpuma lietā - policijas daļas priekšnieks,
- ceļu policijas inspektors vai
- iecirkņa pilnvarotais, ja iepriekšminētās amatpersonas nav iesaistāmas.

Protams, ka jāprot!
ZJPB EIRO TEMIDA, 4.jūnijs 2004 0:00
Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē, par kuriem piešķir pārkāpumu uzskaites punktus un to skaits...
Ēriks Griģis:

Paldies EiroTemīdai par info.

Pirmdien sākam praktiskās braukšanas meistaru apmācības ceļu satiksmes kustības drošībā tieši ar jaunumiem LAPK un izmaiņu Ceļu satiksmes noteikumos apskatu.

Uzskatu, ka:
- saīsinājums "u.tml." tiesību aktos, kas nosaka pārkāpuma veidu, smaguma pakāpi un atbilstošu sodu, ir izslēdzami;
- piezīme nepaskaidro lietu pēc būtības, bet transportlīdzekļa vadītājam liek minēt...mīklas!


PS/
To izmantošana šādos tiesību aktos rada priekšnosacījumus ... u.tt., u. tml, iespējams a.c..
vārdsjanis, 31.maijs 2004 0:00
Vai Latvija darbojas apdrosinasana pa tetefonu?Mani interese OCTA.
Ēriks Griģis:

Apdrošināšana ir ceļš, kur naudas plūsmas satiksme notiek divos virzienos - samaksa par riska nodošanu apdrošinātājam un zaudējumu atlīdzināšana cietušajam, iestājoties apdrošinātajam riskam.
Pa telefonu var samaksāt, bet kā tiks organizēta satiksme pretējā virzienā!

Neviena apdrošināšanas sabiedrība par šāda apdrošināšanas veida nosacījumiem, kas ir pamatoti ar tiesību aktiem, nav mums piestādījusi Latvijā darbojošus apdrošināšanas noteikumus.
Eidis, 31.maijs 2004 0:00
vairak ka gadu atpakl braucu bez tiesibam, ziema, likuma izslidja masina ieslideja preti brauacoshai sanos, tadag vairak ka pec gada un 3 menesiem apdrosinasanas kompanija man piestada apdrošināšanas likuma 41 panta kartiba noteikto regresa pretenziju , par zaudejumiem. Cik ilga laika apdrosinasanas kompanijai ir pretenzija japiestada, ja zudejumus ta segusi vairak ka gadu atpakal?
Ēriks Griģis:

Kā jebkuras civilprasības gadījumā - 10 gadu laikā no paziņojuma saņemšanas brīža.
JPS, 31.maijs 2004 0:00
Labdien!
Kā mēs varētu sakontaktēties, lai pārrunātu mūsu problēmas būtību?
Lūdzu atsūtiet savas koordinātes!
Ēriks Griģis:

BCDE EKSPERTS, Bauskas 86.
Par tikšanās laiku zvaniet t. 6322578
vārdsArmands, 30.maijs 2004 0:00
Manai 2 gadus jaunajai mašīnai garantijas laikā ar KASKO apdrošināšanu tika veikts aizmugurējā bampera remonts (ar krāsošanu) attiecīgo dīleru servisā, bet tagad pēc pus gada remontētajā vietā nāk nost krāsa. Ko darīt - griezties pie apdrošinātājiem vai remonta veicējiem? Vai KASKO apdrošināšana sedz izdevumus, kas saistīti ar citu ļaunprātīgas rīcības seku novēršanu, piemēram, nelieliem skrāpējumiem virsbūves krāsā?
Ēriks Griģis:

1. Remontam dīlera servisā tiek dotas garantijas uz detaļām, krāsojumu un remonta tehnoloģiju. Jānoskaidro garantijas.
Apdrošinātāji neveic remontu,- kāda viņiem gar to daļa!

2. KASKO sedz trešās personas ļaunprātīgas rīcības rezultātā nodarītus zaudējumus, ja apdrošināšanas līgumā šāda riska radītie zaudējumi ir paredzēti atlīdzināt.
JPS, 28.maijs 2004 0:00
Paldies para atbildi! Vai Jūs varētu ieteikt kādu advokātu, kurš specializējas šādās lietās! Apdrošināšanas kompānija ar kuru iet strīds ir ERGO!
Ēriks Griģis:

Varu, bet lai Jums ko ieteiktu, es vēlētos iepazīties ar lietas būtību.

PS/
Tas ir nepieciešams, jo advokāts sūtīs Jūs pie eksperta, lai uzzinātu procesa izredzes klienta sekmīgai aizstāvēšanai.

PS//
Ekspertam būs jāgatavojas piedalīties tiesas procesā, lai sekmētu lietas izskatīšanu pēc būtības un atbilstošas kompetences.
vārds, 27.maijs 2004 0:00
cik maksā toyota camry 2.2 , 98 gads
Ēriks Griģis:

Ceru, ka iespējamo cenu atradīsiet šajā ineta lapaspusē:

www.mobile.de/SIDrgXZPvUhEezPDhD...
vārdsAnsisR, 27.maijs 2004 0:00
Ar kaadiem iisti izdevumiem ir jaareekjinaas, ja ieved lietotu auto no vaacijas?..piem. FORD PROBE 1991.g. 1000EUR
Ēriks Griģis:

Likums
Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli.
4.pants. Nodokļa likmes
(1) Vieglajiem automobiļiem nodokli aprēķina atkarībā no automobiļa vecuma (skaitot no pirmās reģistrācijas gada ārvalstīs) pēc šādām likmēm:

1) iepriekš nereģistrētiem automobiļiem un automobiļiem,
kas nav vecāki par gadu, — 250 latu;
2) gadu veciem automobiļiem — 200 latu;
3) divus gadus veciem automobiļiem — 150 latu;
4) trīs gadus veciem automobiļiem — 125 lati;
5) četrus gadus veciem automobiļiem — 100 latu;
6) piecus līdz septiņus gadus veciem automobiļiem — 75 lati;
7) astoņus gadus veciem automobiļiem — 80 latu;
8) deviņus gadus veciem automobiļiem — 85 lati;
9) desmit gadus veciem automobiļiem — 90 latu;
10) 11 gadus veciem automobiļiem —100 latu;
11) 12 gadus veciem automobiļiem — 110 latu;
12) 13 gadus veciem automobiļiem — 130 latu;
13) 14 gadus veciem automobiļiem — 150 latu;
14) 15 gadus veciem automobiļiem — 170 latu;
15) 16 gadus veciem automobiļiem — 190 latu;
16) 17 gadus veciem automobiļiem — 210 latu;
17) 18 gadus veciem automobiļiem — 230 latu;
18) 19 līdz 25 gadus (ieskaitot) veciem automobiļiem — 250 latu.

(2) Motocikliem nodokli aprēķina atkarībā no motocikla vecuma (skaitot no pirmās reģistrācijas gada ārvalstīs), šā panta pirmajā daļā automobiļiem noteiktās attiecīgās likmes reizinot ar 0,25.

(3) Ja nav iespējams noteikt vieglā automobiļa vai motocikla pirmās reģistrācijas gadu ārvalstīs, nodokli aprēķina pēc vieglā automobiļa vai motocikla vecuma, skaitot no izgatavošanas gada.

Tātad Ls 150,00
Arzemnieks, 26.maijs 2004 0:00
Sveiki ! Pirms ES iestasanaas, lai pa Latviju brauktu ar auto, kas registrets arzemees, bija jaiegadaajas Robezzliigums. Tagad, arī ir iespeejams iegaadaaties Robezzligumu, bet tas ir nenormaali daargi. Vai ir iespeejams iegaadaaties Latvijaa (nebraucot uz arzemeem) OCTA priekss auto, kas reggistreets aarzemees (piem: LT) ? Iepriekss paldies.
Ēriks Griģis:

No CAOA likuma.
1.
6.pants. Robežapdrošināšanas līgums.
(1) Robežapdrošināšanas līgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz:
1) transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav Eiropas Ekonomikas zonas valsts, un šķērso Latvijas Republikas robežu, kas vienlaikus ir Eiropas Ekonomikas zonas ārējā robeža, ja tā vadītājs nevar uzrādīt Latvijas Republikas teritorijā spēkā esošu transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumu;
2) transportlīdzekli, kurš reģistrēts ārpus Latvijas Republikas un piedalās ceļu satiksmē Latvijas Republikas teritorijā, ja tam beidzies Latvijas Republikas teritorijā spēkā esoša transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līguma termiņš.
(2) Robežapdrošināšanas līgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Robežlīgums nav jāiegādājās, ja transportlīdzeklis ir reģistrēts Eiropas Ekonomiskā zonā. Latvijā ir derīgs tas CAOA līgums, kas noslēgts transportlīdzekļa reģistrācijas valstī, piemēram - Lietuvā vai Īrijā.

2.
5.pants. Standartlīgums
(1) Standartlīgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz:
1) Latvijas Republikā reģistrētu transportlīdzekli;

2) Latvijas Republikā iegādātu jaunu, agrāk nereģistrētu transportlīdzekli vai attiecīgajā ārvalsts reģistrā no uzskaites noņemtu transportlīdzekli;
3) transportlīdzekli, kurš aprīkots ar speciālām Ceļu satiksmes drošības direkcijas izsniegtajām tirdzniecības numura zīmēm, ir paredzēts pārdošanai un tiek pārvietots uz tirdzniecības vai glabāšanas vietu vai piedalās ceļu satiksmē klienta izmēģinājuma braucienā, klātesot pārdevējam vai tā pārstāvim;
4) transportlīdzekli, kurš aprīkots ar speciālām Ceļu satiksmes drošības direkcijas izsniegtajām tranzīta numura zīmēm un paredzēts izvešanai no Latvijas Republikas.
(2) Standartlīgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Latvijas Standartlīgumu nevar noslēgt uz transportlīdzekli, kas reģistrēts ārvalstīs.

3.
7.pants. Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte)
(1) Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte) ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš piedalās ceļu satiksmē valstī, kura ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts.
(2) Zaļā karte ir spēkā apdrošināšanas polisē norādītajās valstīs.
(3) Latvijas Republikā reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieks starptautisko apdrošināšanas līgumu var noslēgt tikai ar apdrošinātāju, kas ir Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja biedrs.

Slēdzot Latvijā Zaļās kartes līgumu, likumā nav noteikts, ka tas ir noslēdzams tikai ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli.
Tātad to var noslēgt ar Lietuvā vai Īrija reģistrētu transportlīdzekli.
Paulina, 26.maijs 2004 0:00
Labdien, Ērik!
Vai ir iespējams kaut ko vairāk uzzināt par kustības drošību. Lasot komentārus radās intrese.
Varbūt konsultācijas, vai kāds lekciju cikls par šāda veida jautājumiem?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Ceļu satiksmes kustības drošības apmācības praktiskās braukšanas meistariem sāksies 7. jūnijā, plkst.10:00, Bauskas ielā 86, 405. auditorijā.
Mācību laiks 5 nedēļas katru darba dienu no 9:00 līdz 17:00.

Izbraukuma lekcijas ekspertiem un autotransporta speciālistiem ir jāpiesaka pa tālruni 6322578.
Nākošā Vidzemē paredzēta 02.06. Madonā; Kurzemē - 18.06. Talsos.

Piedāvāju konsultācijas kustības drošībā citu mācību iestāžu audzēkņiem.
Tālrunis uzziņām 7627901.
Ligita, 25.maijs 2004 0:00
Vai pēc iestāšanās ES, braucot ar savu auto uz ES valstīm, papildus OCTA jāiegādājas arī Zaļā karte?
Ēriks Griģis:

1. Papildus nav jāiegādājas.
CAOA likums nosaka, ka Standartlīgums ir derīgs EE zonā.

2. Likums nosaka, bet tai pašā laikā ir arī Zaļā karte.
Nav dzirdēts, ka Latvijā iebrauktu ar Vācijas vai Lietuvas līgumu. Kaut Latvijas OCTA likums to neaizliedz, bet arī skaidri nenorāda, kā izskatās un kādu citu valstu OCTA līgumi Latvijā ir derīgi.

3. Ar Zaļās kartes līgumu var braukt, manuprāt, drošāk, kamēr Latviju nav iepazinuši citu valstu robežsargi.

4. Nav arī publicēts paziņojums, kas ir nosūtīts ES valstīm un kas par to informē.
Sigurds, 22.maijs 2004 0:00
OCTA polise deriga ES valstīs. Kā ir ar Norvēģiju? Tā nav ES valsts. Vai ir jāiegādājas zaļā karte un ja jā, kur tas jādara?
Ēriks Griģis:

5.pants. Standartlīgums
(2) Standartlīgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Norvēģija ir transportlīdzekļu īpašnieku starptautiskās atbildības apdrošināšanas Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts un Latvijā noslēgtais Zaļās kartes līgums tur darbojas.
Tas pats attiecas arī uz Standartlīgumu (ja robežsargi uz Norvēģijas robežas ir pilnībā par to informēti).

Lasītākie raksti

Jaunie raksti