Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Vinis, 1.decembris 2004 0:00
Vakar SM nolasītā referātā Jūs stāstījāt par spēkiem, kas iedarbojas uz kravu tās pārvadāšanas laikā.
Cik stipri ir jānostiprina krava un kādu automobiļa sitiena spēku pret otru automobili kravas stiprinājumam ir jāiztur?
Ēriks Griģis:

Sitienā slāpētā kinētiskā enerģija vai sitiena spēks netiek reglamentēts. Pie kautkāda atsitiena spēka kravas stiprinājumi vai pati krava var sabrukt kā fizikāls ķermenis.
Arī braukšanas ātrumu pēc sagrautās kravas var noteikt tikai aptuveni, kā kontrollielumu, jo krimināllistikā tādu paņēmienu automobiļa braukšanas ātruma noteikšanai pirms sadursmes nepielieto.
Ekspertam, un ar šādu jautājumu Tu esi apdrošināšanas eksperts, ir jānosaka kravas stiprināšanas esamība un tās atbilstība MK noteiktām prasībām.
UN NEKAS VAIRĀK!
Latvijā, kravas pārvietošanās nostiprināšanas spēks braukšanas virzienā uz priekšu, ir noteikts kā fizikāls lielums 1G, kas ir vienāds ar kravas brutto masas un brīvas krišanas paātrinājuma reizinājumu.
Tas veidojas, nosakot un summējot priekšējās atbalsta sienas izturības robežu, kravas stiprinājuma spēkus un berzes (nevis slīdes) koeficientu.

JA SUMMĀ SPĒKI IR BIJUŠI NEPIETIEKAMI NOTEIKTAJAM 1G, IR NOTICIS CSNg UN IR CIETUŠIE kravas izslīdēšanas vai nokrišanas dēļ, TAD VARI PIESTĀDĪT REGRESU PRET PĀRVADĀTĀJA TRANSPORTLĪDZEKĻA ĪPAŠNIEKU, PAMATOJOT TO, KA VIŅŠ IR BIJIS BEZRŪPĪGS PRET CITAS PERSONAS ĪPAŠUMU, PIEŅEMOT DARBĀ NEPROFESIONĀLU VADĪTĀJU UN NEAPMĀCOT TO KRAVAS NOSTIPRINĀŠANĀ PĀRVADĀJUMOS CEĻU SATIKSMĒ.
Rihards, 30.novembris 2004 0:00
Labdien!
Jūs jau droši vien zinat par avāriju uz Liepājas-Rīgas šosejas, kur notika pasažieru autobusa sadursme ar kravas automobiļa piekabi. Mans jautājums ir sekojošs - šajā sadursmē cieta daudzi autobusa pasažieri, kuri tagad ārstējas un izdod diezgan daudz naudas veselības atjaunošanai. Vai šiem cilvēkiem ir iespējams atgūt šo naudu un kā viņiem būtu jārīkojas. Un vēl - kā ir ar autobusa biļetēm - vai tās nododamas atpakaļ autoostā vai kur citur, jo pakalpojums, par kuru tika samaksāts, tomēr netika veikts.
Ar patiesu cieņu un gaidot atbildi - Rihards.
Ēriks Griģis:

Katrs negadījumā cietušais pasažieris iesniedz prasību atlīdzināt personai nodarītos zaudējums un otru prasību - atlīdzināt mantiskos zaudējumus (biļetes vērtību) tam apdrošinātājam, kurš apdrošināja zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību. Ja tas nav noskaidrots, tad pie jebkura apdrošinātāja vai Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojā, Rīgā, Lomonosova iela 9, t.7241822
Apdrošināšanas sabiedrību var noteikt pēc automobiļa numurziimes:
www.sb.gov.lv/sbweb/zaudatl.do?a...

PS
1. Katram negadījumā cietušajam pienākas faktisko zaudējumu atlīdzināšana,
līdz 250 000 Ls;
2. Kopējais faktiskais mantiskais zaudējums viena izraisītāja gadījumā ir noteikts
līdz 70 000 Ls;
3. Zaudējumus izraisījušā transportlīdzekā vadītājs un īpašnieks nesaņem nekādu OCTA atlīdzību. Ja ir KASKO, tad atbilstoši apdrošinātajam riskam un apdrošināšanas noteikumos noteiktajam izraisītāja transportlīdzekļa īpašnieks saņem atlīdzību.
4. Izraisītāja transportlīdzekļa īpašniekam ir jāsavāc visi lietas materiāli,
jo apdrošinātājs !0 GADU LAIKĀ no negadījuma notikuma brīža ir tiesīgs piestādīt tam regresa prasību.
5. Par komercpārvadāšanā paņemto trešās personas preci - kravu OCTA atlīdzību neparedz.
6. Regresa prasībai ir jābūt pamatotai ar ekspertīzi.
7. Krimināllietas gadījumā visas civilprasības ir jāpievieno izskatīšanai reizē ar kriminālietas izskatīšanu.
8. Visus CP materiālus un negadījuma vietas fotogrāfijas vāciet, kopēiet, kamēr nav ierosināta kL. Pēc tam materiālu kopijas civilpersonas vairs nevarēs dabūt.
9. Pie manis konsultēties iesaistītie negadījumā var griezties tikai ar visām CP materiālu kopijām, fotogrāfijām un Kuldīgas televīzijas filmēto materiālu.
10. Pareiza rīcība pēc negadījuma būtu bijusi tad, kad policija novirzīja pārējo satiksmi pa apvedceļu, sagaidīt ekspertu CSNg iemeslu un turpmākā procesa virzības noteikšanai.
Tāpēc man tāds lūgums, to zinot, bez nosauktiem materiāliem konsultācijas mūsu birojā nevarēs notikt.

PS/
Izbraucam smagu CSNg izmeklēšanai un iemeslu noskaidrošanai, ja policija spēj nodrošināt vietas saglabāšanu, līķu atrašanos negadījuma vietā un pozā pēc negadījuma, eksperta darba nepārtrauktību negadījuma vietā.

PS//
Otrs nosacījums - CP ekipējumā jābūt nepieciešamām negadījuma vietas izpētes aprīkojumam. TV raidījumā ZEBRA skatītājo tika informēti, ka ekipējums tiek regulāri kontrolēts. Ja ekipējums neatbildīs KPK noteiktajam, tad zaudējumus, ko atteiksies segt apdrošinātājs nepietiekamas vai nepareizas CP sagatavotas informācijas dēļ, ir jāprasa atlīdzināt Valsts Polcijai un pasība jāpievieno krimināllietai.

PS///
Policijas ekipējuma atbilstību nepieciešamajam palīdzēšu noteikt.
peksiic, 25.novembris 2004 0:00
Sveiki Eerik,

Lieta sekojosha.

Drosh varbuut esi lasiijis iauto forumaa manu peedeejo dienu aktivitaates saistiibaa ar AS BTA.

Skatos tu tieshi nesen esi komenteejis liidziigi gadiijumu, bet tomeer.
Konkreetaa sabiedriiba pagaajushonedeelj apstiprinaaja (diemzjeel mutiski) ka es varu par sava auto remontu vienoties ar servisu ar kuru BTA ir nosleegts sadarbiibas liigums. Saakaas probleemas shonedeelj. BTA man grib pieshuut vainu. Tipa sadaliit atbildiibu, kam es galiigi nepiekriitu, jo zinu ka nebiju vainiigs un dariiju visu iespeejamo lai noveerstu negadiijumu. Ar katru dienu informaacija no BTA liekas diivainaaka un diivainaaka. Shodienas info ir taads ka nav atbildes no CP par vainiigo personu un ka lieta CP veel nav izbeigta, izskatiita. CP arhiivaa man apstiprina ka mana lieta ir izbeigta 8.11.04 briidii kad vainiigaa persona ir samaksaajusi administratiivo sodu par paarkaapumu. Lieta nodota arhiivaa. Riitdien dabuushu kopijas tam visam. Kaa man riikoties, jo uzskatu ka mana lieta tiek nepamatoti novilcinaata un to ka BTA neveelas segt remonta izmaksas.
Dotajaa briidii man ir pieteikushies vairaaki juristi kas ir ar mieru sagatavot visu nepiecieshamo tiesvediibai, bet gaidu galiigo atbildi no BTA. Ir arii daznji meediji izraadijushi interesi parakt dziljaak BTA darbiibas stilu, bet domaajams ka es to uzsaakshu tikai gadiijumaa ja saaksies tiesvediiba ar BTA
Ēriks Griģis:

Prasībai tiesā būtu vēlams pievienot Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju biroja viedokli.
Policija apstiprina notikušo faktu.
Apdrošinātāja vainīgā piesaukšana nav saistāma ar atlīdzības noteikšanas procesu, ja nav ierosināta krimināllieta. Atlīdzību nenosaka pēc vainīgās personas.
To mediji var uzvaicāt apdrošinātājiem un nopublicēt atbildes.
Ceru, ka būs arī pareizās.

Savu viedokli varēšu paust, kad būšu iepazinies ar atlīdzības lietas, CSNg protokola materiāliem un iesaistīto personu paskaidrojumiem.
Girts, 24.novembris 2004 0:00
Sveiki. Man iegadajoties OCTA polisi uz gadu neiedeva uzlimi (teica ka CSDD vai policija isti neatceros nav atljavushi izsniegt.) Vai obligati ir jabrauc tai uzlimei pakalj, vai ar pietiek ja uzradu to zaljo papiru?? Paldies ka a tlicinajat laiku!
Ēriks Griģis:

Vieglajam uzlīme ir jādod.
Neviena institūcija nav tiesīga patstāvīgi mainīt OCTA likumā noteikto.
Ceļu satiksmē pietiek ar "to zaļo papīri".
Ēriks, 21.novembris 2004 0:00
Cik maksās obligāta apdrošināšana vieglai mašīnai līdz 1500 Kg?
Ēriks Griģis:

To nosaka apdrošinātājsabiedrības, jo tarifus MK vairs neregulē.
Nosaka, ievērtējot:
1. Transportlīdzekļa sabiedrisko bīstamību, veidu vai tipu.
2. Tā reģistrācijas vietu, kas ir īpašnieka dzīves vai reģistrācijas vieta.
3. Īpašnieka personas statusa.
4. Ekspluatācijas apstākļiem, reģiona, valstis.
5. Nobrauktiem kalendāriem gadiem bez izraisītām avārijām.
6. Braukšanas laika bez tiesību aktu pārkāpumiem ceļu satiksmē un bez soda punktiem.
7. Iepriekšējām izmaksām.
8. Apdrošināšanas līguma nepārtrauktības.
9. KASKO esamības.
10. Apdrošināmo transportlīdzekļu skaita.
11. Nobrauktiem kilometriem gadā.
12. Lietotāja vecuma.
13. Darba vietas un ieņemamā amata.
14. Vadītāja stāža.
15. Automobiļu skaita ģimenē.
16. Ģimenes statusa un stāvokļa sabiedrībā.
17. Vidējiem ieņēmumiem.
18. Līguma noslēgšanas laiku.
19. "drauga" tālruņa numuru skaita...p))
Aisp, 17.novembris 2004 0:00
2003.gada decembrī manam uzņēmumam piederošā automobiļa vadītājs vedot nenostiprinātu kravu izraisīja ceļa transporta negadījumu, Viņš saņēma sodu CP par pārkāpumu. 2004.gada novembrī uzņēmums saņem regresa prasību no AAS Baltikums. Vai vispirms nebija jāvēršas pie transporta vadītāja?
Ēriks Griģis:

Paskaidrojumus prasiet no Baltikuma, apdrošinātājam Jums ir jāpaskaidro regresa procesa kārtība, jāsniedz lēmuma pamatojums.

No OCTA likuma:

"41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
2) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja:
b) transportlīdzekļa vadītājs apzināti nav ievērojis šajā likumā noteikto apdrošināšanas gadījuma pieteikšanas kārtību un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar nodomu vai aiz rupjas neuzmanības..."

Par zaudējumiem, kas nodarīti ar nenostiprinātu kravu, atbild vadītājs, īpašnieks un krāvējs.
Īpašnieka un darba attiecībās ar to esošu vadītāja vai krāvēja atbildību nosaka savstarpēji noslēgtie darba līgumi. Ja vadītājs ir saņēmis rīkojumu no īpašnieka pārvest kravu, tad ir regress pret īpašnieku.
Ja vadītājs pārvadā savu kravu, tad regress ir pret vadītāju. Ja kravu krauj pasūtītājs, ar kuru īpašnieks ir līgumattiecībās, tad regress ir pret krāvēju.
Ja nav skaidri noteikta katra konsekvence, tad īpašnieks saņem regresu un savstarpēji vai tiesas ceļā nosaka vadītāja un/vai krāvēja atbildības, jo viņš nav bijis pietiekoši rūpīgs kompetentu un profesionālu darbinieku izvēlē, lai uzticētu kravas iekraušanu un/vai pārvadāšanu.

Nezinot patiesos notikuma apstākļus, Jūsu gadījumā regresa prasība, iespējams, tiek celta pret personu, kura zaudējumu nodarījusi ar nodomu vai aiz rupjas neuzmanības, atļaujot vadīt un pārvadāt kravu automobilī profesionāli nesagatavotam vadītājam.
Arnis, 15.novembris 2004 0:00
Kāds ir Jūsu viedoklis sekojošā jautājumā - noticis negadījums, policija par vainīgu atzinusi otru pusi, bet viņa apdrošinātājs - 3 mēnešus analizēja datus un uz SIA "Ekspertu serviss" slēdziena pamata uzskata mani par līdzvainīgu un izmaksā tikai daļu no zaudējumiem. Uzskatu, ka man nav īsti saistošs kaut-kādas SIA slēdziens un apdrošinātājs tad lai strīdas ar ceļu policiju. Mana doma ir gatavot dokumentus tiesai.
Ēriks Griģis:

Par to tiesu varu atbalstīt. Tas gan prasīs ne mazums Jūsu uzņēmības...
Apdrošinātājiem nav nekāda sakara ar policijas lēmumu administratīvajā lietā.
Apdrošināšanu valstī regulē Likums, sodu - (LAP)Kodekss un Krimināllikums.
Jūsu gadījumā Likums un Kodekss ir paredzēti dažādiem procesiem: viens zaudējumu un atlīdzības noteikšanai, otrs - soda noteikšanai vadītājam.

Situācijas skaidrojums.
Kaut kāc SIA un zaudējumu atlīdzības regulētāja persona pārbauda apdrošināšanas gadījuma apstākļus, nosaka iesaistīto personu atbildību par gadījumā nodarītiem zaudējumiem.
Policija nosaka un soda vainīgo personu, kas pārkāpis tiesību aktos noteiktās prasības un izraisīja CSNg.
Apdrošināšanas gadījums un CSNg ir viens un tas pats notikums divu juridisku procesu izpratnē.
Ja Policijas pieņemto lēmumu var noteiktā kārtībā pārsūdzēt, tad apdrošinātāji savā likumā to nepiedāvā un, ievēlot savus pārstāvjus, esam izvēlējušies tos, kas to pieļauj. Tā rezultātā vienīgā iespēja pārskatīt apdrošinātāju lēmumu ir iesniegt pamatotu prasību tiesā.
Atkarībā no prasmes sagatavot Jūsu prasību pamatotu, ar pierādījumiem, lai atspēkotu apdrošinātāju pieņemto lēmumu, Jums bus nepieciešams iegūt kvalitatīvāku, objektīvāku un neatkarīgāku ekspertīzi, kā to ir sagatavojuši apdrošinātāji, Jums būs nepieciešams zinošāks advokāts, nekā tas ir apdrošinātājam.
Kad apdrošinātājs par to pārliecināsies pirmstiesas izmeklēšanā, tad pirms tiesas var notikt mierizlīguma piedāvājums.

PS.
Pierakstiet šo vārdu pa vārdam, lai zinātu to pateikt priekšā saviem paziņām, kā rikoties apmēram 15 000 gadījumos no avārijām uz autoceļiem, kad tiem būs jāsatiekas ar savu (lasi pretējās partijas) apdrošinātāju.
Skolnieks, 14.novembris 2004 0:00
Kad BCDE saakas maaciibas kustiibas droshiibaa?
Ēriks Griģis:

Istājeksāmeni 15.11.2004 Autoskolā BCDE, no plkst. 10:00
Bauskas ielā 86, Rīgā.
Rajonos iestājeksāmenus var kārtot CSDD nodaļās.
Grupai apmācības sākums 22.11.2004. Bauskas 86,
405. auditorijā, plkst. 10:00.
Info t. 7627901
alusvedejs, 12.novembris 2004 0:00
Labdien,
tada situacija sanakusi:
2003 gada maijaa braucu reibumaa un izraisiju auto avariju.
masinai bija obligaataa civiltiesiskaa apdrosinasana no Baltikuma.
samaksaaju policijaa piespriesto sodu.
apdrosinataji nelikaas par mani ne zinis.
zinu ka apdrosinasanas likuma ir rakstits: Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītāju, ja tas vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienuiespaidaa.
nu ja neprasa - tad neprasa.
tagad ir pagajus pusotrs gads un man atnak vestule no sia NBJ kas 10 dienu laikaa prasa man samaksaat 5500LVL uz baltikums kontu. turklaat veestulee rakstits ka es vadiju transportlidzekli Mitshbisji Galant valsts nr ..., bet reali es nekad nevienam Galantam pie stures neesmu sedejis. braucu ar VW Passat.
mans jautajums ir:
vai ir kaut kads noilguma terminsh pec kura apdrosinatajs vairs nevar piedzit no manis naudu?
man nav saprotams ari no kurienes ir uzradies mistiskais galants. vai varu teikt ka parsiba nau pareiza jo nekad ar galantu neesmu braucis?
Ēriks Griģis:

Pēc civillikuma prasība var tikt piestādīta 10 gadu laikā.

OCTA likumā nekas cits saistībā ar regresa noilgumu nav atrunāts, jo šai jautājumā likumā izmaiņas neviens netika iesniedzis.
Tas, ka apdrošinātājs ir ko sajaucis...gan jau viņš pats to arī izlabos.
vārds zuzu, 11.novembris 2004 0:00
Delfos viedoklis--- viena tante teica.....; Kura apdr. kompānija liekas "pareizāka" tādam spečukam,kā Tu???/// Vai Bauskas ielā uz konsultāciju jāpierakstās, vai var tikt "uz sitiena"???/// Paldies.///
Ēriks Griģis:

Var tikt uz sitiena!
Līdzi paņem, lūdzu, Parex un BAN KASKO apdrošināšanas noteikumus un polisi, lai varētu noteikt un salīdzināt, kādi riski ir apdrošināti.
Vispirms gan pazvani, jo pēc izsaukuma izbraucu arī uz kādu no avārijām.
T. 6322578
vārds Zuzu, 11.novembris 2004 0:00
Paldies par atbildēm./// Riepas droši ka pa 3 ziemām nobraukšu,bet par tiem apdr. gan nav skaidrības.Tā traucēšana bija domāta ----ne jau Tu,bet apdr. (starp citu Parex). Šodien sazvanīju;pateica,ka no Gaujas ielas neesot "papīrus" saņēmuši,lai zvanot pēc dažām dienām./// It kā jau īpaši nestresoju,vaina jau niecīga,bet gribu skaidrību./// Kas man būtu jādara,ja mani piedāvātā summa neapmierinās ???/// Droši,ka neliekos interesanta;būs jāatgriežas BANā(kā iepriekšējos gadus).///
Ēriks Griģis:

Nu re, pazvanīji un noskaidroji!
Par BANu...nu nezinu, ieraksties Delfos Forumā sievietēm un pajautā tur, ko citi domā.
BCDE Eksperts par apdrošinātāju izvēli sniedzu konsultācijas uz vietas Bauskas ielā 86, 405. auditorijā.
vārds zuzu, 10.novembris 2004 0:00
Cik ilgā laikā KASKO apdr. ekspertam jāsniedz atbilde par auto bojājumu ?/ Mašīna tika apskatīta 15 oktobrī,bet vēl nav solītā zvana./ Es lieki netraucēju./ Vai daru pareizi?/
Ēriks Griģis:

Protams, ka dari pareizi. Tāpēc jau te esmu.
Ja KASKO noteikumos tas nav noteikts, tad Tev pašai ir jāzvana apdrošinātājam. Jo biežāk zvanīsi, jo ātrāk nonāksi līdz rezultātam.
Parasti KASKO gadījumā apdrošinātājs iedod kartiņu ar tālruņa un lietas numuru, pasakot pēc kāda laika īpašnieks var piezvanīt...Manuprāt Tavam apdrošinātājam Tu neliecies pietiekoši interesanta...iesaku pārdomāt, vai apdrošinātājs ir pelnījis Tavu uzticību.
Toms, 9.novembris 2004 0:00
Labdien. Vēlos uzzināt URL kur var noskaidrot, kura firma nodrošina OCTA konkrētam auto.

Paldies!
vārds Inesa, 5.novembris 2004 0:00
Ka var ievets mašinu no ārzemes (no Īrijas) un kā reģistrēt Latvijā? Paldies.
Ēriks Griģis:

Iesaku izvēlēties ar stūri kreisajā pusē, tad ir vajadzīga apdrošināšana, pirkšanas-pārdošanas līgums un apliecinājums, ka tas auto ir izvests no Īrijas.
Tad rullzzee tik mājup!
Janis, 2.novembris 2004 0:00
Man ir taads jautaajums,kur es vareetu uzzinaat neatkariigaa eksperta tel.nummuru.Kurss vareetu veikt motoram ekspertiizi
Ēriks Griģis:

Tehniskos ekspertus apdrošinātājiem sertificē transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs t.7241822
Birojā ir informācija par ekspertiem, kuri strādā neatkarīgi no apdrošināšanas sabiedrībām.
Andris, 28.oktobris 2004 0:00
Labdien.Gribeetu uzzinaat vai ir iespeejams apdrosinaat a/m kura atrodas Iirijaa un tai ir Iirijas nr?Paldies!
Ēriks Griģis:


Tas ir jāprasa apdrošinātājam.
Nav aizliegts OCTA ar Zaļo karti, bet KASKO noteikumi katram apdrošinātājam ir savi.
girtx, 27.oktobris 2004 0:00
Man tāds jautajums ja mana masina ir 83 gada man ir kautkadas atlaides apdrošinot ?
Ēriks Griģis:

1. Apdrošinot automobili brīvprātīgi (KASKO), nebūs atlaides, bet drīzāk gan piemaksa.
2. Apdrošinot īpašnieka atbildību uz automobili (OCTA), atlaidi noteiks pēc bezavāriju braukšanas laika, īpašnieka veida, transportlīdzekļa reģistrācijas vietas, nobrauktiem kilometriem gadā, vietas, kur autobilis tiks izmantos, īpašnieka vecuma, īpašumā esošo automobiļu skaita, vadītāju skaita, apdrošināšanas perioda ilguma un vēl dažiem citiem faktoriem.
Dzintars, 26.oktobris 2004 0:00
Vēl aizmirasu pajautāt.
Vai servisam ir jāsastāda pieņomšanas nodošanas akts.
Un vai ir laika ierobežojumu, cik ilgā laikā Apdrošināšanas kompānijai jāpieņem galīgais lēmums, un cik ilgi servisam jātiek galā ar auto remontu.

Paldies .
Ēriks Griģis:

1. Pieņemšanas-nodošanas akts ir parasta formalitāte. Tam būtu jābūt jebkurā servisā, kur apdrošinātāji nosūta ...nē, esam eiropā...jebkurā servisā!
2. Tas ir jāprasa apdrošinātājam noskaidrot servisā. Varat pieprasīt to apliecināt rakstiski. Ja termiņš vilks pāri noteiktajam, varēsiet prasīt kompensāciju, bet tad būs kašķis.
Dzintars, 26.oktobris 2004 0:00
Labdien,.
Lieta sekojoša, pēc avārijas, es tiku atzīts par cietušo. Baltas eksperts manu auto sākotnēji atzina par ekonomiski neizdevīgu remontam, un noteica atlikušo vērtību 215 Ls, nolēma izmaksāt atlīdzību 1200 Ls.
Bet par cik summa ir lielāka par 1000, tad lietu nosūtīja reģiona vecākajam ekspertam uz apstiprinājumu. Viņš savukārt nav ar mieru izmaksāt tik lielu summu un tagad piedāvā manu auto remontēt, citā pilsēta, jo manā pilsētā tiešām neviens neņēmās to teisīt par 1200 Ls.
viņa sameklētais servis teica, ka pa 900 Ls vis būšot Ok !

Man ir aizdomas, ka tas servis ir nekvalitatīvs. Auto ir jāizstiepj priekša,jākŗāso,jānomaina daudzas detaļas,jāuzpilda kondicionieris. Šaubos, ka viņu to pratīs.

Jautājumi būtu sekojoši:
1. Ja tiešām servisa darbs ir pavirš un nekvalitatīvs, kurp jāgriežas ar sūdzībām, jo satiksmes birojs vairs nepastāv. vai es maldos?
2. Uz kā rēķina mašīna tiks transportēta no manas ilsētas un vēlāk man atpakaļ ? (evakuators ņem par 1 km 0.40 Ls, bet jābrauc uz vienu galu 100 Km)
3. Vai man ir tiesības pieprasīt no servisa lai tiktu novērsti visi bojājumu līdz sīkākajam (piemēram stikla moldings ar motora pārsegu ielocīts, lietā diska dekoratīvais plastmasas vāciņš salauzts, priekšēja valsts numurzīme salocīta utt.)
Tam visam jābūt novērstam?
4. Kas vēl būtu jāzin, lai galu galā nepalikt pie sasitas siles ?

Diemžēl neesmu no Rīgas, un tāpēc nevaru griezties klātienē pie Jums uz Bauskas ielu 68 ... !

iepriekš pateicos,
ar cieņu Dzintars
Ēriks Griģis:

1. Sūdzība jāraksta Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojam. To vērtēs tiesa.
2. Apdrošinātāji izvēlās servisu, viņi transportē vai apmaksā transportēšanas izdevumus.
3. Visi bojājumi, kas uzrādīti atlīdzības lietas materiālos un ir iegūti negadījumā.
Kvalitāti darbam pārbaudāt Jūs. Pirmā pretenzija par servisa darbu ir iesniedzama apdrošinatājam, kas norīkoja un apmaksā remontu.
4. Pašā sākumā Jums ir jāvienoas par servisu, kurā apdrošinātājs gatavojas nosūt't remontēt bojāto automobili.Ja ir pamatotas aizdomas vai pierādījumi par servisa zemā darba līmeni, tad varat ieprasīt citu servisu vai ieteikt savējo.
4.1. No apdrošinātāja prasiet līguma kopiju ar servisu, kurā remontēs Jūsu auto, lai pārbaudītu noteiktās atbildības un konsekvences.
4.2. Uzrakstiet rakstiņu vietējā avīzē, internetā, pirms remonts nav pbeigts.
4.3. Stastiet, ka aicināsiet uz servisu citu ekspert un žurnālistu, lai pārbaudītu izremontētā auto kvalitāti.
4.4. Ja ir str'dz par kvaltāti, tad apdrošinātāam ir jāveido komisija, lai pārbaudītu un noteiktu pēcremonta trīs pušu konsekvences, kas atrodamas tiesību aktos par OCTA, savstarpējā apdrošināšanas sabiedrības līgumā ar servisu un pieņemšanas-nodošanas aktā.
ivars, 25.oktobris 2004 0:00
vai atlauts automasinai ar benzina dzineju uzstadit dizeldzineju
Ēriks Griģis:

Ar pārbūves ekspertīzi mēs nenodarbojamies, bet pirmās kategorijas pārbūves veidi atļauj mainīt motoru pret tā paša transportlīdzekļa tipa vai cita varianta motoru.

Sameklējām Jums nepieciešamo informāciju:

www.csdd.lv/index.htm

LR MK 17.08.2004 Noteikumi nr. 725

Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi.

III. Aizliegtie pārbūves veidi
9. Vieglajam automobilim (izņemot sporta automobiļus) aizliegts:
9.1. veikt izmaiņas virsbūves konstrukcijā, ja to dēļ mainās virsbūves tehniskie parametri (piemēram, garums, platums, augstums) vai vizuālais izskats. Šī prasība neattiecas uz papildu aprīkojuma (gaisa aptecētāju – spoileru, antispārnu) uzstādīšanu un riteņu arku paplašināšanu;
9.2. veikt izmaiņas stūres iekārtas konstrukcijā (izņemot tās pašas markas cita modeļa stūres
pastiprinātāja uzstādīšanu, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta stūres iekārtas atbilstoša darbība);
9.3. veikt izmaiņas balstiekārtas konstrukcijā;
9.4. uzstādīt oriģinālā tilta vietā citas markas vai tās pašas markas cita modeļa tiltu (izņemot gadījumu, ja tie ir analoģiski un šādu tiltu uzstādīšanu paredz izgatavotājs);
9.5. uzstādīt cita modeļa rāmi;
9.6. nomainīt virsbūvi pret citas markas vai tās pašas markas cita modeļa vai tipa virsbūvi (virsbūves tips atbilst valsts standartam LVS 87 "Transportlīdzekļu tipi un to definīcijas");
9.7. veikt izmaiņas bremžu iekārtā (izņemot tās pašas markas cita modeļa bremžu vakuuma
pastiprinātāja uzstādīšanu kopā ar galveno bremžu cilindru, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta bremžu iekārtas atbilstoša darbība);
9.8. uzstādīt oriģinālās degvielas tvertnes vietā pašizgatavotu vai citas markas un modeļa degvielas tvertni vai degvielas tvertni, kas nav iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā;
9.9. uzstādīt papildu degvielas tvertni (izņemot gadījumus, ja to paredz transportlīdzekļa izgatavotājs un šāda transportlīdzekļa modifikācija ir iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā).
10. Sporta automobiļiem aizliegts veikt tādas izmaiņas automobiļa konstrukcijā, kuras nepieļauj attiecīgās klases sporta automobiļu tehniskie noteikumi vai kuras nav paredzētas sporta automobiļa homologācijas dokumentos.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti