Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.73 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Morāle Skarbā, 8.oktobris 2014 15:48
Alūksnietis gribēja ietaupīt 22 eiras un piecus centus, bet pazaudēja tagad vismaz 40 vai pat 280 eiras! Tik raksturīgi latvietim taupīgajam. :) Ā! Un vēl trīs soda punkti būs. :))
Ēriks Griģis:

Tieši tā!
Domāju, ja autoskolā periodiskajās apmācībās tas nav pateikts un vēl cieši nav piekodināts apmainīt apliecību termiņā, tad tādu profesionāļu ir vēl! Tikai policija vai nelaimīgā situācijā apdrošīnātājs (jo paredzams OCTA regress vai KASKO atteikums) šo pārkāpumu var atklāt!
Elvis, 8.oktobris 2014 14:46
Sveiki! Gribētu uzzināt kā rīkoties! Esmu noskatījis automašīnu! Pašlaik spēkrats atrodas ārzemēs, bet no pārdevēja saņēmu VIN numuru. Pirms iegādāties, gribēju noskaidrot vai tā nav meklēšanā. Iebraucu CSDD numuru salīdzināšanā un vaicāju par iespēju pārbaudīt šo mašīnu. Diemžēl meistari atbildēja, ka šādu informāciju viņi nevar sniegt un vienīgais variants ir brauciet šurp un tad pārbaudīsim! Tad LV sanāk tā, ka man mašīna ir jānopērk, jāatbrauc uz reģistrāciju CSDD un ja gadīsies, ka tā ir meklēšanā – jāzaudē?
Ēriks Griģis:

Atbilde numuru salīdzināšanā liecina, ka CSDD rīcībā ir šāda informācija!
Kāpēc CSDD to nepasaka, lai novērstu personai nepatikšanas, stresu un krātās naudas izdošanu, bet cenšas atņemt automobili, nezinu!
CSDD ir valsts iestāde, kas nesadarbojas ar zagļiem, lai šādā veidā valstij palielinātu ieņēmumus budžetā!
Ieteiktu šo informāciju pieprasīt CSDD! Varbūt darbiniekiem tā nav sniedzama darba vietā, bet ir saņemams pieslēgums datu bāzei.
Toties, šādi tiek veicināta zagto automobiļu ievešanu valstī, lai tos pēc tam atņemtu labticīgajam ieguvējam! Ticu, ka ir kāds, kas izmantojot noklusēto informāciju, citā situācijā kļūst par sava zināmā labuma guvēju!
Piemērs iespējamai labuma gūšanai.
Pirms lietotu automobiļu iepirkšanas ievešanai Latvijas tirgū no ārvalstīm, var pārbaudīt, vai kāda no tām neatrodas meklēšanā. Tādējādi, piedāvājot atvest pircējam no interneta portāliem izvēlēto auto kā drošu, ir iespējams palielināt ne tikai tā cenu, bet arī celt savas firmas atpazīstamību un prestižu.
Sakarā ar publikāciju presē par automobiļu aprīkošanu ar drošības sistēmām, parādījās ziņa, ka informāciju no CSDD datu bāzes ir iespējams nopirkt. Pieslēgumu CSDD datiem izmanto visi OCTA apdrošinātāji, policija, muita, citi valsts dienesti, bankas, kredītiestādes, brokeri...
P.S.
Izrādās šāda informācija ir slepenota, lai neveicinātu zagtu transportlīdzekļu pārvietošanu un reģistrāciju valstī, kur nozagtais transportlīdzeklis vēl nav izsludināts meklēšanā.
Alūksnietis, 8.oktobris 2014 11:03
Manām vadītāja tiesībām termiņš beidzas 2015. Noklausījos 95. kodu un plānoju tiesības mainīt nākošgad. Šorīt manu kravenieku aptur policija un uzliek sodu, ka braucu bez tiesībām! Vai tas ir godīgi, pareizi...?
Ēriks Griģis:

Atbilstoši tiesību aktiem gan!
Autoskolās, taču, mācīja, ka pieredzējušiem visu C kategoriju transportlīdzekļu vadītājiem apliecības maiņa 95. kodam bija jāveic vēlākais līdz 10.09.2014.!
Ja tas nav izdarīts, tad sods ir atbilstošs tam, ar kādu vadītāju soda par transportlīdzekļa vadīšanu bez attiecīgās kategorijas.
vārdss, 3.oktobris 2014 14:37
Sveiks! 1.Kā tu izskaidrotu situāciju, ka policija Latvijā apturot vadītāju, kam nav apliecībā 95.kods, nepiemēro sodu. Vai tad 10.septembra termiņš ir pagarināts? 2. Vai ir likumīgs sods vadītājam, kurš īslaicīgi pārbrauc kravas auto ostā ar cita vadītaja šaibu, jo pirmajam ir promiles? Izpalīdzēja un iekrita!! Domāju ka arī šajā gadījumā DE policija pievērtu acis.
Ēriks Griģis:

Par policijas uzliktajiem vai neuzliktajiem sodiem LV skaidrojumus nedodu, jo policistus šajā jomā neapmācu!
10. septembra termiņš nav pagarināts!
Policija ir apbruņota militarizēta valsts vai pašvaldības institūcija, kurā izpilda pavēles!
Ja pavēles vai draudu nav, ticu, ka to var nosaukt par "acu pievēršanu"!
Raitis, 1.oktobris 2014 23:46
Nesapratu atbildi...
Ēriks Griģis:

Darba un atpūtas laiks Vācijā ir jāreģistrē manuāli vai ar tahogrāfu. To nosaka DE likums.
Mrs.sorji Grices, 30.septembris 2014 5:43
Sveiki,

vai nakosgad instruktoriem apmacibas vajadzes uzradit augstakas raudzes diplomu? Palds
Ēriks Griģis:

Jā, projektā tāda prasība ir ietverta!
Inga Tatrika, 29.septembris 2014 17:20
Labdien, vai mēs varam apgriezties braukšanai pretēja virziena izbraucot uz vienvirziena ceļu šāda situācijā? i.imgur.com/Of323VY.png?1
Ēriks Griģis:

Varam, jo nav aizliegts! Bet bīstami, tāpēc neiesaku! Veicot manevru, jāizpilda šādu galveno CSN punktu prasības - 10., 70., 83. un 86.
Raitis, 28.septembris 2014 23:32
Esmu nopircis MB Sprinteri, pilna masa 3200kg. Es viņu lietoju tikai savām vajadzībām, privāti, kā vieglo automobili. Taču viņam ir uzstādīts digitālais tahogrāfs un tas strādā (vismaz rāda odo ujn km/h). Nekādu dokumentu tahogrāfam nav. Vai man tahogrāfs jālieto, vai vajag vadītāja karti? Sevišķi interesē, vai Vācijā man nepiekasīsies BAG, par to, ka nelietoju, jo bieži sanāk tur braukt. Varbūt LV autotransporta direkcija var iedot kādu dokumentu, ka autiņš ir privāts?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Privātumam nav saistība ar darba un atpūtas laiku uzskaiti kravas autotransportam no 2,8 līdz 3,5 PM tonnām Vācijā.
Andrejs, 21.septembris 2014 21:14
Labu diennakts laiku :) Man pieredze pusotrs gads, man ir 6BM, un es gribetu mainit T/L piemeram uz VW Passat B5 1,8 vai Audi A4 1,8, bet man protams nav ne T/P nummura tikai ir pieejami R/N. par pus otru gadu tfu tfu tfu CSNg nebija un es gribetu iegadaties vienu no shiim T/L bet nezinu cik maksaas uz manu vardu OCTA uz vienu no shaam mashiinaam :) Cerams kau Sheit dabuushu vismaz aptuvenu atbildi uz savu jautajumu :)
Ēriks Griģis:

Pat diezgan precīzu! Tikai vajag vēl R/A nummuru. Lūdzu:
https://www.ltab.lv/
OCTA apdrošināšanas prēmiju nosaka apdrošināšanas sabiedrība.
Ja otrā nummura nav, tad zvaniet jebkuram no apdrošinātājiem un ja nepieciešams, sarunājiet tikšanos:
http://www.octa24.lv/lv/octa-kalkulators/
mr luther, 17.septembris 2014 2:11
finansiālā problēma ir nopietna problēma visā pasaulē tagad, tāpēc mācieties šogad, jo nākošgad būs dārgāk!
Ēriks Griģis:

Tā gan!
Vēl ir brīvas vietas instruktoru un pasniedzēju apmācības kursos!
Osvalds, 15.septembris 2014 23:09
Labvakar,situacija braucu ar atlauto atrumu cels nedaudz met liikumu,un tad pamanu kad notiek pretim braucosas smagas automasinas apdzisana ka rezultata es izvairos un sanak parkapt celu satiksmes noteikumus ko pec tam celu policija pamana bet neredzeja avarijas situaciju,ka rezultata protokols,bet ka butu bijis jarikojas sadas vai lidzigas situacijas? gudri jau teikt kad ieverot vajadzeja CSN 113 punktu,bet ja paris sekundes ir japienem lemums ka rikoties tad CSN 113p prata neienakt pielietot jo pirmais ir cilveciskais faktors Dzivot tad gribas un frontalo sadursmi izbaudit otreiz negribejas.Vienigi CSN 113p vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc ,bet ja apbrauc skersli parkapjot noteikumus drikst ta darit vai tomer darit var bet par to ir protokols
Ēriks Griģis:

Ja tas būtu noticis Vācijā un Jūs paskaidrotu situāciju policistam, tad, ceru, protokola nebūtu. Latvijā par pārkāpumu pienākas sods! Ja izvairīšanās no sadursmes ir pierādāma, tad pēdējais jautājums Jums jāuzstāda policistam!
vārdss, 15.septembris 2014 15:01
Tur jau tā lieta, ka algu nesaņems tad, ja brauks ar tīrām šaibām, jo pasūtījumi deg, cilvēki gaida un tā. Ja gribi algu, tad jābrauc pa melno. Kā izvairīties no "gestapo" jau ir katra šofera atbildība un māksla. Es pat nestrādāju firmā, Auto ir uz privātpersonu un nav nekādu līgumu, toties nopelnītajā nav jādalās ar birokrātiem. Tikai ar tādiem paņēmieniem laikam var konkurēt autopārvadājumu nozarē. Mēnesi pat braucu bez ADR papīriem.Tāda ir reālā dzīve. Jo bez pieredzes nekur oficiālie uzņēmumi neņēma, tikai šādā darbā varēja tikt un uzkačāt pieredzi.
Ēriks Griģis:

Tas ir Latvijas valsts vadītāju, tādu pašu uzņēmumu vadītāju un valsts pilsoņu ievēlēto deputātu nopelns!
Es neprotu mācīt šoferus strādāt aplami, jo esmu skolotājs.
Tāpēc klusībā ceru, ka valstī ar katrām vēlēšanām no jauna varētu notikt pārmaiņas, politiķu un ierēdņu vietā ministrijas, bankas un partijas izvēlēsies un apmaksās speciālistus, kas reālajā dzīvē neapzags šoferus un cienīs mācībās iegūtās zināšanas.
gvido, 15.septembris 2014 10:28
stradaju paarvadaajumu firmaa ar smago mashinu, ja firma piespiezh braukt ''pa melno'' vai,ka laiki galigi neiet kopa pa digitalo karti,ko dariiit tajaa briidiii??? vai tajaa briiidiii var saukt ariii policiju.., kad jaaabrauc buutu ne peec laikiem?
Ēriks Griģis:

Kāpēc izvēlējāties strādāt un joprojām strādājat pie pārvadātāja, kas spēlē "laimes ruleti" ar Jūsu naudu?
Ja tas ir tikai brīdis, kad laiki neatbilst regulas prasībām, tad apturiet auto un salīdziniet soda apmēru par šādu braukšanu ar to, ko nesaņemsiet algā. No diviem ļaunumiem izvēlēties mazāko jau nebūs grūti.
Izsaucot policiju, Jūs zaudēsiet darbu, noteikti sodīs Jūs par pārkāpumu, algu nesaņemsiet...citā darbā sūdzībkali nepieņems...tad labāk tikties ar zinošu advokātu, jo pastāv citi paņēmieni, kā ietekmēt zaglīgo darba devēju.
Iesaku sabiedrībai darīt zināmu to, ko neviens nezin un pat nespēj iedomāties, atklājot "melno pārvadājumu" būtību LTV panorāmas redaktorei un uzsākot diskusiju vai TV raidījuma ciklu "Mans labais darbs pie noziedzīgā darba devēja"!
LTV kontakti:
http://ltv.lsm.lv/lv/kontakti/
amurs, 14.septembris 2014 21:12
Paldies par atbildi! Bet kāpēc par to neraksta masmediji?Ar kadiem dzinējiem ? Atkal ir pilnpiedziņas ?
Ēriks Griģis:

Ticami, ka ir svarīgākas lietas, par ko rakstīt!
madars, 11.septembris 2014 20:39
Vācijā policija apturēja vilcēju, pārbaudīja šofera digitālo karti, ar darba un atpūtas laiku viss bija kārtībā, un nekādus pārkāpumus neatklāja. Tomēr "piesējās" par laikā nenolasītiem digitālā tahogrāfa datiem, kuri jānolasa ik pa 90 dienām, bet tas netika izdarīts.
Vēlējos uzzināt, kāds sods varētu tikt piemērots Latvijā un vai Vācijā soda apmērs var krasi atšķirties no Latvijā piemērotā?
kaadu laiku apakalj bija saads jautaaajums,tad man radaas interese,ja mana firma pashi tos datus nenokopeees,tad sods buus ariii man,man par vinju neizdariiibu jaaatbild buus?
Ēriks Griģis:

No LAPK Latvijā varētu tikt piemēroti šādi sodi:
"... Par normatīvajos aktos noteikto transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laiku apliecinošo dokumentu, reģistrācijas karšu (tahogrammu) vai datu nesēju neuzrādīšanu — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro, bet pārvadātājam — no četrsimt trīsdesmit līdz septiņsimt euro.
...
Par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika datu un dokumentu uzskaites un glabāšanas noteikumu neievērošanu uzņēmumā — uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt četrdesmit līdz tūkstoš četrsimt euro.
... "
Pēdējais sods Vācijā varētu būt līdzīgs (sākas no 200,- eiro), ja vadītājs pratīs paskaidrot darba devēja nolaidību vai pierādīt darba devēja ļaunprātīgu, mantrausīgi-noziedzīgu attieksmi pret saviem šoferiem. Ja nepratīs, tad šo pārvadātāja sodu uzliks vadītājam!
amurs, 11.septembris 2014 20:30
Kāpēc CSDD nedemonstrē jaunos vadīšanas eksāmenu auto A3 un GOLF 7?
Ēriks Griģis:

Prezentācija bija! Kāpēc Tevi neuzaicināja, jautā to CSDD!
Anti Frīzs, 9.septembris 2014 13:52
Jā, CSDD turējumā tagad ir A3 - ir pienācis kārtējais laiks atjaunināt autoparku. A3 ir elektroniska stāvbremze.
Ēriks Griģis:

Trīs gadi pagājuši...
Aleksandrs, 9.septembris 2014 0:54
Labvakar! Šodien redzeju Daugavpili ka braukšanas eksamenu kartoja ar Audi A3,bet Csdd bija Golfi.Kur viņi pazuda vai A3 maiņas auto?
Ēriks Griģis:

Golfi nepazuda, bet eksāmeniem būs arī Audi!
vārds, 1.septembris 2014 21:54
Teltī bija nakšņojis viens autovadītājs Vācijā! Viņu atklāja policija un lieta nonāca Tiesā, par ko stāstu savās lekcijās!

Teltī nedrīkst nakšņot? Bet kabīnē ir karsts, vispār pa dienu aizmigt nevar.
Ēriks Griģis:

Tas ir garāks stāsts!
Edgars, 31.augusts 2014 12:32
Strādajot uz apļiem un taisot 45h pauzi ir nepieciešamība izņemt savu čipu, bet nu mašīna tās 2 dienas dienas tāpat strādātu tikai ar citu dig.karti. Jautājums tāds vai transp.kontrole var uzdot kkādus jautājumus(pēc tam kad jau strādaju ar savu karti), kko piesiet par to personu, kas ir bijusi tās 2 dienas.. jautājums ir par skandināvijas kontroli-NOR,SWE,FIN,DK.
Teiksim par Norvēģiju ir reāls piemērs, kad mašīna brauc bez apstājas praktiski, dienā brauc norvēģu šoferi un naktī piem letiņi-tramvaja reisi.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Pārbauda jau vadītāju - viņa darba un atpūtas laikus no vadītāja kartes.
Tahogrāfa dati dod info par auto - pārvadātāju un auto nobraukuma, ātruma, vietas un laika datus.
Jautājumu var uzdot,- kas brauca prombūtnes laikā!?
Ievietojot vadītāja karti - savu čipu, ir manuāli jāievada, kas tika darīts laikā, kamēr čips neatradās tahogrāfā. Ja vadītājs bija atpūtā, tam čipā jāparādās ar precizitāti līdz vienai minūtei.
Piem., Francijā par jebkuru iknedēļas atpūtu prasa uzrādīt darbības apliecinājumu, ka vadītājs bija atpūtā! Vai to, kā Francijā prasa, mazā ziemeļu loka valstīs - ikndēļas atpūtas dubulto apstiprinājumu (čips+apliecinājums), man nav tādas informācijas.
Tā kā Stoneridge SE 5000 ir Zviedru produkts, ko ražo Zviedrijā, Igaunijā, Skotijā - tātad Ziemeļvalstīs, tad jābūt kā rakstīts regulā. Dubults nav vaadzīgs! Savukārt, ja kontrolē Šveicē man piebrauktu klāt šoferis, kam fūrē uzstādīs Merkurijs TA-001 vai kas tamlīdzīgs, tad gan paprasītu kā skolā šo un to par iepriekšējām 28 dienām! Manuprāt, braucot ar Conti DTCO 1381, ziemeļvalstīs jau arī papildus neko neprasīs, ja laiki būs ievēroti!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti