Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.72 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Pašpārvadājums, 9.novembris 2014 8:10
Bet ja Uldis veic pašvaldības skolēnu pašpārvadājumu ar izņēmumu!?
Ēriks Griģis:

Uz pašvaldībām Regulas 561/2006 13. panta 1.a punkta izņēmums neattiecas!
Uldim, 8.novembris 2014 19:57
Uldim. Dalītā ikdienas atpūta ir 3+9 stundas. Tev otrs atpūtas posms nav vismaz 9 h garumā, tāpēc no pēdējās ikdienas atpūtas skaita darba laiku, kas drīkst būt max 15 h. Pašam ir jāseko līdz un jāprasa rezervē baltā lapa tādam gadījumam. Aizbrauc Rīgā, maini šaibu un visi apmierināti. Ja nē, tad tantiņām vajag paskaidrot, kas par lietu. Otrs šoferis varbūt vajadzīgs. Šo visu stāsta koda nodarbībās!
Ēriks Griģis:

Nav te ar blēdībām ko uzbāzties! Tiec galā pats ar saviem tarakāniem!
Un tikai pamēģini Rīgā mainīt šaibu...!
Uldi nākošreiz sodīs, ka viņš brauc bez norīkojuma! Ka norīkojuma izpildi viņš nevar pierādīt! Ka skolai nav līgums ar pārvadājuma vadītāju! Un nav līguma ar šoferi! Ticami, ka busiks ir pārbūvēts un tam papildus ir ierīkotas četras sēdvietas, bet nav ātruma ierobežotāja! Un nav 95. koda atzīmes ..., jo tad viņš nebūtu jautājis!
Uldis, 8.novembris 2014 11:47
Paldies par informāciju.
Tikai šeit nav uzņēmuma,kas veic regulāros pasažieru parvadājumus.Šis ir vienīgais pagasta autobuss,kas veic skolnieku pārvadajumus,bet retu reizi arī citus reisus.
Tāpēc nav nekada konsultanta vai maršruta plānotāja.
Ir tikai viena gados veca pagasta vadītāja un vēl dažas tantes.Tā ka nekā nelikumīga šeit nesaskatu.
Vienmēr atpūta man sanāk 12h. kad uzlika sodu bija
sestdienas nakts,bet priekšā divas brīvas dienas.
Sodu uzlika par kopēju darba stundu pārsniegšanu.
Vai tas nav stulbi,ka Jūs sniedzat padomu ka pareizi rīkoties un pats zaudējāt darbu un naudu.
Tas norada uz to,ka šeit galvenais ir nauda.
Tāpēc saku,ka viss sarežģīti un vajag vienkāršak.
Ēriks Griģis:

Manuprāt, zināšanas vajadzētu novērtēt!
Uldis, 7.novembris 2014 13:57
Katrā pārtraukumā tiek nospiesta atpūta.
Pēc pirmā brauciena-atpūta 4h,pēc otrā-4h,tad 2h un brauciens uz Rīgu.Rīgā3,5h atkal atpūta.Un visur tiek nolikts uz gultiņu, kas arī uzrādas kartē.
Tad kāda vēl dalītā ikdienas atpūta? Varbūt,ka trūkst zināšanu.Bet kā rīkoties,jo man ir grafiks?
Vai tas,ka ik pēc reisa 4h pavadu mājās un 3h baudu mākslu neskaitās atpūta???
Paskaidrojiet ,Lūdzu, kā būtu pareizi šajā gadījumā?
Ēriks Griģis:

Tad man jātiekas ar visiem, kas vada Jūsu uzņēmumu, organizē pasažieru pārvadājumus - šoferiem, pārvadājumu vadītāju, valdes locekļiem un valdes priekšsēdētāju, maršruta plānotāju un grafika sastādītāju!
Pārvadājumu vadītājus (bijušos konsultantus) apmāca tikai TSI, RTU un Latvijas Auto!
Ja vienā no šīm trim reprezentākajām un profesionālākajām pārvadājumu vadītāju (padomnieku un konsultantu) mācību iestādēm valstī nav iemācīts, kā organizēt Jūsu pārvadājumus, tad lai jūsu uzņēmuma vadība sūta konsultantu mācībās manā grupā uz CSDD. Ja viņam būs sapratne par matricu aprēķiniem bez kādām datorprogrammām un man viņam nebūs jāmāca matemātikas pamatdarbības, tad pēc mēneša, nokārtojis valsts eksāmenus, viņš pratīs tikt ar Jūsu problēmu galā!
Ja Jūs strādājat uzņēmumā, kur nav šāda pārvadājumu vadītāja (konsultanta vai padomnieka pasažieru pārvadājumos), tad uzņēmums darbojas nelikumīgi.
Reiz vienam šoferim izstāstīju, kā pareizi izpildīt Regulā noteikto un ko uzņēmumā vajag prasīt no pārvadājumu vadītāja.
Kas notika tālāk? Pazaudēju gan darbu, gan naudu par to, ka mācīju pareizi!
Ir jau arī labāki piemēri, bet tie darbojas tikai klātienē un kopā ar vadību!

P.S.
Jums pēdējā tahogrāfā nospiestā atpūta 24h periodā nedrīkstēja būt īsāka par 9h!
Uldis., 7.novembris 2014 11:51
Piekrītu Vladimira teiktajam.Kāpēc visu vajag tik sarežģīti?
Strādāju par autobusa vadītāju.Darbu saku 6.00,izbraucu maršrutu apmēram 2 stundas,tad pēc 4 stundām atkal maršruts un pēc 4 stundām atkal.Piekdienas vakarā vedu cilvēkus uz Rīgu.Teātris ilga 3,5 stundas. Naktī braucot mājas noturēja transporta policija un sodīja par pārsniegtajām darba stundām.
Kā bija jadara-vai ar visiem pasažieriem sēdēt Rīga un gaidīt kad varēšu braukt?
Visā šajā darba maiņā sanāk 15,5 stundas atpūta, braukšana
8 stundas.
Ēriks Griģis:

Jums vajadzēja izmantot dalīto ikdienas atpūtu!
Vienkāršāk jau vairs nevar!
Bet lai rīkotos vienkārši un pareizi, ir jābūt zināšanām, kuras Jums pietrūka!
Vladimirs, 6.novembris 2014 15:02
Nesaprotu kam domātas tas aplamās regulas par atpūtas un darba laikiem.Vai to visu nevarētu daudz vienkāršāk?
Ir darba stundas ko pavada braucot un viss. Tāpat ir noteiktas darba nedēļas stundu skaits.Kāpēc vajag kaut ko skaitīt,kalkulēt.
Man šķiet,ka ierēdņiem kas šo murgu izdomāja nav pilnīgi nekadas sajēgas par vienkāršām lietā.
Kāpēc ir vajadzīgs darba apliecinājums no darba devēja?
Digitālajā kartē vai arī tahogrammā viss ir redzems,kad brauc un kad ir atpūta.
Tagad lielākai daļai mašīnu ir datori uzstādīti. Kad ir vajadzīgs šis darba apliecinājums ,tad nav problēmu to pašam izdrukāt.Tāpēc stradājam dienu un nakti un bez problēmām.Transportniekiem parādam apliecinājumu,ka mājās atpūties un aiziet.Visi apmierināti.
Tāpēc nesaprotu šo sarežģīto lietas būtību.Jo ir tik daudz dažādu veidu lai šo visu apietu un vienkāršotu.
Ēriks Griģis:

Vladimir!
Ja līdzīgam Jums kādam ne prātā neienāks ko apiet vai vienkāršot, bet svarīga būs tikai viena doma - kā precīzāk izpildīt regulā noteikto...tad tās būs domātas viņam!
Šaubos gan, vai tas varētu attiekties uz Jums, vismaz šajā dzīvē!
Uldis, 5.novembris 2014 16:23
Labdien.
Kā jāaizpilda tahogramma, ja konkrētajā dienā ir veikts tikai cits darbs ar auto kuram nav tahogrāfs(buss 3,5 T)?
Ēriks Griģis:

Ar auto neveic citu darbu!
Vispirms, vai vadītājam, vadot Jūsu norādīto automobili, ir nepieciešams darba un atpūtas laiku uzskaite, atbilstoši Regulas EK 561/2006 prasībām?
Vai Jūs vadiet citu automobili, tikai vienā no brīvdienām "buss gadījās pa rokai"?
Vadītājs veic citu darbu, remontējot auto vai izmantojot darba iekārtu, kas atrodas uz automobiļa vai tajā! ...nevis "ar automobili"!
Ja autobusā ir vairāk par 9 sēdvietām, ieskaitot vadītāju, ja buss velk kravas piekabi, kur sastāva pilna masa pārsniedz 3,5 t, ja nav gadījums, kad veicāt citu darbu, uz kuru Regula neattiecas, un tomēr Jums ir pienākums un nepieciešamība darba un atpūtas laikus reģistrēt, tad izmantojiet jebkuru no iespējām, lai laiki tiktu reģistrēti!
Vispirms noskaidrojiet, vai vajag! Ja vajag, tad no piemēriem ar noteiktu pēctecību izvēlieties Jums atbilstošo!
1. Pieprasiet un saņemiet no darba devēja darbības apliecinājumu par konkrēto darba un/vai atpūtas laiku.
2. Aizpildiet tahogrammu uz vadītāju, ne automobili, ja tādas Jums ir izsniegtas.
3. Manuāli ierakstiet savā vadītāja kartē ciparu tahogrāfā, ko darījāt pirms maiņas uzsākšanas, ja automobilis (cits) ar to ir aprīkots un Jums ir izsniegta vadītāja karte.
4. Izdrukā ierakstiet, ja manuāli ievadīt nav iespējams.
5. Ja Jūsu gadījums atbilst izņēmuma gadījumam, tad aizpildiet iknedēļas grafiku.
Santaa, 5.novembris 2014 14:12
Labdien.
Sakiet lūdzu kur var dabūt ziņas par manām veiktām apmaksātām OCTA polisēm no 2007.g., ja tās veiktas dažādās kompānijās un vairs neatceros kurās?
"Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs" uzsācis piedziņu satiksmes negadījumu atmaksai no 2007.g. Lūdzu esiet uzmanīgi!!!! Tiesas notiek bez Jūsu klātbūtnes, pat, ja neesat saņēmuši uzaicinājumus. Lietas nodotas SIA Julius inkaso firmai. No 1400 par auto remontu līdz tiesu izpildītājam summa jau 2700 euro pacēlusies. No drošām ziņām, tas tagad notiekot regulāri.
Ēriks Griģis:

Par apdrošināto dienu skaitu un AAS šeit:
https://www.ltab.lv/octa-sistema/bonus-malus-sistema/

Ja šāds apdrošīnātāju process notiek un Jums tas liekas pretlikumīgs, tad jautājiet to savam advokātam. Viņš sazvanīs inkaso firmu un noskaidros Jūsu lietas apstākļus.

P.S.
Sazvanot Inkaso firmu, viņi atbildēja:
-"Ja uz negadījuma brīdi nav bijusi spēkā esošs OCTA apdrošināšanas līgums, tad LTAB par izmaksāto atlīdzību ir tiesīgs piestādīt regresa prasību atmaksāt LTAB izmaksāto atlīdzību desmit gadu laikā no notikuma brīža."
Piedziņa ir uzticēta attiecīgai firmai.

Mans komentārs.
Regresa fakts, patiesi, atbilst Civillikumā noteiktajam!
Reinis, 1.novembris 2014 12:21
Ir divi jautājumi par darba laikiem.
1.Ja es sāku braukt svētdienas vakarā 22.00 un braucu 10 stundas,pie kuras nedēļas man šis desmitnieks skaitīsies?
2.Atpūtas laiks 9 stundas trīs reizes ir domāts kalendārajā nedēļā vai darba nedēļā?
Līdz šim ar BAG nekad nav bijušas problēmas nevienā valstī,regulas zinu diezgan labi,bet par šīm niansēm nevaru atrast skaidrojumu, info.
Jau iepriekš pateicos,Reinis. :)
Ēriks Griģis:

1) "Stūrītes" 10-nieku nekur neskaita tā, kā to var darīt ar atpūtu.
Nedēļa vadīšanai ir kalendārā nedēļa, kas sākas pirmdien pēc 00:00 un beidzas svētdien 24:00. Ja Jūs šīs nedēļas svētdienas vakarā piebrauciet šajā nedēļā vēl divas stundas klāt, tad tam ir jābūt atļautam šādi:
1.1. ar šīm divām stundām nedrīkst pārsniegt 56 nedēļā nobrauktās stundas vai
1.2. divu viena otrai sekojošu nedēļu summā nedrīkst pārsniegt 90 stundas.
Ja vadītāja kopējais vadīšanas laiks pārsniedz kaut vienu no nedēļas vai secīgo divu nedēļu ierobežojumiem, tad sākt braukt svētdien 22:00 nedrīkst!
2) Transportlīdzekļa vadītājam drīkst būt, lielākais, trīs saīsināti ikdienas atpūtas laikposmi starp jebkuriem diviem iknedēļas atpūtas laikposmiem.
Minimālais ikdienas atpūtas laiks 9 stundas attiecas uz darba nedēļu. Starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem var ņemt trīs atpūtas pa 9h.
Piemēram, pirmdien beidzas iepriekšējās nedēļas atpūta, tad, sākot darbu otrdienas rītā, uz trešdienu, uz ceturtdienu un uz piektdienu ikdienas atpūtu var ņemt saīsināto pa 9h un piektdienas vakarā - sākt nākošo iknedēļas atpūtu!
Jānis, 31.oktobris 2014 12:06
Labdien!
Vēlos uzzināt, kā pareizi pārsūdzēt OCTA+ lēmuma atteikumu izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību?
Lēmuma pārsūdzēšanai ir fakti un pierādījumi ar notikušo CSNg.
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Sūdzība un lūgums izskatīt jāiesniedz LTAB:
https://www.ltab.lv/
2. Ar pozitīvu atbildi priekš Jums, bet ja apdrošinātājam no tās ne silts, ne auksts, tad tiesā!
Olga, 28.oktobris 2014 13:58
Labdien.
Vai transporltīdzeklim, kas brauc pa grants ceļu, ir jādod ceļš transporltīdzeklim, kas tuvojas no kreisās puses, pa padomju laikā liktu betona plākšņu ceļa segumu un turpina pa to braukt taisni?
Ēriks Griģis:

... asfaltbetona u.tml. (CSN "u.tml." būs ceļš ar betona vai betona plākšņu) segumu attiecībā pret ceļu ar grants vai šķembu segumu...
Mana atbilde - ceļš ir jādod!
Strīdus gadījumā prasiet rakstisku skaidrojumu CSDD, ko šajā sakarā nozīmē "u.tml." !
Ceļu satiksmes noteikumos pašdarbība, ko pieļauj "u.tml." nav atbalstāma!
Zigurds, 20.oktobris 2014 11:07
Vai var braukt uz Skandināvijas valstīm ja nesakrīt vadītāja apliecības un vadītāja kartes numuri?
Ēriks Griģis:

Lūdzu, izlasiet ATD piebildi norādītajā atsaucē!
Ārpus LV šī pretimnākšana nav spēkā!
Zigurds, 19.oktobris 2014 11:42
Man arī bija šāds gadījums,ka karti iedeva tikai uz gadu.
Kad ieguvu 95 kodu ,gāju apmainīt karti,bet atkal dabūju maksāt 78 euro.Nelīdz ne čeki,ne jauna apliecība.Nokāsa naudu un viss atkal labi.Šeit neko par velti nedod
Ēriks Griģis:

Par veltī jau nē, viss ir jāizcīna pašam!
Vadītāja karti izsniedz uz termiņu līdz vadītāja apliecības derīguma termiņa beigām, bet nepārsniedzot piecu gadu termiņu.
Bet ir paredzēta pretimnākšana šādā situācijā!
No ATD info:
"... Informējam, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojumu attiecībā uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņas nepieciešamību, ja transportlīdzekļa vadītājs ir nomainījis vadītāja apliecību, kā rezultātā vadītāja apliecības numurs nesakrīt ar numuru, kas norādīts uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes, digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņa nav obligāta.
..."
Atsauce:
http://www.atd.lv/lat/tahografi/digitalie%20tahografi/?doc=1794
Gundars, 17.oktobris 2014 21:45
Kā īsti ir ar digitālo tahogrāfa karti . Pirmreizējo karti saņēmu 2013.gadā , bet sakarā ar to ka no šī gada septembra visiem obligāts 95.kods , man šo kartīti iedeva uz vienu gadu , piecu vietā (bet par pilnu samaksu 55 lati) . Tagad autoskolā , kur klausos 95.lodu , saka , ka šī kartīte itkā neesot jāmaina , bet uz tās skaidri un gaiši rakstīts derīguma beigu termiņš . Nejautātu ja tas nemaksātu atkal 55 latus /78 euro ...
Ēriks Griģis:

Ceru, ka vadītāja karti Jums izniedza par pilnu cenu, lai pēc tiesību maiņas izgatavotu arī jaunu karti uz atlikušajiem četriem gadiem, tikai nu jau par kartes izgatavošanas maksu. Ņemiet iepriekšējo čeku, karti, jauno apliecību un vēlreiz apciemojiet ATD!

P.S.
No MK noteikumiem Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" no 01.11.2005.:
"... 7. Vadītāja karti atbilstoši prasībām, kas noteiktas regulas Nr. 2135/98 1.panta 7.(b) punktā, ar ko regulas Nr. 3821/85 14.pantam pievieno 3.a) un 4.a) apakšpunktu, izsniedz tikai tām personām, kurām ir derīga vadītāja apliecība, izņemot vadītāja apliecību, ar kuru atļauts vadīt tikai A, A1, B1, tramvaju, trolejbusu, traktoru, mopēdu un velosipēdu kategorijas transportlīdzekļus.
Vadītāja karti izsniedz uz termiņu līdz vadītāja apliecības derīguma termiņa beigām, bet nepārsniedzot piecu gadu termiņu.
..."
vārds Olga, 15.oktobris 2014 17:36
Labdin, ja apdzīšanas manevrs uzsākts vietā kur vēl nav sākusies ceļa horizintalā līnija Nr.920 un pabeidz to, šķērsojot horizintālo apzīmējumu Nr,920, vai mani var par to sodīt?
Ēriks Griģis:

Par nepārtrauktā ceļa apzīmējuma 920. šķērsošanu apdzīšanas manevra beigās, lai atgriestos savā braukšanas virziena pusē, sods nav paredzēts! CSN 314.1.
vārds, 13.oktobris 2014 23:00
Atbilde vēl nav
Aritmija, 13.oktobris 2014 18:01
60 eiras par "ķieģeļa" pārkāpšanu - tik pat maksā tīri ciešams videoreģistrators. Būtu videoreģistrators - nekas daudz nebūtu jāpierāda. Aber tagad - Tu neko nespēsi pierādīt. Tā nu i`.
Ēriks Griģis:

Ja būtu...bet nebija!
Dmitrijs, 12.oktobris 2014 23:48
Bet es paskaidrojuma, uzrākstīju, ka es iebraucu.
Ēriks Griģis:

Mieriniet sevi ar to, ka Jums izdevās izvairīties no sadursmes!
Dmitrijs, 12.oktobris 2014 22:22
Labdien! Braucot pa VEF tiltu, no trāmvaja sliedem māšīna ātri iebrauca labaja josla, jo pa tramvja sliedem taja laika nedrīkstēja braukt, u lai nenotiktu avārija, es ātri iebraucu uz tramvaja sliedem, rezultāta, lēja no tilta stāvējo policija ēkipažā, un man sāstādīja protokolu par braukšanu pa sliedem. Es protokolu neparakstīju un uzrakstīju paskaidrojumu. Kā es vāru pierādīt, ka es tiešm izvairījos no sadursmes, jo policists saka, ka viņš neredzēja, ka es izvairījos no sadursmes? Vai ir kaut kāda iespēja apstrīdēt šo protokolu? Paldies!
Ēriks Griģis:

Vispirms ir jāpierāda, ka uzbraucāt uz sliedēm!
Gatso, 10.oktobris 2014 15:39
Vai ir kas par jauniem radariem? Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ir!
Lūdzu:
http://www.gatso.com/de/road-safety-solutions/enforcement/1/gatso-statio.html

Un vēl šis tas advokātiem:
"... Welche Anknüpfungspunkte existieren für eine erfolgreiche Verteidigung?
Für die Verteidigung in Ordnungswidrigkeitsverfahren existieren mannigfaltige Ansatzpunkte. Voraussetzung für eine erfolgreiche Verteidigung ist allerdings die Einsicht in die Bußgeldakte. Nur der vollständigen Bußgeldakte sind die etwaigen Angriffspunkte (Fehler der Behörde) zu entnehmen. Dieses Akteneinsichtsrecht wird jedoch nur dem Rechtsanwalt des Betroffenen gewährt. Daher ist für eine erfolgreiche Verteidigung gegen eine Verkehrsordnungswidrigkeit die Mandatierung eines Rechtsanwalts unerlässlich.
Eine erschöpfende Darstellung aller möglichen Angriffspunkte würde an dieser Stelle zu weit führen. Einige werden hier beispielhaft aufgeführt.

Die Bedienungsanleitung / Gebrauchsanweisung

Für die Verteidigung spielt insbesondere die Verwendung des Messgerätes entsprechend der Bedienungsanleitung eine große Rolle. In Fällen, in denen das Messgerät nicht entsprechend der Bedienungsanleitung des Herstellers verwendet wird, ist die Messung fehlerhaft und kann nicht mehr zur Grundlage eines Ordnungswidrigkeitsverstoßes verwendet werden. ..."

Atsauce:
http://www.wbs-law.de/rot-ueber-ampel/

Lasītākie raksti

Jaunie raksti