Pēdējā laikā daudz ir runāts, ka krīze ir klāt vai arī tuvojas. Daudzi to esot pamanījuši visdažādākajās dzīves situācijās, notikumos, procesos, taču mans jautājums Jums ir šāds - ko Jūs esat manījuši, kas garnadžiem šobrīt no auto lietām patīk visvairāk?
.. man dažiem kolēģiem jau ir "aiznesti" parking sensori, kas iestrādāti bamperī uz vienas "lentas".
Kaksis rakstīja: Varētu ieviest pases un vadītāja apliecības nodokli. Tas būtu tikai normāli, ja cilvēkiem liktu maksāt par valstij piederošu dokumentu izmantošanu.
Atbalstīts.
Vēl viena liela nepieciešamība – Kukuļņēmēju, Korumpantu un shēmotāju licences. Izņēmi licenci – samaksāji valstij kāpostu – un… … ņem kukuļus vesels. Atnāk KNAB – licenci pie deguna i vsjo – viss likumīgi…
Kaksis rakstīja: Varētu ieviest pases un vadītāja apliecības nodokli. Tas būtu tikai normāli, ja cilvēkiem liktu maksāt par valstij piederošu dokumentu izmantošanu.
vēl vajadzētu piederības pie JL nodokli.... - Ls 300 gadā.
Man šķiet ka internetā klikšķinātāju nodoklis aºī būtu ļoti būtisks tautsaimniecībai !!! Tukšmuldēšanas nodoklis utml.
Un tad vel iespējas nopirkt dažādas licences latvija sodāmām lietām, tādām kā rasu nada kurināšana utml.
WALA rakstīja: Man šķiet ka internetā klikšķinātāju nodoklis aºī būtu ļoti būtisks tautsaimniecībai !!! Tukšmuldēšanas nodoklis utml.
Un tad vel iespējas nopirkt dažādas licences latvija sodāmām lietām, tādām kā rasu nada kurināšana utml.
Jā – atbalstīts – Melošanas licence, Lamāšanās licence, Kukuļņēmēji un devēji arī ar savām licencēm, ir papīrs – vari dot kukuli, ir pateicības licence – vari dot policistam pateicību aploksnē… citādāk nelikumīga uzņēmējdarbība un cietums, bet lai tiktu cietumā jānokārto cietumnieka licence un avansā jāsamaksā valstij kompensācija par negūto ienākuma nodokli un bezdarbnieka nodoklis visa termiņa garumā…
Kā pieņems šos nodevas paaugstinājumus tā uzreiz nākamā dienā būs rindas pēc kravas transporta un autobusiem… nenokavējiet, ka nav jāstāv garās rindās…
uupis rakstīja: Kā pieņems šos nodevas paaugstinājumus tā uzreiz nākamā dienā būs rindas pēc kravas transporta un autobusiem… nenokavējiet, ka nav jāstāv garās rindās…
Da ko nu tik sarežgīti, ņemam ārā pakaļbenķus, un reģīstrējam savus auto kā komerctransportu. Man gan tas mazliet sarežģīti jo jāpārvadā 3 dupšus vienā piegājienā. Tipa Honda FR-V, Fiat Multipla utml, - pavisam vienkarši, USA pickup trucki jau by default der. Vo toč Dodge SRT10 - komerc transporc
VWfans rakstīja: To, ka no motociklistiem transporta nodevā paņems 100 latus, es gan atbalstu. Vienreiz vismaz ķeras pie biezajiem! Bet šie, maitas, protestē:
www.tvnet.lv/...
Šitiem varētu pat visus Ls 200 vai vairāk uzlikt - jaudīgs mocis tas ir ekskluzīvs tr. līdzeklis, extra, tā teikt. Tikai vajag noteikt robežu, no kuras (masas/jaudas) uzlikt šo lielo nodokli, lai visādi mopēdi netiktu apbižoti.
Plānprātiņš ? Kas tev tur ekskluzīvs ???
Tev visi kaut kā nesmuki jānodēvē, bet pats tu esi zilais uz kūdras čupas.
Sretsked rakstīja: Lūk,šitādi ir tie,kuri tos nodokļus izdomā . Aizej, pasaki to tiem moto braucējiem
Es arī izdomāju trīs Valsts labklājības nodokļus. Kas vainas?
Vēl viens reāls kāposts iet Valstij garām – Lietus nodoklis.
Pilsētnieki par ūdeni maxā? Maxā…
Laucinieks par lauku un mežu laistīšanu maxā? Nē!
Tātad pa velti iznieko Valsts īpašumu. Lietus nodokli aprēķināt var elementāri – sinohoptiķi nomēra nokrišņu daudzumu un piemēro nodokļu taksi. Viss rullē. Sēnes aug griezdamās jo valsts ar nodokļiem rūpējas par tām. Zāle un labība pļavās uzreiz zaļāka, smaržīgāka un gardāka. Labklājība sit augstu vilni – a kas – reāls nodoklis – tāds kāposts patreiz grāvjos satek…
Ir gan viennozīmīgi. Trūcīgs cilvēks nevar pēc darba uzsēsties uz moča galvu vēdināt. Tā ir turīgo privilēģija. Un, kā jau minēju, ar mazāku jaudu un kubatūru varētu būt mazāks nodoklis, jo superbaiks ir tikai un vienīgi zīmēšanās vai luksus prece, par kuru, uzskatu, ka 100 LVL gadā ir stipri par maz. Bet, nu, tas ir tikai mans viedoklis.
Gara acīm iztēlojos - džugašvilī noskatās kā kāds jaunietis aizbrauc ar jawu un nodomā "Pļē tas tik ir bagātnieks, šitāds luksusa superbaiks, pēc skaņas un dūmu krāsas var redzēt ka jaudīgs, tam nu gan jāieruba kārtīgs nodoklis"
Izdarīt likumā “Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu”(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 24.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 4.nr., 10.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 22.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 5.panta pirmo, otro, trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
“(1) Nodeva par motocikliem, tricikliem un kvadricikliem ir 50 lati.
(2) Nodevu par vieglo automobili maksā atbilstoši tā pilnai masai šādā apmērā:
1) līdz 1500 kg - 24 latu;
2) no 1501 kg līdz 1800 kg - 48 lati;
3) no 1801 kg līdz 2100 kg - 77 lati;
4) no 2101 kg līdz 2600 kg - 90 lati;
5) no 2601 kg līdz 3500 kg - 110 lati;
6) vairāk par 3501 kg – 150 lati.
(3) Nodevu par autobusu maksā atbilstoši tā pilnai masai šādā apmērā:
1) līdz 1500 kg - 12 latu;
2) no 1501 kg līdz 1800 kg - 24 lati;
3) no 1801 kg līdz 2100 kg - 45 lati;
4) no 2101 kg līdz 2600 kg - 54 lati;
5) no 2601 kg līdz 3500 kg - 72 lati;
6) no 3501 kg līdz 12000 kg – 78 lati;
7) vairāk par 12000 kg – 102 lati.
(4) Nodevu par kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 12000 kg maksā atbilstoši šo transportlīdzekļu pilnai masai šādā apmērā:
1) līdz 1500 kg - 12 latu;
2) no 1501 kg līdz 1800 kg - 24 lati;
3) no 1801 kg līdz 2100 kg - 45 lati;
4) no 2101 kg līdz 2600 kg - 54 lati;
5) no 2601 kg līdz 3500 kg - 72 lati;
6) no 3501 kg līdz 12000 kg – 102 lati.
2. Izteikt 6.panta otro daļu šādā redakcijā:
„(2) Transportlīdzekļa valsts tehnisko apskati, Latvijā agrāk nereģistrēta transportlīdzekļa reģistrāciju, īpašnieka maiņas reģistrāciju, no uzskaites noņemta transportlīdzekļa atkārtotu reģistrāciju, kā arī transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites neveic, ja nav šajā pantā noteiktajā apmērā samaksāta nodeva par kārtējo gadu un arī par iepriekšējiem gadiem gadījumos, kad iepriekšējos gados transportlīdzeklis ir bijis reģistrēts Latvijā.”
3. Papildināt 8.panta pirmo daļu ar 18.punktu šādā redakcijā:
„1 par transportlīdzekļiem, kuriem ir reģistrēts vai tiek reģistrēts vēsturiskā spēkrata statuss.”.
4. Aizstāt 10.pantā vārdu „sabiedrība”(attiecīgā locījumā) ar vārdiem „VAS „Latvijas Valsts ceļi””(attiecīgā locījumā). Likums stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī.
Iesniedzējs:
Satiksmes ministrs K.Gerhards
eh, būtu vairāk laika un gribēšanas, bet varbūt kāds studentelis var padomāt par referātu un pačakarēt smadzenes valsts pārvaldes juristiem par tēmu, kas ir valsts nodeva. Likumā "Par nodokļiem un nodevām" definēti divi obligāti maksājumu veidi - nodoklis un nodevam. Nodoklis - vienkāršs obligāts maksājums, nodeva - obligāts maksājums par valsts sniegtu pakalpojumu. Tad nu nekādi nesaprotu, ar ko atšķiras valsts sniegtais pakalpojums moča īpašniekam no WV golfa īpašnieka. Vēl varu mēģināt saprast, ka, jo lielāks autiņš, jo vairāk bendē ceļu, bet nu kvadracikla īpašnieks diez vai saņems 2 reiz vairāk pakalpojumu no valsts nekā golfa īpašnieks.,
Šito biju palaidis garām, jā, zviedru lielkapitāls savas intereses tura pāri visam:
"Lakmusa papīrītis ir iekrāsojies sarkans» – tā starptautisko aizdevēju aizliegumu valdībai ieviest progresīvo uzņēmumu ienākuma nodokli (UIN) 25% apmērā uzņēmumiem, kas pelna virs 5 miljoniem latu gadā komentē apvienības «Tēvzemei un Brīvībai»/LNNK līderis Roberts Zīle.
Viņš skaidro, ka nodokļa mērķis bija paņemt solidāru daļu krīzes laikā no peļņas, ko ārvalstu, galvenokārt, zviedru uzņēmumi, gūst Latvijā sniedzot telekomunikāciju, finanšu, mazumtirdzniecības un citus pakalpojumus
«Diemžēl tā sauktajiem starptautiskajiem donoriem acīmredzot, šķiet, ka viss nodokļu slogs, kas uzlikts privātā parāda finansēšanai, ir jāuzņemas tikai Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmumiem,» secina politiķis.
Viņam arī dīvaini šķiet, ka Starptautiskā Valūtas fonda, Eiropas Komisijas un Zviedrijas eksperti par pašsaprotamu uztver gan «Latvenergo», gan «Latvijas Dzelzceļa», gan citu reģionā konkurējošo Latvijas valsts uzņēmumu dividendes par valsts kapitāla izmantošanu 80% apmērā no peļņas pēc nodokļiem, bet nekādi nespēj pieņemt solidāru UIN palielinājumu ārvalstu lielajiem uzņēmumiem"
P.S. Vispār šis vīrs nes visai prātīgas domas, atceros, par nekustamā īpašuma spekulāciju nodokli jau runāja pirms iepriekšējās Saeimas vēlēšanām. Bet tā Baķkas blice.
Vispār vajadzētu balsot par personām, nevis partijām, tad kaut kādu komandu varētu salasīt arī no esošajiem cilvēkiem, arguments par nespēju vienoties tomēr, manuprāt, neiztur kritiku, tagad tāpat par visu ir jāvienojas.
P.S. Vispār šis vīrs nes visai prātīgas domas, atceros, par nekustamā īpašuma spekulāciju nodokli jau runāja pirms iepriekšējās Saeimas vēlēšanām. Bet tā Baķkas blice.
Vispār vajadzētu balsot par personām, nevis partijām, tad kaut kādu komandu varētu salasīt arī no esošajiem cilvēkiem, arguments par nespēju vienoties tomēr, manuprāt, neiztur kritiku, tagad tāpat par visu ir jāvienojas.
jap , no atsevišķām personām varētu salasīt tīri labu 'blici' , bet tas nekad nenotiks jo visādi augsta ranga kretīnzabaki/intriganti , kuri ir apaļas nulles dajebkur citur , to nepieļas -apelēs pie partiju 'disciplīnas' utt xu ijņām
Latvieši, kuri devušies peļņā uz ārvalstīm, plāno svešās zemēs pārdzīvot grūtos laikus. Tomēr, ja Latvijā sāksies ekonomiskā izaugsme, kas jau pamazām sākusies, - latvieši atkal atgriezīsies mājās, šādu pārliecību šorīt intervijā LNT pauda premjerministrs Valdis Dombrovskis.
Dombrovskis skaidro: lai gan medijos daudz tiek runāts par iedzīvotāju masveida izceļošanu, patiesībā šie apjomi nav lielāki par tiem, kādi bija 2004. un 2005.gadā, kad bija tā dēvētais pirmais emigrācijas vilnis.
Premjers uzsver, ka tautiešu izceļošanu var pārtraukt tikai ar valsts ekonomisko attīstību. Dombrovkis pauž sapratni, ka aizbraukt vai ne ir katra cilvēka individuālā izvēle. Šobrīd, esot ekonomiski grūtam periodam, šāda vēlme esot izprotama sevišķi. \"Cilvēki izmanto iespēju, lai sliktos laikus pārdzīvotu citur un pēc tam atkal atgrieztos,\" saka Dombrovskis.
\"Es domāju, ka aizbraukušie pārdzīvos sliktos laikus citur un atgriezīsies atpakaļ brīdī, kad Latvija piedzīvos ekonomisko izaugsmi,\" piebilda premjers.
Dombrovskis katra cilvēka aizbraukšanu dēvē par lielu zaudējumu valstij, jo cilvēki esot valsts lielākā vērtība.
Aptauja krīzes laikos ...
Pēdējā laikā daudz ir runāts, ka krīze ir klāt vai arī tuvojas. Daudzi to esot pamanījuši visdažādākajās dzīves situācijās, notikumos, procesos, taču mans jautājums Jums ir šāds - ko Jūs esat manījuši, kas garnadžiem šobrīt no auto lietām patīk visvairāk?
.. man dažiem kolēģiem jau ir "aiznesti" parking sensori, kas iestrādāti bamperī uz vienas "lentas".