Riteņu balansēšana

Dzēsts lietotājs Reģ.: 20.04.2024

jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.

Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).

Cik saproti, esi pārskrūvējis riteņus komplektācijā, nevis mainījis riepas. Mana atbilde - ja ripo gludi, tad gaumes jautājums. Es pārbalansētu, ņemot vērā, ka tas necik daudz nemaksā. Bet tas vairāk tādēļ, ka braukāju garus gabalus un negribētu sasniegt kritisko "purināšanas" brīdi, esot tālos ceļos. Ja braukā tikai uz vietas, neko nenokavēsi - ja sāksi just, ka parādās disbalanss, aizbruksi nobalansēt.

 
1 2 3 4 5 6 7 8
Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

BTW - savu balansējamo neesi iepricis, jeb tev moš vispāº serviss pieder ?!?!?

Kam? Riepu maiņai 2x gadā diviem auto?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

WALA rakstīja:

BTW - savu balansējamo neesi iepricis, jeb tev moš vispāº serviss pieder ?!?!?

Kam? Riepu maiņai 2x gadā diviem auto?

Hmm, gribi teikt ka brauc garus gabalus, bet tikai 2 x gadā balansē riepas, tad ko sanāk ka tikai 30'000 pa gadu nobrauc ?!?!? Es uz negariem gabaliem vismaz 25'000 nobraucu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pļē - teicu tak tev... Ja nav padomā tāli braucieni, tad nevajag ar. Pats to daru profilaktiski, jo nav ne mazākā vēlēšanās konstatēt, ka ir sasniegts kritiskais brīdis, piemēram, 3 naktī uz bāņa.

Nu un kas tad tajos trijos naktī uz bāņa notiks? Sekunžu laikā ritenis aizlidos pa gaisu? Opeļsābs uzsprāgs?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Reku viņš pats rakstīja ka tas notiek pie viena noteikta ātruma.

Protams ka nepatīkami, bet pasniegt to kā traģēdiju...

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Balansēt vai nebalansēt, tas toč ir katram pēc sajūtām. Man arī ir divi riepu-disku komplekti, vasaras uz 16", ziemas uz 15". Doma iegādājoties bija ietaupīt i uz izmeru i uz montāžu. Jo treknajos gados montāža-balansēšana labi maksāja, nu vismaz Rīgā. Pavasarī kad ņēmu nost ziemenes, šķita ka ir o.k., balasēt nevajadzēs. Bet es maldījos, šo svētdien nācās dudināt uz 95, jo virs sākās parkinsons. šodien pusdienlaikā, iebraucu pie čoma , 8 lati un lieta darīta. Morāle, nevajag domāt un filozofēt, riepas maini, balansē.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nebaidies Mārupes dzērāj, mani olveida ripuļi nedrebēja pie ātrumiem līdz 190 kmph, ātrāk nesanāca pārbaudīt jo A80 vairāk nespēja...

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

wot ku jocīgi visi te pie čomiem 2X gadā kaut ko montē/balansē par ls8-10

es , kad nopērku gumiju , uzbortēju/nobalansēju , agrāk DAlanā , tagadiņ Kalnciemielas riepu servisā un gadus 3-5(līdz tā gumija nau maināma) nekratās niuxja gadā piedzīt ar dubļiem disbalansā , bet to var ārstēt ar mazgāšanu

turpiniet vien tusēt pie čomiem.....

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Reku viņš pats rakstīja ka tas notiek pie viena noteikta ātruma.

Protams ka nepatīkami, bet pasniegt to kā traģēdiju...

To ko murgo? Aizej izgulies. Kurā vietā tu kādu traģēdiju redzi? Tajā, ka diskomforts vairāku tūkstošu km garumā nav ietaupīto 5Ls vērts? Un vibrāciju var just pie jebkura ātruma - rezonanses brīdī tā tikai ir izteikti spēcīga.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

Seene rakstīja:

WALA rakstīja:

BTW - savu balansējamo neesi iepricis, jeb tev moš vispāº serviss pieder ?!?!?

Kam? Riepu maiņai 2x gadā diviem auto?

Hmm, gribi teikt ka brauc garus gabalus, bet tikai 2 x gadā balansē riepas, tad ko sanāk ka tikai 30'000 pa gadu nobrauc ?!?!? Es uz negariem gabaliem vismaz 25'000 nobraucu.

Es uz darbu eju ar kājām, tāpēc ikdienas nobraukums nav liels. Domāju ka pēc kilometriem ar savu auto 80-90% nobraucu ārpus LV robežām. Un atsevišķi nekādu balansēšanu neveicu - jo mainu sezonu riepas uz vieniem diskiem.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

mana nostaaja ir taada, ka ritenji jabalansee vienreiz pa 3 gadiem, kad uzliek jaunus un protams ka divi disku komplekti ar ziemvasaru katram auto. jo tas tachu ir leetaak un vienkarshaak. un pats varu uzlikt sezonas riepas tieshi tad kad taa sezona iestaajas, nevis kad servisaa ir laiks, vai makaa lieka nauda..

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Slinkais rakstīja: mana nostaaja ir taada, ka ritenji jabalansee vienreiz pa 3 gadiem, kad uzliek jaunus un protams ka divi disku komplekti ar ziemvasaru katram auto. jo tas tachu ir leetaak un vienkarshaak. un pats varu uzlikt sezonas riepas tieshi tad kad taa sezona iestaajas, nevis kad servisaa ir laiks, vai makaa lieka nauda..

Letāk... gan. Ja otrs disku komplekts maksā 300Ls (pa lēto), montāžai pietiek cik gadiem? Un laikam esi kāds RDSD darbonis, kam sniegs katru gadu ir dabas katastrofa. Jau šobrīd ziemenēm ir labāka saķere, nekā vasaras riepām un servisā tagad rindu nav - būs, kad pienāks "krīze" ar nosaukumu 1. decembris. Un par "vienkāršāk...". Piedod, bet nepelnu tik maz, lai mocītos ar riteņatslēgu un domkratu, kā arī ne tik daudz, lai iegādātos savu pacēlāju un pneimatisko atslēgu.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

pirmkaart, man nekadi tituli nav vajadziigi

otrkart, letaak, jo normalaa eskpluatacijaa nav nekas japarbalansee pa visu riepas muzhu uz diska tie ir 3-4-5 gadi. atsvari nokrist nevar pashi no sevis. ir daudz daudz letaak nopirkt disku komplektu par 30-40ls un mainiit riepas savlaiciigi. un tad vinjas kalpo daudz ilgaak, nekaa muzhigi nokavejot ar mainju. par braukshanu uz kantainiem diskiem nerunaasim, taa nav normala vaditaaja riciiba, ja ir akls, un ielido bedree, tas tas ir jalabo uzreiz. ziemas diskus vispaar ljoti gruti sabojaat ar R15 un 65 riepu augstumu. vasara gan es uzmanos. jo dazhadu apsverumu delj lietoju 18 diskus ar ljoti zemaam riepaam, musu celji vel nav gatavi tadiem, un laikam nebuus gatavi nekad.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Slinkais rakstīja: mana nostaaja ir taada, ka ritenji jabalansee vienreiz pa 3 gadiem, kad uzliek jaunus un protams ka divi disku komplekti ar ziemvasaru katram auto. jo tas tachu ir leetaak un vienkarshaak. un pats varu uzlikt sezonas riepas tieshi tad kad taa sezona iestaajas, nevis kad servisaa ir laiks, vai makaa lieka nauda..

Letāk... gan. Ja otrs disku komplekts maksā 300Ls (pa lēto), montāžai pietiek cik gadiem? Un laikam esi kāds RDSD darbonis, kam sniegs katru gadu ir dabas katastrofa. Jau šobrīd ziemenēm ir labāka saķere, nekā vasaras riepām un servisā tagad rindu nav - būs, kad pienāks "krīze" ar nosaukumu 1. decembris. Un par "vienkāršāk...". Piedod, bet nepelnu tik maz, lai mocītos ar riteņatslēgu un domkratu, kā arī ne tik daudz, lai iegādātos savu pacēlāju un pneimatisko atslēgu.

tad jau sanaak, esi no tiem, kas pie tukshas riepas, pamet auto celja malaa. ir redzeeti tadi. ziemas disku komplekts 300ls... apsmieties var.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Slinkais rakstīja:

tad jau sanaak, esi no tiem, kas pie tukshas riepas, pamet auto celja malaa. ir redzeeti tadi. ziemas disku komplekts 300ls... apsmieties var.

Pirmkārt, kā jau Deksters teica - nejauc negadījumu ar plānot darbu. Es varu nomainīt riteni un esmu to darīijis. Bet tas nekādi nenozīmē, kas es ar prieku veltīšu tam piektdienas vakaru, tā vietā lai uz pusstundu aizbrauktu uz servisu.

Otrkārt - izlien no mucas un paskaties, cik lietas maksā. Vai arī esi iedomājies, ka ir baigi feini pusgadu braukāt ar dzelzs diskiem un nost krītošiem kalpakiem?

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Par to smukumu arī fakts, ziemas periodam ir tādi vienkāršāka dizaina, vasarai savādāki, mainu divreiz gadā auto izskatu. Bleķa diskus ar vai bez kaplakiem lai lieto taupīgie nabagi.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Slinkais rakstīja:

tad jau sanaak, esi no tiem, kas pie tukshas riepas, pamet auto celja malaa. ir redzeeti tadi. ziemas disku komplekts 300ls... apsmieties var.

Pirmkārt, kā jau Deksters teica - nejauc negadījumu ar plānot darbu. Es varu nomainīt riteni un esmu to darīijis. Bet tas nekādi nenozīmē, kas es ar prieku veltīšu tam piektdienas vakaru, tā vietā lai uz pusstundu aizbrauktu uz servisu.

Otrkārt - izlien no mucas un paskaties, cik lietas maksā. Vai arī esi iedomājies, ka ir baigi feini pusgadu braukāt ar dzelzs diskiem un nost krītošiem kalpakiem?

nez. izripinat no garazhas 4 ratus un nomainiit prasa tieshi to pashu pusstundu nesteidzoties. lietie 16' ja pameklee ir dabunami par 50-90ls, 15' pa 50. blekji vispar var dabuut par 30. vasaras sakumaa paveicaas voyageram 16 lietos nopirkt pa 25ls komplektu. tiesa tos ir japarkraso(vel kadi 20ls) katrs protams ir savas dzives kalejs, bet nu man tas nav saprotams. man visiem tris auto ir ziemas disku komplekti, un tas mani padara daudz mierigaaku

STALINS Reģ.: 12.11.2003
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja: ...

Bleķa diskus ar vai bez kaplakiem lai lieto taupīgie nabagi.

Lūk izteiciens, kas piedien spēcīgam vīram ar stabilām vērtībām!

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Slinkais rakstīja:

nez. izripinat no garazhas 4 ratus un nomainiit prasa tieshi to pashu pusstundu nesteidzoties. lietie 16' ja pameklee ir dabunami par 50-90ls, 15' pa 50. blekji vispar var dabuut par 30. vasaras sakumaa paveicaas voyageram 16 lietos nopirkt pa 25ls komplektu. tiesa tos ir japarkraso(vel kadi 20ls) katrs protams ir savas dzives kalejs, bet nu man tas nav saprotams. man visiem tris auto ir ziemas disku komplekti, un tas mani padara daudz mierigaaku

Normālus 16" lietos jau nu pa 50Ls gan gluži nedabūsi. Un tur jau arī tie paši 300Ls tuvojas (Vai 360, ja ņemam tavu augšējo cenu). Apmainīt pusstundā... Nu jā, ja viss izdodas perfekti un visas skrūves var atskrūvēt bez pārsteigumiem, tik un tā nesaredzu nekādu baudu domkrata stutēšanā. Izteikums, ka ziemas diski padara tevi mierīgāku, man ļoti patīk... bet nu katram savs.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Slinkais rakstīja:

tad jau sanaak, esi no tiem, kas pie tukshas riepas, pamet auto celja malaa. ir redzeeti tadi. ziemas disku komplekts 300ls... apsmieties var.

Pirmkārt, kā jau Deksters teica - nejauc negadījumu ar plānot darbu. Es varu nomainīt riteni un esmu to darīijis. Bet tas nekādi nenozīmē, kas es ar prieku veltīšu tam piektdienas vakaru, tā vietā lai uz pusstundu aizbrauktu uz servisu.

Otrkārt - izlien no mucas un paskaties, cik lietas maksā. Vai arī esi iedomājies, ka ir baigi feini pusgadu braukāt ar dzelzs diskiem un nost krītošiem kalpakiem?

Katram sava taisnība. Es varu pusstundas laikā pats nomainīt savam auto visus 4 riteņus bez spec aprīkojuma, ar standarta domkratu, + pagūstu tajā laikā ievērtēt bremžu nodilumu un piekares elementu stāvokli, iesmērēt skrūves ar grafīta smēri un pievilkt tās ar tādu spēku, ka esmu drošs, ka vajadzības gadījumā uz ceļa tās varēšu atskrūvēt. Un daru to pats tikai dēļ pārliecības, ka savam auto darbus izpildīšu labāk kā servisā, naudu ar to nepelnu.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Man vienama auto ir t.s. ziemas diski, otram nē.

CR-V ziemas/vasaras riepas tiek montētas uz tiem pašiem diskiem. Sākumā do'māju iegādāties otru disku komplektu, bet tad parēķināju, ka tas nemaz nav tik izdevīgi.

Ja man riepu pārmontēšana izmaksā 20 latus gadā (katra reize pa 10 latiem, ieskaitot balansēšanu), tad par otro disku komplektu iztērētā nauda man atmaksātos tikai pēc kādiem 15 gadiem, kuru laikā mans pašreizējais auto visticamāk jau reizes 5 tiks nomainīts

Savukārt Jazz ir otrs disku komplekts - kad iegādājos Jazz, tam bija oriģinālie metāla diski (14 ") un "kalpaki". Tā kā gribējās mazliet uzskaistināt savu Jazz, tad vasarai iegādājos jaunus lietos diskus (15") kopā par 200 latiem.

Ja uzreiz jau būtu bijuši smuki lietie diski, tad otru disku komplektu nebūtu iegādājies.

Otrajam disku komplektam lielākais pluss ir tāds, ka jebkurā laikā pats vari nomainīt riepas, nestāvot garās rindās. Bet mīnuss ir tāds, ka tas sanāk dārgāk, kā arī tas, ka šādā gadījumā diski tiek balansēti ievērojami retāk (parasti nodomā - šoreiz nē, bet nākamreiz nobalansēšu... un tā ik pa pusgadam), kas mazina braukšanas komfortu un apdraud arī satiksmes drošību.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Seene rakstīja:

Slinkais rakstīja:

tad jau sanaak, esi no tiem, kas pie tukshas riepas, pamet auto celja malaa. ir redzeeti tadi. ziemas disku komplekts 300ls... apsmieties var.

Pirmkārt, kā jau Deksters teica - nejauc negadījumu ar plānot darbu. Es varu nomainīt riteni un esmu to darīijis. Bet tas nekādi nenozīmē, kas es ar prieku veltīšu tam piektdienas vakaru, tā vietā lai uz pusstundu aizbrauktu uz servisu.

Otrkārt - izlien no mucas un paskaties, cik lietas maksā. Vai arī esi iedomājies, ka ir baigi feini pusgadu braukāt ar dzelzs diskiem un nost krītošiem kalpakiem?

Katram sava taisnība. Es varu pusstundas laikā pats nomainīt savam auto visus 4 riteņus bez spec aprīkojuma, ar standarta domkratu, + pagūstu tajā laikā ievērtēt bremžu nodilumu un piekares elementu stāvokli, iesmērēt skrūves ar grafīta smēri un pievilkt tās ar tādu spēku, ka esmu drošs, ka vajadzības gadījumā uz ceļa tās varēšu atskrūvēt. Un daru to pats tikai dēļ pārliecības, ka savam auto darbus izpildīšu labāk kā servisā, naudu ar to nepelnu.

Forši, ka esi tik veikls... Vienīgi gribētos piebilst, ka diezgan jau pielaidīgs esi pret sava auto piekari, ja paspēj tās elementu stāvokli novērtēt no malas, pa vidu riteņu maiņai, pusstundas laikā. Savukārt bremžu nodilumu man nav problēmu pārbaudīt jebkurā laikā. Un pēdējais teikums diemžēl ir tikai mūsu sabiedrības raksturojums... Normāli būtu, ja tomēr katras nozares speciālists savu darbu darītu labāk par amatieriem. Un sev esmu atradis cilvēkus, kas patiešām tādi arī ir.

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Mana matemātika balstījās uz izmēra cenu. Ja vasarai ir 16 ", tad par jaunu riepu cenu iegādājos 15" riepas ar visiem diskiem. Un lietie sen jau vairs nemaksā kosmosu. Ziemai diskus izvēlējos un pasūtīju iekš pkp.lv, par drauga cenu protams. Diski ir tādi kādus es gribēju, jauni, smuki, apaļi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Rzhu nemagu !!! Riteņu pārskrūvēšanai balansēšanai speciālists vajadzīgs. Piekares elementiem speciālists vajadzīgs. Droši servisā nemaz neesi redzejis kā lielākā daļa darbu ir veicami un kā jamos parasti veic !!! Var vienīgi cerēt ka dīlera serviss neizrīkojas tāpat, bet nu ņēmot vērā to ka nekādu atbildību īsti par remontu jamie piemums nenes - tad .....

P.S. Moš vēl lāpstas kādtu arī uzticēt mēbeļu meistaram vai virpotājam ielikt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ak jā tur kur zinu ka darbu izdarīs tā kā rakstīts grāmatā - tas ir Lexus dīlera serviss - citur VZZ, nav tādas īstas pārliecības !!!

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Rzhu nemagu !!! Riteņu pārskrūvēšanai balansēšanai speciālists vajadzīgs. Piekares elementiem speciālists vajadzīgs. Droši servisā nemaz neesi redzejis kā lielākā daļa darbu ir veicami un kā jamos parasti veic !!! Var vienīgi cerēt ka dīlera serviss neizrīkojas tāpat, bet nu ņēmot vērā to ka nekādu atbildību īsti par remontu jamie piemums nenes - tad .....

P.S. Moš vēl lāpstas kādtu arī uzticēt mēbeļu meistaram vai virpotājam ielikt.

Pagājušais gadsimts ir beidzies pirms nu jau gandrīz 9 gadiem. Laiks mosties. Riteņu pārsrūvēšanai un piekares diagnostikai mūsdienās izmanto pacēlāju. Un balansēšanai elektronisko stendu. Protams, ja tev tuva ir folklora un sentēvu metodes, vari gulēt zem sava auto un dziedāt tautasdziesmas ejot uz mežu pēc lāpstas kāta. Bet es tomēr labāk izvēlēšos lāpstu ar stiklšķiedras kātu.

1 2 3 4 5 6 7 8
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti