Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

imzz rakstīja: Mikroreaktori kā tādi nav nekas jauns, tādi visu laiku bijuši kodolzemūdenēs un aviobāzes kuģos, pie kam lielākajos veseli 8, lai vienmērīgi izdalītu svaru. Jauns ir tikai tas, ka tādus izmantos uz sauszemes enerģijas ražošanai.

Pastāsti kur ņems to darbināmo vielu specifisko, piem tādas valstis kā LV, LT, EST utt?

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tas nav jājautā man, bet Raimondam, es tikai piezīmēju, ka mikroreaktori ir zināma būšana.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Litija bateriju konteinera nelaimes un "crash" nejēdzot tās pārvadāt: 

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Federāla līmeņa satiksmes trase Jakutijā:

www.youtube.com/shorts/rSN-gUQbjuM

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Litija bateriju konteinera nelaimes un "crash" nejēdzot tās pārvadāt: 

Tikmēr mūsu draugi jau brauc pa 20K ar Geely E5 kam batrerija LPF sapakota atsevišķos drošības konteineros. Piedevām bojājuma vai defekta gadījumā nav jājauc visa pakotne. Var nomainīt bojāto elementu. Viss mainās un uzlabojās. 

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Vienīgais labums no šāda auto - lētums, pārējais mani absolūti neuzrunā. Un tad arī vēl jautājums vai tas lētums ir no tā ka spēj lēti uzražot, vai tomēr tās ir labi zināmās Ķīnas subsīdijas ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Mercedes-Benz EV īpašnieki Korejā iesūdz autoražotāju tiesā par apzinātu dezinformāciju attiecībā uz bateriju elementu piegādātāju.

EV akumulatoru elementu piegādātāju tēma pēdējā laikā ir bijusi cieši aplūkota automobiļu rūpniecībā pēc masīva ugunsgrēka, ko izraisīja Mercedes-Benz EQE modelis, kas beidzās ar bojājumiem vairāk nekā 100 transportlīdzekļiem un iznīcināja pazemes dzīvokļu autostāvvietu Inčonā, uz rietumiem no Seulas, augustā.

Prasītāji apgalvoja, ka, lai gan tika atklāts, ka lielākā daļa EQE modeļu ir aprīkoti ar Farasis Energy akumulatoru elementiem, Mercedes-Benz, iespējams, maldināja patērētājus, apgalvojot, ka transportlīdzekļi ir aprīkoti ar CATL, globālā EV akumulatoru pārdošanas līdera, elementiem.

www.koreatimes.co.kr/www/tech/2024/10/129_383971.html

Farasis esot tikai ap 10 vietu pēc bateriju ražotāju reitinga.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

A un R   

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

"Atspiešanās pret gaisu" ir neracionāls piedziņas veids jebkuram transportam uz zemes. Protams, žēl, ka šādi  motorvagoni nekursē. Būtu vesela atrakcija, baismīgs troksnis un tiktu aizpūsts pa gaisu viss, kas dažu metru attālumā no sliedēm un vāji nostiprināts. Kaķi un putni , cerams, aizmuktu savlaicīgi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 4 Atbildēt

Bij kaut kāds video ar džeku, lapu pūtēju un vai nu skrituļdēli vai velo. Uz priekšu jau ripoja gan.

-----------

Atspiešanās pret gaisu konceptu ir pārtvēruši Moon Landing Hoaxers, kas atbalsta ideju, ka vakuumā kustība, izmantojot reaktīvos dzinējus, vispār nav iespējama un visi tie kosmosa pasākumi ir feiks.

Tādējādi noskaidrojot ticību šim te izdomājumam, var saprast, ka tur būs komplekts ar citām interesantām domu konstrukcijām.

-------------------

Pa to laiku Norvēģijā

x.com/mzjacobson/status/1646562367805992960

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Ja atspiešanās pret gaisu būtu racionāla, tad mums būtu spārni, kuri būtu radušies evolūcijas ceļā. Bet neviens lidojošs putns nesver vairāk par 20 kg.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt
imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Atjaunināts 2024. gada 18. oktobrī plkst. 6:43 GMT+3

Pavisam jaunā ugunsdzēsēju depo Vācijā, kas tika nopostīts ugunsgrēkā, nodarot miljoniem eiro zaudējumus un iznīcinātas iekārtas, nebija ugunsdrošības signalizācijas sistēmas, ceturtdien ziņo vietējie mediji.

Ugunsgrēks izcēlās agrā trešdienas rītā Stadtallendorfas ugunsdzēsēju stacijā Hesē un, cita starpā, iznīcināja aprīkojuma zāli un gandrīz duci operatīvo transportlīdzekļu, vēsta Vācijas ziņu aģentūra dpa. Sākotnējās aplēses liecina, ka zaudējumi ir no 20 miljoniem līdz 24 miljoniem eiro (no 21 līdz 26 miljoniem ASV dolāru). Neviens nav cietis.

Vietējās amatpersonas aģentūrai dpa pastāstīja, ka ēkā nav uzstādīta ugunsgrēka signalizācijas sistēma, jo eksperti to uzskatījuši par nepieciešamu — par lielu izbrīnu daudziem novērotājiem tagad, kad stacija ir nodegusi.

Ugunsgrēks izcēlās uz ugunsdzēsējiem piederošā operatīvā transportlīdzekļa, kurā atradās litija jonu akumulatori un ārējais strāvas pieslēgums. ( respektīivi, notika tā uzlāde )

apnews.com/article/germany-fire-station-fire-alarm-system-blaze-f5abcb52a75886705a77fca5bc6bfd9b

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

"EV nīdēji", saprotams, uzskata, ka žurnālisti mēģina novirzīt uzmanību uz ugunsdzēsībās trauksmes signalizācijas neesamību kā galveno nelaimes cēloni, kaut gan liesmas izplatījušās ātri un depo būtu nodedzis ar visu signalizāciju.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Intereses pēc varēsim pasekot līdz :

wp.feuerwehr-stadtallendorf.de/?p=6210

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kubiešiem nekādi neizdodas atjaunot elektrības padevi: 

HAVANA, 20. oktobris (Reuters) - Kubas centieni atjaunot elektrību salā sestdien vēlu trešo reizi tika izsisti no sliedēm, īsi pirms pusnakts paziņoja Kubas varas iestādes, atstājot miljonus neziņā un radot jaunus jautājumus par valdības centienu dzīvotspēju. atjaunot elektropadevi.

Kubas nacionālais elektrotīkls pirmo reizi avarēja piektdien ap pusdienlaiku pēc salas lielākās spēkstacijas slēgšanas. Sestdienas rītā elektrotīkls atkal sabruka, ziņo valsts mediji.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 1 Atbildēt

imzz rakstīja: Kubiešiem nekādi neizdodas atjaunot elektrības padevi: 

HAVANA, 20. oktobris (Reuters) - Kubas centieni atjaunot elektrību salā sestdien vēlu trešo reizi tika izsisti no sliedēm, īsi pirms pusnakts paziņoja Kubas varas iestādes, atstājot miljonus neziņā un radot jaunus jautājumus par valdības centienu dzīvotspēju. atjaunot elektropadevi.

Kubas nacionālais elektrotīkls pirmo reizi avarēja piektdien ap pusdienlaiku pēc salas lielākās spēkstacijas slēgšanas. Sestdienas rītā elektrotīkls atkal sabruka, ziņo valsts mediji.

Tak lai uzliek kādu saules paneli, kur problēma?

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Finansēs, saprotams. Viņiem ir šis tas uzstādīts, 250 MW saules paneļos, piem, kas nodrošina 4 %  bet patēriņš 2200 MW kopā vidēji. Bet, saprotams, partijas bosi, valdība, kūrorti, viesnīcas ārzemniekiem necieš, jo ir savi ģeneratori.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Tikmēr pie mums Rīga pilna ar to 1% 🙈 elektrotačkām. Jā tā gan. Un viemC otrs jau sāk celt trauksmi par to. 

 Bet cik skaisti 2 gadu laikā, apkurē gāzes patēriņš nokrities par 30% ?!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Un vai zini arī kā tas ir "nokrities"? Jo gāzes TEC siltumu izpūš gaisā, tikmēr pa dārgo kurinot ar šķeldu.  Jā - gāzes pateriņš apkurē ir dramatiski zems, jo gāzes siltumu vienkārši tupi neizmantojam.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Žēl, ka tā. Varētu šhit tā, jā.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

"Rīgas TEC-1 ( un TEC-2 )ir kombinēta siltumu un elektrību ražojoša

elektrostacija, aprīkota gan ar ūdens sildāmiem katliem,

gan arī gāzes – tvaika kombinētā cikla energoblokiem, kuri

sastāv no gāzes un tvaika turbīnām un utilizācijas katliem.

Rīgas TEC-1 pamatdarbības princips balstīts uz kurināmā

sadedzināšanas procesā iegūtās enerģijas izmantošanu

ūdens sildīšanā un tvaika ražošanā, ko savukārt izmanto

siltā ūdens un elektroenerģijas ražošanai."

latvenergo.lv/storage/app/media/Par/vide/TEC-1_Inform.materials%20.pdf

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Jā, lasi vien ideālās pasaules pasaku materiālu. TEC cēlā konstrukcija tāda ir. Pielietojums gan ne. Diemžēl Latvijas realitāte ir citāda: ir.lv/2023/09/29/atlikumsiltums-nepratiga-izskerdiba-krizes-laika/

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 7 Atbildēt

Nu,gāzi jau arī var visādi nokurināt.

Pa prasto sildīt mājas un dzīvokļus.

Uzražot elektrību, ar to darbināt siltumsūkņus un vēl paņemot siltumu, dabūt gāzes ekonomiju dubultā.

Volx Reģ.: 22.11.2018
2 0 Atbildēt

Šobrid izlidoju no Korfu un varu reportēt par šeit sastopamo autoparku.

Šo pāris dienu laikā tika piefiksēts 1 Audi, 2 BMW un bariņš ar Mercedes. Mercedesi gan visi bija takši. Kā jau prognozēju lielu popularitāti šeit ir izpelnijušies dažādi mazauto. Lkm jau Opel Corsa, Citroen variācijas būs visvairāk. No japāņiem acis krīt Suzuki, tas ir izteikts flagmanis atstājot Nissan otrajā vietā.

Pilnīgi saprotu dienvidnieku izvēli, jo iebraucot mazpilsētas, ciemos satiksme bieži vien ir, kad spoguļi pāris cm no vienas mājas sienas līdz otrai. Parkošanā arī notiek neiedomājamas vietās un ar tādu BMW tas būtu pagrūti vai pat neiespējami izdarīt. Lielo satiksmes autobusa šoferus var tikai apbrīnot.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nu vairāk jau tomēr jāapbrīno tos mazauto šoferus - jo bieži vien tieši tiem ir problēmas izbraukt tur, kur lielais mierīgi tiek cauri. Neesmu, protams, autobusa šoferis, bet ļoti bieži ikdienā gadās situācijas, kur kaut kādā šaurā brīdī ar lielu auto uzmanīgi, bet normāli izbraucu, bet aizmugurē braucošais mazauto apstājas un netiek cauri, piemēram, starp kreisā pagrieziena gaidītāju un ietvi - gaidot, kamēr tas griezējs aizbrauks un nobloķējot satiksmi.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Tu īsti nesaproti par ko es stāstu. Luksofori galvaspilsēta - Kerkyra bija, bet viņi nedarbojās. Lkm dēļ nelietderibas, jo visi brauc pēc izjūtām, parkojas visas vietās, pie zebrām neapstājas. Vienīgie luksofori, kas strādāja, bija ciemos ar tik šauram ielām, ka divas mašinas nevar samainities. Tas strādā kā pie mums ceļu remonta darbos, bet bez garantijām, ka nenāks kāda mašīna pretī un tev nenāksies kāpināties atpakaļ lai iebrauktu kādā pagalmā.

Vēl jāatzīmē, ka 95 benzīns padārgs - 1.82, 1.85 par litru. Ceļu policiju redzēju, bet ne reizi neviens netika apstādināts par ātrumu vai kko tamlīdzīgu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Ļoti labi saprotu, esmu starp tādām mazajām gana braucis ar savām lielajām. Un jūtos ļoti labi tajā satiksmē. Tas tev tādi svaigi iespaidi un nesaproti par ko runāju es.

core Reģ.: 03.01.2017
2 1 Atbildēt

Bet es šodien biju bezceļu izbraucienā. Vesels bars ar lieliem, veciem dīzeļiem iet pilnā slodzē. Raudat, zaļie 🌍 aaa, un ugunskuru arī kurinājām 🔥

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 7 Atbildēt

Bija video, kur vecis tagad gari un plaši iebilst pret klimata pārmaiņām.

Interesanti bija tas, ka viņš senāk labu laiku atpakaļ bija prezidenta administrācijai devis kaut kādus padomus, kaut ka tā pamanījies sastrīdēties, ka atlaists no tās padomdevēja vietas.

Par tēmu problēmas ar ozonu.

Viena no specialitātēm viņam bija spektroskopija!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Parastajam Džo šis notiekti izklausījās ļoti gudri. Spektroskopija jau tāds kaut kas liels un nopietns. Un Raimonds tādu vārdu zin. 

Bet patiesībā... Raimonds NEKO no tā spektra nejēdz, jo saprotot, par ko ir runa, viss tas naratīvs, ko stum, sabrūk, tādēļ kā parasti, no šīs tēmas atkal noleks un izdomās kaut kādu citu gudru vārdu savirknējumu "parastajam Džo".

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Iesaku pameklēt un paklausīties Daniel Yergin skatu uz pasaules ekonomiku.

Piemēram: 

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 5 Atbildēt

TV4 bija diskusija par enerģētiku.

Viena no galvenajām nākotnes tendencēm būšot tāda, ka elektroenerģija būšot daudz un būšot kārtīga sistēmiska kooperācija ar siltumapgādi.

Zemas temperatūras siltumakumulācija būšot tā lieta, uz ko siltumapgāde tiecas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Tev patīk jokot !

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Atkal viena dabai draudzīgā bateriju pārstrādes fabrika iet gaisā liesmās un dūmos. Tas ir jau ceturtais publiski zināmais gadījums pēc līdzīgiem Francijā, Lielbritānijā un Jaunzēlandē.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

imzz jā jā ir iespaidīgi! Bet ja naftas bāze uziet gaisā, tas būs vēl efektīgāks skats! Un precedenti ir arī ar trubām pat...

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Ar to starpību, ka naftas bāze pati no sevis gaisā neiet. Bet šajā fabrikā esot pat bijusi state of the art ugunsdrošības agrā brīdinājuma sistēma, infrasarkanās kameras un kas tikai vēl ne. Bet, sakarā ar to, ka "termiskā ķēdes reakcija" notiek tik ātri, no brīdināšanas mazs labums.

Es tām fabrikām ieteiktu britu 19.gs Vulvičas arsenāla sprāgstvielu fabrikas sistēmu, un baterijas glabāt mazos šķūnīšos, pietiekami tālu vienu no otra. Ja viens šķūnītis nodeg, noraksta zaudējumos, nolīdzina vietu un uzbūvē citu vietā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

lifepo tā nedeg

Tikai 2x mazāk enerģijas. Maināmu akumulatoru sistēma.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

imzz rakstīja: Atkal viena dabai draudzīgā bateriju pārstrādes fabrika iet gaisā liesmās un dūmos. Tas ir jau ceturtais publiski zināmais gadījums pēc līdzīgiem Francijā, Lielbritānijā un Jaunzēlandē.

Feik ņūz!

Baterijas taču nemaz nevar pārstrādāt, un tās neviens nepārstrādā!

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Tur ir nianse ;) Pieņem pārstrādei. Tā notika Francijā. Es drusku iedziļinājos tajā jautājumā. Tur ir reāla fabrika, kas pārstrādā svina un niķeļa akumulatorus. Bet pieņēma arī litija baterijas no auto, ko nokrāva īrētā šķūnī. Litija bateriju pārstrādes līnijas fabrikai nemaz nebija, vadība teikusi, ja valdība vai kāds fonds to nofinansēs, tad nākotnē uzbūvēs. Tā kā par velti neviens neko nedara, tad fabrika noteikti saņēma valdības dotāciju par to, ka baterijas vispār pieņēma. Bet pēc papīriem viss jauki: baterija nodota pārstrādei, dabai draudzīgais akts noticis.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Nu, kāds pats nepainteresējās un neviens jau arī nepateica, ka litija akumulatori nav parasti akumulatori.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ak jā... Visbiežāk sastopamais jau vienmēr ir "neparasts". Lai arī šoreiz zinu, ko tu savā prātā esi iedomājies, paskaidro vien pats "parastajam džo"  ko tieši un kādēļ esi iedomājies apzīmēt ar vārdu "neparasti".

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Forši ka uzrāviens labs utml. bet kad bremzes izdomā nestrādāt - tad ir ar ko nodarboties:

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

WALA es šad un tad esmu aizdomājies par jaunās paaudzes auto industrijas izstrādājumiem. Daudz kas jau tiek vadīts elektriski bez tiešas saiknes. Pat stūre jau caur elektro vadību utt uc. Ja teiksim kādas nebūšanas bremžu sistēmā vecajos dranduļetos eksistēja mehāniska rokas bremze. Tad patreiz viss caur datoru, kas piem neļauj aktivizēt stāvbremzi kustībā. Īpaši EV kur drausmīga momentānā jauda, kam tīri elektriska vadība! Un ja neiespējami iespējams ir it kā viss...tad neko tur vairs neiesāksi. Kā filmā Speed, tur vēl mehāniska un daudz fantāzija, kas parastākam skatītājam ir ok. Bet tādā mūsu tehnoloģiju lidojuma laikmetā jau iespējams būtu viss, ko nu liekas nekādi vairs nespēsi kontrolēt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jā un tā ir daļa kas man ļoti nepatīk jaunajos auto ( man jau nepatīk, ka tu no stabilitātes kontroles nevari tikt pavisam vaļā lielai daļai auto - šausmīgi traucē braukt irdenā smiltī utml.) . Te video ir redzams ka čalis ļoti apzināti norauj aizmuguri, lai varētu iztikt bez bremzēm kuras nestrādā - un kamēr riepas sāniski nenobortējas - ir tīri OK bremzēšana, tas nekas ka ar ABS būtu apmēram 5 - 10 reizes efektīvāk ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 2 Atbildēt

Nav jau nekādu pazīmju, ka ražotāji varētu ražot elektroauto ar maināmu lifepo akumulatoru un atteikties no elektronikas tur, kur var bez tās iztikt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU visi grib "izbraukt" pa lēto tā vietā izdarītu kā pienākas, tik patērētajam cenu nomest neviens netaisas ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 2 Atbildēt

Establišments ir parūpējes, lai patērētāji bļaustītos par to, ka sasilšanas nav, viss tik dārgs, visiem visur obligāti jābrauc ar personisko auto un tajā jūklī bīda to, kas nu kuro reizi ir izdevīgi.

Jo reāli zaļi risinājumi nav tik pelnoši.

Lēts nomas elektroauto braukšanai pa pilsētu atrisinātu diezgan daudz piesārņojuma un sastrēguma problēmu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ja neskaita tavus melus par to, par ko rūpējas un ar ko pelna "establišments", tad itkā jau viss pareizi. Kā jau kārtīgā propagandā - paņemt vispārzināmu patiesību un piepīt precīzu melu devu.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Īsti nezinu kur citur ielikt, tāpēc ielieku te - ķīniešu džips acīmredzot ir paredzēts tikai čibriku pagarināšanai, tāpēc izmantojot bezceļos, jūk ārā...

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Neticami, bet fakts, šodien man sanāca pirmo reizi dzīvē braukt ar elektroauto. Ar to pašu slaveno Ora, ko pirms laika aprakstīja.

Braucu gan ne es, biju pasažieris. Gabals arī nebija liels, galā tikām un lādēties nevajadzēja, šādi piedzīvojumi gāja secen.

Lai vai kā, mani kā pasažiera novērojumi tādi:

1) auto likās gana ņiprs, bet nu droši vien jau viņi visi tādi;

2) varbūt sīkums, bet sānu spoguļi laba izmēra. Kā esmu redzējis vienam otram elektriķim (un varbūt ne tikai), sīki un nez vai ērti lietošanā;

3) divi ekrāni ar visvisādu informāciju - nu tas bija stipri par daudz. Nu priekš kam uz ekrāna jārāda, pa kuru joslu auto brauc? Vai tad šoferis pats to nav spējīgs saprast?

Kā arī šis patiešām visu laiku par kaut ko informēja - te ne joslas vidū, te ne tāds ātrums u.t.t. Varbūt var izslēgt, bet nu mēģināts netika. Mūzika notušēja daļu no fona vervelēšanas;

4) amizanti ar pagrieziena rādītāju. Normāli izslēgt nevar, tur kaut kāds mistisks starpstāvoklis, ko droši vien var uzķert ilgstoši lietojot, bet nu manā skatījumā normāli tas nav. Šādai lietai jābūt prastai un vienkāršai.

Sanāca parunāt ar vienu cilvēku, kam arī bija pieredze ar šo auto - teica taisni to pašu;

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti