Nu vislabāk aiziet ar līgumu pie jurista, ja līgumā ir punkti kas to atļauj un pats tiem esi piekritis, tad neko dižu ar to nepasāksi, vienīgais ko iespējams var darīt (ja visus nosacījums pats esi ievērojis) tad izčakarēt par to ka kāds ir provējis atņemt (vai labāk ja jau ir atņēmis) auto pirms noslēgtā līguma beigu termiņa, un tad no op līzes sniedzēja piedzīt zaudējumus jau post factum. Bet nu tur jāpakonsultējas ar juristu, un varbūt ka "zaudējumos' var iekļaut cita transporta nomu, takša utml. pakalpojumus un to visu piestādīt "pārgudram kantorim" ...
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Auto izpirkšanas problēmas operatīvajā līzingā
Sveiki,
pirms 3 gadiem paņēmu operatīvajā līzingā automašīnu uz 5 gadiem ar tādu domu pēc tam to izpirkt. Nesen dzirdēju jaunu atgadījumu par op. līzingu saistībā ar automašīnas atņemšanu no nomnieka dēļ straujās tirgus cena celšanās. Uzņēmumam (auto nomniekam) līzinga beigās bija jāveic obligātā apskate, kur tika secināts, ka mašīna ir ideālā stāvoklī. Tā tika novērtēta uz 18k eiro vērtību, kamēr līgumos tā pirms 5 gadiem tika novērtēta ar 7k vērtību līzinga beigās. Banka saprata, ka nomnieks šo mašīnu var izpirkt ar pārāk zemu tirgus cenu, tadējādi tā liedza nomniekam to iegādāties un pievāca sev. Nomnieks paliek tukšā, kaut vai mašīnā ieguldījis daudz savus līdzekļus ar domu to arī beigās izpirkt. Protams, līgumā tādi, šādi punkti arī tika minēti par šāda veida iespējām, tiesa iepriekš ne es, ne minētais nomnieks par šādiem gadījumiem nebija dzirdējis.
Man būtu jautājums, vai kādām no jums pēdējā laikā arī ir sanācis dzirdēt šādus atgadījumus un kas būtu ieteicamākais, ko darīt? Pašlaik savai automašīnai apskatot tirgus cenu, arī ir skaidrs, ka līzinga beigās tirgus cena būs augstāka par uzrādīto līgumā