Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Auto izpirkšanas problēmas operatīvajā līzingā

Rudza Reģ.: 16.06.2023

Sveiki,

pirms 3 gadiem paņēmu operatīvajā līzingā automašīnu uz 5 gadiem ar tādu domu pēc tam to izpirkt. Nesen dzirdēju jaunu atgadījumu par op. līzingu saistībā ar automašīnas atņemšanu no nomnieka dēļ straujās tirgus cena celšanās. Uzņēmumam (auto nomniekam) līzinga beigās bija jāveic obligātā apskate, kur tika secināts, ka mašīna ir ideālā stāvoklī. Tā tika novērtēta uz 18k eiro vērtību, kamēr līgumos tā pirms 5 gadiem tika novērtēta ar 7k vērtību līzinga beigās. Banka saprata, ka nomnieks šo mašīnu var izpirkt ar pārāk zemu tirgus cenu, tadējādi tā liedza nomniekam to iegādāties un pievāca sev. Nomnieks paliek tukšā, kaut vai mašīnā ieguldījis daudz savus līdzekļus ar domu to arī beigās izpirkt. Protams, līgumā tādi, šādi punkti arī tika minēti par šāda veida iespējām, tiesa iepriekš ne es, ne minētais nomnieks par šādiem gadījumiem nebija dzirdējis.

Man būtu jautājums, vai kādām no jums pēdējā laikā arī ir sanācis dzirdēt šādus atgadījumus un kas būtu ieteicamākais, ko darīt? Pašlaik savai automašīnai apskatot tirgus cenu, arī ir skaidrs, ka līzinga beigās tirgus cena būs augstāka par uzrādīto līgumā

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nu vislabāk aiziet ar līgumu pie jurista, ja līgumā ir punkti kas to atļauj un pats tiem esi piekritis, tad neko dižu ar to nepasāksi, vienīgais ko iespējams var darīt (ja visus nosacījums pats esi ievērojis) tad izčakarēt par to ka kāds ir provējis atņemt (vai labāk ja jau ir atņēmis)  auto pirms noslēgtā līguma beigu termiņa, un tad no op līzes sniedzēja piedzīt zaudējumus jau post factum. Bet nu tur jāpakonsultējas ar juristu, un varbūt ka "zaudējumos' var iekļaut cita transporta nomu, takša utml. pakalpojumus un to visu piestādīt "pārgudram kantorim" ...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Ja nav līgumā punkta, kas dod šādā vai citādā veidā pirmpirkuma tiesības - tad gaidi ar maisu, ka tev kaut ko labprātīgi atdos. Pēti līgumu.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
9 0 Atbildēt

Ar "nesen dzirdēju" jau viss ir pateikts. Visticamāk tas, no kā dzirdēji, dirš vai kaut ko noklusē. Līgumos ir atrunāts, ka nomniekam ir pirmpirkuma tiesības. Un "obligāta apskate" tiek veikta tad, ja auto tiek atdots dīlerim. Ja pacients izvēlas mašīnu paturēt sev, viņš tikai paprasa līzinga kompānijai gala rēķinu, samaksā, šie uzliek atzīmi CSDD un auto pāriet klienta īpašumā, nekāda apskate tur nav jāveic. Otrkārt, tirgus cena 99% gadījumu būs lielāka, kā atpirkums līzinga līgumā, jo atpirkumu nosaka dīleris, un viņi to vienmēr dod ar rezervi, lai pēc termiņa beigām, kad nomnieks auto atgriež (ja tā notiek, kas ir ļoti reti), viņi rentabli to auto var realizēt.

Respektīvi, kaut ko tas tavs informācijas avots nepasaka līdz galam. Vai tikai nav kārtējais "taisu sūdus, bet vainīgs Kariņa-Levita režīms" pilsonis?

Rudza Reģ.: 16.06.2023
0 0 Atbildēt

Paldies par atbildi. Sazinājos ar minētā gadījuma pārstāvi un kā šis minēja, tad līgumā tāda pirmpirkuma opcija nemaz neesot bijusi iekļauta, tāpēc auto arī tika atņemts bez iespējas to izpirkt. Paši gan saprata, ka ir vainīgi, kārtīgi nesaprotot līgumu. Manā līgumā gan specifisks termins “pirmpirkums” minēts nav, tāpēc arī pašam sāk rasties šaubas vai man tāda opcija ir pieejama. Auto iegādes brīdī mutiski no dīlera tika minēta tieši šī ideja, ka vislabākais līzinga beigās ir auto izpirkšana ar pirmpirkumu. Tad jau arī likās, ka tas punkts ir obligāts līgumā. Varbūt tā ir atšķirība noteikumos starp juridiski un uz privātpersonu veidotu līgumu?

 Atpakaļpārdevuma līgumā ir minēti trīs punkti par izpirkšanu, tiesa vai zemāk aprakstītie punkti ir saistīti ar pirmpirkumu? *Pircējs – dīleris, Pārdevējs – banka, Nomnieks - es

1.2. Beidzoties Nomas līguma *** darbības termiņam, kas 2020.gada 15.jūlijā noslēgts starp Pārdevēju un Nomnieku, turpmāk tekstā – Nomas līgums, Pircējs pēc Pārdevēja pieprasījuma apņemas nopirkt no Pārdevēja Nomas Priekšmetu par pirkuma maksu *** EUR un PVN ***, kas kopā ar PVN sastāda ***, turpmāk tekstā – Pirkuma maksa.

1.2.1. Līdzēji vienojas, ka Pircējam ir pienākums nopirkt no Pārdevēja Nomas Priekšmetu, ja Nomas līguma darbības termiņš ir beidzies 60 mēnešu termiņā, kuru sāk aprēķināt no nākamā kalendārā mēneša pirmās dienas pēc Nomas priekšmeta piegādes dienas Nomniekam. Šajā punktā noteiktajā 60 mēnešu termiņā ieskaita termiņa pēdējo mēnesi pilnā apmērā.

1.3. Šis līgums un tā noteikumi nerada Pārdevējam pienākumu pārdot Nomas Priekšmetu Pircējam un neierobežo Pārdevēja tiesības atsavināt Nomas Priekšmetu pēc saviem ieskatiem jebkurai trešajai personai

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Ar "pircējs" tur laikam ir domāts līzinga kantoris. Jo klients operatīvā līzinga līguma izpratnē ir "nomnieks". Bet jautājums - kas par līzinga kantori? Papētīšu sīkāk gadījumu, tā teikt, profesionālā kretīnisma pēc.Neuztraucies, bez konkrētā keisa, vnk., jāpaskatās viss līgums. Man joprojām ir sajūta, ka tas tavs čoms kaut ko nedasaka līdz galam. Un jā - kas par auto?

Rudza Reģ.: 16.06.2023
0 0 Atbildēt

Man autiņš ir Kia Ceed SW un līguma aprakstā pircējs šajā gadījumā ir Forum auto un pārdevējs ir Citadele Leasing. Tas kas piemērā, tam ir Opel Vivaro, bet līzinga kantori nezinu. Opelis gan arī pa taisno no dīlera, tāpēc varbūt zināsi ar kādu kantori šie sastrādajas. Sīkākas detaļas gan jā, nezināšu, ko šis nestāsta un kādas viņam tur norunas pie pirkšanas bija.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
4 0 Atbildēt

Visi dīleri sadarbojas ar visām līzinga kompānijām, līdz ar to pēc mašīnas īsti pateikt to nevar. 

Man ir aizdoma, ka viņš negribēja mašīnu izpirkt uzreiz, bet pēc operlīzes beigām to pārfinansēt, lai izpirktu pa daļām, bet viņam neiedeva līzingu, tad nu nācās auto atdot. Cits izskaidrojums pagaidām prātā nenāk. Bet es pirmdien pamēģināšu pazondēt.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

Nu tā, mazliet ievācu info... šādai situācijai normāli būt nevajadzētu, bet bija daži keisi pirms kādiem gadiem, kad vairāki dīleri bija mēģinājuši līgumos iekļaut punktu, ka pirmpirkuma tiesības ir viņiem, nevis klientam - nomniekam. Vai tas kādam ir izdevies, nu, to jau neviens neteiks. Jebkurā gadījumā, ja kaut kas tāds ir noticis, tad tādam dīlerim ir jātaisa pamatīgs hajs, jo, ja viņš ir pacientam pateicis, ka varēs to auto izpirkt, tad viņam bija jāzina, kas būs līgumā rakstīts, attiecīgi, tā ir klienta maldināšana. Bet kopumā, lai pateiktu, ka tavs čoms ir uz ko tādu uzrāvies, ir jāredz līgums.

aigi Reģ.: 01.08.2005
2 0 Atbildēt

Pats strādāju bankā. Šī daļa neiztur kritiku:

Banka saprata, ka nomnieks šo mašīnu var izpirkt ar pārāk zemu tirgus cenu, tadējādi tā liedza nomniekam to iegādāties un pievāca sev.

Bankai jeb zem bankas esošajai līzinga kompānijai nav absolūti nekādas intereses paņemt auto sev. Ka jau minēja ka dīleris jeb,precīzāk sakot, kāds no dīlera darbiniekiem bija šos auto noskatījis un varēja kaut ko shēmot. Bet kopumā vispār šādu stāstu dzirdu 1.reizi.

Rudza Reģ.: 16.06.2023
0 0 Atbildēt

Paldies vēlreiz par iesaistīšanos un piekrītu par to, ka visticamāk šajā gadījumā vairāk varētu shēmot pats dīleris. Pats šodien sazinājos ar savu dīleri, lai precizētu šo jautājumu un tur apstiprināja faktu, ka man ir pirmpirkuma tiesības, takā šajā ziņā viss labi. Par čoma līguma gadījumu varu vēl tik piebilst, ka līgums tika iedots arī juristam, kurš arī apstiprināja to, ka darīt neko lietas labā nevar un viss... vai kaut ko tālāk viņi centās runāt, to vot nezināšu. Vismaz pašam viss ok

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Būtu jau labi tautai zināt savus varoņus un nosaukt, par kuru dīleri un līzinga kompāniju ir runa. Un interesanti, uz kura punkta pamata tad jurists ir pateicis, ka darīt neko vairs nevar...

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

Izskatās ka tiek jaukta operlīze vulgaris ar pilna servisa operlīzi aļja ALDautomotive u.c. līdzīgu produktu .

  Man personīgi ,ne ar SIA operlīzes auto ,ne privātu operlīzes auto izpirkšanu un pārformēšanu finansu līzē , kreņķu nav bijis . Bez visa cita tur mūžīgi ir ''pārbraukti'' līgumā noteiktie 100kkm .

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
0 0 Atbildēt

Stāsts izklausās šādi- visu dzīvi sapņojis par 'jaunu' auto no dīlera.

 Beidzot dzīvē ir pienācis tas brīdis, aizbraukts, paņemts, dokumenti parakstīti nelasot. Jo priekškam.....

Tagad kad rodas kādi strīdi, tad sāk klausīties ko viena tante saka, ko otra tante(kurām nekad dzīvē nav bijuši jauni auto).... Nevis 10x pārlasa līgumu, kam ir piekritis, mēģinot iebraukt tajā.  Bet ja nevar iebraukt, tad jurista pakalpojumi tak dārgi....

Tas ir ta pat kā paņemt uz goda vārda autiņu no Rumbulas un tad beztabū sūdzeties, ka autiņš drīz pēc iegādes vairs neiet ir nepieciešams nopietns remonts un jūtas 'apkrāpts'

No offence. 😄

P.S. 'Dīleri' ir tādi paši suņi, kā rumbulas perekupi, iestāstīs jebko lai tu paņemtu to autiņu, jo no tā viņi pelna maizi.  Nevajag lētticīgi gaidīt super godīgu un atvērtu komunikāciju no dīlera puses.

 Dīleris nekāda veidā nav ražotajs, tas ir starpnieks(sava veida- jauno auto perekups) kas no razotāja iepērk šos auto un cenšas pēc iespējas ātrāk un dārgāk šo auto nopārdot, radot sev pēc iespējas lielāku tīro peļņu..

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Oplīzē esmu iegādājies 6 auto. Visus izpirku pats. Nekad nskādu problēmu ar šo nav bijis. 

Man arī aizdomas, ka konkrētais gadījums ir pilna servisa līzinga nevis oplīzes gadījums.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti