Privāto auto vairumā gadījumu mazgāju mājas pagalmā bez augstspiediena (spainis ar šampūnūdeni un dārza laistāmā ūdens šļūtene). Trūkums: ilgs laika patēriņš - vismaz 30min.
Ziemīgos laika apstākļos izmantoju pašapkalpošanās automātus. Pa 2 EUR 4 min. varu paspēt nomazgāt un noskalot. Tīrīšanas kvalitāte priekš netīriem laika apstākļiem man ir pieņemama. Trūkums: jāseko līdzi laika ziņām, lai pēc mazgāšanas nebūtu mīnusos - neaisalst durvis.
Pa retam privātam auto izmantoju arī Statoil.
Darba auto mazgāju tikai Statoil. Par lakas-krāsas nolietojumu nesatraucos, jo 10 gadu laikā, vidēji mazgājot auto 3 reizes mēnesī nekādus ar aci redzamus bojājumus neredzēju. Kā jau minēja iepriekš, tad jebkurā gadījumā šādi kopta auto virsbūvi pirms pārdošanas var uzpulēt, ka nekādas sīkās švīkas neredzēs.
Arī man vislabākās atsauces par šo 2,2DTI dzinēju. Bija tas uzstādīts Opel Zafira A. Sākumā ēda eļļu, pēc 150 000km vairs nē. Nezinu, kas tas par fenomenu. Līdz 270 000km gāja ok. Tālāk nezinu - pārdevu auto. Dzinējs ar ķēdi, nekādas siksnas maiņas. Vienu reizi tik dabūju EGR vārstu mainīt.
Slikta pieredze ar Opel 1,6 l benzīna 16 vārstu dzinēju. Dzinēja kods laikam 16XEL Ecotec, ražoja 90-to gadu beigās. Lielākā problēma - rija eļļu, it īpaši braucot agresīvāk.
Kā teica man kāds pazīstams lietotu auto tirgonis - ja viņš godīgi tirgotu lietotus auto, tad autoplacis drīz vien būtu jāklapē ciet. Vairumam cilvēku galvenai kritērijs auto iegādē ir cena. Ne daudzi vari tik atklāti, piemēram, paziņām vai kaimiņiem pateikt kā Nomiks, ka nopircis auto virs vidējās tirgus cenas. Arī es pēdējo auto esmu pircis par cenu virs vidējās un savu izvēli nenožēloju.
Manā lietošanā ir 7 Golfs (pirms feislifta) ar 1,2 TSI dzinēju. Iet labi. Pilsētā neko jaudīgāku nevajag, jo līdz 50-60km/h ieskrienas ātri. Arī pa šoseju ir ok - tik pirms apdzīšanas jāieštepselē pareizajā robā. Priekš Variant versijas ņemtu 1,4TSI dzinēju. Vienīgais, kas neapmierina ir maza izmēra atpakaļskata spoguļi un nav dubultās blīvgumijas durvju apakšā. Viss pārējais - ok.
Es teiktu, ka vidēji aprīkots Volvo. Vidējais reālais degvielas patēriņš noteikti nebūs 7,5 l/100km, kā norādīts sludinājumā (tas ņemts no volvo rokasgrāmatas). Jārēķinās vismaz ap 8l/100km. Ja plāns ar auto vairāk braukt pa Rīgu - tad šo auto neiesaku. Lieli gabarīti un neveselīgi ekspluatācijas apstākļi kvēpu filtram. Man arī lietošanā ir šāds auto. Nevarētu teikt, ka lieli ekspluatācijas izdevumi, ja vien neved remontēties uz Mūsa motors. Jā, iegādājoties šādu auto ar šādu nobraukumu ir jābūt gataviem drīzumā mainīt divmasu spararatu. Auto ir augsta riska zonā, tāpēc KASKO no 200-250 EUR gadā. Auto iekšpusē nav tik liels, kāds tas izskatās no ārpuses, bet vietas pietiek. Spriežot pēc sēdekļiem, auto nobraukums iespējams ir tuvu patiesajam, bet auto noteikti ir bijis uzsists, jo cena ir salīdzinoši zema, turklāt vairumā gadījumu tādus auto tikai arī plačos tirgo.
Tā varētu būt. Man nekad nav bijis jauns auto un nezinu tā izmaksas uz 1km. Taču man ir lietots xc60 un tam divu gadu periodā lietošanas izmaksas (degviela, nodokļi, remonti, apkopes, riepas, mazgāšana, utml.), neskaitot vērtības kritumu, ir 0,25 EUR /km.
Skaidrs ir viens, jo vairāk nobrauc, jo mazāka 1km pašizmaksa, jo tādas lietas, kā KASKO, OCTA un TA ir izdevumi, kuri ir neatkarīgi no nobraukuma. Protams, ka SUV ekspluatācijas izmaksas nekad nebūs tik zemas, kā kopmaktklases auto. Man šie 0,25 eiro uz 1km sanāk gadā nobraucot ap 18000km, no tām degvielas izmaksas sastāda 0,08 eiro centus uz 1 km, tātad tikai 30% no visiem auto ekspluatācijas izdevumiem. Kādam tas var likties daudz, kādam normāli, kādam maz. Viss atkarīgs no katra ienākuma līmeņa un vēlmes autopriekam atvēlēt noteiktu naudas summu.
Savukārt, ja turpinām par xc60, tad mazā apkope (ik pēc 20000km vai 1xgadā, t.i. faktiski eļļas maiņa un auto apskate) pie dīlera ar atlaidēm 190EUR, bet lielā apkope (ik pēc 40000km vai 1x2gados, t.i. eļļas maiņa, visi filtri un auto apskate) 360EUR. Es saku, ka ir dārgi.
Nepiekrītu. Saskaņā ar CSDD datiem vidēji gadā Latvijā viens reģistrēts auto nobrauc 17 000km. Tas nozīmē ka 200000km/17000km=11,7gadi - tātad motora resurss teorētiski beigsies pēc aptuveni 10-12 gadiem. Lai tā būtu, mani tas pilnībā apmierina, jo ar vienu auto ilgāk par 10 gadiem nepatīk braukt.
Passat B5 ražoja līdz 2005.gadam. 2007.gadā jau bija B6. Avensis ar dīzeļa un automāta kombināciju cenā līdz 5000EUR nav dabūnams.
Vispār jau vidējās klases auto cenu kategorijā līdz 5000EUR ar dīzeļa dzinēju un automātu, jaunākas par 2007.gadu, ir diezgan mazs piedāvājums ar lielu nobraukumu.
Man arī ir pārliecība, ka dīzeļauto pilsētas režīms nu nemaz nepatīk, it īpaši, ja auto aprīkots ar kvēpu filtru. Problēmas garantētas.
ak rakstīja: Ka variants slēdzis zem pedāļiem, vai nu sajūga, vai bremzes, atregulējies, un visu laiku domā, ka nospiests. Savādāk-pieslēdzot Op-com visu vajadzētu redzēt.
Es arī uz šo sliektos. Man bija izregulējies bremžu slēdzis (Opel Zafira 2003.g)
Te iepriekš msh pieminēja vecātēva 3-šo žiguli. Jā arī es bērnībā braucu ar padomjlaiku autoindustrijas izstrādājumu AZLK-2140. Jā un visur izbraucām, jo paskatoties šo auto kataloga datus varam redzēt, ka to klīrenss ir +/- 170mm. Tas vairumā gadījumu bija pietiekami daudz, lai pievarētu nelielus bezceļus, turklāt priekšējā pārkare arī faktiski ļoti piemērota sliktiem ceļiem.
Taču šobrīd standarta auto klīrens ir zem 150mm, lielas pārkares. Tas viss nesekmē viegla bezceļa pārvarēšanu un pilsētā uzbraukšanu uz bordām, tāpēc arī daudzi tiecas uz parketniekiem, tajā skaitā arī es. Es labprāt brauktu ar minivena tipa auto, tikai šī zemā klīrensa dēļ šāda tipa auto, esmu izvēlējies parketnieku. Jā, tas ir ekspluatācijā dārgāks, bet ja vari atļauties, tad kāpēc gan ne. Iespējams, ka mans nākamais auto būs kāds minivens ar paaugstinātu klīrensu vai universālis ar paaugstinātu klīrensu, tikai ar priekšpiedziņu, jo manām braukšanas vajadzībām, nekas nopietnāks nav nepieciešams. Iepriekš man ir bijis kompaktais minivens - nu patīk man tās ērtības, ko piedāvā šāds auto.
Vienīgais ko zinu ir tas, ka Dodge Journey un Fiat Freemont faktiski ir viens un tas pats auto. Fiats vairāk būs uz eiropas auto orientēts, t.i. ar labāku skaņas izolāciju un cietāku piekari, nekā amerikānim, kā arī VW dīzeļa vietā būs Fiat 2.0 dīzelis. Jā, auto būs pasmags un komplektācijā ar automātu būs savi 8-9l uz 100km. Arī interjers būs modernāks Fiatam, nekā Dodge.
Privāto auto vairumā gadījumu mazgāju mājas pagalmā bez augstspiediena (spainis ar šampūnūdeni un dārza laistāmā ūdens šļūtene). Trūkums: ilgs laika patēriņš - vismaz 30min.
Ziemīgos laika apstākļos izmantoju pašapkalpošanās automātus. Pa 2 EUR 4 min. varu paspēt nomazgāt un noskalot. Tīrīšanas kvalitāte priekš netīriem laika apstākļiem man ir pieņemama. Trūkums: jāseko līdzi laika ziņām, lai pēc mazgāšanas nebūtu mīnusos - neaisalst durvis.
Pa retam privātam auto izmantoju arī Statoil.
Darba auto mazgāju tikai Statoil. Par lakas-krāsas nolietojumu nesatraucos, jo 10 gadu laikā, vidēji mazgājot auto 3 reizes mēnesī nekādus ar aci redzamus bojājumus neredzēju. Kā jau minēja iepriekš, tad jebkurā gadījumā šādi kopta auto virsbūvi pirms pārdošanas var uzpulēt, ka nekādas sīkās švīkas neredzēs.