Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3 4 5
Konuss 27.08.2016 13:33

Nortel rakstīja: Notiek tas kam jānotiek. Ir profesionālie braucēji, kam auto ir darbam un ir svētdienas braucēji (sēņotāji), kuri var atļauties stāvēt visur. Vajadzēja redzēt kas notika uz Jēkabpils - Rēzekne ceļa, kad 20 km posmā bija 10 luksofori. Ja godīgi, es vairāk kā pie 1 vai 2-viem nestāvēju. Iekļāvos plūsmā.

Profesionālie braucēji - lielisks attaisnojums sūdu taisīšanai un uzspļaušanai pārējiem

Konuss 30.08.2016 12:59

Par pudeles kakliem runājot, kur ceļš ar divām blakus esošām joslām pārtop vienā - nejaukt ar tādām, kur divas blakus esošas joslas aiziet katra savā virzienā. Esmu novērojis, ka intensīvas satiksmes un sastrēgumu gadījumos autovadītāji nelabprāt izmanto abas joslas. Tā vietā lai līdz sašaurinājuma vietai automašīnas izvietotos pa abām joslām un samazinātu sastrēguma garumu, spītīgi tiek izmantota tikai viena josla. Daudzi autovadītāji, kuri stāv sastrēgumā, brīvās joslas izmantošanu uzskata par nekaunīgu apbraukšanu, un tā vietā, lai sašaurinājumā ievērotu rāvējslēdzēja principu, aizvainojuma vadīti nelaiž tos, kuri tomēr saprot, ka satiksme būs raitāka, ja izmantos abas joslas. Tā tas ir daudzviet - Emmas ielas sašaurinājums pirms dzelzceļa pārbrauktuves Vecāķu virzienā, sašaurinājumi ielu remontdarbu sakarā u.t.t.

Vēl viens novērojums, kas sasaucas ar šo, ir ieskrējiena joslu pilnīga neizmantošana lēnas satiksmes apstākļos. Piemērs - darba dienas beigas Zemgala gatves un Viestura prospekta krustojumā, kur pirms luksofora Zemgala gatvei piekļaujas ieskrējiena josla no meža prospekta. Luksofors uz Zemgala gatves sakrāj automašīnu rindas un tie, kas uzbrauc no Meža prospekta spītīgi uzreiz mēģina iespraukties rindā jau krietnu gabalu (apm. 150m)pirms ieskrējiena joslas beigām. Rodas situācija, ka ceļš no Meža prospekta ir nosprūdis, jo kāds sadomā jau 'laicīgi' spraukties rindā, lai gan pavisam mierīgi to var izdarīt ieskrējiena joslas galā, ievērojot rāvējslēdzēja principu.

Konuss 02.09.2016 15:39

Kāda foruma lietotājiem ir pieredze ar Pajero - šādu vai paaudzi vecāku? - www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/mitsubishi/pajero/bbick.html

Izmaksas, uzturēšana u.tml..

Nav īsti pilsētas vāģis, bet liekas viens no simpātiskākajiem lielajiem 4x4.

Konuss 02.09.2016 17:22
Konuss 05.09.2016 0:27

VWfans rakstīja: Nu apkopes, protams, taisu. Ik pēc 15 tūkst.km un gāzes iekārtai atsevišķi ik pēc 18 tūkst.km.

Tiguanam pašlaik pirmie 15 000 km, bet pirmā apkope vēl pēc tik pat kilometriem paredzēta vai ar gada intervālu.

Offtopikā - tomēr paaugstinātais klīrenss (lai arī ar priekšpiedziņu) ļauj visādas dubļainas mežu takas izbraukāt, kur ar zemāku vāģi nemaz nelīstu vai to darītu daudz prātīgāk.

Domāju, ka kompaktais SUV ir labākā izvēle, ja ir paredzēts regulāri braukt dažādās vidēs - pilsēta, šoseja, sliktāki ceļa un nosacīta bezceļa apstākļi. Ja tomēr ir skaidri zināms, pa kurieni galvenokārt būs braukšana un universāla braucamā vietā ir nepieciešams kas specifiskāks, tad cita lieta. Taču ņemot vērā, ka mēs katrs Aigaram iesakām kaut ko savu, prātīgāk būs izvēlēties vāģi, kas raisa vislabākās sajūtas. Līdz ar to, jāsāk tik testēt kandidāti! ;)

Konuss 05.09.2016 14:00

Kā Tu nesaproti? Tev vajadzēja pirkt E36 rūsas čupu, un pārējos 59K EUR ieguldīt, lai to braucamo savestu kārtībā.

Konuss 06.09.2016 15:34

Te īsi lasāmi iespaidi pēc KIA Sportage testa brauciena. www.iauto.lv/app.php/zinas/testi/22154-iauto-lv-lasitaji-verte-pirmos-latvijas-gada-auto-pretendentu-auto-foto

Pēc price/performance KIA tiešām ir labs variants. Vienīgi domāju, ka bagāžniekā vai nu rati, vai nu suns.

Ar Tucson gan vēl neesmu iepazinies.

Konuss 07.09.2016 10:37

Ja jābalso, tad 6. 3. un 1.

Sestais tādēļ, ka uz baltā fona logotips tomēr labāk izceļas un pamanāmāks.

Konuss 08.09.2016 10:52

Arī piekrītu šim risinājumam. Nekad nav bijis tā, ka no otrās joslas nevarētu atgriezties atpakaļ uz sev vajadzīgo izbrauktuvi. Tie, kurus es, braucot pa otro joslu, palaižu iebraukt aplī, parasti ļauj man no otrās atgriezties pirmajā, lai izbrauktu no apļa. Vienkārša pieklājība un sapratne, un viss strādā.

Ja aplim pienāk divas joslas katrā uzbrauktuvē un pašā aplī ir trīs joslas, tad parasti izmantoju trešo joslu tajos gadījumos, ja man ir nepieciešama tālākā izeja - tā ļaujot iebraukt aplī arī tiem, kuri ir uzbrauktuves otrajā joslā.

Konuss 08.09.2016 12:42

Kroga variantam pajūgs der - vienmēr mājās atvedīs

Konuss 09.09.2016 14:57

Mentalitātē slēpjas palielas atšķirības. Šovasar Somijā nobraucu >1000 km. Ceļu kvalitāte, satiksmes organizācija prieksžīmīga. Maksimālais ātrums ārpus pilsētas 80 (!!!) km/h. Ar izņēmumiem atsevišķos posmos, kur paaugstināts līdz 100.

Autobāņi - 120 km/h.

Šosejas mēdz būt plašas - divjoslu ceļš, tādā platumā, ka vēl divas joslas varētu iespiest. Pēc mūsu izpratnes pa tādu atliek vien spiest pedāli grīdā. Bet somi turpina braukt ar 80 km/h (pēc spidometra). Es kruīza kontroli gan iestādīju uz 85-89 (pēc GPS 80-83 km/h), tā arī daudzi citi vietējie darīja. Bet vienalga - noķerot tos, kuri brauc pat nedaudz zem 80, nevis uzreiz apdzen, bet ieturot distanci divu automašīnu garumā turpina braukt aiz lēnāk braucošā. Apdzīšanas manevri tiek izpildīti ļoti reti. Šādā vilcieniņā aiz "lēnbraucēja", kurš brauc, ievērojot noteikumus, var sastāties pat rinda 7-10 automašīnu garumā, bet VISI ievēro pienācīgu distanci un nestreso par neapdzīšanu. Nokrišņu laikā vispār par to aizmirst.

Tas pats arī uz autobāņiem - reti kurš atļāvās braukt +10km/h no atļautā. Visdrīzāk Somijā ir ļoti augsti sodi, bet te gan jāsaka, ka kontrole ir minimāla - šur tur radari, šur tur videokameras, bet tas viss. Policijas ekipāžu visa ceļojuma laikā manīju kādas pāris reizes Helsinkos.

Es arī pieradu un sapratu, ka šādi mēreni kruizējot, arī var izbaudīt braucienu un visu paspēt. Atklāti sakot, atgriežoties Baltijas valstīs (Igaunijā, Latvijā) radās liela neizpratne par to, kāpēc pie mums ir tāda steiga. Visi, kā no ķēdes norāvušies suņi brauc. Ko mēs kavējam? Kādēļ ir regulārie +20 un tiem sekojoši bīstami manevri, citu pamācīšanas u.t.t, to visu visbiežāk attaisnojot ar patiesi muļķīgiem argumentiem un citu vainošanu?

Konuss 14.09.2016 14:09

Pirms ķeras pie pārmērīgajām atgāzēm Rīgā, vispirms varēja ielas satīrīt, citādi ir vietas, kur pa ziemu sabērtās smiltis visu vasaru atrodas uz brauktuves. Vakarā nomazgājot mašīnu, nākamajā rītā tai virsū jau ir redzama putekļu kārta - te ir jājautā, kādu gaisu mēs Rīgas centrā elpojam?!

Protams, MSH dzīvesvietu un Rīgas centru laba gaisa ziņā nekādi nevar salīdzināt, bet nu elementāras lietas dzīves kvalitātes uzlabošanai var izdarīt, uzmazgājot ielu, vai ierobežojot putināšanos, bruģa griešanu u.tml. dažādu būvdarbu laikā.

Konuss 16.09.2016 0:42

Pirmajā izvēlē no šiem bija piedāvāts tikai trešais!

Jā no šiem jāizvēlas, tad trešais.

Konuss 19.09.2016 0:01

Atis_Jansons rakstīja: Cik reizes, radara skaitļu pieķerts, katrs no mums ir teicis ceļu policistam – „piedodiet, ļoti steidzos”? Nav gadījies? Atkal mānaties. Vai esat viens no retajiem enģeļiem pasaulīgo nerātneļu vidū...

Garākajā Latvijā iespējamā ceļojumā – 200 kilometros – braucot ar ātrumu 120 km/h pašlaik atļauto 90 km/h vietā it kā varētu ietaupīt pusstundu. Taču ielāgojiet, ka tas būs iespējams vienīgi tad, ja vidējais (nevis maksimālais!) ātrums būs 120. Vidējo 90 izturēt, virs puslīdz lojālās (tā pie mums pieņemts uzskatīt) 110 km/h robežas nelienot, kaut kā vēl iespējams, bet vidējais 120 prasīs maksimumu celt līdz 150.

Ceļa/laika/ātruma sakarības ir tāda savāda lieta. Pietiek kaut dažus kilometrus (apdzīvotā vietā, aiz lēna kravinieka utml.) nobraukt ievērojami lēnāk par iecerēto vidējo, un nāksies 10, 20, 30 km nesties, lai iekavēto atgūtu. Piecpadsmit lēni (50-70 km/h) kilometri 200 km ceļā ir praktiski neizbēgami, ja vien nespēlējat krievu ruleti, likumus un līdzpilsoņus neignorējiet absolūti. Godīga izbraukšana caur apdzīvotām vietām vien Ventspils šosejā nes „zaudējumu” piecas (ja gribat vidējo 90) vai gandrīz desmit minūtes (ja iecerēts 120).

Atgūt? Atgūt 10 minūtes var 50 kilometrus braucot vairs nevis ar 120, bet nemainīgiem 200 km/h...

V km/h m/sek Laiks (sek) Iegūtais laiks (min)**

1 km 200 kmdistancē

„bāze”90 km/h

50 13,9 72

60 16,6 60

70 19,4 51,4

80 22,2 45

90 25 40 00

100 27,7 36

110 30,5 32,7

120 33,3 30 33,3

140 38,8 25,7

150 41,6 24 53,3

200 55,4 18

Padzenājiet, ja gribiet, šīs tabuliņas skaitļus krustām un šķērsām. Vai vienkāršī atcerieties savus biežāk brauktos maršrutus, un godīgi, bez lielības, tajos sasniegtos rezultātus. Man tāds ceļš ir Rīga – Dundaga. 140 kilometri. Puslīdz lojāli tos jābrauc stundu un 40 minūtes. Ja pagadās labs „sponsors” uz no Slokas līdz Strazdei (120-140 km/h), ja viņpus Talsiem, kur ātruma kontrole redzēta reizi 30 gados, palaižu 170 – vinnēju 15 minūtes. Vēl ātrāk? Cauri Pūrei ar 150 neesmu braucis un nebraukšu. Ventspils „rekordisti” brauc.

Tieši tādi paņēmieni diemžēl būtu jālieto, ja kāds patiešām steigtos. Tādēļ nemelojiet vismaz sev. Ne jau steiga ir atļautā ātruma pārsniegšanas iemesls.

Bezdarbības tārps ir tas, kurš grauž mūs Latvijas tā sauktajās maģistrālēs. Vajadzīga īpaša meistarība, karaliska savaldība, lai ignorētu savu nemieru, citu (spriedzi neizturējušo) skrējiena auru, lai klausītos mūziku, vērotu Dzimtenes (apbrīnojami daudzveidīgo – ha!) dabu un, nemitīgi pievelkot skrējienam būvētā kumeļa grožus, rāpotu uz mērķi... Bez iespējas „izlaist tvaiku”. Bez iespējas? Ticiet man, radaru pircēji – kaut simtreiz vairāk ar šiem štrumentiem apgādātu ekipāžu izlaistu arēnā, skriets tiks joprojām. Jo tāda ir cilvēka daba.

Anglijā nesen bija plaša preses kampaņa ar aicinājumiem ne tikai sekot vācu paraugam maģistrālēs, bet arī ievērojami liberalizēt ierobežojumus uz sīkākiem ceļiem (pašlaik tie līdzīgi mūsējiem – 55 mi/h). Viņu runasvīru galvenā tēze ir apmēram šāda – katram komplektam „auto/vadītājs/apstākļi” ir savs Drošais ātrums, kuru pilnībā neizmantot nav daudz labāk kā to pārsniegt.

Piekrītu. Lai gan Latvijas apstākļos nekavējoties pacelt šādus lozungus neaicinu. Pārāk daudz specifisku apstākļu. Nelīdzeni ceļi un veci, bet joprojām jaudīgi automobīļi. Pārāk daudz savdabīgu psiholoģisku kompleksu. Stingri noteikumi un vēl stingrāka to izpildes kontrole (ja tā nebūs formāla) gan šeit var noderēt.

Nupat pamērīju vidējo ātrumu maršrutā Saldus - Rīga (caur Dobeli un Jelgavu), pieveicot 127 km distanci.

Pa šoseju ar kruīza kontroli līdz Jelgavai 110 km/h, aiz Jelgavas 115 km/h. Apdzīvotās vietās pēc noteikumiem, atsevišķās vietās plūsmā +10km/h.

Rezultāti šādi:

127km distance pieveikta 1h 30 min

Vidējais ātrums visā distancē 84 km/h.

Vidējais ātrums distancē Saldus - Dobele(sākuma robeža) - 91km/h

Vidējais ātrums Saldus - Dobele (izbraucot tai cauri) - 84km/h (Dobelē pazaudēti 7km/h)

Vidējais ātrums Saldus - Jelgava (sākuma robeža) - 89km/h (atgūti 5km/h)

Vidējais ātrums Saldus - Jelgava (izbraucot tai cauri) - 81 km/h (Jelgavā pazaudēti 8km/h)

Tiesa, neizskaitīju ārā pazaudēto ātrumu mazajās apdzīvotās vietās.

Ja nebūtu sabremzēšanās Jelgavā un Dobelē, distanci varētu veikt par 14 minūtēm ātrāk. Bet galvenais secinājums pēc šiem mērījumiem - lai vidējo ātrumu pēc šādām sabremzēšanām dabūtu atpakaļ iepriekšējā līmenī, ir būtiski jāpārkāpj ātrums. Pat ar ierastajiem +20 vidējā ātruma pieaugums šajā distancē bija niecīgs.

Kādu reizi saņemšos un nomērīšu šo pašu distanci uz šosejas braucot ar 100km/h (95 pēc GPS).

Vēl jāsaka, ka braukšana 90 km/h vietā ar 120 km/h nav attaisnojuma ar steigu - tā tikai ir ilūzija, bet reāli ietaupījums minimāls. Varbūt garākās distancēs - no Rīgas uz Liepāju, Daugavpili, Ventspili u.tml. Ne jau lielais vairums, kas pārvietojas ar tiem +20 kaut kur steidzas. Tie ir psiholoģiski iemesli, nevis racionāli ieguvumi.

Konuss 19.09.2016 22:25

Tīri teorētiski:

Situācija - sešu auto kolonna kas brauc ātrumā 95 - 100 km/h. Tu kolonnai pietuvojies no aizmugures ar 110-120km/h un ar vairākiem piegājieniem pakļauj šos sešus auto vadītājus riskantiem manevriem - apdzīšanai, kas tomēr izjauc šo sešu braucēju vienmērīgo braucienu. Kurš šajā situācijā kam ko uzspiež?

Konuss 19.09.2016 22:43

Ja salīdzina 1995. gada benzīna Vento ar 2016. gada benzīna Tiguan, pirmajam tā smaķele daudz jūtamāka.

Konuss 19.09.2016 23:34

Nekas nebija amputēts - ieguvu mazlietotu. Omammas štuceris Fāterlandē bija pirmais un vienīgais īpašnieks un desmit gadu laikā bija nobraucis apmēram 65 000 km, ievērojot regulāras apkopes pie dīlera. Ar visiem katalizatoriem, iepriekšminētajiem vāģiem tas benzīns tomēr katram citādāk sadeg vai arī izplūdes gāzes citādāk filtrējas. Jaunākajam baigi jāosta, lai kaut ko saostu.

Konuss 19.09.2016 23:53

Es te provocēju domu uz to - kuram tad ir kaut kas no kaut kā jāpaģēr - lielākam pārkāpējam no mazāka, mazākam no lielāka, vai tam, kurš ievēro noteikumus. Vai tam, kurš kreisā joslā iet ar 110 km/h garām plūsmai, kas brauc ar 100 km/h, ir jāspiež grīdā, jo viņam no muguras pietuvojies šoferis, kurš grib braukt ar 130 km/h un signalizē ar tālajiem, vai nav? Tas vietā, kur atļauti ir 90 km/h. Protams - visvieglāk un mierīgāk ir piekopt principu "dod ceļu durakam", bet, kopumā skatoties, ikdienā šādas un līdzīgas situācijas ir ļoti daudz. Un kurš tad beigu beigās ir tas duraks - tas, kurš brauc pēc CSN, vai tas, kuram tas traucē.

Atzīstu, ka pats neesmu nekāda avs un ar ātrumu grēkoju - pārsvarā psiholoģisku iemeslu dēļ. Bet allaž turu prātā, ka manas atkāpes no CSN ir tīri un vienīgi mana darīšana un mans risks, cenšoties pēc iespējas mazāk ietekmēt tos, kuri ievēro CSN.

Konuss 24.09.2016 22:52

Laikam tas arī man sagādāja vispatīkamākās sajūtas un emocijas. Auto galīgi nav no praktiskā gala - nav daudz racionālu argumentu tā iegādei, taču emocionāli ļoti uzrunā.

Konuss 26.09.2016 23:23

Tas ar automātu, kas pirmajā bildē man arī likās daudz vājāks un drebelīgāks. Pelēkais, ar auduma beņķiem un manuālo kārbu likās daudz komfortablāks. Ar manuālo kārbu jauda pietika arī ašākiem manevriem un degvielas patēriņš arī salīdzinoši labs priekš tik lielas kastes - 8-8.5 l/100km, dinamiski braucot.

Konuss 27.09.2016 0:16

Varam tikai minēt, kas notika epizodi pirms uzfilmētā - cik strauju Infiniti vadītājs tuvojās - vai jau ilgstoši sēdēja.

Šeit Dāvi negribētos nosaukt par tipisko lēnbraucēju - ar kādiem +10 apsteidz vidējā joslā braucošos - tāpēc aktuāls jautājums cik strauji uzradās Infiniti. Bet tai pat laikā - 1. josla pilnīgi brīva!!!

Pēc savas pieredzes, Jūrmalenes trešā josla u.c. kreisās joslas ārpus apdzīvotām ir vietas, kur ļoti lūru pakaļējos spoguļos. Ja nav intensīva satiksme, tad apsteidzu arī ar savu vēlamo ātrumu, kas ir apm. +10, +15. Bet ja intensīva satiksme, tad apsteigšanas manevru veicu krietni raitāk un tad ir divi varianti - turpinu trešajā joslā skrējēju plūsmā, vai arī atgriežos savā iepriekšējā ātrumā 1. vai 2. joslā.

Infiniti vadītājs viennozīmīgi kretīniski izdarījās, it īpaši, ja Dāvis tomēr gatavojās atgriezties blakus joslā. Šeit acīmredzams piemērs, kad kāda pamācīšana (vēl pie tam lielā ātrumā), var novest pie bēdīgām sekām. Kopumā domāju, ka šajā gadījumā Dāvis arī vārdu apmaiņu pie nākamā luksofora īsti nebija pelnījis, jo pēc sava manevra gatavojās atgriezties savā joslā. Nepaveicās, jo no muguras brauca kāds, kurš uzskata, ka visiem pārējiem ir viss jāgarantē.

Konuss 27.09.2016 14:13

Ja mēs uz šo mašīnu skatāmies no praktiskā viedokļa - ļoti maz argumentu, kādēļ to būtu pirkt - dārgs, salīdzinoši augsts degvielas patēriņš, maz vietas pasažieriem aizmugurē, bagāžnieks arī nav no lielajiem.

Bet braukšanas prieku šis vāģis prot sagādāt labu labo. Izcili precīza stūrēšana, mazs apgriešanās radiuss, stingra bet tai pašā laikā komfortabla balstiekārta, atsaucīgs 150 Zs motors un DSG kārba - ideāli. Pat ar priekšpiedziņu zemes ceļi ir jautra padarīšana. Paaugstinātais klīrenss noder parkojoties, lai neapskādētu buferus. Emocionāli mani tā mašīna paņēma. Tas nekas, ka par 45 000 EUR var nopirkt divas daudz praktiskākas automašīnas.

Īstenībā šo var skatīt arī kā alternatīvu MINI.

Konuss 28.09.2016 0:18

Un es paguvu sapriecāties par zemo nodokli Tiguanam - nu 81 EUR vietā būs jāmaksā 124 EUR

Konuss 28.09.2016 12:07

Te nu man bija Blue Motion - 149g/km

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti