brmbrmm rakstīja:
Tā jau viss skaisti, tikai viena nianse:
"Latvijā „BMW 320d Efficient Dynamics” modifikācijas sedans maksā 35 tūkstošus eiro."
Šajā sakarā 2 apsvērumi:
1. Par ekonomiju - iegādājoties šī auto vietā lietotu dīzeļauto par 3,5 kEUR atliek naudas 30000 litru degvielai, kas ar patēriņu 6 l/100km pietiek 500000 km (pusmiljonam km)!
2. Par ekoloģiju - iztērējot 35 kEUR šāda auto iegādei vajadzētu apsvērt, ar kādām pūlēm šī nauda ir iegūta un vai ieguves procesa rezultātā daba necieta vairāk nekā sastrādājot 10x mazāk, turklāt, uz katru jauno auto jāskaita vēl klāt viena veca auto pārstrādes vajadzība.
Savādāk, protams, jauns ir jauns, tikai nevar teikt, ka tas būtu baigais "eko" panākums.
Nu tu jau ar nesaprast - ekoloģija rodas no tā ka par to pašu "piķi" tu gribi, negribi būsi spiests nobraukt mazāk, jo pārējais piķis aiziet jaunam bumeram. ![]()
![]()
![]()



















uupis rakstīja:
Ideja nākamam ekotestam – salīdzināt TEP-60 dīzeļlokomotīves degvielas patēriņu ar Priusa degvielas patēriņu no Rīgas līdz Zilupei…
Drīkst 15 reizes minēt kuram būs antirekords degvielas patēriņā, bet kuram antirekords lietderībā (litri uz kg) …
domāju ka abi minētie antirekordi būs vienam un tam pašam agregātam - lokomotīvei !!!